ALMAD: podívej, když si něco přečtu na netu, tak mám pocit, že jsem mistr světa - ale samozřejmě, dokud něco nepředvedu, co "funguje i někomu jinýmu", tak chybí ta zpětná vazba, pro mě. měl jsem asi na mysli učitele, ale teoreticky, zpětná vazba může být i od téměř kohokoliv jiného, kdo je schopen mi nějak potvrdit, že moje interpretace/použití/implementace/aplikace/whatever dané vědomosti mu funguje. není to jednoduchý... ale rozhodně tím chci říct, že nějakou potřebu vzdělávání, zkoušení nebo dejme tomu komunitního posouzení úspěšnosti vyhodnocení informace (nebo tak něco, whatever) prostě asi potřebujeme.
Nejde o to se něco učit na zastaralých technologiích - jde o to, aby ti, kdo to učí, měli nějaké povědomí o vývoji těch technologií. Dříve to nebylo tak těžké, protože až cca do 60. let se objevovala nejvýše tam jedna nová technologie za 10 let.. pak to začalo zrychlovat. Vůbec po nikom nechci, aby se učil nebo aby vyučoval Z-80 - ale jde o to, že těm, kteří si to Z-80 alespoň trochu neosahali (a já nevím, jestli mezi ně patřím) prostě nedůvěřuju, že bych se od nich chtěl učit. To se špatně vysvětluje.. jde o to, že já díky tomu, že o tom něco vím, vím aspoň to, že já jsem tehdy opravdu geniální nebyl. A někteří jiní programátoři ano. A od těch bych se chtěl případně učit...