DAVIDOWITCH: hele, ne tak docela... vlastně ani nevíš, co já přesně chci - uvedl jsem to myslím jen jako příklad. a myšlenka, že VŠ vzdělání má připravovat na psání her je zábavná - já po gymplu byl poměrně pevně přesvědčen, že se budu živit psaním počítačových her... ale tak nějak jsem sklouzl nejdřív k shareware a pak k free software... nějak mě bylo divný sám hry pirátit a chtít za ně současně peníze, a nakonec mě přestaly bavit úplně.
co si pamatuju hry jako aplikace, tak především mají takovou zvláštnost, že většinou "víš, kolik čeho bude" - a můžeš se taky stoprocentně spolehnout na to, "jakého typu to bude" - prostě nepracuješ s daty třetích stran. Ano, algoritmicky je to jistě nesrovnatelně složitější, než všemožné CRM a CMS systémy - ale současně, izolace od "problémů reálného světa" ti taky umožňuje nějaké problémy jednoduše ignorovat. Což já vidím přesně jako rozdíl v té "akademičnosti" vs. "inženýrském přístupu" - autor počítačových her je umělec, pracuje v "chráněném prostředí" a vybírá si, od které múzy se nechá políbit - zatímco autor webových aplikací je spíš něco jako inženýr navrhující čističku odpadních vod (vhodné i pokud přihlédneme k Freudově metafoře peněz coby výkalů :-)
(jinak celá staletí byla např. za univerzitní vzdělání pokládána hlavně teologie... přírodní vědy bojovaly o svoje uznání poměrně dlouho.... informatika je specifický obor hlavně rychlým vývojem)