OMNIHASH: no ano... to se týká letadla, které je schopné nést baterie pro celonoční let a které je schopné autonomního startu na elektřinu, apod.
o čem uvažuju já je spíše hybridní solárně-elektricky-turbovrtulové letadlo s měnitelnou geometrií, u kterého by nešlo o "žánrovou čistotu", ale o optimalizaci bezpečnosti (hlavně při startu a přistání), ekonomie provozu a kapacity.
až 70% paliva by šlo ušetřit jenom odlišným profilem křídel a odlišným uspořádáním kabiny, než dnes - viz
http://teckacz.cz/994-Vhodne-navrzena-letadla-by-mohla-spotrebovavat-az-o-70-mene-paliva - tzn. snažím se v podobném duchu spekulovat o letadle, které by v letové hladině 10 km snížilo rychlost, změnilo geometrii křídel a letělo v této hladině pouze pomocí solární energie. je mi zcela jasné, že start s takto obrovským rozpětí a na elektřinu by možný nebyl.