• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MESKPeak Oil - zlom ropy
    E2E4
    E2E4 --- ---
    Predikuju peak plastic do roku 2010 :)

    Global Resource Corporation :: Tires
    http://www.globalresourcecorp.com/recovery-applications/tires
    E2E4
    E2E4 --- ---
    E2E4: benzín a nafta z plastového odpadu.
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    Understanding The Oil Markets — 2010 Version - Decline of the Empire
    http://www.declineoftheempire.com/2010/12/understanding-the-oil-markets-2010-version.html
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    E2E4: problém s vodíkem je špatná skladovatelnost... hliník se skladuje přeci jen lépe. jako hliníkové baterie mají evidentně ten háček, že jsou to fakt baterie, ne akumulátory - místo dobíjení by byla nutná mechanická výměněna.

    BIDAK: no ten původní vědecký článek toho řeší výrazně víc, než jen "zvýšenou aktivitu sršňů" - izolovali konkrétní chemickou látku, která by za to mohla být zodpovědná.

    kdyby to fakt byla pravda, tak jde prostě o změnu paradigmatu.. nemůžu si pomoct.
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    XCHAOS: A co takhle si chlape přečíst to původní sdělení?
    V něm zjistíš, že autoři pozorovali zvýšenou aktivitu sršňů pokud svítilo sluníčko. A z toho dovozují, že sršni můžou brát energii z toho sluníčka. Podívej se na můj komentář v jiném klubu v kterém jsi tímhle taky tapetoval.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    XCHAOS: akorát nějak nechápu v čem se liší "recyklace" hydrooxidu hlinitého od hydrolýzy vody v případě vodíkového cyklu.. nemyslím že by jedno bylo řádově efektivnější než druhé.

    v tom článku na wiki to porovnávají s olověnými a NiMH akumulátory, ale ne např. s LiPOL.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS: můj dodatečný komentář k tamtomu tady:
    TečkaCZ - Jsou sršni poháněni solární energií ?
    http://teckacz.cz/1092
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Aluminium battery - Wikipedia, the free encyclopedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Aluminium_battery
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    Trh se zemním plynem a hospodářská krize
    http://www.blisty.cz/2010/12/10/art55995.html
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    The Peak Oil Crisis: The Future of Government | Falls Church News-Press Online
    http://www.fcnp.com/commentary/national/7980-the-peak-oil-crisis-the-future-of-government.html
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    VSOUKOLOHLOR: jo,protože peak asi..

    reálným důvodem je zejména měnový kurz a kroky ecb
    spekulace prostě zatím stále tvoří většinu ceny za barell
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    YouTube - 300 Years of FOSSIL FUELS in 300 Seconds
    http://www.youtube.com/watch?v=cJ-J91SwP8w&feature=player_embedded#!
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    Two Beers With Steve - You Didn't Stumble Upon This Podcast... The Universe Has Sent You.
    http://twobeerswithsteve.libsyn.com/the-view-from-the-peak-interview-with-steve-crower/comments

    Zde se od investora v oblasti těžby ropy Steva Crowera ( http://www.linkedin.com/pub/steve-crower/5/331/521 ) mimo jiné dovíme o slavných ropných píscích, že výrobní náklady jednoho barelu bitumenu z tar sands činí úhrnem 50-55 dolarů, přičemž 23 přijde na výdaje na energie (cca 35:30). Onou energií, na kterou výroba bitumenu z tar sands jede, je zemní plyn, který je 4krát levnější než ropa (za stejné množství energie), viz http://www.princeton.edu/hubbert/current-events.html
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    E2E4: Fajn.
    ----------------------
    Free Public Lecture: Julian Cribb - The Coming Famine: risks and solutions for global food security | Melbourne Sustainable Society Institute
    http://www.sustainable.unimelb.edu.au/content/pages/free-public-lecture-julian-cribb-coming-famine-risks-and-solutions-global-food
    E2E4
    E2E4 --- ---
    EU Bojuje proti peak oilu. :)

    Do roku 2012 nová auta max. 4.5 L / 100 km, do 2020 asi 3 L / 100 km. Peak oil se odkládá na dvojnásobek, pokud lidi nebudou masově ochotný platit pokuty za emise..

    Emisní standardy u nových osobních automobilů
    Nařízení č. 443/2009 lze považovat za doplněk výše uvedeného nařízení č. 715/2007. Komise svůj návrh předložila 19. prosince 2007 s odůvodněním, že dobrovolné závazky výrobců automobilů týkající se emisních standardů nepřinášejí očekávané výsledky.

    Norma se týká prioritně emisí CO2 u nových osobních automobilů (kategorie M1) produkovaných od roku 2012. Výsledkem by měly být maximální emise CO2 u těchto automobilů v objemu 130 g CO2km od roku 2015. 130g limitu by mělo v roce 2012 dosáhnout 65 % všech vyprodukovaných a zaregistrovaných vozidel, v roce 2013 75 %, 2014 80 % a v roce 2015 100 % (bez ohledu na výrobce, jak se počítalo původně, ale ve vztahu k automobilové produkci v Evropské unii jako celku). Producenti by navíc měli tendovat k cíli 95 g CO2/km v roce 2020. Nařízení podrobně stanovuje také sankce za překročení uvedených limitů (v podobě „pokut“ za každý překročený gram emisí CO2).

    Výsledná norma je ve srovnání s původním návrhem méně restriktivní – nejen v důsledku lobby automobilového průmyslu, ale také kvůli tlaku členských států, jejichž ekonomiky jsou na automobilovém průmyslu více či méně závislé.

    ( http://www.businessinfo.cz/cz/clanek/podnikatelske-prostredi/zivotni-prostredi-v-letech-2004-2009/1000520/53913/ )

    Článek z roku 2007 (předložení návrhu KOmisí) je tady - http://www.auto.cz/eu-rozhodla-emise-co2-vyrazne-klesnou-12138 , české znění konečného nařízení zde - http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2009:140:0001:01:CS:HTML .
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    VSOUKOLOHLOR:

    kapitola 12 je velmi zajimava.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam