DAVIDOWITCH: Tak IMHO to je obecně tak, že se k přednášce (1.5h) účtujou 2h přípravy.
Když si během hodiny rozmyslíš, co chceš přednášet, tak za další hoďku sepíšeš prezentaci. A z prezentací udělat skripta, či podrobný sylabus (což je obvykle dostačující) není těžké. V reálu přednášíš víc jak jeden rok, čili čas zkrať na aktualizaci prezentace (20 minut).
Když to sepíšeš a dáš na verzovací systém, tak ti chyby vychytají studenti a třeba rozepíší stručné části.
No já jsem psal skripta (s kamarádem) na Matematickou analýzu 1, 2, 3, Diskrétní matematiku 1, 2, Lingebru 1, 2. A asi ještě na něco. S cvičícím jsem tvořil Administraci UNIXu (jeho sylabus k cviku, já jsem to rozepsal do textu - protože jsem tomu nerozuměl a potřeboval jsem to pro sebe). Všechno jsem to psal z většiny kvůli sobě, abych tomu porozuměl a nasdílet to dál byla logická cesta (už jen proto, že pak chodily další vypracované kusy).
Ten kdo má ke své přednášce skripta má méně práce u zkoušky a obecně na přednášce. Např. když ti odpadne hodina, tak můžeš vše vyložit rychleji, ale studenti se to doučí ze skript. Na zkoušku ti přijdou v průměru třeba jen 1.2x namísto 2x u toho, kdo nemá materiály. A obecně jsi vnímán pozitivně. IMHO otevřený přístup a materiály vítězí na celé čáře i z pohledu pedagogů.