BLAMI: mno, ty zkoušky jsou na "sobě nezávislé jevy" - jiná věc je, že je možné skončit ještě dřív tím, že člověk nějakou zkoušku nezíská - a tím ani nedostane šanci na ty chronologicky pozdější pokusy (můj model je velmi zjednodušený, ale taky když jsem si přidal print, tak z něj vyplývalo, že šance prolézt první dva-tři ročníky byly s 95% úspěšností zkoušek ještě celkem velké... mohl jsem to pravda modifikovat tak, že by program místo násobení pravděpodobnosti dělal s pravděpobností 1-9 rovnou exit... a pak dělat statistiku, s jakou pravděpodobností program doběhne až do konce - vyšlo by podle mě to samé, tedy 5 promile všech pokusů). (lze argumentovat možností druhého zápisu nějakého předmětu, ale to je v podstatě jen o tom, že případný úspěch u pozdějších zkoušek je nanic, pokud to nevyjde ani při druhém zápisu)
...a pravděpodobnost, že někdo proleze zkoušku či získá zápočet si každý může snadno spočítat tím, že spočítá úspěšné pokusy a vydělí je všemi svými pokusy. Pokud někdo přesahuje 95%, gratuluju - má lepší šance dostudovat, než 5 promile :-) samozřejmě v praxi některé zkoušky jde okecat, takže pravděpodobnost úspěchu kolísá mezi něčím jako 90% (těžko nějaká škola ponechá předmět, kde trvale selhává velké procento studentů, i když v případě matiky na FEL tak toto kdysi fungovalo) až ke 100% (u "okecávacích" předmětů)
každopádně - mě to, že 0.95^100 je 5 promile, nijak samozřejmé nepřijde, nikdy předtím jsem si ten výpočet nedělal - a svým způsobem mi začíná udivovat už jen to, že jsem ve svém věku ještě naživu :-) (když jsem měl tolik možností, co já vím - bourat s autem, skočit pod auto, atd...). takže samozřejmě "teorie mnoha světů" z kvantové fyziky se sama nabízí (v jiných paralelních světech jsem dostudoval vysokou a naopak v jiných jsem mrtvý)