• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOScollege drop-outs (+práce při studiu, samouci, kolikrát jste nedokončili vysokou? jaký je rekord ? jaký to mělo důvod?)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Bohuzel. Ale ja mel dojem ze koukani na prednasky ti nic nedava. Jestli doslo ke zmene, tak MIT ma spoustu peknejch prednasek zdarma (a mam dojem ze i assignmenty k nim). Akorat te nikdo nekontroluje, jestli se ucis poctive (a neda titul).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Máte někdo zkušenost s Open University?
    Undergraduate Courses and Degrees - Distance Learning - Open University
    http://www3.open.ac.uk/study/undergraduate/index.htm
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BLAMI: jo, asi mě už neuspokojuje, když mi padají jenom programy a servery :-)
    BLAMI
    BLAMI --- ---
    XCHAOS: v zajmu bezpecnosti lidstva doufam, ze to po prakticke strance veci nedojde dal nez ten dialekt C.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Nějaké odkazy pro lidi, co by se "post-vyhazovně" (alternativna k post-graduálně) třeba zajímali o studium aerodynamiky (mě to zajímá dost):

    Aerodynamika
    http://lu.fme.vutbr.cz/ucebnice/opory/aerodynamics.php
    Akademie letectví « Populárně naučný časopis o létajících strojích, leteckém modelářství a letectví obecně.
    http://www.airspace.cz/akademie_letectvi/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    proč já nestudoval tohle... tady bych třeba z matiky nepropadl :-)
    Powertalk.cz: Rozhovor s Annou Hogenovou
    http://www.powertalk.cz/rozhovor/Anna_Hogenova
    BLAMI
    BLAMI --- ---
    HARVIE: popravde jsem to udelal tak nejak nahodou
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    BLAMI: uaaaa mame tu spiona :-D :-D
    BLAMI
    BLAMI --- ---
    HARVIE: FEL uz mam za sebou (uspesne)
    HARVIE
    HARVIE --- ---


    BLAMI: no zkus si FEL, ten je mnohem depresivnejsi, vsechny ty tmavy chodby skoro bez osvetleni. hlavne zimni semestry sou psychoterror... no more...
    BLAMI
    BLAMI --- ---
    XCHAOS: Na FITu nepropadnes z matiky drive nez propadnes depresim.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    Tak ja sem se vyjadroval fakt jen k tomu konkretnimu tematu psani skript na VS. (a tam mazactvi vs dropouterstvi ma rozdil jen v nejakym vhledu do zakulisi financovani, a i to se evidentne lisi ustav od ustavu)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KEDRIGERN: určitě. a kromě toho, tohle je prostě klub pro lidi, kteří VŠ nedostudovali :-) takže cené podněty od VŠ pozitivních jsou tu sice ceněny (třeba z hlediska těch, co by ještě rádi dostudovali) - ale přeci jen, trochu víc to je to tu o nás, co jsme prostě na úroveň mazáků nepostoupili, a o našich důvodech či nedůvodech.

    + pochopitelně, je to i o hledání paralel ve světě, a tam se drop-outs zatím prosazují hlavně v branži IT: je to zřejmě i o její poměrně značné neregulovanosti a o tom, že titul tam v praxi není vyžadován
    KEDRIGERN
    KEDRIGERN --- ---
    Ehm, ale tak pokud chceš z těch procesorů víc jak abstraktní základy, zajímavosti a základní nutnosti, tak se opravdu nemůže překážet cizí jazyk učebnic. A tím nemyslím jen angličtinu.

    IMHO jsme se bavili o základech na úrovni bakaláře, ne?

    PS: Možná trochu moc ujíždíme jedním směrem.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: mno... já se zasekl už na střídavých obvodech :-) (všechny ty komplexní kapacitance, rezistance a impedance). a ty zrovna v počítačích nejsou... (jakkoliv uznávám, že jsou analogové obvody taky zajímavé téma, tak tehdy prostě frčela digitalizace a mě to nezajímalo...). ale na FEL jsem nevydržel dlouho, to je pravda.

    Fakulta Informatiky na ČVUT mě relativně zajímá, to je fakt... v 90tých letech (a vlastně až donedávna) neexistovala.... ale nepřihlásím se tam, dokud nebudu mít dostatečnou záruku, že zase nepropadnu z matiky:-)

    (ale BTW, neměl jsem na mysli jen ASM... měl jsem na mysli, že celá informatika vychází z teorie jazyků a automatů a ne z ostatních oblastí matematiky...)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Hele, ja nevim co se ucilo kdyz si zkousel studovat ty, ale za nas mel FEL pomerne dost predmetu o tom jak to funguje zdola nahoru (od tech hradel vejs). A pak pochopitelne pro HW zamereni (tj. moje) ty vic advanced veci.
    Ale jeden ze zakladnich rozdilu mezi IT na FEL a na MFF je v tom ze FEL to ma staveny vic na tom ASM a MFF vic na ty matice kolem
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: budiž... to je zajímavé pro lidi, co se zaměří na co největší optimalizace, nebo sami chtějí procesory vyvíjet.

    mě jde spíš o to, že v matematice jsou na začátku nějaké axiomy, teorie množin, množiny přirozených, celých, racionálních, reálných atd. čísel, apod.... která píše člověk na papír, resp. kreslí si k nim symboly a obrázky na papír. na tom to všechno stojí... ale ohledně programování se nakonec spousta věcí odvíjí od toho, že základním stavebním kamenem je drát, který pod napětím buď je, nebo není. většinou se pak předpokládá, že od téhle základní reality jsou nejen uživatelé, ale i programátoři natolik odfiltrováni, že je vůbec nemusí zajímat... ale ono tomu tak docela není. nemyslím, že by se mělo jít až na úroveň logických hradel, a tak... ale aspoň nějaká "informační fyzika" podle mě potřeba je (cca místo dnešní matematiky...)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Jo, tyhle zaklady jsou ale tak jako druhak, maximalne tretak. V momente kdy pak chces prednaset neco min superzakladniho, tak potrebujes resit future fily, reorder buffery, replay mechanismus, co je noveho a zajimaveho v branch predictions atd, a to se proste meni.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: tady bych rád poznamenal, že třebas jen samotný základ architektury procesoru - tedy sběrnice, mikrokód, adresování paměti - je princip, který se výrazněji nezměnil už od 50tých let a začátků kybernetiky, a že dokud IBM nezadrátuje nějaké neuronové sítě přímo do křemíku (nebo grafénu - http://teckacz.cz/-/16836 ), tak asi opravdu bude mít smysl to lidem se zaměřením na VŠ informatiku přednášet.

    V podstatě čím lépe chápeme základy jakékoliv abstraktní struktury, tak tím lépe pak chápeme, co na těch vyšších levelech je nevyhnutelné a co jen lidé zatím nevymysleli jinak a lépe: no a konkrétně informatiky nevychází z matematiky (nebo tedy vůbec ne z analýzy a téměř vůbec z linerální algebry, i když tam už je to trochu složitější) - ale vychází z architektury procesoru. Proto bych výklad základní architektury procesoru (spolu s teorií automatů a jazyků) viděl jako "základnější" předmět u zaměření na informatiku, než třeba matematickou analýzu (tu bych nechal volitelnou pro vyšší ročníky).

    KEDRIGERN
    KEDRIGERN --- ---
    DAVIDOWITCH: ad druhý odstavec: Tak účelem vzdělání není konkurenční boj. Spíš jde o to, že tu nikdo nevydal nic kvalitního. Proč v češtině není jedna dobrá učebnice algoritmů, ale zato má každá fakulta jednu špatnou? Proč jsem se analýzu nakonec stejně učil z Jarníka? Protože prostě kvalitu už nikdo nedělá. Kdyby to bylo opravdu kvalitní a nebyly zde boje mezi školami, tak by ten člověk měl úspěch.

    Viz třeba TeX, kde jsou jednoznačně dominující postavy (Olšák) a bere se to tak. Proč? Protože tomu opravdu rozumí a neplácají jen páté přes deváté.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam