• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOScollege drop-outs (+práce při studiu, samouci, kolikrát jste nedokončili vysokou? jaký je rekord ? jaký to mělo důvod?)
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    XCHAOS: Nemyslím si, že by šlo o sklony elitářství, ale o tom, že některé obory prostě nejsou pokryté dostatečně. IT je pokryto poměrně dobře (i když jak které obory). (Bio)chemie nic moc. RPG skoro vůbec. Nicméně mi jde o to, že jistě slouží solidně pro povrchní přehled, ale neodvážil bych se argumenty z wikipedie použít např. v nějaké své odborné práci (ono to ne vždy moc cituje primární zdroje) a o to, že když se někdo ve svém oboru skutečně orientuje, tak jeho znalosti řádově přesahují wikipedii. Tudíž to pro něj není extra zajímavé.

    Takže určitě wp neopovrhuji, ale ani po tvých argumentech ji nepovažuji za kvalitní hloubkový zdroj informací. A stále trvám na tom, že po studiích mohou zůstat informace, které přesahují wp (např. proto že vlastníš primární zdroje).

    XCHAOS:

    1) Dostal si mně. Pokud text ale prostě přísun informací na VŠ měl řadu problémů, oproti internetu. samozřejmě, že to, že někdo ověří, zda se informace ty neztratily a nezkreslily, a absolvent je schopen je prakticky použít, je dobré a chybí mi to, ta zpětná vazba. je reakci na lidi, co vykládají, že hlavní je sebevědomí, a školu nepotřebují, tak jsem skutečně nechápavý.

    2) Jiná kritéria než zda si člověk stáhnul na poněkud postarší technologii jsou pod tvé rozlišovací schopnosti? Poznamenávám si. Anyway, pro potvrzení: Chápu to dobře, že "lidi co na svůj obor umí skutečně sáhnout" se poznají podle toho, zda si sáhli na Z-80?

    3) Jistěže. Já jen (celou dobu) narážím na to, že dokud se nerozrosteš nad určitou mez (ve které je ten člověk hrazen s práce jiných), tak si některé lidi prostě nemůžeš dovolit. A tak diskriminuješ.

    4) OK, poznamenávám si. Nicméně pochybuju, že bych našel pointer na matematický vzorec, páč "vzorec pro hodnotu zákazníka webhostingu beroucí ohled na jeho tarify" se dost těžko někde bude vyskytovat a ani to neni cíl ekonomických teorií.

    Nemáš náááhodou na mysli aplikace ekonomických teorií vhodných pro tvůj případ? To je něco jiného.

    Jo a nechytil jsem ten tvůj pointer. Pojem "klasická teorie" neberu, které z těch hromad existujících máš na mysli?

    5) ....ano. (souvislost s tématem mi definitivně utekla, uzavírám)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ALMAD: ano, u lidí se sklony k elitářství nemívá Wikipedie dobrý zvuk. Zajímavé, že třeba humanitní vědci ji pokládají za relativně přesnou v technických oborech a přírodních vědách, ale za nepřesnou v jejich oborech. A ty tvrdíš zhruba to samé.

    Nicméně: když tam chci najít třeba bibliografii Uberta Eca - najdu jí tam. Když tam chci najít info o nějakém programovacím jazyce, najdu tam odkaz na oficiální homepage toho jazyka. Atd., atd. Pokud od Wiki nečekáš zázraky, tak nevidím, proč ji opovrhovat. Ty informace tam nejsou úplné a zcela přesně formulované - ale jen málokdy jsou vysloveně lživé.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ALMAD:

    1) nech to plavat. vůbec si to nepochopil... šlo trochu o reakci na lidi, co vykládají, že hlavní je sebevědomí, a školu nepotřebují

    2) ano, mohou. dneska jsou třeba jiná kritéria, kterou jsou pod mojí rozlišovací schopností. já se chci ale učit od lidí, co na ten svůj obor umí skutečně "sáhnout" a nějak to předvést... ti mají můj respekt.

    3) ano, já nejsem rozhodně milionář. ale pořád věřím, že mě to může obohatit i jinak, než jenom finančně.

    4) asi se vyskytuje, tak ale uveď nějaký pointer - nejlépe na matematické vzorce, které se přímo toho týkají... já uvedl pointer na teorie, které k tomu nepřihlíží. připomínám, že ve hře jsou i přestupy na vyšší tarify (o to se celou dobu snažíme, např. u toho webhostingu zrovna... ale i u ISP..)

    5) kdo říká, že nějakou analýzu příjmů a výdajů nemáme ? ale software, který ti přesně řekne jaká změna čeho ve firmě ovlivnila co přesně dalšího a zda si na tom vydělal nebo ne, takový stojí milióny... neříkám, že tímhle směrem neuvažuju, ale chce to promyslet, nesčítat jablka s hruškami, a zahrnout do toho i sociální aspekt toho, co děláme... např. rozhodně neudělám nic, díky čemu bych měl více peněz, ale méně času si je užít, nebo kvůli čemu bych musel dělat zjevný podraz.
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    XCHAOS: Po mém učení zpravidla zbývá hromada materiálů, které zhusta bývají platné i po těch pár letech (jistě některé teorie mohou být překonané, ale ty základy se dost často nemění)...samozřejmě ne u všeho, ale jen jsem chtěl naznačit že wikipedii (nebo obecně internet) bych u hodně oborů nepovažoval za kvalitní zdroj informací.
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    XCHAOS:

    1) Tomu fakt nerozumim. Ty si stěžuješ že se ti nedostává od učitelů feedbacku, ale sám si nedodal žádnou vazbu, na kterou by měl učitel zpětně reagovat? LOL

    2) ...tudíž? (jak to souvisí s tím, že lidé co to nezažili mohou být stejně geniální)

    3) pod "výdělkem" samozřejmě myslím i nepřímé výdělky. Nic to nemění na tom, že jsou lidi co se dostanou pod tuhle hranici a ty většina lidí co nechce zkrachovat diskriminuje.

    4) Jist si nejsem, ale HODNĚ by mě překvapilo, kdyby se v podnikový ekonomice podobná "teorie" nevyskytovala. Uvidim jestli se mi bude chtít dohledávat, vzhledem k tomu že

    podle mě by to na ekonomy bylo moc složité, protože každá jednotlivá sledovaná transakce by se pro ně stala sumou nebo dokonce integrálem nějaké funkce.

    ...čimž chceš pravděpodobně říct, že ekonomové neuměj sumy a integrály. Na to ti můžu odpovědět jenom, že si nejspíš v ekonomii moc daleko nedošel.

    5) samozřejmě, korporace dnes takové produkty nabízejí taky - např. mobilní tarify a hypotéky - a určitě mají nějaký ERP software, který jim vypočítává, jakou pro ně jednotlivý zákazník má cenu, apod. no, a my to prostě odhadujeme z hlavy, no...

    ...souvislost s tématem? (jiná než že nemáte na to si napsat soft na oceňování zákazníků)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ALMAD: má možnost nás poučit. já jsem se to ale taky učil z jiných zdrojů, Wikipedie tehdy ještě ani neexistovala. co myslíš, že po cca 12 letech zbyde z nějakého učení se na zkoušku ? myslíš, že jsou to přesnější informace, než jsou na Wiki ?
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    XCHAOS: Aha. Já teda FIKUSPOJKu neznám, ale podle toho jakym stylem se ptá, tak třeba viděl něco víc než wikipedii ,)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ALMAD: tedy, v zásadě nebavíme se o moudru, ale o přibližné nastínění té problematiky někomu, kdo to třeba zatím nestudoval.
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    XCHAOS: LOL. Wikipedia zdroj všeho moudra?

    // na ten předchozí post odpovim, jen si žádá trochu víc času
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FIKSUPOJKA: tedy, setkal jsem se s běžnou mikroekonomickou teorií, a mám z ní v podstatě bakalářskou zkoušku na VŠE. Křivka nabídky, křivka poptávky, pojmy jako fixní a variabilní náklady, marginal cost, marginal profit, apod. asi to lze rozvést a přepočítat i na poskytování služeb stále těm samým zákazníkům, to nevylučuju. jenom se to běžně neučí jako základy ekonomie... tam se více filosofuje o výrobě hřebíků či rohlíků, než o poskytování webhostingu.
    FIKSUPOJKA
    FIKSUPOJKA --- ---
    XCHAOS: Hele, Chaosi, a s jakýma ekonomickýma teoriema ses setkal? Nebo je ekonomie je další věc, které prostě rozumíš, protože sis o ní něco někde přečetl na internetu (v článcích, které nebyly primárně o ekonomii)?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ALMAD:

    1) já se nějak nikdy nedostal do fáze, že by bylo co konzultovat, asi.

    2) někteří programátoři tehdejší doby projevili zjevnou genialitu (já to nebyl). samozřejmě, ty dovednosti, které se hodily tehdy, jsou při dnešním výkonu počítačů, množství existujících vývojových nástrojů a množství informací na Internetu v podstatě už nanic.

    3) ano, ten člověk mi vydělává peníze rovné mému uvolněnému času - a to v podstatě znamená, že se mi vyplatí zaměstnat i lidi, kteří "si na sebe nevydělají" - za určitých okolností, samozřejmě. každopádně moje spolupráce s dalšími lidmi je kapitola sama pro sebe... samozřejmě, s mým rozpočtem si nemůžu dovolit zaměstnávat vysokoškoláky a vůbec finančně náročné profíky... takže se snažíme zapojit každého, kdo projeví aspoň trochu schopností a ochoty. ale máme zase jiné výhody...

    4) tedy v zásadě, já se nesetkal s ekonomickou teorií, která by integrovala příjmy od jednoho zákazníka v čase - tzn. zohledňovala by nejen jednotkový produkt poskytnutý v daném bodě časoprostoru, ale chápala by jednoho zákazníka jako souhrn všech produktů, které si daný zákazník od producenta v celkovém sledovaném čase zakoupil. podle mě by to na ekonomy bylo moc složité, protože každá jednotlivá sledovaná transakce by se pro ně stala sumou nebo dokonce integrálem nějaké funkce.

    samozřejmě, korporace dnes takové produkty nabízejí taky - např. mobilní tarify a hypotéky - a určitě mají nějaký ERP software, který jim vypočítává, jakou pro ně jednotlivý zákazník má cenu, apod. no, a my to prostě odhadujeme z hlavy, no...
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    XCHAOS: ...začnu číslovat, zamotáváme se ,)

    1) Tak to rozhodně, ale já si myslim že tahle možnost na VŠ poměrně solidní je. Nebo aspoň já sem s tim zatim problém neměl...že to 90% studentů na 90% věci nevyužije je jiná věc - ale ještě sem se nepotkal s tim, že bych si domluvil/došel na konzultace s "takhle to chápu já, je tu někde problém?" a nedostalo se mi zhodnocení/ujištění/...

    2) Vůbec po nikom nechci, aby se učil nebo aby vyučoval Z-80 - ale jde o to, že těm, kteří si to Z-80 alespoň trochu neosahali (a já nevím, jestli mezi ně patřím) prostě nedůvěřuju, že bych se od nich chtěl učit. To se špatně vysvětluje...

    Zkus to, docela by mně to zajímalo. Nevím totiž jak to souvisí s genialitou, že to může být poměrný bod pro tebe kvůli tvé zkušenosti chápu, ale pak zas neúměrně zužuješ své porovnávání.

    3) No vidíš, a s tím "nenabídnu méně, než kolik mi vydělá" je to právě sice nejintuitivnější, ale taky pro lidské bytosti zcela nepoužitelný přístup.

    Proč? Tvoje argumenty jsou jenom další aplikace toho:

    Kromě toho, že i odlehčení od přebytečných 10% dosavadního objemu tvojí práce tě může třeba uchránit před psychickým zhroucením

    Jistěže, ale to nic nemění na tom, že a) ten člověk "vydělává" peníze rovné tvému uvolněnému času [který pochopitelně není roven tvému platu, ale násobí se koeficientem psyhického zhroucení atd.] b) nijak nesouvisí s tím co říkám: mluvím o tom, že když budeš vybírat kandidáta na těch 10% práce, nejspíš vybereš toho, kdo to zvládne nejlépe/nejrychleji/nejkvalitněji, tedy diskriminuješ ostatní. A že když mu to bude např. trvat neúměrně dlouho (fakturu pro zákazníka vyplní až za rok), tak se ti vůbec nevyplatí ho zaměstnávat.

    4) Můžu se optat, které ekonomické teorie máš na mysli a které z nich jsou v koncích? Protože co se týče Běžná klasická ekonomická teorie obvykle počítá s jednoduššími pojmy a koncepcemi... v zásadě každý další zákazník je pro ně obvykle anonymní, a řídí se jenom cenou a substituovatelností daného produktu, tak bych si dovolil nesouhlasit - reference touhle dobou dohledávat nebudu, ale takovou tu obalovanou kouli produktu, kde jedna z jeho vrstev je právě přidaná hodnota (tedy právě to že někdo zvedá telefon), si poměrně vybavuju. A mám dojem že je hodně stará a v učebnici marketingu byla někde dost na začátku.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    _BENNY: tak vylízat náhodou má smysl, ale samozřejmě jak co a jak komu.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    XCHAOS: obyvatelny svet = az lidi budou podle tvych predstav? tak to ani nema smysl vylizat :))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    _BENNY: já jen zjišťuju, jestli už se svět změnil natolik, aby pro mě byl obyvatelnej. jestli ne, tak zůstanu pořád zalezlej u compu, jako doteďka.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    XCHAOS: ja si to nepotrebuju institucionalizovat, na posouzeni toho co delam VS titul nepotrebuju. ale tobe porad neco nevoni... :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    _BENNY: hele, ty taky, ty jeden neoliberální vševěde.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    XCHAOS: ale rozhodně tím chci říct, že nějakou potřebu vzdělávání, zkoušení nebo dejme tomu komunitního posouzení úspěšnosti vyhodnocení informace (nebo tak něco, whatever) prostě asi potřebujeme.

    potrebujes :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam