• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MESKPeak Oil - zlom ropy
    Baktérií v Petriho misce exponenciálně přibývá, ale jen dokud nespotřebují všechny zdroje potravy. Od tohoto bodu se celá jejich populace zhroutí. Přitom je polovina dostupných zdrojů spotřebována jen jednu jedinou generaci před tou poslední, která skončí kolapsem. Baktérie nevnímají ani náznak nastávajícího problému až do okamžiku, kdy je zřejmé, že všechny vyhladoví.

    Rozbor problematiky v angličtině - www.lifeaftertheoilcrash.net
    www.energybulletin.net
    Dokument Oil Crash Movie- www.oilcrashmovie.co/
    Wiki - en.wikipedia.org/wiki/Peak_oil
    Cena ropy - www.petrol.cz
    Cena ropy - www.oil-price.net
    Oil market report - omrpublic.iea.org
    Kurz dolaru - kurzy.divoch.net/usd.php
    rozbalit záhlaví
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BIDAK: netvrdím že se na titanu nachází ropa, napsal jsem uhlovodíky nicméně stále platí že původ ropy není jasný,tzn stále jsou to jen a jen teorie,důkazy neexistují...
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    ITCHY: Tak nevím jaká je tvoje odbornost, kdyžtak se vyptej na detailu. No hele v tak třeba v ropě najdeš složitý látky který mohly vzniknout v podstatě jenom ze steroidů a triterpenoidů. To je něco jako najít zkameněliny v uhlí.

    Navíc když máš trochu štěstí a najdeš třeba ammonita a rozbiješ ho, tak vevnitř v té zkamenělině bývá kapička... ropy. Kde se tam asi vzala?

    No a ty uhlovodíky na Titanu - to je, promiň, trošku úplně vedle. Tam se vyskytuje kapalný methan, který opravdu vzniká při vulkanických procesech. Při vší úctě... methan není ropa.
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BIDAK: nesouhlasím,je to mo6n0 ,důkazem jsou uhlovodíkové oceány
    na titanu, tam asi moc pralesů nerostlo že???
    ten důkaz bych rád slyšel, původ ropy totiž není jasný a existují pouze a jen teorie...
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    ITCHY: Při vší úctě, abiogenní původ ropy je nesmysl. Určitě vzniká troška methanu, možná i nějaké množství vyšších uhlovodíků. To je ale naprosto zanedbatelné.
    Jinak biogenní původ ropy není problém přesvědčivě dokázat, podobně jako u uhlí se tam dají najít biomarkery. A tak dále...
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    GRENDAL: cože?????????????????????
    ty sis ani nedal práci přečít pár příspěvku dozadu,že??
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    MESK: stále je obnova celého vozového parku reálnější než 100 kilometrové kolony mul zásobující velká města ,případně hladomory a vymření 2/3 obyvatel planety nezapomínejte že právě a jen velkovýroba v zemědělství umožnila uživit více lidí
    důkazem je server kontaminace kde je na leteckých snímcích z 50 let jasně vidět i v čr minimálně 2,spíš 3 násobná plocha obdělané půdy
    holt větší výnosy míň polí, méně odlesnění, volná a mobilnější pracovní síla

    tento argument je prostě stýále z těch mimo
    pokud někdo tvrdí že s klesající těžbou ropy bude docházet k návratu do středověku a přesunu k nějakému pastevectví ,pak je na hlavu padlý
    mimochodem ona ropa dojde najednou a všude???????????????
    Odhady jak dlouho vydrží stávající zásoby ropy si jako malý kluk pamatuji 50 let od té doby uběhlo pár desetiletí, kupodivu je to stále 50 let,v raálu nikdo netuší kolik ropy ještě zbýva a vzhledem k tomu že podstatná část ropy je zřejmě abiogenního původu a její zásoby se možná neustále doplňují není důvod se domnívat že nemáme dostatek času na změny...
    MESK
    MESK --- ---
    BOBASH: Ale prd :) http://www1.eere.energy.gov/vehiclesandfuels/facts/2007_fcvt_fotw481.html je jich vic nez polovina v cely Evrope.
    Nevim jak bylo popularni predelavani Mercedesu pred 20ti lety z benzinu na diesel, ale dneska uz jsou jiny normy a slozitost techniky a asi by to tak lehce neproslo. Chces teda rict ze behem par let se vetsina naftovejch aut predela na benziny (a nasledne na LPG a CNG)? Nebo snad vyndaj vsichni motory a naflakaj tam elektromotory a baterie? (btw. to nejdrazsi na elektromobilech) Neni problem? To uz bych veril snad i vic XCHAOSovi a jeho GPS rizenymu horsesharingu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MESK: Ale houby. Španělsko bude nějaká anomálie a i když je jinde dieselů relativně dost, není problém, aby se během krátký doby diesely přesunuly k těm co málo jezděj (nepůjdou předělat na LPG, budou mít drahej provoz = budou levný a výhodný pro lidi co jezděj málo), benzíny naopak (stejnej mechanismus) a navíc se ze spousty dieselů prostě stanou benzíny.

    Stačí se podívat, jak populární bylo v 90. letech třeba předělávání benzínovejch Mercedesů na diesely, protože nafta byla mnohem levnější a míň to žralo.

    Když to bude potřeba, budou se auta předělávat klidně i na elektromobily a není potřeba nakoupit všechny auta nový.
    GRENDAL
    GRENDAL --- ---
    nejak tu nekteri neberou v uvahu to, ze tezba plynu je do velke miry spjata s tezbou ropy...
    MESK
    MESK --- ---
    ITCHY: Ve vetsine Evropy prevazujou diesel motory, ve Spanelsku je ma dokonce 90 procent osobnich aut. Jde snad predelat naftovej motor za rozumnou cenu na LPG nebo CNG? NE. Musi se vymenit celej vozovej park - otazka 10ti az 20ti let.
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    MESK:námitka z řady těch naprosto mimo....
    síť stanic se vybuduje v okamžiku kdy to bude zajímavé ekonomicky,aneb tržní řešení
    rozhodně je reálnější že během několika týdnů vznikne síť stanic a lidé si předělají své motory než že by nasedli na povozy nebo se vydali na cesty pěěky, případně táhly kárku,protože jakože askeze
    E2E4
    E2E4 --- ---
    MESK: no, ale když by infrastruktura LPG/CNG byla potřeba, tak se dá vybudovat poměrně snadno.. V západních zemích nás k tomu nic moc netlačí a to i když LPG vyjde 2x levněji..
    MESK
    MESK --- ---
    E2E4: budiz, 60 procent je ze zemniho plynu, pro me taky novinka. Nedavno jsem kupoval auto, ale jelikoz ziju ve Spanelsku a LPG ani CNG tu zadny pokryti nema (asi 2 CNG stanice a max. 10 LPG a jeste s nejistou pracovni dobou a casto jen pro verejnou dopravu typu taxi nebo autobusy), zvolil jsem naftu. Jediny vyrobci aut, ktery zabudovavaj CNG, co jsem nasel, jsou Fiat, Opel a VW a to jen do jednoho nebo dvou modelu.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    BTW většina LPG se dělá ze zemního plynu, to jsem nevěděl..

    http://en.wikipedia.org/wiki/Liquefied_petroleum_gas#Security_of_supply
    E2E4
    E2E4 --- ---
    MESK: ale existuje :)

    Česká republika - www.cng.cz
    http://www.cng.cz/cs/zemni_plyn/plnici_stanice/CNGstanice_CR.html

    není to pravda "každá pumpa". ale to je daný tím jak málo aut na to jezdí..

    V německu 868 stanic.. http://www.gibgas.de/Tankstellen/Europainfos/Deutschland

    V Thajsku jich je taky dost (jezdí na to dálkové autobusy), a dokonce i v tak málo rozvinuté zemi jako je Barma (předělávají 20 let stará auta - místní standard) na CNG..

    MESK
    MESK --- ---
    ITCHY: LPG je vysledkem rafinace ropy jen pro upresneni, takze si chtel asi zminit CNG, pro kterej zatim neexistuje sit cerpacek.
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    MESK: to je přesně ono z pohledu humanitního, aneb technikou a ekonomií málo nebo vůbec políbeného,pokud neumím posuzovat situaci komplexně nemohu ji posuzovat vůbec
    ...
    Já tuto možnost neodmítám. Ideálním řešením by bylo elektrifikovat všechno od silniční dopravy k topným systémům a potom vyrábět elektřinu z jakýchkoli dostupných zdrojů energie. Ale nesmíme zapomínat, že takové technické řešení by si žádalo spoustu času a investic. Pokud nebude energetický sestup po ropném zlomu skutečně velmi hladký, nemusí být prostě dost času. Rychlé technologické programy jsou v krizových podmínkách bohužel mnohem náročnější. Tím nechci odmítat, že solární, větrná či jaderná energie mohou být při tomto přechodu nápomocné. Ovšem nebude to nejspíš hladký přechod.
    .....
    ovšem, nejspíš, nebude..báječné skutrečně postavit své úvahy na nejspíš, nevím, nebude, myslím si
    přechod na jiné zdroje se děje,nebýtr krátkozrakostizelených hnutí různých zemí nebyl by to až takový problém
    ostatně ropa jako taková se prostě primárně nepoužívá pro výrobu jiné formy energie
    aneb ropou se téměř netopí,ani nesvítí!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ropa je problém hlavně pro dopravu, nhciméně COPAK UŽ DNES NEMŮŽEME JEZDIT NA LPG a není náhodou tato technologie už desítky let stará????

    ad argument japonsko,usa, ano tehdy byl pro japonsko popud k v válce zavřený kohoutek nejen na ropu ale i na rudy, oleje ,kaučuk a jiné, a to nikoliv z důvodu že by japonsko nemělo kde jinde než v USA koupit,ale proto že americké banky zablokovaly aktiva na svých ůčtech a japonsko přišlo o devizové zásoby deponované samozřejmě v zemi kde převážně nakupovalo

    mimochodem problém války a její vznik není nedostatek klíčových surovin,ale nedostatek surovin+nedostatek peněz či politická situace neumožnující z mezinárodního či ekonomického surovinu koupit
    Je totiž levnější surovnu koupit za x násobné ceny než válčit...to vyjde vždy do finiše dráž,dobyvatelskou válku většinou nevedou národy demokratické a tudíž pasivní a víceméně i díky životní úrovni ne nepodobné starému římu,tzn úpadkové, dekadentní a vojensky většinou neschopné,ale mladé totality,vedené náboženským nebo politickým vůdcem slibujícím právě ten blahobyt oněch dekadentních demokratických povalečů
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    Jojo, peak pazourek je vtipnej argument. A principiálně správnej navíc.
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    ALMAD: asketismus coby zpusob vyrovnani se s realitou (a presun od znouze k ctnosti) mi taky dava perfektni smysl.

    ...
    ne to nedává smysl, askeze dobrovolná je velice vácná a najdeš ji mezi lidmi jako za krejcar šafránu
    PO nebude znamenat žádný odklon k askezi
    ALL:nevím proč pořád plácáte ktraviny jakože rostoucí ceny paliva zlikvidují ekonomiku,společnost a technologii

    vždyť se tak,růst cen energií do paroma děje již desetiletí,a poslední dobou stále rychleji a kde nic tu nic
    rostoucí ceny vstuplů prostě vyvolávají tlak na ceny výstupů a tlačí na růst inflace,to je první tlumící efekt při zdražování paliv,další je snaha o úspory a zvyšování produktivity práce a navíc stále zbývá přechod na jiné zdroje

    pokud jste si v tomto fóru už napřed zafixovali
    naprosto stupidní a lživý výrok o tom že to bez ropy nejde a bez ní se civilizace zhrou,pak je skutečně zbytečné zde cokoliv řešit, protože celou další diskuzi navalujete na chybnou úvahu,tzn postulujete že země je placatá a pak řešíte co se stann s vodou která doteče na kraj světa...
    ne skutečně je na další staletí dostatek paliv, zejména jaderných,holt když nebude zbytí, než by se zemědělci vláčeli s kobylou a pluhem ,lidé vandrovali pěšky a svět se vrátil do dob středověku- ovšem pasáčkové stád budou vybaveni gps navigací zdarma ke každé ovci( xchaos extended )-upustí se od nesmyslných zelených dogmat a bude se masivně podporovat elektrifikace dopravy a výstavba nových elektráren
    závěrem
    pokud máme 2 varianty
    a)přejít k jakési askezi a rurálnímu způsobu života
    b)nebo změnit zdroj

    je A naprosto nepravděpodobné a nereálné ,dosažitelné pouze celosvětovou diktaturou a násilím

    B je naopak klasické tržní řešení ke kterému bdue společnost táhínout automaticky

    a obavu o paliva po vyčerpání zásob současných což ještě pár století potrvá bych nechal na našich potomcích, stupidní mantry o vzácné ropě a uhlí co musíme schovat pro potomky mi opřijdou směšna ,je celkem logické předpokládat že naši potomci budou technicky daleko vyspělejší a jejich zájem o nějaké předpotopní zdroje bude odpovídat zájmu a poptávce dnešní společnosti po pazourku na výrobu pěstních klínů
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    MESK: Jako je dost vedle, ale na druhou stranu zdaleka ne tak vedle, jak jsem si myslel, že bude.
    MESK
    MESK --- ---
    Peak oil dopady z hlediska humanitního vědce - http://www.energybulletin.cz/?q=clanek/ropny-zlom-potom-apokalypsa
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam