• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MESKPeak Oil - zlom ropy
    Baktérií v Petriho misce exponenciálně přibývá, ale jen dokud nespotřebují všechny zdroje potravy. Od tohoto bodu se celá jejich populace zhroutí. Přitom je polovina dostupných zdrojů spotřebována jen jednu jedinou generaci před tou poslední, která skončí kolapsem. Baktérie nevnímají ani náznak nastávajícího problému až do okamžiku, kdy je zřejmé, že všechny vyhladoví.

    Rozbor problematiky v angličtině - www.lifeaftertheoilcrash.net
    www.energybulletin.net
    Dokument Oil Crash Movie- www.oilcrashmovie.co/
    Wiki - en.wikipedia.org/wiki/Peak_oil
    Cena ropy - www.petrol.cz
    Cena ropy - www.oil-price.net
    Oil market report - omrpublic.iea.org
    Kurz dolaru - kurzy.divoch.net/usd.php
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MESK: EU bych do toho netahal - řekl bych, že cokoliv stlačeného (LPG, CNG, vzduch) by mohlo podléhat zhruba těm samým normám (a ten zkapalněný vzduch navíc přeci jen nehoří/neexploduje)
    MESK
    MESK --- ---
    XCHAOS: vetsina lidi nema zahradu natoz vetrnou nebo solarni elektrarnu a motorku na stlacnej vzduch by asi do provozu EU nepustila. nicmene myslenka ukladani energie do stlacenyho vzduchu ve velkym meritku je zajimava a urcite jsem zvedavej na ztraty apod, protoze se divim, ze se oproti tomuhle vyplati budovat precerpavaci elektrarny.
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    XCHAOS: Protože udělat propojení generátor - kompresor je mockrát jednodušší než celou automatickou převodovku kvůli napojení vrtule napřímo.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MESK: ale kdybych měl na zahradě přebytečnou větrnou turbínu, proč se zdržovat s konverzí na elektřinu? proč neplnit rovnou lahve na stlačený vzduch?
    a když už elektřinu mám - např. z fotovoltaiky - tak to samé. je to primitivní mechanický princip, ale podle všeho zabere daleko méně místa, než třeba přečerpávací vodní elektrárna.
    MESK
    MESK --- ---
    XCHAOS: jen ty plnicky by se musely rozsirit a snizit ceny oproti plneni potapecskejch lahvi, kde 18 lahev srtoji 150kc
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Air-Powered Motorcycle Runs on Scuba Tank, Rotary Engine | Autopia | Wired.com
    http://www.wired.com/autopia/2012/11/air-motorcycle/?cid=co4449204
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    Nová studie MMF o ekonomických dopadech ropného zlomu | EnergyBulletin
    http://energybulletin.cz/?q=clanek/nova-studie-mmf-o-ekonomickych-dopadech-ropneho-zlomu
    MESK
    MESK --- ---
    Dopravci šetří, v drahém Česku tankují už jen třetinu nafty. Stát přichází o miliardy | byznys.ihned.cz - Zpravodajství
    http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-cesko/c1-58280750-dopravci-setri-v-drahem-cesku-tankuji-uz-jen-tretinu-nafty-stat-prichazi-o-miliardy
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    2011 Green Flight Challenge Highlights Video - YouTube
    https://www.youtube.com/watch?v=2z9Qy9rrwQU

    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    OZE – určující prvek transformace energetiky – 2. díl - TZB-info
    http://oze.tzb-info.cz/9214-oze-urcujici-prvek-transformace-energetiky-2-dil
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    Půjčit si, sdílet, darovat? Češi si oblíbili nové zprostředkující servery — Ekonomika — ČT24 — Česká televize
    http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/200470-pujcit-si-sdilet-darovat-cesi-si-oblibili-nove-zprostredkujici-servery/
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    Vojtěch Razima - Martin Kubů: Jaké jsou výhody a nevýhody biopaliv?
    http://www.blisty.cz/art/65687.html
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    Low-tech Magazine: Electric Velomobiles: as Fast and Comfortable as Automobiles, but 80 times more Efficient
    http://www.lowtechmagazine.com/2012/10/electric-velomobiles.html
    MESK
    MESK --- ---
    Unipetrolu schází ropa z Ruska i ze západní Evropy. Musí odstavit provoz v Kralupech | byznys.ihned.cz - Zpravodajství
    http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-cesko/c1-58032160-unipetrolu-schazi-ropa-z-ruska-i-ze-zapadni-evropy-musi-odstavit-provoz-v-kralupech
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    pak je tu ještě "nacisticko-fašisticko-rasistické" řešení problému peak-oil:
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Fisher-Tropschova_syntC3%A9za#Historie.2C_sou.C4.8Dasnost_a_budoucnost

    a samozřejmě ještě jedno odvětví, ve kterém se ČR ukázala jako průkopník:
    Methanol economy - Wikipedia, the free encyclopedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Methanol_economy
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    GRENDAL: bohužel, tahle vize na rozdíl od mých popírá existující fyzikální zákony.. je hezké, že to není třeba 100% perpteum mobile (ano, ta vzducholoď poletí třeba 70 km/h, s trochou potunění i rychleji) , ale čemu to pomůže, když ze zbývajícíh 80% ano?

    v tomto vidím největší zádrhel ropného zlomu: že těch konkurujících si řešení je více a lidé mají tendenci věřit jednomu nebo druhému. viz...

    SCHWEPZ: ... inspirovalo mi to k napsání článku a v diskuzi pod ním se přesně už ozývají "věrozvěsti" vodíkové ekonomiky... a bůh ví, jestli nemají pravdu:
    TečkaCZ - Britská firma údajně vyrábí benzín ze vzduchu a vody
    http://teckacz.cz/1227-Britska-firma-udajne-vyrabi-benzin-ze-vzduchu-a-vody
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    RAGNAROK: v přiměřené míře je to stejně ontopic jako jakákoliv jiná reakce na ekonomické podmínky ropného zlomu.. nenechám se vyhnat do žádného ghetta.
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    XCHAOS:
    Co to je za kotrapci? Hybaj s tim do xchaosplanu.
    GRENDAL
    GRENDAL --- ---
    XCHAOS: ne odpovědí jsou solární vzducholodě velikosti srovnatelné s Hindenburgem a jako ona plněná vodíkem, který by se přes den vyráběl pro pohon v noci. A té energie by bylo docela dost, protože solární panely nemusí mít jen přímé osvětlení, ale využívají i rozptýlené světlo, takte energii budou dodávat i panely, které jsou v té době stínu. Zkus ještě jednou koncepci solární vzducholodě zvážit.

    ale od toho je jiný klub, a ty moc dobře víš jaký...

    PS je to par let, je jedna firma v Německu udělala koncept přepravní vzducholodi, která měla nosnost 1000 tun...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam