DIAGONAL: Co clovek, to nazor :-) Tady je muj.
Nakup vybaveni bych resil az po kurzu, idealne, pokud Ti bude vyhovovat (coz bude), na cem tam budes litat, tak pak to same (ale neni to nezbytne, viz. nize).?Poradi Ti instruktori. Vybava ze skol (vetsinou jsou to nove veci, jen sezonu stare) se prodava az po sezone, takze pokud nebudes cekat az do te doby, jde vybava pujcit - stejne asi po kurzu vyrazis se skolou na nejake vylety pod dohledem instruktoru, takze si k tomu pujcit i vybaveni od nich neni problem. Pokud budes po kurzu litat sam (coz nebudes/nedelej), nebo s nejakou partickou a budes potrebovat vybaveni svoje, opet bych se obratil na instruktory ze skoly. Poradi, pomuzou (a pokud ne, je to blba skola). Uplne samostatne bych se do nakupu olitane vybavy nepoustel.
Jinak 40k je malo na nove vybaveni, na to z druhe ruky jen tak tak (nezapomen, ze potrebujes padak, sedacku a zalozku /idealne novou/). Mozna bych 10k nekde jeste pohledal.
Nasi prvni semici uz ani nevim kolik stali (+/- 35k, ale asi jen vrchlik+sedacka, bez zalozky, a hlavne to bylo pred 12 lety :-) Vedet to bude pan Q.
A jeste, pokud bys kupoval neco jineho, nez na cem budes litat na kurzu - kdyz to bude zhruba stejny rocnik (tedy ne 10 let starej textil), tak to bude podobne. Hlavne bezpecnosti. A vykon - no, ono je to stejne hlavne v rukach a hlave, takze to bych neresil. My jsme meli skolni padaky asi 9 let a spojene jsme na nich nalitali desitky hodin a i pekny trate. Dulezite bylo, ze jsme se bali jen primerene a vedeli, co od nich muzem cekat. Ale my jsme exoti (a je s nama nuda).
Jestli Ti vydrzi 2-3 roky bude zalezet, jak moc budes litat. Vetsina zkusenych pilotu doporucuje prechazet na novej (vykonejsi) padak, az kdyz ten starej mas v ruce opravdu slusne, takze po nejalch 100-150 hodinach. Ale zalezi. Jsou lidi, co to berou vyrazne rychlejs a taky jim to funguje.
Tak a ted jsě zvedavej, jakej shitstorm se tu strhne :-)