• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MESKPeak Oil - zlom ropy
    E2E4
    E2E4 --- ---
    MESK: pravda, vlastně i MHD v Praze na sobě mají "jezdím na plyn"..

    Jinak při ceně autobusu je několik set tisíc na předělání poměrně malé procento, ne?
    MESK
    MESK --- ---
    E2E4: Autobusy predelany z nafty na CNG jsou i v Cechach. Jen to stoji nekolik set tisic a vyplati se to diky vysokymu najezdu km.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    MESK: V Thajsku jezdí autobusy na CNG.. Nevím jestli mají předělané dieselové motory (podle zvuku bych i žekl že jo), ale to něco, co rozohdně jde, I KDYŽ NETEČE DO BOT.

    Zrovna tak v Barmě předělávají naprosté vraky na CNG.
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    ITCHY:
    Fajn, tak neargumetuj Titanem, když sám uznáváš že s ropou nemá nic společnýho.

    Důkazy nexistují? Právě jsem ti jich pár napsal. Strkáš hlavu do písku nebo co?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MESK: Podceňuješ vynalézavost lidí a přeceňuješ složitost aut.

    První věc: Aut je MNOHEM víc než jich je potřeba - nový auta se kupujou kvůli morální zastaralosti a prostě proto, že ho člověk chce, málokdy proto, že přestanou sloužit. Kdyby najednou prudce stoupla poptávka po benzínovejch autech na úkor dieselovejch, tak bude první krok to, že cena benzínovejch aut stoupne a tudíž se začnou používat ty, který doteď stály někomu za domem nepoužívaný, válely se v bazaru nebo případně i ty, který byly nabouraný a nevyplatilo se je opravovat.

    Druhej krok bude přestavba dieselů na benzíny - což není úplně prdel, ale je to naprosto běžně proveditelná záležitost a největší problém je s papírováním. Nicméně v situaci, kdy lidi nebudou mít čím jezdit, se s tou legalizací určitě něco vymyslí. Ostatně když to jinak nepůjde, budou lidi používat vraky benzínovejch aut a "opravovat je" s tím že z původního auta zbudou třeba jen papíry.

    Tohle všechno jsou věci, který se v zemích, kde není aut přebytek, dějou naprosto běžně - teď už se běžně nepřestavujou auta z benzínu na diesel (což je momentálně výhodnější), protože to nikomu nestojí za tu námahu. Ale pokud těch aut bude málo a lidi budou potřebovat jezdit, tak vymyslej způsob, jak to udělat. Ve východní Evropě to třeba budou dělat na dvorku a stavět na papíry z jinýho auta, v západní Evropě to budou třeba dávat specializovanejm firmám, který si to pořešej.

    S autama se prováděj mnohem šílenější věci kvůli menšímu zisku - lidi třeba přestavujou Jaguary z 80. let z pravostrannýho na levostranný řízení (což je u auta, ve kterým je asi 13km kabelů, poněkud porod) jen proto, že v Anglii jsou ty auta o pár desítek tisíc levněšjí než tady.

    Jsou taky lidi schopný na dvorku svařit auto ze dvou a lidi, schopný do auta nacpat třikrát větší motor než tam byl, protože je to prostě baví. Když nastane situace, že bude potřeba jezdit na jiný palivo, začne se to dělat ne pro zábavu, ale z nutnosti.


    A pokud jde o elektromobily, jakmile se objeví dostatečná poptávka a klesne cena baterií tak, aby se to vyplatilo (tedy tak, aby se vyplatily elektromobily jako takový), tak se určitě vyrojí plno firem, který ti tu přestavbu udělají na zakázku nebo ti dodají "kit" s návodem, pomocí kterýho to zvládne průměrnej mechanik nebo schopnější laik.

    Dneska se takhle dají koupit třeba kity na zástavbu Chevy LS2 (osmiválec z Corvetty) do asi milionu různejch typů aut, včetně takovejch věcí jako je Mazda MX-5 - a nahrazovat 1.8 čtyřválec 6.2 osmiválcem je podobně náročnej zásah do auta, jako přestavba na EV.

    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BIDAK: netvrdím že se na titanu nachází ropa, napsal jsem uhlovodíky nicméně stále platí že původ ropy není jasný,tzn stále jsou to jen a jen teorie,důkazy neexistují...
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    ITCHY: Tak nevím jaká je tvoje odbornost, kdyžtak se vyptej na detailu. No hele v tak třeba v ropě najdeš složitý látky který mohly vzniknout v podstatě jenom ze steroidů a triterpenoidů. To je něco jako najít zkameněliny v uhlí.

    Navíc když máš trochu štěstí a najdeš třeba ammonita a rozbiješ ho, tak vevnitř v té zkamenělině bývá kapička... ropy. Kde se tam asi vzala?

    No a ty uhlovodíky na Titanu - to je, promiň, trošku úplně vedle. Tam se vyskytuje kapalný methan, který opravdu vzniká při vulkanických procesech. Při vší úctě... methan není ropa.
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BIDAK: nesouhlasím,je to mo6n0 ,důkazem jsou uhlovodíkové oceány
    na titanu, tam asi moc pralesů nerostlo že???
    ten důkaz bych rád slyšel, původ ropy totiž není jasný a existují pouze a jen teorie...
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    ITCHY: Při vší úctě, abiogenní původ ropy je nesmysl. Určitě vzniká troška methanu, možná i nějaké množství vyšších uhlovodíků. To je ale naprosto zanedbatelné.
    Jinak biogenní původ ropy není problém přesvědčivě dokázat, podobně jako u uhlí se tam dají najít biomarkery. A tak dále...
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    GRENDAL: cože?????????????????????
    ty sis ani nedal práci přečít pár příspěvku dozadu,že??
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    MESK: stále je obnova celého vozového parku reálnější než 100 kilometrové kolony mul zásobující velká města ,případně hladomory a vymření 2/3 obyvatel planety nezapomínejte že právě a jen velkovýroba v zemědělství umožnila uživit více lidí
    důkazem je server kontaminace kde je na leteckých snímcích z 50 let jasně vidět i v čr minimálně 2,spíš 3 násobná plocha obdělané půdy
    holt větší výnosy míň polí, méně odlesnění, volná a mobilnější pracovní síla

    tento argument je prostě stýále z těch mimo
    pokud někdo tvrdí že s klesající těžbou ropy bude docházet k návratu do středověku a přesunu k nějakému pastevectví ,pak je na hlavu padlý
    mimochodem ona ropa dojde najednou a všude???????????????
    Odhady jak dlouho vydrží stávající zásoby ropy si jako malý kluk pamatuji 50 let od té doby uběhlo pár desetiletí, kupodivu je to stále 50 let,v raálu nikdo netuší kolik ropy ještě zbýva a vzhledem k tomu že podstatná část ropy je zřejmě abiogenního původu a její zásoby se možná neustále doplňují není důvod se domnívat že nemáme dostatek času na změny...
    MESK
    MESK --- ---
    BOBASH: Ale prd :) http://www1.eere.energy.gov/vehiclesandfuels/facts/2007_fcvt_fotw481.html je jich vic nez polovina v cely Evrope.
    Nevim jak bylo popularni predelavani Mercedesu pred 20ti lety z benzinu na diesel, ale dneska uz jsou jiny normy a slozitost techniky a asi by to tak lehce neproslo. Chces teda rict ze behem par let se vetsina naftovejch aut predela na benziny (a nasledne na LPG a CNG)? Nebo snad vyndaj vsichni motory a naflakaj tam elektromotory a baterie? (btw. to nejdrazsi na elektromobilech) Neni problem? To uz bych veril snad i vic XCHAOSovi a jeho GPS rizenymu horsesharingu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MESK: Ale houby. Španělsko bude nějaká anomálie a i když je jinde dieselů relativně dost, není problém, aby se během krátký doby diesely přesunuly k těm co málo jezděj (nepůjdou předělat na LPG, budou mít drahej provoz = budou levný a výhodný pro lidi co jezděj málo), benzíny naopak (stejnej mechanismus) a navíc se ze spousty dieselů prostě stanou benzíny.

    Stačí se podívat, jak populární bylo v 90. letech třeba předělávání benzínovejch Mercedesů na diesely, protože nafta byla mnohem levnější a míň to žralo.

    Když to bude potřeba, budou se auta předělávat klidně i na elektromobily a není potřeba nakoupit všechny auta nový.
    GRENDAL
    GRENDAL --- ---
    nejak tu nekteri neberou v uvahu to, ze tezba plynu je do velke miry spjata s tezbou ropy...
    MESK
    MESK --- ---
    ITCHY: Ve vetsine Evropy prevazujou diesel motory, ve Spanelsku je ma dokonce 90 procent osobnich aut. Jde snad predelat naftovej motor za rozumnou cenu na LPG nebo CNG? NE. Musi se vymenit celej vozovej park - otazka 10ti az 20ti let.
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    MESK:námitka z řady těch naprosto mimo....
    síť stanic se vybuduje v okamžiku kdy to bude zajímavé ekonomicky,aneb tržní řešení
    rozhodně je reálnější že během několika týdnů vznikne síť stanic a lidé si předělají své motory než že by nasedli na povozy nebo se vydali na cesty pěěky, případně táhly kárku,protože jakože askeze
    E2E4
    E2E4 --- ---
    MESK: no, ale když by infrastruktura LPG/CNG byla potřeba, tak se dá vybudovat poměrně snadno.. V západních zemích nás k tomu nic moc netlačí a to i když LPG vyjde 2x levněji..
    MESK
    MESK --- ---
    E2E4: budiz, 60 procent je ze zemniho plynu, pro me taky novinka. Nedavno jsem kupoval auto, ale jelikoz ziju ve Spanelsku a LPG ani CNG tu zadny pokryti nema (asi 2 CNG stanice a max. 10 LPG a jeste s nejistou pracovni dobou a casto jen pro verejnou dopravu typu taxi nebo autobusy), zvolil jsem naftu. Jediny vyrobci aut, ktery zabudovavaj CNG, co jsem nasel, jsou Fiat, Opel a VW a to jen do jednoho nebo dvou modelu.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    BTW většina LPG se dělá ze zemního plynu, to jsem nevěděl..

    http://en.wikipedia.org/wiki/Liquefied_petroleum_gas#Security_of_supply
    E2E4
    E2E4 --- ---
    MESK: ale existuje :)

    Česká republika - www.cng.cz
    http://www.cng.cz/cs/zemni_plyn/plnici_stanice/CNGstanice_CR.html

    není to pravda "každá pumpa". ale to je daný tím jak málo aut na to jezdí..

    V německu 868 stanic.. http://www.gibgas.de/Tankstellen/Europainfos/Deutschland

    V Thajsku jich je taky dost (jezdí na to dálkové autobusy), a dokonce i v tak málo rozvinuté zemi jako je Barma (předělávají 20 let stará auta - místní standard) na CNG..

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam