Ne vážně... uvažuju udělat časem třeba i nějakou schůzku dropoutů (zejména těch "zasloužilejších" :-) ne těch, co vzdali hned první ročník nebo první školu :-) .... různých věkových kategorií... a tam bychom mohli probrat naše zkušenosti s vyhazovy a zkušenosti s tím co jsme dělali mimo školu a po škole a další plány.
Víceméně moje kritérium je 1) buď drop-outi, co dostali alespoň do 3. ročníku (nemuseli mít nutně uzavřeny všechny předměty 2. ročníku) a nebo 2) byli přijati alespoň na dvě školy po sobě - ne ve stejný rok - a alespoň na jedné se dostali do 2.ročníku (nemuseli mít nutně uzavřeny všechny předměty 1. ročníku). Doufám je to jednoduché a srozumitelné kritérium pro "zasloužilého college drop-outa" :-)
Mám teorii, že mezi drop-outy bude hodně lidí, kteří sice nevykazují výrazně nižší inteligenci, než lidi co to dodělali - ale zato nejsou tolik sociálně zdatní v hraní takových těch společenských her (typu zjistit, u koho se dá zkouška prolézt, nebo chlastat jenom se spolužáky a ne proti nim, apod.) a nebo jsou extrémně líní, apod. Což mi tedy všechno zajímá :-)
Na druhou stranu - moje kritérium zase eliminuje lidi, kteří tu školu jen tak zkusili a hned v prváku zjistili, že na to nemají nebo že je to nebaví. Nic proti - ale to dokáže prakticky každý, kdo odmaturoval, že jo :) Zajímají mě lidi, kteří víceméně nějakou výraznou dobu studenti byli - a přitom stejně nepodlehli takovému tomu tlaku "když už jsem tomu dal 3 roky, tak to přeci dodělám".
Na druhou stranu - nevím jestli měřit stejným metrem drop-outům z humanitních a technických oborů. Na druhou stranu je asi jedno, jestli propadnete třeba z jazyku, který je pro vás španělská vesnice, nebo z VŠ matiky. Takže asi toto rozlišovat nebudeme :-) chceme 2 a kus ročníku ... na jedné nebo více školách.