• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOScollege drop-outs (+práce při studiu, samouci, kolikrát jste nedokončili vysokou? jaký je rekord ? jaký to mělo důvod?)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Why Do So Many College Science Majors Drop Out? - Slashdot
    http://news.slashdot.org/story/11/11/06/1428230/why-do-so-many-college-science-majors-drop-out
    ...the excitement quickly fades as students brush up against the reality of what David E. Goldberg calls 'the math-science death march' as freshmen in college wade through a blizzard of calculus, physics and chemistry in lecture halls with hundreds of other students where many wash out. 'Treating the freshman year as a "sink or swim" experience and accepting attrition as inevitable,' says a report by the National Academy of Engineering, 'is both unfair to students and wasteful of resources and faculty time.'
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Ještě k tématu přednášek, doprovázených tabulemi popsanými křídou - a zejména, zda tento rituál dává smysl např. při výuce programování: [ XCHAOS @ ANSI C/C99 (specifikace), GNU C (gcc, glibc), Tiny C (tcc) a POSIX - ne nutně C++,g++,libstdc++ nebo Win32 API ]

    Má smysl snažit se něco učit z videozáznamů přednášek?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Blackboards in Porn
    http://blackboardsinporn.blogspot.com/
    vtipné recenze toho, co se objevuje napsané na tabulích v pornofilmech odehrávajících se ve školním prostředí :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Abych tu neprudil furt jen do matematiky - jeden předmět, ze kterého jsem na VŠE prolezl dokonce bakářskou zkoušku (klid, jednu z asi 10ti nebo kolik by jich tehdy bývalo potřeba):

    Economics is not a social science | Feasta
    http://www.feasta.org/2011/10/05/economics-is-not-a-social-science/
    They picked three classes at Cornell University. Two of these were introduction to microeconomics. The third was introduction to astronomy. In the first microeconomics class (class A), the professor was a game theorist with interests in mainstream economics, and he focused on prisoner’s dilemma and how cooperation might hinder survival. In the second microeconomics class (class B), the professor’s interests were in development economics and he was a specialist in Maoist China.

    To the students in all these introductory classes, the authors posed simple ethical dilemmas, including questions such as “If you found an envelope with $100 with the owner’s address written on it, would you return it?” The questions were asked twice, first in September, in the beginning of the fall semester and once again during the final week of classes in December, not even a full four months apart.

    Comparing results against the astronomy control group, students in economics class A became much more cynical and gave less ethical responses at the end of the semester. Students in class B grew to be more unethical, yet not by so much compared to students in class A. The results clearly show that no matter what their initial ethical tendencies were, students who were exposed to a mere four-months of “rational” reasoning became less cooperative.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    jinak z plzeňských právníků si udělala v HydeParku na ČT24 nezapomenutelným způsobem legraci (právnička) Klára Samková, když směrem k Řápkové pronesla větu "kdybyste studovala vysokou školu, tak byste věděla, že..." ... národ se zasmál, na Twitteru mi to vyneslo hodně retweetů, sem jsem to napsat zapomněl.

    a když jsme u těch politicky činných žen, tak dnes by sem šlo přenést taky jedno dost vtipné téma... ale když ono s VŠ vzděláním bohužel vůbec nesouvisí.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Z praktických důvodů tento citát ze záhlaví vložím do diskuze, protože v ní ještě nezazněl:
    Matematika k fyzice se má jako masturbace k sexu -Richard Feynman
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    British Schoolkids To Be Taught Computer Coding - Slashdot
    http://developers.slashdot.org/story/11/09/16/147238/British-Schoolkids-To-Be-Taught-Computer-Coding

    hmm, pokud by se programování učilo ve škole, tak by mě asi taky nudilo. já nevím.. mě na tom asi bavilo to, že to bylo něco, co šlo "proti škole"... programovat na počítači bylo zábavné právě proto, že jsem se to učil u sebe doma, ve škole se to tehdy učit nešlo. pokud by mě učili programovat ve škole, tak k tomu možná zaujmu přístup jako co já vím, k matematice... a budu se doma bavit něčím úplně jiným.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VYHULENY_UFO: právě High Frequency Trading je úplný nesmysl, a lidi by měli vymýšlet věci, jak se bez něj obejít.

    osobně moc nedůvěřuju ani koncepci Bitcoinu, ale pořád lepší šifrované potrojné účetnictví, než High Frequency Trading ... to je prostě plýtvání zdroji.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    XCHAOS: ja se osobne bojim, ze matematika ma vliv na financni krizi vetsi nez si myslis. podivej se na takzvane "tisicinove chlapce", geniove kteri jsou schopni napsat aplikaci, ktera v tisicine vteriny udela jeden obchod... tomu nemuze lidsky faktor (broker) konkurovat. a pak se neni co divit, ze penize jsou virtualni.
    ale seru na to, ty ses vecnej oportunista a debata s tebou je zbytecna.
    MIKEE
    MIKEE --- ---
    XCHAOS: O financni matematice nevi ani tuk, je to videt jen z toho jak popisuje vznik financni krize, muze za ni prece matematika! V tom je ovsem znacne mimo (jako ostatne i ve zbytku clanku), slo naopak o to, ze ratingove firmy jsou plne "spodiny" wall-streetu, ktera neni schopna vytvorit poradne ekonomicke modely, vydava pochybny rating a necha se od silnych firem vodit za nos. Takze prave naopak, kdyby v ratingovych agenturach byla opravdu matematicka elita, tak by ke krizi sotva doslo, nebo by mela podstatne mekci dopady.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VYHULENY_UFO: tenhle člověk myslím příliš neprotestuje proti kupeckým počtům :-) i když ten článek není napsanej extra dobře, chvílema to fakt působí spíš jako ironie

    problém je, že se matematika aplikuje i na záležitosti, na které to prostě není vhodné... viz zmiňované příčiny finanční krize, mezi které patřily zcela neprůhledné algoritmy, díky kterém byly zjevně nedobytné pohledávky prezentovány jakožto aktiva.

    je to něco podobného, jako když se z nějakého náboženství zcela vyprázdní původní obsah, původní učení... a stane se z toho prázdná forma, které se staví s vynaložením obrovského úsilí pomníky. historie je takových případů plná.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    XCHAOS: ten clanek je naprostej blabol. je to poslednich dvacet let videt, jak mladym lidem chybi jakykoliv analyticky mysleni nebo schopnost spocitat si vlastni vejplatu ci vyjit s rozpoctem.
    ja osobne bych byl proto, aby matematika byla povinnym maturitnim predmetem, protoze je to jeden z tech predmetu, kde proste musite pouzivat mozek a tim ho trenujete pro budouci reseni ruznych problemu (nejen matematickych).
    rekl bych, ze poslednich 20let vyuka matematiky a fyziky tezce upada a je to skoda, protoze to holt vysvetluje, proc sou lidi blby a musi se jim treba v televizi formou reklamy rikat i takovy koniny jako "vase televize, vase dite, vase zodpovednost".

    ja osobne maturoval z cestiny, nemciny, matematiky, fyziky a programovani.
    vs jsem nedodelal (pokus o cvut fel), protoze nejsem teoretik, mam rad praxi a tak jsem sel sroubovat kompy :)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Chce rict, ze si mysli ze kdyz mame ty pocitace, tak lidi nepotrebujou vedet co je a jak se chova logaritmus, protoze to prece vi ten pocitac.
    To sem si z toho textu odnesl ja, a jeste ted z toho mam husi kuzi.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: tak jako ta stylizace není dobrá, ale co chce říct, je v podstatě zajímavé
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    No, tak jelikoz zacal tim, ze matematika neexistuje a existuje jen aplikovana matematika, tak ten zbytek asi nema smysl moc cist, ne?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Matematika je totálně k ničemu aneb bludy médií a odborníků. Blog - Tomáš Štambera (blog.iDNES.cz)
    http://stambera.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=210211&bk=74270
    zajímavé... sice to není o matematice jako takové, ale spíše o finanční matematice.. ale přeci jen :-)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    AQUARIUS: aha, no, mam stary info koukam.
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    DAVIDOWITCH: Zrovna z tech firem, co jsi jmenoval, to mozna s vyjimkou google zadna slava neni... Ze Sunu pokud vim v oracle nezbyl skoro nikdo a opensource projekty vesele forkujou a Novell toho opensource, jestli se nepletu, taky moc nedela (po koupi Novellu firmou Attachmate je ze SuSE samostatna divize, ktera s Novellem ma tak leda spolecnyho vlastnika).
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    Tak open source dela kdekdo z velkejch platicich firem, ne? (Oracle/Sun, Novell, z Googlu sem tam taky neco vypadne, i kdyz ty spis asi nemaj striktne open source divizi, spis obcas neco otevrou)

    Kazdopadne jasne, kazdej chce bejt Jobs nebo Gates, ja sem v tomhle pesimista a staci mi bejt hrozne bohatej zamestnanec v nejaky cool firme s cool sefem a cool kolegama. A tam uz je VS s uspechem spojitelna (alespon pro mne, ono to je vsechno otazka filozofickeho pohledu na vec).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (ale je fakt, že mě lákalo učit na VŠ programování, což by vyžadovalo 1) dodělat VŠ 2) umět programovat... lákalo mě na tom, že to je prakticky absolutně cool protipól matematiky, která mě vždycky srala... jenže měl jsem v 90tých letech pocit, že "tím bych se určitě neuživil" ... paradoxně, dnes mám asi menší příjem, než lidi, co učí na VŠ - ono zaměřit se výhradně na psaní open source softwaru je trochu jako vstoupit do kláštera...)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam