• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOScollege drop-outs (+práce při studiu, samouci, kolikrát jste nedokončili vysokou? jaký je rekord ? jaký to mělo důvod?)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    Tak open source dela kdekdo z velkejch platicich firem, ne? (Oracle/Sun, Novell, z Googlu sem tam taky neco vypadne, i kdyz ty spis asi nemaj striktne open source divizi, spis obcas neco otevrou)

    Kazdopadne jasne, kazdej chce bejt Jobs nebo Gates, ja sem v tomhle pesimista a staci mi bejt hrozne bohatej zamestnanec v nejaky cool firme s cool sefem a cool kolegama. A tam uz je VS s uspechem spojitelna (alespon pro mne, ono to je vsechno otazka filozofickeho pohledu na vec).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (ale je fakt, že mě lákalo učit na VŠ programování, což by vyžadovalo 1) dodělat VŠ 2) umět programovat... lákalo mě na tom, že to je prakticky absolutně cool protipól matematiky, která mě vždycky srala... jenže měl jsem v 90tých letech pocit, že "tím bych se určitě neuživil" ... paradoxně, dnes mám asi menší příjem, než lidi, co učí na VŠ - ono zaměřit se výhradně na psaní open source softwaru je trochu jako vstoupit do kláštera...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: ... přičemž právě schopnost inteligentně formulovat dotaz na Google bych dal skoro jako součást maturity :-) (nemluvě o VŠ)

    jinak skutečně jsem si nikdy studium na VŠ nespojoval s úspěchem: ten jsem od začátku viděl v založení vlastní firmy (v 90tých letech to fakt bylo běžné, vidět to takhle ...a když se to spojilo s boomem svobody u nás po roce 1989 ...). Škola byla prostě nudná časová zátěž navíc. Bohužel jsem jí toho času nikdy nevyhradil dost. (A v oboru IT ani neplatil citát Franka Zappy ze záhlaví... VŠ byla naopak to poslední místo, kde se seznámit - kvůli tomu jsem musel provádět mraky jiných aktivit, popravdě, abych vůbec do nějaké smíšené společnosti zabrousil.. online seznamky tehdy ještě nebyly :-)

    jak jsem psal dříve - z mých podnikatelských a programátorský "vzorů" dodělali někteří VŠ:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Elon_Musk (tuším dodělal MIT.. něco jsem tam takového četl, v tom článku, ale ne dnes)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Gary_Kildall (finished his doctorate in computer science in 1972, then resumed teaching at NP)

    jinak daleko více jich jí ale nemá:
    http://en.wikipedia.org/wiki/John_D._Carmack ("He attended the University of Missouri–Kansas City for two semesters before withdrawing to work as a freelance programmer.")
    http://en.wikipedia.org/wiki/Bram_Cohen ("He later dropped out of college to work for several dot com companies throughout the mid to late 1990s")
    http://en.wikipedia.org/wiki/Bill_Gates (asi nejnotoričtější případ.. je mým vzorem za svůj podíl na revoluci domácích počítačů - ne za své pozdější podnikatelské období :-))
    http://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Jobs ("Although he dropped out after only one semester,[35] he continued auditing classes at Reed, such as one in calligraphy, while sleeping on the floor in friends' rooms, returning Coke bottles for food money, and getting weekly free meals at the local Hare Krishna temple.")
    http://en.wikipedia.org/wiki/Alan_Cox (určitě něco studoval... ale nevím, jestli dostudoval)

    Je fakt, že třeba Linux posunul hranice ještě někam jinam... na univerzitách je celkově silný.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Neboj, i dneska je na zkouskach google zakazanej :-)

    XCHAOS: Tohle je hodne zavadejici, asi na urovni jako prohlasit hladomor v somalsku za nesmysl, vzdyt preci je takovejch obeznich lidi, tak je jidla na svete dost. V principu mozna ano, ale...

    A ad studijni uspech vs pracovni uspech, pokud clovek na vejsce nema pocit, ze to prvni mu prinese to druhe, tak to ta vejska dela blba. (Nenapada mne ted z hlavy ceska vejska ktera by to delala dobre)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ISTEVE: to je pravda, ale já zase offtopicy tak pečlivě nehlídám.

    chci říct... na ZŠ to začíná, a college-dropouty systém pak vyprodukuje :-)
    ISTEVE
    ISTEVE --- ---
    XCHAOS: Nevim, jestli bych decka na zakladce identifikoval jako studenty, obzvlast v kontextu klubu "college drop-outs" ; )
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH:
    DAVIDOWITCH: tak konkrétně v tom článku hláška

    "Studium je příliš náročné, abych mohl pracovat
    Toto tvrzení je nesmysl. Pokud je řada studentů, kteří dokáží vystudovat dvě až tři vysoké školy najednou, pak je na práci času dost."

    je trochu zavádějící, protože já při studiu nejen pracoval, ale pozdější léta i vedl firmu... a pochopitelně, nakonec člověk vždy dá přednost práci před studiem, protože pracovní úspěch mi poskytoval větší uspokojení, než studijní úspěch
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS: (nápověda: nemyslím, že nás neměli učit počítat VůBEC... ale svým způsobem, o počítání byla v 90tých letech hodně i ta matematika, apod.)

    naopak - ani na ZŠ , ani později na SŠ nebo VŠ nebyl jediný předmět, ve kterém by se vyučovaly postupy jak hrát strategické hry jakéhokoliv druhu (myslím něco jako počítačové hry Civilization, apod. - přitom právě vlohy potřebné k hraní takovýchto strategických her připomínají většinu toho, čím se reálně kdokoliv v životě zabývá... podotýkám, že teď nemluvím o VŠ specializaci, teď jsem se obul i do nižších úrovní vzdělání...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ISTEVE: nevím.. ale když já chodil na základku, tak byly kalkulačky zakázané ! :-)
    ISTEVE
    ISTEVE --- ---
    Pred padesati lety soutezili studenti matematiky s kalkulackou?
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Nooo.. errr.. pockej, pracovitost a pracovni navyky a rozhled je soutezeni s wikipedii a googlem?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: tak to jsem asi předběhl dobu :-) tohle je o DNEŠNÍCH studentech.

    každopádně, nejsem úplně nezaměstnaný.. ale zdůrazňovat v dnešní hyper-sofistikované a hyper-automatizované době pracovitost např. před sofistikovaností, kreativitou, a vůbec nějakou invenčností mě přijde přehnané: je marné konkurovat stroji, nikoho nenapadne poslat dělníka s lopatou, aby soutěžil třeba s bagrem - tak proč by VŠ student měl soutěžit s Googlem nebo Wikipedií ?

    celé je to o něčem jiném.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    Většina studentů jsou ufňukaní lenoši. Blog - Karel Červený (blog.iDNES.cz)
    http://karelcerveny.blog.idnes.cz/c/205834/Vetsina-studentu-jsou-ufnukani-lenosi.html
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (nebo jen wizz-kids.. prostě wizzard kids)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    možná téma tohoto klubu rozšířím kromě college-dropouts ještě na whizz-kids :-)

    Student objevil ekologičtější cestu k alkoholu. Zajímají se o něj farmaceutické firmy | zpravy.ihned.cz - Česko
    http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-52464410-student-objevil-ekologictejsi-cestu-k-alkoholu-zajimaji-se-o-nej-farmaceuticke-firmy
    Devatenáctiletý Vojtěch Kundrát z Ostravy ještě ani nezačal studovat vysokou školu a už se o něj zajímají farmaceutické firmy. ... Alkoholy pro farmacii se dnes vyrábějí za pomoci těžkých kovů a louhů, což zatěžuje životní prostředí. Kundrát přišel na způsob, jak farmaceutické alkoholy vyrobit pomocí enzymů, které životní prostředí nijak nezatěžují.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ok, tak máme nový citát v záhlaví :-) jinak koukám, že vyhozených v tomhle klubu je už 18, takže prohlašuji, že klub má za ta léta už docela ohlas.

    (nezapomeňte pozvat do klubu své známé, o kterých víte, že by pro ně mohl být relevantní...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Piece of Mind: Is the Internet Replacing Our Ability to Remember?: Scientific American
    http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=internet-transactive-memory
    Besides, memorization is overrated, according to Sparrow. "Obviously we need some baseline skill in memorizing things, but I personally have never seen all that much intellectual value in memorizing things," she says, adding that it is far more important to understand information on a conceptual level. As an instructor, she has seen how some students struggle with cognition related to the things she teaches, whereas they would do much better if they simply had to memorize a bunch of answers. "Memorizing is the easier thing to do, which is why students do it," she says.

    Sparrow continues to research the impact on learning if instructors remove the expectation of memorization. "Will students better be able to learn focusing on conceptualizing and understanding information rather than simply remembering it?" she asks. "More likely, if a person does not think the information will be available later, they will try to memorize it, often at the expense of understanding the concepts."
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam