• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOScollege drop-outs (+práce při studiu, samouci, kolikrát jste nedokončili vysokou? jaký je rekord ? jaký to mělo důvod?)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    KEDRIGERN: Zajimavy, na zaklade jaky skoly mas tenhle nazor. (Nebo je to vzato s ohledem na to jako by to podle predstav MSMT melo fungovat?). Ten muj je zalozenej na pomerne dlouhy debate na dany tema na CVUTu (konkretne FEL).
    KEDRIGERN
    KEDRIGERN --- ---
    XCHAOS: Upřímně pochybuji, že existuje víc jak 100 zcela soukromých škol. Povětšinou jsou soukromé školy stejně silně dotované (například stipendiemi). Čili je to zdůvodnitelné všude.

    Ale povětšinou jsou dostupná. Jen nejsou nějak dobře katalogizovaná a mnohdy chybí zdrojáky (pro pdf).

    DAVIDOWITCH: Nesmysl. Skripta jsou započítány do běžné pracovní naplně (třeba příprava na přednášku). Dále jsou skripta mnohdy základem pro knihy etc. a ty jsou bodované (a jsou bodované celé, ne jen upgrade skripta - kniha).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: mě u té matiky nepomohla ani individuální péče :-) já prostě nechci počítat - chci aby za mě počítal počítač. já chci programovat :-)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Skripta za verejne penize psana nejsou, neb skripta nejsou zadnym zpusobem placena ci odmenovana. (Nikam se to nepocita jako body k profesure, penize za to autor nevidi zadny, vetsinou to pise ve volnym case).

    A ze jsi k samostudiu skeptickej je mi pomerne jasny. Ale bohuzel, jelikoz ti nejedou ani prednasky, tak potrebujes nekoho kdo se ti bude venovat uplne individualne, nebo v nejake malicke skupince. A to je drahej spas (nebo v tobe musi videt zatracene velkej potencial).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KEDRIGERN: každopádně myslím, že i skripta by měla být veřejná... to je prostě marné. (tedy pokud byla napsaná za veřejné peníze... a v tom je ten háček, soukromé školství by pak pochopitelně copyright zdůvodnit mohlo...)

    osobně si myslím, že koexistence veřejného a soukromého školství není tolik problém, pokud jsou výsledky objektivně měřitelné. ale měly by být právě měřitelné i ve srovnání s výsledky drop-outů (případně samouků), kteří by měli usilovat o zrovnoprávnění jako svébytná sociální kategorie.
    KEDRIGERN
    KEDRIGERN --- ---
    XCHAOS: Tak proto jsou přednášky veřejné (tedy zatím, až se to Dobeš dozví, tak se to určitě pokusí zrušit).

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH:
    PANTARIL: já jsem popravdě po svých zkušenostech k možnostem samostudia skeptický. Vždyt třeba ty kritické kapitoly (většinou týkající se Vš matematiky, ale občas šlo i o jiné věci), které jsem neprolezl, větišnou byly o tom, že mi něco bylo předloženo k samostudiu - a já to samostudium nezvládl.

    Já to vidím, že pokud je nějaké téma netriviální, tak by prostě měl jít sehnat někdo, kdo mi ho vysvětlí (samozřejmě - spousta lidí se smíří s tím, že "takhle to prostě je, takhle se to musíš namemorovat" - to je potom pochopitelně problém...)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    PANTARIL: Tak s tema znalostma... Pokud nejsi zrovna Google, tak si vetsinou nemuzes dovolit nejaky fakt brutus prijimaci rizeni, kde budes realne hodne proklepavat znalosti. A kdyz mas takovy to klasicky 2-3 kolovy, tak proste na ten titul jako nejakou zakladni zaruku (toho ze se alespon umi naucit kdyz jde do tuhyho) musis koukat. That said, googlu je uplne burta co mas za titul, stejne jako facebooku, a ostatne spousta dalsich fakt velkejch hracu.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PANTARIL: jo! vstávání... přednášky nebo cvičení od 7 ráno... to mi povídej!
    PANTARIL
    PANTARIL --- ---
    Hm tohle je klub pro me, z vysky (konkretne z FI.MUNI) me vyhodili 3x nez jsem se na to po cca peti letech definitivne vykaslal, nebylo to tak ani kvuli narocnosti skoly, spis mala motivace (alias velka lenost) z moji strany chodit (vstavat) na prednasky a psat bakalarskou praci, nakonec jsem nejak tak zjistil ze za tech pet let pobytu na akademicke pude jsem se naucil dost z oboru abych si bezproblemu nasel praci, ktera mi vyhovuje a o titul se dal nepokousel.

    Studoval jsem tu skolu hlavne kvuli znalostem a v IT se da dnes spousta veci naucit samostudiem pokud ma clovek cas a pristup ke spravnym technologiim (na fi.muni hlavne pocitacove laboratore s ruznyma architekturama a operacnima systemama).

    Trochu me stve ze na dnesnim trhu prace je cim dal tim castejsi vybirat absoloventy podle titulu pred jmenem a ne podle jejich skutecnych znalosti, casto pak i studenti studuji jen aby udelali zkousky a titul ziskali, a o nejake hlubsi pochopeni latky jim moc nejde.

    Razim nazor, ze skolu by mel clovek delat hlavne pro sebe a pro svuj osobni rozvoj, nikoliv pro uplatneni na trhu prace (to je takovy vedlejsi bonus), proto jsem i kritikem urcitych tendenci ke zmenam financovani vysokeho skolstvi, ktere maji za cil pouze vychovavat co nejefektivnejsi specialisty pro trh prace:)
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    hmm tak to vypada, ze sem clenem dalsiho klubu intelektualu :-D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Z trochu jiného soudku - jednak se to dotýká tématiky bezplatného VŠ vzdělání (z toho opačného konce, řekl bych :-), jednak je to celkově vtipné (možná škola, kterou by nás bavilo dostudovat?)
    World's First Sex School Opens
    http://www.huffingtonpost.co.uk/2011/11/29/worlds-first-sex-school-opens-vienna_n_1118304.html
    Sex ve škole! Erotiku vyučují jako první na světě | EuroZprávy.cz
    http://imuzi.eurozpravy.cz/sex/39257-vznikla-prvni-vysoka-skola-sexu/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Příliš drazí na práci | Společnost - RESPEKT.IHNED.CZ
    http://respekt.ihned.cz/c1-53955490
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Stanford expands free online IT course offerings | KurzweilAI
    http://www.kurzweilai.net/stanford-expands-free-online-it-course-offerings
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    XCHAOS: Ano.

    Treba cokoli, co te zajima ;)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Why Do So Many College Science Majors Drop Out? - Slashdot
    http://news.slashdot.org/story/11/11/06/1428230/why-do-so-many-college-science-majors-drop-out
    ...the excitement quickly fades as students brush up against the reality of what David E. Goldberg calls 'the math-science death march' as freshmen in college wade through a blizzard of calculus, physics and chemistry in lecture halls with hundreds of other students where many wash out. 'Treating the freshman year as a "sink or swim" experience and accepting attrition as inevitable,' says a report by the National Academy of Engineering, 'is both unfair to students and wasteful of resources and faculty time.'
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Ještě k tématu přednášek, doprovázených tabulemi popsanými křídou - a zejména, zda tento rituál dává smysl např. při výuce programování: [ XCHAOS @ ANSI C/C99 (specifikace), GNU C (gcc, glibc), Tiny C (tcc) a POSIX - ne nutně C++,g++,libstdc++ nebo Win32 API ]

    Má smysl snažit se něco učit z videozáznamů přednášek?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Blackboards in Porn
    http://blackboardsinporn.blogspot.com/
    vtipné recenze toho, co se objevuje napsané na tabulích v pornofilmech odehrávajících se ve školním prostředí :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Abych tu neprudil furt jen do matematiky - jeden předmět, ze kterého jsem na VŠE prolezl dokonce bakářskou zkoušku (klid, jednu z asi 10ti nebo kolik by jich tehdy bývalo potřeba):

    Economics is not a social science | Feasta
    http://www.feasta.org/2011/10/05/economics-is-not-a-social-science/
    They picked three classes at Cornell University. Two of these were introduction to microeconomics. The third was introduction to astronomy. In the first microeconomics class (class A), the professor was a game theorist with interests in mainstream economics, and he focused on prisoner’s dilemma and how cooperation might hinder survival. In the second microeconomics class (class B), the professor’s interests were in development economics and he was a specialist in Maoist China.

    To the students in all these introductory classes, the authors posed simple ethical dilemmas, including questions such as “If you found an envelope with $100 with the owner’s address written on it, would you return it?” The questions were asked twice, first in September, in the beginning of the fall semester and once again during the final week of classes in December, not even a full four months apart.

    Comparing results against the astronomy control group, students in economics class A became much more cynical and gave less ethical responses at the end of the semester. Students in class B grew to be more unethical, yet not by so much compared to students in class A. The results clearly show that no matter what their initial ethical tendencies were, students who were exposed to a mere four-months of “rational” reasoning became less cooperative.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    jinak z plzeňských právníků si udělala v HydeParku na ČT24 nezapomenutelným způsobem legraci (právnička) Klára Samková, když směrem k Řápkové pronesla větu "kdybyste studovala vysokou školu, tak byste věděla, že..." ... národ se zasmál, na Twitteru mi to vyneslo hodně retweetů, sem jsem to napsat zapomněl.

    a když jsme u těch politicky činných žen, tak dnes by sem šlo přenést taky jedno dost vtipné téma... ale když ono s VŠ vzděláním bohužel vůbec nesouvisí.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam