• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOScollege drop-outs (+práce při studiu, samouci, kolikrát jste nedokončili vysokou? jaký je rekord ? jaký to mělo důvod?)
    If you want to get laid, go to college. If you want an education, go to the library -Frank Zappa
    Matematika k fyzice se má jako masturbace k sexu -Richard Feynman
    Myslím že diferenciální rovnice můžou spustit schizofrenii se stejnou pravděpodobností jako kouření marihuany." -Fronema

    Tahle diskuze je určena všem, kteří se nepovažují za středoškoláky, ale nejsou ani tak docela vysokoškoláci: tzn. logicky skončili "někde mezi". Loseři všech oborů a prokrastinátoři celého Internetu - spojte se! Kolikrát jste studium (ne)dokončili ? Proč jste studium vysoké školy ukončili ? (nebo byli ukončeni ?) Mrzí vás to ? Snížilo vám to sebevědomí? Chcete ještě někdy zkusit nějakou vysokou školu dokončit ? Stejnou, jinou ? Přemýšlíte, jestli má někdo podobné problémy jako vy? Ve vašem oboru, v jiném...? Jaká vysoká škola připadá v úvahu pro někoho, kdo je levý jak na cizí jazyky, tak i na matematiku, nechce být doktor, a na práva ani ekonomii nemá žaludek? Existuje vůbec nějaká?

    Vyhodili vás z vysoké školy ?

    112 hlasy od 110 respondentů

    rozbalit záhlaví
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Je to lez-detem. Ale s ohledem na to ze ja se zabejvam ciste geometrickou optikou, tak je to good enough. Stejne jako ze plati newtonovska fyzika pro naprostou vetsinu pripadu.
    (A foton je jen nase priblizeni toho co se tam v realu deje, protoze si to potrebujem nejak predstavit a vlno-casticovej charakter si proste nepredstavime)

    A s hatem diferencialnich rovnic vrele souhlasim, i kdyz ted sem vysvetloval ze vsechny pocitacovy filmovy triky jsou o tom jak co nejlip aproximovat jednu kratickou rekurzivni integralni rovnici. :-D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: nj, tak otázka je, jestli ta úroveň "malej kousek světla" je vůbec správná a jestli nevede k řadě nedorozumění :-)

    co se bezpečnosti práce týče... tak už jen vzhledem k tomu, co vše jsem byl schopen v rámci své kutilské kariéry zničit, tak uznávám, že to asi nějaké základní zaškolení chce (já jsem jen zvědavej, kdy se zmrzačím já). no... začíná to tu být offtopic, no. měl bych ten klub místo drop-outs přejmenovat spíš na "club haterů diferenciálních rovnic".... resp. taky je zajímavé sledovat, proč si lidi naopak prodlužují studium (u mě to bylo hlavně kvůli vojně, dnes pozoruju prolužování kvůli sociálním výhodám - větší daňové odpisy, apod.)

    njn, asi už k tomu není co říct. počákme si, jaký další drop-out tady coming-outne :-)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Dokud to nema vliv na tvoje psaci schopnosti kvuli deficitu prstu tak si v pohode.
    A jo, prumyslovaci jsou vetsinou celkem ochotny cist manualy, protoze kazdej druhej videl nejakej vylitlej utahovaci klic ze soustruhu, obrazky z toho kdyz si clovek splete odpinac a odpojovac a tak. Nektery ty veci (uz) ani nebolej. A co se rozhledu, to zalezi. Mne kamaradka neverila ze sem mel biologii naposled v osmy tride, ja ji nebyl schopnej vysvetlit co delam protoze sme se zastavili na tom ze nevi co je foton (ne nejak vedecky, ale proste ani na urovni "takovej malej kousek svetla").
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (jinak poslední dobou se hodně věnuji práci s nástroji jako flexa nebo vrtačka a zjistil jsem, že to má pozoruhodně špatný vliv na moje pravopisné dovednosti - pod vlivem tvrdé řemeslné práce začínám podvědomě psát všude zbytečně tvrdá y, resp. psát podobně negramotně, jak vždy psal náš místní vyučený řemeslník ve firmě... aniž bych dosáhl jeho manuální šikovnosti a celkové drzosti... s těmi profesemi, vzděláním a dovednosti je to prostě zajímavé...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: jako nekompatabilita lidí z gymplu s technickými/praktičtějšími VŠ obory je podle mě docela problém. ne, že by gymply byly nějaký geniální... ale přeci jen mi přijde, že ti průmyslováci pak mají jakýsi deficit všeobecného rozhledu, nadhledu, kreativity, či jak to nazvat... zato jsou ale daleko ochotnější číst manuály, to je fakt... :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TečkaCZ - alamo: aj rastliny robia matematiku
    http://teckacz.cz/-/23763
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Jasny. Ja si pod tim predstavuju spis obecnej princip nejakyho venovani pozornosti detailum, nez konkretne prave SW optimalizaci. A prumyslovaci maj na VS vyhodu ani ne tak v tom ze by je nezajimalo k cemu ta matika je, ale ze na stredni uz prave spoustu tech veci pocitali prakticky, takze pak u tech teoretickejch "necht" a "budiz" vedi k cemu to je i kdyz to ten pitomec u tabule vubec nerekne.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: asi slovem "optimalizace" rozumíme každý trochu něco jiného. v tomhle klubu je to asi offtopic větev diskuze... nemám nic proti průmyslovákům... zrovna tu matiku mají často nabiflovanou a na tý VŠ to asi tolik neřešej, jako já... k čemu to je, apod.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Asi bych se desil bastlire kterej sere na optimalizace. Pokud je nechavas delat nejaky radio, zkusil bych si pujcit scanner a projit jestli nahodou ubastleny veci nesvitej nekde kde nesmej, prej jsou ty pokusy mastny.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BLAMI: jo ten sloh...to je to, z čeho si dělám legraci.. že je to hlavní výhoda mě jako gympláka proti průmyslovákům, že umím používat interpunkci ve složitých souvětích. oni mají výhodu v ledasčems ostatnm. ale programátor člověk buď je nebo není... to se střední školou moc nesouvií... pro mě je to směs mladistvé technické dovednosti se sociální výstředností... asi něco podobného, jako když je hezká mladá holka fotomodelka (taky se tímhle "talentem" asi nedokáže živit i v 40-50ti, nebo ne v původní podobě)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BLAMI: průmyslováci adminujou, instalujou, čtou manuály, konfigurujou, bastlej, letujou. neboj se šáhnout na něco funguje, a občas to vylepšit, občas to rozesrat, apod. v tom všem jsou dobrý a já nestíhám tolik, co oni.

    podle mě ale nejsou schopný udělat analýzu problému, ekonomickou ani jinou, optimalizacemi pohrdaj (prostě se koupí výkonější hardware, sílnější zdroj, větší anténa, apod.), nejsou schopný rozlišovat vývojový prostředí od produkčního, apod. - mám z toho takovej pocit, že vlastně nechápou, proč to celý dělaj (sice formálně peníze chtěj, ale uniká jim, kde v tom celým procesu vlastně "vznikaj")

    tolik moje zkušenost nedostudovaného VŠ s gymplem, který je nucen v rámci podnikání spolupracovat se směsicí více či méně nedostudovaných VŠ s většinou jinou SŠ než gympl. samozřejmě předpokládám, že s VŠ by byla spolupráce ok (několik málo zkušeností je určitě pozitivních), tam je problém, že v prostředí v jakém se pohybuju se pohybuju i proto, že VŠ (nebo i méně problematické kvalifikované lidi) prostě nejsem za stávajících podmínek schopen zaplatit.

    tenhle klub není o averzi vůči lidem s VŠ - je prostě o specifikách programování, podnikání a vůbec lidí, kteří se na VŠ dostali ale z nějakého (jakéhokoliv) důvodu ji nebyli schopni dokončit. u mě v 90tých letech hrálo svou roli i to, že jsem obrovskou perspektivu viděl v podnikání a nulovou v akademické sféře (dnes je to dost možná naopak - expřítelkyně co dostudovala si v rámci akademické kariéry - výuka, výzkum - na VŠ víc, než já jako podnikatel - čemuž bych nevěřil, kdyby mi to v 90tých letech někdo řekl... tehdy jsem jedinou perspektivu spatřoval v soukromém sektoru a vynakládal tím směrem většinu úsilí...)
    BLAMI
    BLAMI --- ---
    ANGEL333: no ten jedinej "skutecnej" vyvoj podle me tu (treba) matematiku docela potrebuje. Ten zbytek (a to jsem se prave snazil rict) je kvalifikovana prace - a s ni nemam problem, konec koncu asi ji taky delam. S nadsazkou, tech 97 lidi skonci proste stejne, s tim ze ta VS se na nich nijak zvlast nepodepise - proste si to pretrpi, dostanou papir a vyhlidku lepsiho mista, ale pro to co pak budou delat jim budou uzitecnejsi veci, ktere se naucili v praci/bokem a treba i pri ty skole (rozumej na adminovani Linuxovyho serveru nebo "programovani" dle zadani v PHP ci C tu vejsku proste nepotrebujes). Tihle lidi ale nebudou ti tahouni. Proste musis vzdycky +- stavet na necem co se vi, a to ti prave da ta VS, a to myslim i na pripady typu "chci poprit fyzikalni zakon A", musis vedet jak to funguje a kde dojedes na nasledky.

    Hodne casto slysim I takovy ty ultimatni argumenty typu "a co treba Jobs, Wozniak, Gates taky nemeli vejsku." Je ale treba si polozit otazku, kde by byli bez sedy eminence vedcu jako byli Ken Thompson, Rob Pike nebo John Warnock (to ale v zadnym Jobsove iZivotopise o tom jak byl uzasnej nenajdes)...
    ANGEL333
    ANGEL333 --- ---
    BLAMI: tem, co to precvakne, to urcite preju. ale pripada mi, ze naznacujes, ze jedinej "skutecnej" vyvoj potrebuje matematiku, pricemz to ostatni proste muzou delat cviceny opicky. a to si ja proste nemyslim. navic pokud by to opravdu byli ty 3 lidi ze 100, pak je to docela fail, protoze tam mas tech 97, kterym to neprecvaklo a mohlo jim to precvaknout jinde. mozna jsi to myslel jinak a pak jsem to jen nepochopil :)

    XCHAOS: nemyslim si, ze ma VS moc spolecnyho se slohem. co jsou nektery lidi schopny napsat do ruznych seminarek, apod., je obcas neuveritelny - holt kazdej ma bunky na neco jinyho. ja jsem treba slohy nepsal vubec, akorat ten maturitni - dopadl jsem nejlip z paralelek.. btw, ja se na stredni naucil psat deseti (ekonomka), jinak taky asi nic uzitecnyho :)
    BLAMI
    BLAMI --- ---
    XCHAOS: Otazka je cemu rikas programovani. Internet je dneska bezny, mame stackoverflow a podobny veci, editory co pisou kod podle toho na co zrovna myslis, takze takovy to zakladni matlani dneska zvladne kazdej kdo ma tu prumku. Takovy lidi ale nevyresi otevreny matematicky problemy, neobjevi novy pristup k psani paralelnich aplikaci apod. Troufam si rict ze VS (treba ne v CR) takovy lidi vychova, treba 3 ze 100 kterejm to na studijich precvakne diky tomu ze si osvoji zakladni aparaty (dif. pocet atp.)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Pomerne nesouhlasim s tvoji charakterizaci toho o cem je VS, ale je dost mozny ze pokud se clovek nedostane pres druhak, tak to tak pusobi. Kor na FELu kde dlouhou dobu byli ajtaci pro ucitele prvackejch a druhackejch predmetu tretiradej odpad a povl.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: dospívám taky k tomu názoru. firmu mi postupně ovládaj lidi s průmyslovkama. který jsou na druhou stranu hloupý v ledsčems jiném (ochotě napsat jakýkoliv delší text, zvlášT s diakritikou,apod.)

    na gymplu jsem se prostě naučil akorát psát slohová cvičení...jinak celkem hovno. nicméně na VŠ jsem asi dojel hlavně na to, že jsem se snažil pořád mít nějaké vlastní nápady a všechno buď pochopit, nebo nepoužívat vůbec... VŠ je hodně o schopnosti demonstrovat nějaké podřízení se autoritě a spoustu hodin práce,než je člověk vůbec k něčemu připuštěn (na druhou stranu - proto tolik fandím věcem jako GNU-FDL a wikipedie a tak.. že je to pro mě prostě vhodnější způsob učení, než přečíst si skripta od začátku do konce... neudržím u ničeho pozornost...)

    u programování je asi zásadnější otázka nějaké celková filosofie... situace, kdy jsou do chodu společnosti programátoři zapojeni jen jako námezdné cvičené opice a ty procesy které jsou automatizovány vymýšlení lidé bez analytického myšlení, není podle mě ideální.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Ja si treba myslim ze na konfigurovani siti clovek nepotrebuje vejsku. Na to potrebuje kurz, kterej muze bejt dlouhej, slozitej a drahej, ale neni to veda, alespon dokud se nedostanes do velikosti typu Google. Cimz v zadnym pripade nechci rict ze by lidi co tohle delaj byli hlopejsi nebo neuzitecny, jen mi to prijde jako jinej druh vzdelani nez klasicka univerzita.
    Tam bych rekl ze kazdy obor by mel mit takovy to "no a kdyz budes pokracovat ve studiu tohohle jeste dal, tak budes vedec."

    A jinak s tou certifikaci souhlas. Realne by melo jit (jen je byrokratickej a organizacni voser kolem toho takovej, ze to nikdo moc nedela) mit kazdou zkousku jako statnici. Takze takovej dropout v druhaku by mel statnici z objektovyho programovani, statnici z navrhu logickejch obvodu, ale bohuzel by nemel statnici z matematicky analyzy, kterou taky potreboval na dokonceni studia. Ostatne, muzes mit statnici z anglictiny, aniz bys k tomu mel vystudovanou celou vejsku, zejo.

    A ad stredni, nevim, ja mam atypickou (tj. prumku, pocitace). A pochopeni existujiciho softu neni az takove veda. Narocny a zdlouhavy mozna, veda spis ne. Trik neni "tady to mas, pochop jak to funguje" ale "potrebujem neco co jeste nikdo neudelal, a pak to mit moznost rozsirovat zpusobama na ktery nikdo nepomyslel, navrhni takovej software." (Az se ten trik jednou naucim, budu hrozne bohatej a slavnej!)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: je to ale paradox ve srovnání s tím, že v nějaký firmě jako najatý externista nahodím tři iptables pravidla a vygooglenou konfiguraci udhcp a hned mi tam nabízejí práci (přičemž nechápou, že zadáním těch pravidel je moje práce právě už skončená :-) ... pravda toto nebylo o LAN routeru, ale nějaký vývoj jakéhosi bazmeku, ale stejně..)

    jako relativně zajímavé mi přijde "endorsování" na LinkedInu - tedy, absolvovaná VŠ zkouška by měla být ekvivalentem "certifikovaného endorsnutí" z nějaké dovednosti, a bylo by vidět z jaké dovednosti člověk má, i když prolezl třeba jen 80% zkoušek, o které se pokusil.

    každopádně občas k nějaké dovednosti je těžké se dostat, a jedno, jestli na VŠ nebo v praxi. já třeba fakt mám problém s tím si od nějaké "složitosti" něco nastudovat... ale zase když se dostanu k hotovému systému a mám možnost se v něm metodou pokus-omyl vrtat, tak jsem posléze většinou schopen pochopit jak funguje... prostě třeba u toho softwaru mi reverzní inženýrství funguje líp, než studování učebnic. no a pak je tu samozřejmě "googlení", což je úplně nová metoda vzdělávání a jsem zvědav, jestli se stane aspoň třeba oborem na střední škole (paradoxně přitom http://teckacz.cz/-/23721 - učí někdo lidi na střední aspoň to Ctrl+F, nebo se jen k maturitě pořád biflují obrozence a romantiky? :-))
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Clovece, cim dal postupuju v tom VS studiu, tim viz mi prijde ze clovek bud VS nepotrebuje, a pak je ten car papiru prave jen to, a nebo ho realne potrebuje, a pak ten koupenej proste nefunguje. Ale mozna je to tim ze sem ted na konferenci kde proste automaticky vsichni chapou v cem je dulezita zmena integracni domeny u 2D integralu a co se tim da ziskat a ztratit (ve smyslu treba 10% vykonu pri vyrobe visual effects), coz koupenej titul neda at stal kolik chtel.
    ANGEL333
    ANGEL333 --- ---
    XCHAOS: me sice dali od prvni tridy volnost, ale ted nejsou moc stastny.. oni teda ani predtim nemuseli moc zasahovat (resp. skoro vubec), protoze sem se vzdycky vsude nak doflakal.. vysledkem nejspis je, ze se v podstate ani neumim moc ucit.. na maturu stacil den (+ tejden stresovani se), na predmety na vejsce obvykle dva dny.. jenze na matiku 1) ani ctyri dny nestaci, 2) je nesnesitelne nudna a subjektivne bez valnyho smyslu..

    koupit si titul neni to jediny - dalsi vec jsou podvody.. nerikam, ze jsem nakej svatousek (no ikdyz podle myho nicku...), s ukolama si jak necham pomoct, tak rad pomuzu.. co si ale proste nelajsknu, je podvadeni primo na zkouskach.. a nektery lidi to zkusej - vetsinou to vyjde, nekdy ne - ale neslysel jsem, ze by nekoho kvuli podvodu vyhodili.

    btw, ja klidne priznam, ze jsem porazenej (az/jestli to bude oficialni).. pravidla hry jsou jasny :) .. uprime receno mi nejvic vadi ta litost nebo co od ostatnich.. oni se obcas tvarej, jak kdybych dostal rakovinu nebo tak neco.. bych teda nechtel dostat rakovinu, to nevim, jak uz by se tvarili :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANGEL333: no... pro začátek mi štve, když sám vím, jak je těžké dostudovat, že si někdo ten titul mohl jen tak koupit (tohle asi nepochopí lidi, kteří VŠ studovat nezkusili). každopádně okecat se dá všechno, kromě matiky (a ta občas taky, ale nakonec se dřív nebo později narazí na něco, co je prostě složité a okecat ani pochopit to nejde)

    jinak je to samozřejmě nějaký filtr, který prostě existuje, a ze kterých je tvořená celá společnost. nebaví mi každopádně dělení na vítěze a poražené.. hledám k tomu alternativy, v řadě oborů. tedy baví mi pátrat, kdo opravdu sepsal ta pravidla hry apod. jsou věci, se kterými je nutné se smířit a věci, se kterými ne.

    u mě bude velký problém v tom, že prakticky od 1.třídy základní školy jsem byl doma veden k tomu, že vystudovat VŠ je základní věc, bez které bude můj život naprostým selháním: takže tedy - teď je naprostým selháním a nic s tím už nenadělám, že ho. nicméně... volba oboru byl asi omyl, když jsem nidky žádný zvláštní talent na matiku neprojevoval (akorát je tam ta možná skulinka, že programování není matika a že mi tedy nebylo umožněno studovat to, co mi doopravdy zajímalo...)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam