• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOScollege drop-outs (+práce při studiu, samouci, kolikrát jste nedokončili vysokou? jaký je rekord ? jaký to mělo důvod?)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Piece of Mind: Is the Internet Replacing Our Ability to Remember?: Scientific American
    http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=internet-transactive-memory
    Besides, memorization is overrated, according to Sparrow. "Obviously we need some baseline skill in memorizing things, but I personally have never seen all that much intellectual value in memorizing things," she says, adding that it is far more important to understand information on a conceptual level. As an instructor, she has seen how some students struggle with cognition related to the things she teaches, whereas they would do much better if they simply had to memorize a bunch of answers. "Memorizing is the easier thing to do, which is why students do it," she says.

    Sparrow continues to research the impact on learning if instructors remove the expectation of memorization. "Will students better be able to learn focusing on conceptualizing and understanding information rather than simply remembering it?" she asks. "More likely, if a person does not think the information will be available later, they will try to memorize it, often at the expense of understanding the concepts."
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    sice ne drop-out, ale undergraduate student, ale stejně zajímavý:

    Aussie student finds universe's 'missing mass' - Yahoo! News
    http://news.yahoo.com/s/afp/20110527/sc_afp/australiaastrophysicsscience
    Universe's not-so-missing mass
    http://www.sciencedaily.com/releases/2011/05/110524094515.htm

    What makes the discovery all the more noteworthy is the fact that Ms Fraser-McKelvie is not a career researcher, or even studying at a postgraduate level. She is a 22-year-old undergraduate Aerospace Engineering/Science student who pinpointed the missing mass during a summer scholarship, working with two astrophysicists at the School of Physics, Dr Kevin Pimbblet and Dr Jasmina Lazendic-Galloway.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Facebook Founder Mark Zuckerberg At G-8, Still Hates 'The Social Network'
    http://www.huffingtonpost.com/2011/05/26/facebook-mark-zuckerberg-g8_n_867575.html
    evidentně, když naserete na Internetu víc lidí než oni, tak to vzbudí zájem mocných tohoto světa (nebo "mocných" - to záleží na tom, jak moc věříte konspiračním teoriím... :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Mark Zuckerberg at the G-8 Summit. Holy fuckballz, we're in trouble. #p2
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    AQUARIUS: jako nejsem si jistej, jestli nemám přesně opačný cíl, než tyhle americký rychlokvašený podnikatelé.. já nechci inovaci zrychlit, ale napak zpomalit - lidi vymýšlejí hrozný ptákoviny, dneska :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: no, asi jsem se ze zoufalství snažil nějak rozvířit stojaté vody svým specifickým tématem :-)

    ok, ontopic by měly být témata v záhlaví: tedy, je to prostě diskuze lidí, co ty vejšku (zatím) nedokončili o svých vlastních specifických problémech (nebo naopak bez-problémech ... pokud mají pocit, že to mají na háku a VŠ by jim k ničemu nebyla).

    prostě jsme svérázná kategorie v rámci populace - a ti, co to ani nezkusili, na stejně tak ti, co to dodělali, nám nemohou tak úplně rozumět. (např. už jen ty dotazníky, kde uvádí "nejvyšší dosažené vzdělání" - naposledy při sčítání lidu - to dovede tak nasrat, pokaždý ! :-)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: No, zminils to jako obecny priklad toho, co se uci navic, nebo naopak nema ucit na VS. Mne to prijde celkem ontopic, navic je tu jinak trapne ticho.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ALMAD: mohl bych argumentovat, že zase na globálním netu je větší konkurence - takže to, čím se u nás v českém prostředí zabývají 1-2 weby se světově tříští mezi desítky a stovky těch v angličtině, které si vzájemně konkurují :-)

    ale v podstatě je to nepodstatné - české i globální databáze je "trochu" potřeba optimalizovat. první počiny umatlané v době na přelomu tisíciletí prostě budou v nových podmínkách a pod nánose dat shromážděných za ta léta asi brzo podobně neaktuální, jako 20 let staré aplikace pro MS-DOS.

    (myslím, že jsme už offtopic... určitě jsem to zmínil jako obecný příklad něčeho, a ne jako téma, kam by se to tady mělo stočit nadlouho...)
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    XCHAOS: "hele, je to můj odhad. praxe webhostera, hostujeme pár stovek databází, odhaduju."

    Mno, jak velky je to vzorek?

    A predevsim, kolik tech databazi je pro anglofonni svet, tj. s celosvetovou navstevnosti?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (jo a ten Nikola Tesla [ XCHAOS @ college drop-outs (kolikrát jste nedokončili vysokou školu ? jaký je rekord ?) ] snad byl drop-out jen kvůli nedostatku prostředků na studium....)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ALMAD: hele, je to můj odhad. praxe webhostera, hostujeme pár stovek databází, odhaduju.

    jinak větší firmy, když mají třeba statisíce záznamů a k tomu nějakou návštěvnost, tak už to musí docela řešit, aby měli dostupnost. ale je fakt, že já pro větší firmy tolik nedělám.

    (BTW tohle nemá být klub kde se bude debatovat výhradně o tom, jak velké optimalizace SQL se mají na jaké škole učit, a jestli na vejšce nebo na gymplu.. bylo to námatkové téma...)
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    XCHAOS: "Internet je tvořen dnes z největší části tvořen aplikacemi nad databázemi, které mají typicky jen tisíce až statisíce záznamů" -- v Cechach nebo mimo ne?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: hele, ne tak docela... vlastně ani nevíš, co já přesně chci - uvedl jsem to myslím jen jako příklad. a myšlenka, že VŠ vzdělání má připravovat na psání her je zábavná - já po gymplu byl poměrně pevně přesvědčen, že se budu živit psaním počítačových her... ale tak nějak jsem sklouzl nejdřív k shareware a pak k free software... nějak mě bylo divný sám hry pirátit a chtít za ně současně peníze, a nakonec mě přestaly bavit úplně.

    co si pamatuju hry jako aplikace, tak především mají takovou zvláštnost, že většinou "víš, kolik čeho bude" - a můžeš se taky stoprocentně spolehnout na to, "jakého typu to bude" - prostě nepracuješ s daty třetích stran. Ano, algoritmicky je to jistě nesrovnatelně složitější, než všemožné CRM a CMS systémy - ale současně, izolace od "problémů reálného světa" ti taky umožňuje nějaké problémy jednoduše ignorovat. Což já vidím přesně jako rozdíl v té "akademičnosti" vs. "inženýrském přístupu" - autor počítačových her je umělec, pracuje v "chráněném prostředí" a vybírá si, od které múzy se nechá políbit - zatímco autor webových aplikací je spíš něco jako inženýr navrhující čističku odpadních vod (vhodné i pokud přihlédneme k Freudově metafoře peněz coby výkalů :-)

    (jinak celá staletí byla např. za univerzitní vzdělání pokládána hlavně teologie... přírodní vědy bojovaly o svoje uznání poměrně dlouho.... informatika je specifický obor hlavně rychlým vývojem)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Bez matalyzy bych si ve svym oboru (pocitacova grafika, vis jak, hry & stuff) ani neprdl. Mozna mohli lip uvest kde se to v IT hodi, ale to co chces ty je 6-12 mesicni kurz spravneho psani webovych aplikaci, ne univerzitni vzdelani. (A rozlisovanim mezi univerzitnim a inzenyrskym vzdelanim mne nesere, jednak to VS zakon nijak vazne nebere, a druhak jsou inzenyri ekonomie, 'nuff said).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ISTEVE: ne... já jen řekl, že ve skutečnosti, lidi pracují s databázemi, když vědí ještě méně. a prodávají výsledky své práce jiným :-)

    a s tím nadhledem máš jistě pravdu u univerzitního vzdělání - ale ne u inženýrského. já sám jsem spíš inženýrsky zaměřený člověk, nakonec... pohybuju se spíš v prostředí, kde z obchodních důvodů lidi chtějí něco rychle ubastlit (a pokud se vyskytne problém, řeší ho investicí do výkonnějšího hardware, protože ten je nakonec levnější, než kvalifikovaná pracovní síla). A podle mě... inženýrské vzdělání a kariéra v průmyslu/produkčním prostředí (na rozdíl od univerzitního vzdělání a akademické kariéry) by se měla dotýkat schopností řešit problémy v produkčním prostředí.

    Možná je to dnes už jinak - ale nemůžu si pomoct, v 90. letech se informatika učila divně. V prváku nám určitě měli předvést SQL. Ne prudit s matematickou analýzou.
    ISTEVE
    ISTEVE --- ---
    XCHAOS: Kdy ses co dozvedel, nebo z jakejch aplikaci je slozenej internet, je mi celkem jedno -- vyjadruju se, celkem jednoznacne, k tomu tvymu citovanymu tvrzeni. Mne nedeprimuje, ze se o to zajimas. Mne deprimuje, ze tu odvazne verejne tvrdis, ze to pro praci s databazi neni zapotrebi vedet.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam