• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOScollege drop-outs (+práce při studiu, samouci, kolikrát jste nedokončili vysokou? jaký je rekord ? jaký to mělo důvod?)
    If you want to get laid, go to college. If you want an education, go to the library -Frank Zappa
    Matematika k fyzice se má jako masturbace k sexu -Richard Feynman
    Myslím že diferenciální rovnice můžou spustit schizofrenii se stejnou pravděpodobností jako kouření marihuany." -Fronema

    Tahle diskuze je určena všem, kteří se nepovažují za středoškoláky, ale nejsou ani tak docela vysokoškoláci: tzn. logicky skončili "někde mezi". Loseři všech oborů a prokrastinátoři celého Internetu - spojte se! Kolikrát jste studium (ne)dokončili ? Proč jste studium vysoké školy ukončili ? (nebo byli ukončeni ?) Mrzí vás to ? Snížilo vám to sebevědomí? Chcete ještě někdy zkusit nějakou vysokou školu dokončit ? Stejnou, jinou ? Přemýšlíte, jestli má někdo podobné problémy jako vy? Ve vašem oboru, v jiném...? Jaká vysoká škola připadá v úvahu pro někoho, kdo je levý jak na cizí jazyky, tak i na matematiku, nechce být doktor, a na práva ani ekonomii nemá žaludek? Existuje vůbec nějaká?

    Vyhodili vás z vysoké školy ?

    112 hlasy od 110 respondentů

    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BLAMI: já prostě nesouhlasím s tím přístupem "Ty zkousky by byly nezavisle jevy prave a jen tehdy, kdyby to, ze nastane jedna z nich nijak neovlivnovalo pravdepodobnost toho ze nastane nejaka jina" - tohle je řečnický trik z tvé strany. výsledek jedné zkoušky nesmí ovlivňovat výsledek jiné zkoušky - ne "to, jestli nastane".

    to, že nějaká zkouška ani nenastane, to je v podstatě zrušení experimentu jako takového. můžeš ho klidně formulovat s hodem kostkou - výsledek jednoho hodu neovlivní výsledek jiného hodu, to je ta nezávislost.
    BLAMI
    BLAMI --- ---
    XCHAOS: mozna si nejdriv nastuduj tu statistiku a pravdepodobnost. Zas jen opakujes chybu na kterou jsem poukazal v predchozim prispevku. Takhle tu oba ztracime cas.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BLAMI: počkej - jde o chronologicky seřazené nezávislé jevy. počítá se šance, že řetězec těch nezávislých jevů nebude přerušen (vyhazovem ze studia). teoreticky by to mohlo být tak, že čím víc šprtáš matiku, tím víc zhoršuješ svojí šanci propadnout z algoritmů - ale to je prostě už subjektivní záležitost, jak kdo té "svojí" pravděpodobnosti (u mě jsem dal odhad 95%) konkrétně docílí. není to tak, že bys u jedné zkoušky byl penalizovaný za dobrý nebo špatný výsledek u jiné (nebo: nemělo by to být tak).

    takže podle mě je pravděpodobnost úspěšnosti u dvou VŠ zkoušek nezávislý jev, sorry (leda by obě dvě byly ve stejný den - ale pravděpodobnost, že toto nastane, je právě už obsažená v té celkové pravděpodobnosti prolezení - čí je "vina" to neprolezení, tam neřeším...)
    BLAMI
    BLAMI --- ---
    XCHAOS: nikoliv. To prave jina vec neni. Ty zkousky by byly nezavisle jevy prave a jen tehdy, kdyby to, ze nastane jedna z nich nijak neovlivnovalo pravdepodobnost toho ze nastane nejaka jina (coz jsi vlastne poprel jeste v te vete, kde vyvracis ze jsou to zavisle jevy.) I ten predpoklad prubezneho vysledku s printem je spatne. Dale uvadis nekolik prikladu proc jsou to zavisle jevy.
    Chapu, ze tohle auditko je spis tlachaci, ale kdyz uz v tom filozofovani neco pocitas a tedy pouzivas exaktni vedu, mej na pameti, ze aby fungovala, je potreba tomu bud rozumet a nebo, pokud na to nemam cit/talent/vlastni sadu vedomosti, se drzet prirucek a mantinelu, kteri ti chytrejsi (Laplace, Bayes nebo Moivre) vytycili :)

    PS: matika na FEL byla z tech lehcich zkousek, ale u tebe pozoruju spis nadseni pro humanitni vedy ;)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BLAMI: mno, ty zkoušky jsou na "sobě nezávislé jevy" - jiná věc je, že je možné skončit ještě dřív tím, že člověk nějakou zkoušku nezíská - a tím ani nedostane šanci na ty chronologicky pozdější pokusy (můj model je velmi zjednodušený, ale taky když jsem si přidal print, tak z něj vyplývalo, že šance prolézt první dva-tři ročníky byly s 95% úspěšností zkoušek ještě celkem velké... mohl jsem to pravda modifikovat tak, že by program místo násobení pravděpodobnosti dělal s pravděpobností 1-9 rovnou exit... a pak dělat statistiku, s jakou pravděpodobností program doběhne až do konce - vyšlo by podle mě to samé, tedy 5 promile všech pokusů). (lze argumentovat možností druhého zápisu nějakého předmětu, ale to je v podstatě jen o tom, že případný úspěch u pozdějších zkoušek je nanic, pokud to nevyjde ani při druhém zápisu)

    ...a pravděpodobnost, že někdo proleze zkoušku či získá zápočet si každý může snadno spočítat tím, že spočítá úspěšné pokusy a vydělí je všemi svými pokusy. Pokud někdo přesahuje 95%, gratuluju - má lepší šance dostudovat, než 5 promile :-) samozřejmě v praxi některé zkoušky jde okecat, takže pravděpodobnost úspěchu kolísá mezi něčím jako 90% (těžko nějaká škola ponechá předmět, kde trvale selhává velké procento studentů, i když v případě matiky na FEL tak toto kdysi fungovalo) až ke 100% (u "okecávacích" předmětů)

    každopádně - mě to, že 0.95^100 je 5 promile, nijak samozřejmé nepřijde, nikdy předtím jsem si ten výpočet nedělal - a svým způsobem mi začíná udivovat už jen to, že jsem ve svém věku ještě naživu :-) (když jsem měl tolik možností, co já vím - bourat s autem, skočit pod auto, atd...). takže samozřejmě "teorie mnoha světů" z kvantové fyziky se sama nabízí (v jiných paralelních světech jsem dostudoval vysokou a naopak v jiných jsem mrtvý)
    BLAMI
    BLAMI --- ---
    ALMAD: na to by musel XCHAOS misto nekolikaleteho obhajovani toho proc je cool se nechat vyhodit oprasit stredoskolske zaklady statistiky a zopakovat si co je to zavisly jev a podminena pravdepodobnost :P
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CORFE: no tak zase... u pozorování, které jsem udělal na sobě, se teorie ukázala pravdivou :-) (a to myslím, že 95% je ještě optimistický odhad... u mě myslím pravděpodobnost zkoušky/zápočtu byla reálně nižší)

    ale týká se to prostě pozorování ostatních. samozřejmě... pokud se bavíme o pravděpodobnostech a subjektivním pohledu, můžeme převzít z kvantové fyziky "kodaňskou interpretaci" - student se nachází v superpozici stavů vystudováno-nevystudováno.

    případně interpretaci přes "teorii mnoha světů" - v nějakém světě, kde jsem vysokou dostudoval, si zase u zkoušek s velkou pravděpodobností vytáhli pro ně neřešitelnou otázku jiní studenti - vesmír je deterministický a pro každou kombinaci vytažených otázek vytváří alternativní verze reality.
    CORFE
    CORFE --- ---
    Jsou-li fakta v rozporu s teorií, může to znamenat dvě věci: špatné pozorování nebo špatnou teorii. A jelikož na "tolik lidí každý rok dokončí" není úplně, co pozorovat špatně, znamená to, že je špatná teorie. Ta pravděpodobnost udělání zkoušky/zápočtu je očividně vyšší.


    A nebo modlení funguje...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ALMAD: fakta jsou zase jednou v rozporu s teorií. tím hůře pro fakta :-)
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    Zbyva jenom vysvetlit, jaktoze ji tolik lidi kazdy rok dokonci...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Pravděpodobnost 5 promile je ovšem pod hranicí statistické chyby, např. dle http://www.xkcd.com/1478/
    Také to vysvětluje, proč mě na žádné informaticky zaměřené VŠ neučili Python - prostě doufali, že s namačkáním tohohle výpočtu na obyčejné kalkulačce si žádný student nedá tu prác!! (pravda, v Basicu by to šlo naprogramovat stejně snadno :-))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Provedl jsem statistický důkaz nemožnosti dostudovat vysokou:

    dejme tomu, že pravděpodobnost prolezení zkoušky aspoň na 3.pokus nebo získání zápočtu je 95%. dejme tomu, že za pět let studia je nutno získat 100 zkoušek/a nebo zápočtů.

    jednoduchým výpočtem v Pythonu zjistíme pravděpodobnost prolezení všech těchto zkoušek nebo zápočtů:

    >>> p=0.95
    >>> for i in range(0,100):
    ... p*=0.95
    ...
    >>> p
    0.0056245027593172965
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    [ XCHAOS @ Diskuze o nesmrtelnosti chrousta (centrum pro léčbu memetických poruch a mementálních postižení, trollologie, apod.) ]
    Countless academic disciplines have been wrecked by professors' urges to look 'more scientific' by, like a cargo cult, adopting the externals of Baconian science (math, impenetrable jargon, peer-reviewed journals) without the substance and hoping it will produce better knowledge.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Brain Injury Turns Man Into Math Genius : Discovery News
    http://news.discovery.com/human/life/brain-injury-turns-man-into-math-genius-140506.htm
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    jsou i agresivní a dobře sociálně organizovaní dropouti :-) nevím, jestli mám na mysli zrovna toto, no.. ale pro dokreslení nálady v IT je to dobré znát:
    Discomfort zone @ WebExpo 2013 - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=ZV3V0LFZp6g
    ADAMJ
    ADAMJ --- ---
    Quit being a drop-out!
    Mimořádný termín přijímacího řízení do bakalářských studijních programů EEM, KME, STM a OES
    http://www.fel.cvut.cz/aktuality/mimoradne-prijeti.html
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam