• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOScollege drop-outs (+práce při studiu, samouci, kolikrát jste nedokončili vysokou? jaký je rekord ? jaký to mělo důvod?)
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    XCHAOS: ja si to nepotrebuju institucionalizovat, na posouzeni toho co delam VS titul nepotrebuju. ale tobe porad neco nevoni... :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    _BENNY: hele, ty taky, ty jeden neoliberální vševěde.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    XCHAOS: ale rozhodně tím chci říct, že nějakou potřebu vzdělávání, zkoušení nebo dejme tomu komunitního posouzení úspěšnosti vyhodnocení informace (nebo tak něco, whatever) prostě asi potřebujeme.

    potrebujes :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ALMAD: podívej, když si něco přečtu na netu, tak mám pocit, že jsem mistr světa - ale samozřejmě, dokud něco nepředvedu, co "funguje i někomu jinýmu", tak chybí ta zpětná vazba, pro mě. měl jsem asi na mysli učitele, ale teoreticky, zpětná vazba může být i od téměř kohokoliv jiného, kdo je schopen mi nějak potvrdit, že moje interpretace/použití/implementace/aplikace/whatever dané vědomosti mu funguje. není to jednoduchý... ale rozhodně tím chci říct, že nějakou potřebu vzdělávání, zkoušení nebo dejme tomu komunitního posouzení úspěšnosti vyhodnocení informace (nebo tak něco, whatever) prostě asi potřebujeme.

    Nejde o to se něco učit na zastaralých technologiích - jde o to, aby ti, kdo to učí, měli nějaké povědomí o vývoji těch technologií. Dříve to nebylo tak těžké, protože až cca do 60. let se objevovala nejvýše tam jedna nová technologie za 10 let.. pak to začalo zrychlovat. Vůbec po nikom nechci, aby se učil nebo aby vyučoval Z-80 - ale jde o to, že těm, kteří si to Z-80 alespoň trochu neosahali (a já nevím, jestli mezi ně patřím) prostě nedůvěřuju, že bych se od nich chtěl učit. To se špatně vysvětluje.. jde o to, že já díky tomu, že o tom něco vím, vím aspoň to, že já jsem tehdy opravdu geniální nebyl. A někteří jiní programátoři ano. A od těch bych se chtěl případně učit...

    No vidíš, a s tím "nenabídnu méně, než kolik mi vydělá" je to právě sice nejintuitivnější, ale taky pro lidské bytosti zcela nepoužitelný přístup. Kromě toho, že i odlehčení od přebytečných 10% dosavadního objemu tvojí práce tě může třeba uchránit před psychickým zhroucením, jsou tu ještě případy, kdy neděláš na jednorázových zakázkách, ale máš stály okruh zákazníků, kterým poskytuješ služby: potom udržení jednoho zákazníka, který pak zůstane několik dalších let, pro tebe může být zajímavé - tzn. někoho platíš, i když ti "krátkodobě" vydělává méně - ale pomáhá ti udržet "dlouhodobé" zákazníky. (Běžná klasická ekonomická teorie obvykle počítá s jednoduššími pojmy a koncepcemi... v zásadě každý další zákazník je pro ně obvykle anonymní, a řídí se jenom cenou a substituovatelností daného produktu ... ovšem třeba u obyčejného hostingu, kde je substitovatelnost skoro totální, je ekonomická teorie v koncích.. není jiný důvod, proč by někdo měl zůstat u jakéhokoliv z X tisíc webhostingů, než ten, že ve skutečnosti dostane za svoje peníze něco víc, než je napsáno v ceníku... tzn. prostě musí přestat jít o identické produkty - ty produkty se odlišují třeba tím, že u jednoho někdo navíc ještě zvedá telefon, u jiného ne)
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    XCHAOS: Aha, já to pochopil tak, že ty informace má filtrovat učitel a ne žáci. (resp. jinak nechápu komu se ta vazba od učitele vrací, autorovi textu?).

    Je jasný že nebudem rozumět všemu. Ale "snažím se poskládat nějaký použitelný obraz světa z toho, čemu už rozumím" jsem pochopil, že se ani nesnažíš porozumět něčemu novému, což si myslím že pro účely vzdělávání není dobré.

    Ad Z-80: Ano, lékaří už stovky let léčí stále stejné tělo, ale taky se neučí amputaci pilou a vytrhávání zubů kovářskými kleštěmi. Je zajímavé vědět že to bylo, ale troufám si tvrdit, že je u počítačů podstatné pochopit principy toho jak to funguje - a nevidím vcelku důvod, proč to učit na zastaralých technologiích, pokud se ten princip dá ilustrovat i na novějších.

    Nebo jinak: Jaký si myslíš že je přínos zažití a ovládnutí Z-80? (krom toho, že je to cool)

    Ad zaměstnanci: Tož já podnikatel jsem a i ve víc než jednom člověku už jsem podnikal, byť jsem z toho prozatím vycouval. A z mojí zkušenosti (pravda, malé a nedostal jsem se do fáze "velkopodnikatel co na nějakou tu zlatku hledět nemusí) vyplývá, že nenabídnu zaměstnanci méně, než kolik mi vydělá. A protože se liší výkonnost lidí a to co svou prací vydělají, liší se i jejich ohodnocení. Ale OK, počkám si až (jestli jednou) budu podnikat ve větším, abych se ti stal hodným komentáře.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ALMAD: "to, že někdo ověří, zda se informace ty neztratily a nezkreslily, a absolvent je schopen je prakticky použít". TO je ta zpětná vazba. to ověření.

    Ve své snaze vybrat si to, čemu chci rozumět, vycházím z toho, že nikdy nebudu rozumět všemu - to je axiom, pro mě. Tzn. snažím se poskládat nějaký použitelný obraz světa z toho, čemu už rozumím - a není to tak špatné (mohlo by to být už lepší).

    Ad Z-80: v tomhle se prostě neshodneme. Je to pro mě prostě příklad toho, že zatímco lékaři léčí už stovky let v podstatě stále stejné lidské tělo, a hodnota Pi se pouze stále zpřesňuje - číslice na prvních desetinných místech se už celá staletí nemění - tak programátoři a psychiatři to mají opravdu těžké, no...

    Ad zaměstnanci a pozice - no comment :-) Víš co, někdy si vyzkoušej nějaká podnikání ve více než jednom člověku. Do té doby - bez komentáře, skutečně :-) (Ale celý kapitalismus je podle mě hlavně diskuze o tom, kdo vytře na záchodě...)
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    XCHAOS: Ne, mě sémantic error hodilo "samozřejmě, že to, že někdo ověří, zda se informace ty neztratily a nezkreslily, a absolvent je schopen je prakticky použít, je dobré a chybí mi to, ta zpětná vazba. " - čeho se týká "ta zpětná vazba"?

    Vůbec přitom nejde o to, že bych se nechtěl učit nové věci - ale rád bych se učil nové věci, kterým rozumím, ne nové věci, kterým nerozumím.

    Nespočívá učení se v porozumění věcem, kterým člověk nerozumí? :)

    Ale jinak, co potom ta Unicorn kolidž?

    Brzy budou na VŠ vést semináře programování čerství absolventi - tzn. o deset let mladší lidé než já, kteří nikdy nepřišli do styku s procesorem Zilog Z-80, který byl taktovaný na 4 Mhz, a nikdy pro něj nepsali ručně sestavený strojový kód pomocí příkazu POKE v Basicu. Není to strašlivá představa ?

    Ne. Naopak je to docela příjemná představa, protože i když budou učit na nových věcech, tak to beztak zastará než člověk dostuduje. A mimo obor informační archeologie vcelku nevidim důvod, proč by s tim člověk musel mít kontakt.

    Já se svoje zaměstnance snažím nediskriminovat. Snažím se popravdě najít uplatnění i pro ty neschopné :-)

    Na stejných pozicích a stejně ohodnocené?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ALMAD: "nic, s čím by si mohl polemizovat, aniž bys tím polemizoval sám se sebou". mě to žádný syntax error nehází, tobě jo ? možná jsem se dopustil buffer overrunu, protože tvoje pole pointerů na věty používané při analýze složitějších souvětí je dimenzované na fixní velikost ? :-)

    Podívej, já se o důkazech nechci bavit. Zůstaňme u toho, že já jim prostě nerozumím. Uznávám asi jen důkaz formou úplného průzkumu čtyřrozměrného stavového prostoru nějakého jevu (tzn. i s přihlédnutím se změnami daného fenoménu v čase). Tzn. zůstaňme u toho, že důkazům prostě nerozumím. Sice jsem párkrát nějaké důkazy na mff předstíral - ale to nic nemění na tom, že jim spíše nerozumím, a mff není škola pro mě. Dal bych přednost studovat něco, čemu rozumím - to je celé. Vůbec přitom nejde o to, že bych se nechtěl učit nové věci - ale rád bych se učil nové věci, kterým rozumím, ne nové věci, kterým nerozumím.

    Nesouhlasím, že s přístupem "starého psa novým kouskům nenaučíš" nemá smysl studovat technologii, jejíž parametry ve všech směrech se za posledních 15 let posunuly o několik řádů. Brzy budou na VŠ vést semináře programování čerství absolventi - tzn. o deset let mladší lidé než já, kteří nikdy nepřišli do styku s procesorem Zilog Z-80, který byl taktovaný na 4 Mhz, a nikdy pro něj nepsali ručně sestavený strojový kód pomocí příkazu POKE v Basicu. Není to strašlivá představa ?

    Já se svoje zaměstnance snažím nediskriminovat. Snažím se popravdě najít uplatnění i pro ty neschopné :-)
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    XCHAOS: na všech VŠ vždy bylo velké množství předmětů, které mě maximálně zajímaly - ale bohužel to byly většinou jen volitelné předměty, a počet kreditů které tak šlo získat byl omezený. Mě by to vyhovovalo přesně opačně než je to teď: 20% kreditů za povinné minimum povinných předmětů a 80% za volitelné předměty, a to ještě navíc z různých vysokých škol (např. kombinace astronomie + antropologie mě vysloveně láká... :-)

    Tak to rozhodně, bohužel to se bude měnit pomalu :-/

    Nicméně chápu že mají být kmenové předměty, abys měl taky co za obor vystudovat...na druhou stranu diplom "nemá obor, ale došel k Bc." by taky měl cenu .-D

    ta poslední věta o zpětné vazbě totiž vyjímečně není nic, s čím by si mohl polemizovat, aniž bys tím polemizoval sám se sebou... tzn. raději prohlásíš, že to nechápeš, než abys se mnou náhodou v něčem souhlasil :-)))

    Mě nedělá problém s tebou souhlasit, pokud zrovna nepíšeš kraviny...já jenom skutečně nechápu, jaký vztah má ta poznámka ke zbytku věty - podezřívám ji, že se tam vytratila nějaká slovesa. Mohl bys to prosím osvětlit?

    Nicméně mě dělají obecně problém důkazy - tím, že něco "řeknu jinak" to prostě sám před sebou nepokládám za dokázané. Tudíž k těm algoritmům přistupuju spíše jako ke sbírce kuchařských receptů, z nichž část je jistě zajímavé umět zpaměti.

    Druhá věta vysvětluje první. Nemyslím, že by důkaz byl ve formě že něco "řekneš jinak" - ostatně viz nějaké ty staré pěkné Aristotelovy. Pěkně na tohle téma píše Ian Stewart.

    Ad matalýza, souhlasím. Nicméně jsem měl dojem že se tvůj odpor týkal matematiky tak nějak obecně a té je imho v programování docela dost, přesně jak jsi psal.

    Já nehodnotím vysoké školství - ale ty laskavě nediskriminuj, kdo patří nebo nepatří do vysokého školství (abych já pak zase třeba jednou nediskrimoval, koho chci nebo nechci zaměstnat ve svojí firmě). Co takhle trochu sociálního smíru ? J

    Jsem skoro přesvědčen, že bych v historii našel věci jako "informatika u nás stojí zaprd, chtěj tam matiku" a podobně (volně přeloženo).

    Já nikoho nediskriminuju v tom, aby šel na VŠ. Nicméně tvrdím, že pokud někdo píše "starého psa novým kouskům nenaučíš" a chce na VŠ, je zcela legální, že odtama bude odejit.

    Ano, "diskriminuju" určitou skupinu obyvatel ve smyslu že si myslím, že na VŠ nepatří - třeba ty, co se odmítají snažit. Ty "nediskriminuješ" své zaměstnance? Třeba podle toho, jak jsou schopní?

    // Když už jsme u toho, tak kdyby naše vysoké školy stály za to, tak na ně nepatřím ani já, ale to je jiný příběh...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    WENCA: souhlasím - hraní nikam nevede. je potřeba takové věci skutečně dělat.
    WENCA
    WENCA --- ---
    ono by bylo lepsi prestat si hrat na carmacka, umiho neywitza a ostatni h4x0ry
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Ještě ad Carmack: z mnoha důvodů aspiruje na to být mým oblíbeným drop-outem, už třeba kvůli when Carmack was 14, he broke into a school to steal Apple II computers, was arrested, and sent for psychiatric evaluation (the report mentions "no empathy for other human beings" a následně Carmack was then sentenced to a year in a juvenile home. ... he was asked "if you had not been caught, would you consider doing it again?" he answered "probably" but when the therapist presented this evaluation he neglected to repeat "if you had not been caught" from his statement - dejte pokoj s nějakým hackováním - proč ty počítače rovnou neukrást, že jo ? :-)) Dále mi zaujalo As a bet, Kang challenged Carmack to sponsor the first All Female Quake Tournament if she was able to produce a significant number of participants a 1999, Carmack appeared as number 10 in TIME's list of the 50 most influential people in technology..

    Tedy, ne že bych někdy hrál Dooma nebo Quakea - nejen, že jsem pacifista, mě to ani nebaví ! Hraju když už strategické hry (počínaje Civilization) - tam jsou ztráty na životech daleko větší. Ale stavět rakety je každopádně snem každého kluka, myslím, a jemu se to prostě povedlo. Jde o to, že v USA vzniká nový americký sen, který spočívá v tom nechat se správným způsobem vyhodit z vysoké školy (jako např. John Carmack či Bram Cohem) nebo naopak na ní tím správným způsobem zůstat i v dospělosti (jako např. http://en.wikipedia.org/wiki/Stallman - který ovšem graduoval, pravda...).

    Dokázat nějak skloubit přístup Johna Carmacka, Brama Cohena a Richarda Stallmana k technologii je rozhodně mým cílem. Zatím se mi to pravda moc nedaří.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    GRIGORIJ: No tak já možná i z toho důvodu taky nešel na medicínu, že jo... tohle ať si pořeší doktoři mezi sebou. Každopádně - na téma, do jaké míry programování a informatika vyžaduje nebo nevyžaduje VŠ kvalifikaci, na to probíhá v současné době zajímavý souboj: viz ten příspěvek [ XCHAOS @ college drop-outs (kolikrát jste nedokončili vysokou školu ? jaký je rekord ?) ] - ten souboj rozhodně nekončí... osobně mým nejmenším favoritem z úspěšných drop-outů je Bill Gates, který se sice dlouho obešel bez najímání VŠ matematiků, zato na můj vkus přehnaně investoval do právníků a marketingových expertů, apod. Naopak moje největší sympatie má "samodiagnostikovaný poloviční autista" Bram Cohen - protože se mu fakt podařil úlet, o kterém většina ostatních geeků (jako třeba já) jenom tlachá, ale nikdy ho doopravdy nerealizuje.

    Tedy - nejde jenom o to nedostudovat vysokou školu a být známý či vydělat peníze - jde o to skutečně vytvořit fungující sociální strukturu či "sociální virus", který bude schopen efektivně nahradit sociální zázemí které normálně poskytuje VŠ vzdělání.

    Mým dalším geek hrdinou je http://en.wikipedia.org/wiki/John_D._Carmack - he attended the University of Missouri–Kansas City for two semesters before withdrawing to work as a freelance programmer. - věkově patřím spíš k němu, než ke generaci Bittorrentu, ale rád bych držel krok i s těmi mladšími... zase kdo zná Carmackovo http://www.armadilloaerospace.com, tak musí uznat, že to nemá chybu (použili jsme jeho výtvory i jako součást projekce na koncertech Skřehule, což je vidět i v našem jediném videoklipu - http://www.stream.cz/video/20/431-podivne-skrehuli-hykani )

    Podotýkám, že kdybych znal Carmacka nebo Cohena dřív, tak jsem asi nebojoval těch 9 let... já znal jako jediný případ úspěšného drop-outa toho Gatese, a to byl příklad spíš odstrašující...
    GRIGORIJ
    GRIGORIJ --- ---
    NAVARA: ja jsem spis ovinen :) pocitem, ze se poptavce po vzdelani bez matematiky prilis vychazi vstric (protoze poptavka je samozrejme velika)

    Dvakrat jsem skoncil na fyzice, protoze se mi nechtelo delat praktika (je to chyba toho oboru?) - prece jsem chtel byt ten teoretickej fyzik, zeo :]]

    To co rikas mi prijde, jako by ses na medicine chtel vyhnout treba anatomii, protoze nechces byt chirurg...
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    XCHAOS: ... to je hodne OT... xchaosi, myslim, ze by sis potreboval asi zasoulozit, abys prestal myslet na hovadiny... ;0)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Ok, opět odchylka od VŠ disciplín k masově srozumitelné metafoře: Chci říct: představte si, že by při zkouškách na řidičák nikoho zvlášť nezajímalo, jestli umíte řídit auto - ale zajímalo by je, za kolik uběhnete 100m, za kolik 1500m, jak zvládáte překážkový a orientační běh, apod. Jasně - oboje dvoje je o přemísťování z bodu A do bodu B, když se to tak vezme. Ano - handicapovaní jedinci co se neudrží na nohou pravděpodobně nemůžou ani řídit auto.

    Ale...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Chci říct - já vnímám matematiku jako určitý druh sportovního výkonu - akorát s tím, že se provádí mozkem. Nic proti tomu - proč v tom nesoutěžit, a proč popírat, že někteří jsou v tom oboru prostě nejlepší ? Nicméně já nevím, co je špatného na tom snažit se definovat nějaký obor, ve kterém prostě budu mít šanci být mezi nejlepšími pro změnu já. (A samozřejmě - neměla by to být paralympiáda...).

    Jdu na to prostě z druhé strany: chápu, že v populaci probíhá sportovní, kulturní, vědecké, ekonomické i jiné (co já vím - soutěže MISS...) soupeření o to, kdo je v nějaké kategorii nejlepší. Nicméně, mě stávající kategorie prostě nevyhovují - tak se snažím definovat novou kategorii, ve které se mi to zkrátka povede, no. Není to myslím nic nového pod sluncem...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ALMAD: tedy, některé věci, které se na VŠ učí, se nezměnily už pár set let... a to jsem se třeba nikdy neučil latinu (nejsem teolog ani doktor). Tzn. můj určitý (ale jak zde padlo - značně nedůsledný, protože trio vim/tex/regexp mě nějak zvlášť nebere) unixový konzervativismus je do jisté míry akademický: na VŠ se lidé také snaží ovládnout obor, který se plus/minus zásadně nezmění min. dokud nepůjdou do důchodu - a další generace k nim v té době bude vzhlížet s úctou, místo aby se jim posmívala.

    neodmítám se učit nové věci - ale hodlám si selektivně vybírat, které nové věci se naučím, a které ne. min. část těch věcí se neučí, protože by byly potřeba - ale protože je poměrně těžké je pochopit. nic proti tomu, já nejsem v zásadě proti extrémním sportovním výkonům... ale... to je prostě složitý, no.

    na všech VŠ vždy bylo velké množství předmětů, které mě maximálně zajímaly - ale bohužel to byly většinou jen volitelné předměty, a počet kreditů které tak šlo získat byl omezený. Mě by to vyhovovalo přesně opačně než je to teď: 20% kreditů za povinné minimum povinných předmětů a 80% za volitelné předměty, a to ještě navíc z různých vysokých škol (např. kombinace astronomie + antropologie mě vysloveně láká... :-)

    ta poslední věta o zpětné vazbě totiž vyjímečně není nic, s čím by si mohl polemizovat, aniž bys tím polemizoval sám se sebou... tzn. raději prohlásíš, že to nechápeš, než abys se mnou náhodou v něčem souhlasil :-)))

    jinak nevím co je zajímavého na nepoužívání titulu.... dělá to tak spousta lidí. někteří si ho nechtějí nechat dát ani na občanku - natož třeba na vizitku. mě to zajímá kvůli tomu diplomu ve skříni, na který si mi pak bude akorát prášit - a možná, někdy teoreticky, v krajním případě by to mohlo hrát roli v nějakém CV při hledání zajímavé práce (třeba kdybych chtěl pracovat pro ESA, mohl by se asi hodit, to jo.. :-) ). ale proč ten titul používat každý den, to nechápu. kvůli tomu ho fakt nechci, to je jiný druh lidí.

    Neříkám, že teorii algoritmů, kam patří asi i ty NP-úplné problémy, pokládám pro programátora za zbytečnou. Nicméně mě dělají obecně problém důkazy - tím, že něco "řeknu jinak" to prostě sám před sebou nepokládám za dokázané. Tudíž k těm algoritmům přistupuju spíše jako ke sbírce kuchařských receptů, z nichž část je jistě zajímavé umět zpaměti. Obecně diskrétní matematika s programováním asi souvisí hodně, a dále pak asi matematika přirozených a celých čísel. Jde ale o to, že matematická analýza souvisí s programováním už spíš volně. (Sakra, když říkám, že se nechci učit estonsky, tak tím tam taky nevyjadřuju, že nemám rád Estonce nebo jejich kulturu...)

    Ad ČVUT a odtržení: pro mě je to velice zajímavé. Instinktivně cítím, že patřím spíš na ČVUT - ale to ještě neznamená, že jsem ochoten dělat jakoukoliv pitomost, kterou tam po mě budou chtít. Pokud by na té odštěpené informatice byla jednodušší matematika, šel bych do toho.

    Já nehodnotím vysoké školství - ale ty laskavě nediskriminuj, kdo patří nebo nepatří do vysokého školství (abych já pak zase třeba jednou nediskrimoval, koho chci nebo nechci zaměstnat ve svojí firmě). Co takhle trochu sociálního smíru ? Já nikomu neberu stávající VŠ a věci co se tam učí - komu to sedne a přijde mu, že je to pro něj to pravé, tak jen tak dál ! Chci jenom říct, že procento populace které o sobě má pocit že je VŠ vzděláno v průběhu historie postupně narůstá - srovnejte třeba středověk, 19. století, dnešek u nás a dnešek na Západě. Prostě těch lidí je čím dál více. A já jen chci zrovnoprávnit (svůj přístup k) programování např. s některými humanitními obory - opravdu si netroufám stát se chirurgem nebo jaderným inženýrem nebo překladatelem z/do arabštiny... nemějte strach.

    GRIGORIJ: 1) tedy, v zásadě, neříkám, že to není zamýšleno jako zábavné :-) ale vem si, že většina lidí si prostě vybírá VŠ podle nějakých svých preferencí... není to nic nového pod sluncem.

    2) podívej, já zvládl tvoji "pregraduální matematiku" až cca do třeťáku (rozhodně mám nakonec uzavřenou z jedné školy (mff.cuni, praha) "matalýzu" za 3, jak tomu říká NAVARA, a z jiné školy (slu.cz, opava) lineární algebru, možná i za méně než za 3, už si to nepamatuju). já netvrdím, že se to nedá - jenom mi to částečně zkazilo mládí - mohl jsem třeba s klidem brát víc drog, kdybych neměl pocit, že ten mozek budu k něčemu ještě potřebovat - a navíc mi to doposud k ničemu nebylo.

    3) nikdo nechce matematiku zakazovat - ale především, já tvrdím, že informatika není tak docela technický obor - pokládám programování v podstatě za humanitní vědu - protože u vstupu/výstupu počítače nakonec vždycky sedí lidé, ne ?. prostě nejsem proti matematice - jsem pouze mimo matematiku. a zejména některé aspekty týmové spolupráce v programování, tzn. např. definice nějakého všeobecně srozumitelného a pochopitelného namespace, a rozumná míra společné implementace společně řešených problémů - sakra, to je spíše literární nebo ekonomická činnost, než matematická !

    zajímavá věc - programování není podobné matematice. proměnné není potřeba pojmenovávat a,b,c nebo i,j,k nebo x,y,z - proměnné mohou být mnohaslovné řetězce, nemusí to být "hrdelní řeč" - je možné používat celá slova, ba i věty. program se tím stává samodokumentující se.

    mě na matematice nesedí ta "datová komprese" (a asi i ten hieroglyfický zápis, když jsme u toho). chápal bych ji v 19. století... ale dnes máme copy+paste, přece ! není potřeba to všechno datlovat ručně. někdy jsem uvažoval, že slovně psané matematické věty, jak se používaly cca ještě do 17. století, by mi možná sedla více. viz http://www.perlmonks.org/?node_id=253797
    GRIGORIJ
    GRIGORIJ --- ---
    neboli :) ackoli vetsinou nemam tendenci obhajovat nase skolstvi...
    tak 1) pristup typu nase skolstvi mi nevyhovuje, meli by vytvorit VS, ktera by mi sedela, je sam o sobe zabavny :]
    2) pregradualni matematika, ktere by ses tak rad vyhnul, neni nic zas tak tezkeho (a dovolim si tvrdit (a na tom trvat), ze pokud ji nekdo neni schopen absolvovat, tak nema narok aspirovat na technicke vzdelani - mam par pratel, kteri nekonec vystudovali ffuk, ale kdyz se holt po gymplu na vysneny obor nedostali, tak proste ten rok (uspesne) na fjfi, mff, atp zvladli)...
    3) coz uz patri do 2) :) matematika je podle meho nazoru neoddelitelna cast soucast technickych oboru a predstava, ze by ji zakazali i na skolach tohoto typu me dost desi...
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    podívej, starého psa novým kouskům nenaučíš... já používám joea právě proto, že má klávesové zkratky skoro stejné jako kdysi to Borland C/Turbo Pascal IDE, resp. jako T602.

    Jinými slovy chceš Vysokou Školu za to, že se neumíš učit nové věci?

    A psal jsem o tom, že uzavření VŠ vzdělání mě zajímá pro vzdělání samotné, a kvůli schopnosti komunikovat s jinými VŠ jejich jazykem a na dostatečné úrovni - ty se chceš vzdělávat a učit se cizí jazyk, ale odmítáš se učit nové věci, stejně jako věci které ti ostatní "cpou" coby nezbytnost?!?

    ale prostě přísun informací na VŠ měl řadu problémů, oproti internetu. samozřejmě, že to, že někdo ověří, zda se informace ty neztratily a nezkreslily, a absolvent je schopen je prakticky použít, je dobré a chybí mi to, ta zpětná vazba.

    internet má zas spoustu problémů oproti VŠ. Poslední větu o zpětné vazbě nechápu.

    ale pak je tam najednou úmyslně něco nemožného ... co já vím, něco jako několikametrová hladká stěna, po které nejde vylézt

    Finta je v tom, že každý tu hladkou stěnu mívá jinde.

    Ad hledání uznání, děkuji a pobavil jsi, budu tě rád používat v debatách s přáteli coby představitele studijního druhu, od nějž jsem měl problém sehnat žijící exempláře.

    samotný titul bych určitě nikdy veřejně nepoužíval, podle mě je trochu blbost, že to proniká do občanského života.

    Takže chceš VŠ abys získal uznání a abys ho nepoužíval? Zajímavé.

    nicméně v podstatě žádný matematik na VŠ mi nikdy nepředvedl žádné praktické uplatnění toho, co přednášel. cvičení se počítala pro cvičení. ve srovnání s programem, který se buď přeloží nebo nepřeloží, buď běží nebo neběží, a buď plní zadanou úlohu v rozumném čase a se spotřebou rozumného objemu systémových prostředků, nebo neplní, je to pro mě nesmírně únavné a nudné

    NP-úplné problémy s tím třeba nemají nějaký vztah, anyone?

    "extra stunt" v případě matematiky jsou nepochybně matematické důkazy... a tam je u mě základní problém v tom, že já jim v zásadě odmítám rozumět. z mého hlediska jde o odlišné algoritmy, o kterých je prohlašováno, že vedou ke stejným výsledkům...

    ROTFL :) Nebo jsem něco nepochopil na důkazech.

    na ČVUT se má otevřít nová fakulta odštěpená od FEL - ale problém je, že mě prostě zajímá jenom open source. Tzn. v podstatě se nechci učit programovat v nějakých Microsoft visual nástrojích, apod.

    Jsem na ČVUT ve druháku dálkově na tom programu co se má odtrhnout do fakulty a zatim jsem nemusel hrábnout ani na jeden MS nástroj. (Ne že by mi na tom záleželo)

    To je už daleko zajímavější téma, ale dá se říct, že k tomu mě nikde nepustili, i když na tom mff to často bylo o tom, že bylo potřeba 1) vstávat 2) nesedět celý den v labu na netu

    Takže fakt že se ve škole musís občas vyskytnout a že tam musíš dělat něco jiného než se poflakovat po netu je pro tebe překážka k absolvování VŠ? Júú :)

    Anyway, obloukem jsme se vrátili k tomu, že ses u odpovědi na ALMAD vyhnul podstatě, že nemáš právo nijak hodnotit vysoké školství, protože na něj nahlížíš výhradně stylem "nakolik se to prolíná s tvojí současnou sadou skillů".

    A přesně takoví lidé na VŠ nepatří.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam