• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOScollege drop-outs (+práce při studiu, samouci, kolikrát jste nedokončili vysokou? jaký je rekord ? jaký to mělo důvod?)
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    XCHAOS: Hele ten prvni radek nebyla vyzva k "rozvijej to dal", ale "chapu, nicmene je to irelevantni".

    XCHAOS: Viz vyse. Zkusim to znova:

    Kdyz ti prijde ze nektera matika neni spatna, ale sere te jak te to ucej ve skole, proc se ji nenaucis bez skoly?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ALMAD: jinak souhlasím, že některé ty postupy bych vlastně rád věděl, k čemu se používají a jak je mám aplikovat. ale to je úplně něco jiného ... já vlastně škole vyčítám, že mi to nebyla schopná naučit.

    Celkově podstatné dovednosti, se kterými v životě pracuji, jsem získal jinak, než ve školních lavicích - snad s vyjímkou českého pravopisu, což je fakt nejmenší výhra. angličtina, programování všeho druhu, zacházení s počítačovým softwarem všeho druhu, správa počítačových sítí, ale i svým způsobem i záležitosti jako řízení auta - nic z toho nikdy nepocházelo z formálního vzdělávacího prostředí.

    Svým způsobem jsem si ale nikdy nedovedl představit, že bych pracoval v profesi, která je závislá na dovednostech pocházejích z formálního vzdělávacího prostředí. Ten problém je u mě uložen hlouběji, než vypadá...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ALMAD: tak u jakékoliv operace tužkou na papíře je pouze záležitostí statistiky, než se člověk splete v tom, jaké číslo ve kterém řádku či sloupci násobí s kterým... v té době opravdu pro mě strojové násobení čísel v počítači byla samozřejmost, počítače už dávno byly komodita a používaly se pro zábavu, zatímco jedna z věcí, kvůli kterým jsem propadal ve škole, byla de-facto zkouška z "krasopisu čísel"...

    celkově jsem v době VŠ studia (hlavně v jeho pozdějších fázích
    používal počítač jako naprosto výhradnou formu textového procesoru, a celé uspořádání přednášek a cvičení s děláním "poznámek na papír" mi nevyhovovalo, protože s poznámkami na papíru jsem prostě už dávno pracovat neuměl.

    (zajímalo by mi, jak to dnes dělá "smartphone generace" ... asi bude běžné různé natáčení přednášek na video a takové věci, ale popravdě... taky si neumím představit, že bych shlédl na videu přenášku, na které jsem nebyl... pro mě je klíčová textová informace, studium z podkladů které mají charakter knihy, nebo ideálně hypertextu...)
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    XCHAOS: Chapu, znam tvoje skolni traumata ;)

    Nicmene...naucit se matiku znamena neco jineho nez naucit se matiku ve skole a mam pocit, ze s (proti)argumentama kol tohohle operujes dost...flexibilne.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ... a ještě bych dodal, že mi drásá "čirá matika" jako čirá abstrakce odtržená od fyzikální, geometrické nebo jiné (třeba i virtuální) reality. v podstatě desítky a desítky abstraktních vět a pouček, bez jediného příkladu, kde je lze použít v praxi... brrr :-/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ALMAD: je to složitý téma. matematika je každopádně jednou z věcí, který se dají naprogramovat a který má smysl naprogramovat.

    problém je, že já třeba uměl rutině psát kód, který provádí maticové operace. to nikoho nezajímalo: všechny školy mě nutily počítat maticové operace s tužkou na papíře. jo, je to hezké, vědět, že to taky tak jde: ale kdyby místo rutinního provádění výpočtu na papíře to zadání bylo "naprogramujte si vlastní program pro provedení té a té operace s maticemi a pak pomocí něj vyřešte..." tak by mi to (možná) bývalo i bavilo.

    ale cílem školy je samozřejmě i vytvořit kontrolované prostředí, kde lze "změřit" co žák předvede jako cvičená opice s tužkou a papírem, bez přístupu k vnějšímu světu.. chápu.
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    XCHAOS: Nektery z tech odpovedi jsou fakt dobry ;)

    Ask Slashdot: How Many of You Actually Use Math? - Slashdot
    http://ask.slashdot.org/comments.pl?sid=3037851&cid=40935095
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    já říkal, že informatika i fyzika se nakonec jednou společně osamostatní od matematiky :-)
    Solid State Quantum Computer Finds 15=3x5 — 48% of the Time - Slashdot
    http://hardware.slashdot.org/story/12/08/26/1541256/solid-state-quantum-computer-finds-153x5-48-of-the-time
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Ne z úplně drop-outského soudku, ale přeci jen vtipné:
    EU Honors Pons and Fleischman sort of | Cold Fusion News
    http://coldfusion3.com/blog/eu-honors-pons-and-fleischman-sort-of
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Via Twitter / Zvlhlá žába Anna:
    Where to Get the Best Free Education Online
    http://lifehacker.com/5615716/where-to-get-the-best-free-education-online
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    IVANA_ANAVI
    IVANA_ANAVI --- ---
    Jinak, co se tyce tech spoluzaku - co me lakalo na britskych skolach, byla moznost zapojit se do miliardy studentskych spolku a provozovani ruznych volnocasovyxch aktivit. V prvnim divadelnim spolku byly na vsechno konkurzy (v cele hre pet roli a na kazdou osmdesat zajemcu). Nikdy me nevybrali, a kdyz jsem se jich zeptala proc, tak mi nebyli schopni poskytnout srozumitelnou zpetnou vazbu, navic si i protirecili se stanovami. Ve sboru ani v orchestru jsem si kamarady nenasla, ale v jinem, jazzovem orchestru jsem si kamarada nasla, tak tam pristi rok pujdu. Debatovani bylo az moc soutezive, clovek taky musel projit slozitym vyberovym rizenim, aby se dostal aspon na turnaj pro novacky. Modelove OSN me nebavily a ani tam nebyla moc zivotaschopna parta. Zkousela jsem spat casopis, ale sefredaktorka to silne nezvladala, neco jsem ji poslala, ona rekla, ze to je fajn a at se za ni stavim, pak mi sdelila, ze clanek na stejne tema jiz meli, ale ze ho daj na web (nikdy se tak nestalo), kdyz jsem ji poslala maily s jinymi clanky, vubec na to nereagovala, az v me pritomnosti si otevrela schranku a mela tama si sedesat neprectenych mailu. Potom jsem ji pred uzaverkou posledniho cisla jeste neco poslala, ale zase na to nijak nereagovala a v casopise to nevyslo - ihned pote rezignovala.

    Samozrejme, stane se, ze se clovek zmyli, ale me stve, ze jsem v prubehu roku investovala svuj cas do veci, ktere mi byly nakonec k nicemu.
    IVANA_ANAVI
    IVANA_ANAVI --- ---
    Ahoj, precetla jsem si skoro celou diskuzi a rozhodla se sem pridat prispevek. Ze skoly jsem jeste neodesla, ale protoze se po prvnim rocniku citim rozpacite, rozhodla jsem se tu vypovidat, jestli to neva. Hlavne z toho duvodu, ze jsem se s nikym z vas nedokazala ztotoznit, takze bych potrebovala slyset nestranny nazor.

    Mam za sebou prvni rocnik na jedne britske prestizni vysoke skole, kde studuji jazyky a lingvistiku na bakalarskem stupni (obor je ctyrlety). Na tu skolu jsem si moc prala jit, takze kdyz mi prislo definitivni prijeti, citila jsem se eufoiricky. Bohuzel nyni vim, ze to nadseni v prubehu roku odpadlo, a nyni resim, co dal. Asi by se moje pochyby daly shrnout do nekolika bodu:

    Cizi kultura a mentalita - Britove jsou sice take Evropane, jenomze i presto se od Cechu dost lisi. Ten nejnapadnejsi ryz je asi jejich kvetinkovost a slunickovistost. Vypada to sice hezky, kdyz jsou na vas lide okolo hodni a mili, jenomze kdyz jim reknete, ze se citite mizerne a mate nejaky problem, vyjedou na vas se slovy: "To je strasny, to je uplne hrozny!!" a tvari se tak, ze se bojite jim sdelit cokoliv dalsiho. Kdyz v Cesku nekomu reknu, ze se citim mizerne, zacneme resit nesmrtelnost chrousta nebo proste to nejak resit, ale bez toho, aby se z toho hroutil nekdo dalsi (proto jsem prestala chodit ke skolnimu terapeutovi, protoze jsem se necitila dobre z toho, jak se na me furt krenil a ja se stydela se s nim bavit o svych problemech). Navic tadyten kvetinkove-slunickovy pristup je problem, pokud neco po nich chcete, ale oni se na vas jen kreni a nejsou schopni vam pomoci - to me umi dokonale vytocit. Samozrejme, ne kazdy je takovy, ale bohuzel znacna cast ano.

    Ubytovani - Bydlela jsem na jedne drahe koleji v centru Londyna, kam jsem ani nechtela, ale bohuzel me tam priradili. Jsem vesnicanka, a i kdyz jsem studovala na stredni v Praze, s Londynem se to neda srovnat. I kdyz si jde clovek jenom koupit rano neco k snidani, ma strach, aby ho neco nezajelo, protoze provoz je neskutecne vycerpanej, nicmene na ulicich chybi semafory a ucastnici provozu na nejaky predpisy serou (chodci, cyklisti i ridici). Zelen skoro zadna, a kdyz uz, tak zavalena turisty. Co se tyce primo koleje, tak jsem snazila byt na lidi hodna, ale stejne jsem se tam s nikym neskamaradila. Bohuzel ostatni vytvorili obrovske party, a protoze jsem mela na pokoji spolubydlici, furt nam busil nekdo na dvere a chtel se s ni bavit - a ja se citila jako debil, protoze se se mnou nikdo nebavil. Zachod a sprchy v hroznem stavu, furt neodtekala voda, na zachode byla louze, kterou nikdo nedokazal odstranit, a neslo zapnout svetlo. Taky v cene ubytovani bylo jidlo, ktere neslo nijak odhlasit, ovsem vydavalo se pouze v presne vymezeney cas po dobu jedne hodiny, cili kdyz byl clovek pryc, mel smulu. Zamestnanci koleji nepobrali prilis dvakrat velkou inteligenci, chovali se neekologicky, meli bordel ve vlastnich vecech a jejich projevy odpovidaly tak prvnimu stupni ZS. Vlastni kuchyni na vareni jsme nemeli. Krom toho byl v okoli koleji furt bordel a kriminalita. Sice tedka budem s kamoskou bydlet ve vlastnim, kde budu mit i vic soukromi, ale stejne si nejsem jista, jaka bude ta lokalita - to velkomesto me fakt depta.

    Studium - Skola me tak uplne nebavila. Za cely skolni rok jsem mela pet predmetu. Ten orvni byl takovy uvod do vseho mozneho, brala se tam kulturologie, translatologie, gender studies atp. Ja jsem z toho predmetu byla malo nadsena, protoze byly dle meho nazoru jenom bezobsazne pindy, u kterych se nikdo ennamahal se zadnym vyzkumem, analyzou ani nicim takovym. Vyucujici nas strasne presvedcovala, jak je dulezita diverzita a jak je svet strasne zle a rasisticke misto plne predsudku. Vsichni krom me ji to bastili, co jsem tak vypozorovala. Dalsim rpedmetem byla spanelstina, kde to uslo, ale nebyla jsem v tom extra dobra - postupem casu jsem se zhorsovala a obecne jsem mela horsi vstupni znalosti nez spoluzaci. Resume a preklady jsme meli delat ve dvojicich a trojicich, ale citila jsem se tam jak pate kolo u vozu, protoze druhe strane se malokdy libily moje navrhy (rikali mi, ze to je spatne a takhle se to nerika), navic mi dela problem jakakoliv skupinova prace, kde neni predem jasne dane, co kdo bude delat (kdyz vic lidi dela totez, neni to efektivni). Potom jsem mela latinskoamerickou literaturu, ktera mi taky nesla (nikdo me nikdy neucil psat eseje a na skole byl jen omezeny prostor na to, jak se to rychle naucit) a navic me nebavila. Dale jsem mela arabstinu - pred nastupem na vysku jsem ji nekolik let delala, bohuzel me ucitel nechtel dat do vyssi urovne, protoze jsem se samoucila a nemela pevne mluvici zaklady. Prvni trimestr byl tedy vicemene nicnedelaci, ten dalsi jsem konecne neco zacala poradne ucit, nicmene to stejne byl zahul, a kdyz jsem videla pred zkouskou vzorove testy, psychicky jsem se zhroutila a probrecela nekolik dni. Poslednim predmetem byl uvod do lingvistiky - to me obsahove bavilo, jenomze ucitel byl nerodilej mluvci anglictiny, kterej se furt ptal rodilejch mluvcich, jestli to, co rika a pise, je spravne, coz by se zrovna v lingvistice stavat nemelo. Struktura hodin byla navoc takova, ze se hodinu rozebiral domaci ukol a druhou hodinu se probiralo nove ucivo, takze jsme samozrejme nestihali, bohuzel dochazka byla povinna na obe casti hodiny. Krom toho jsem byla asi jedina, koho to zajimalo, protoze vsem to pripadalo neuveritelne obtizne (vyjma me). Pristi rok uz nastesti prvni predmet mit nebudu, literatury se ovsem nezbavim, navic se do budoucna bojim esejistickych predmetu, protoze, jak sjem jiz rekla, znamky se mi postupne zhorsovaly. Analyticke lingvisticke predmety jsou jedny z mala, na ktere se tesim.

    Lide kolem me - Jak jsem jiz rikala, s Brity to u me bylo misty tezke. Spis jsem si nasla kamarady mezi cizinci. Z Cechu se taky naslo par lidi, nicmene se tam taky naslo par karieristicky orientovanych jedincu, ze kterych mi bylo zle. Vubec, hodne lidi na skole je karieristicky orientovanych, zajimaj je akorat penize a nestiti se amoralnich cinu.

    Mozna me jeste casem neco napadne. Kazdopadne v tuto chvili jsem na jednom vedeckem pracovisti v CR na stazi a muhu porovnavat. Je to neskutecny rozdil. Na koleji mam fajn spolubydlu, nikdo nam nemlati na dvere, priroda je na dosah ruky, ridici dodrzuji predpisy, je tu nadherna architektura a po vikendu se tesim na pondeli - mame na pracovisti skvelou partu, travime spolu volny cas a to, co delam, me neuveritelne bavi (prurez informatiky a lingvistiky).

    Pro mnoho lidi je taky nepochopitelne, proc nemam rada Britanii - vzdyt se tam lidi furt usmivaj, je tam lepsi uplatneni atp...nicmene ja si myslim, ze tomu tak uplne neni, respektive je to hodne subjektivni. Myslim, ze Cesi mohou byt na sebe hrdi a v mnoha vecech predci Brity. Ano, mame tu korupci a vselijakou vladu, ale to je jen zlomek toho, co v nasi zemi najdeme.

    Je pravda, ze na mem pobytu v Britanii bylo par pozitivnich veci, ale take hodne negativnich a ja se bojim, jak to v zari zvladnu, az tam zas pojedu. Tedka jsem v CR a po dlouhy dobe zase uprimne stastna.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Is There a New Geek Anti-Intellectualism? - Slashdot
    http://news.slashdot.org/comments.pl?sid=2219570&cid=36368036
    (a geek is a free-form learner and doer, and schooling is the opposite of free-form learning)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TečkaCZ - xChaos: A ještě tohle... zajímavé čtení, zajímavá polemika s principem wikipedie:
    http://teckacz.cz/-/19991
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Larry Sanger Blog » Is there a new geek anti-intellectualism?
    http://larrysanger.org/2011/06/is-there-a-new-geek-anti-intellectualism/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ALMAD: thnx, přesně tohle jsem hledal (uvažuju napsat o tom článek a odlišovat se od davu tím, že bude obsahovat skutečné znění toho řešení :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam