• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SCHWEPZTerence McKenna ۞ जयरामकृष्णन्हरी۞
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    SCHWEPZ: tak tak, sezrat opici - sezrat houbu - mit silu ulovit opici - sezrat opici - sezrat houbu - (...)

    XCHAOS: amatersky antropolog, to je dobry... :) hele popravde receno poradne nevime, jak si takovy prumerny mestak 16.stoleti zil, kdy vstaval a tak. V te dobe luza nikoho nezajimala, resili se jen politicke dejiny a kdyz si banda francouzskych historiku ve dvacatych letech, v cele s nakym dubem, rekla, ze by bylo fajn resit socialni dejiny, tak zjistili, ze maji neskutecne fragmentarni prameny a muzou stejne dobre psat fantasy jako historiograficky monografie.... :)))
    E2E4
    E2E4 --- ---
    SCHWEPZ: prej nemohl rano dospat :-)

    jinac mircea eliadeho taky muzu doporucit, pekne se to cte a je to clovek ktery vi o cem mluvi..
    E2E4
    E2E4 --- ---
    XCHAOS: tak jasne, proti nasi soucasny spolecnosti je jeste primitivni zemedelstvi neskutecnou ulevou :-)
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    XCHAOS: to je pravda, ale ty brány se otevírali právě pro ty venkovany, kteří stávali dlouho před svítáním. měšťák si mohl i přispat, pokud nebyl pekař :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SCHWEPZ: ne, to bylo srovnání člověk vs. šimpanz nebonobo :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SCHWEPZ: no, to je spíš ve městech... na venkově to takhle bylo odedávna. Franz Josef spíše "infikoval" tímhle stylem středoevropská města - do té doby spíše asi ležérně uvolněná.

    ale zase městský rytmus byl asi daný tím, v kolik ráno se otevíraly městské brány (asi za úsvitu), a na tržiště tak mohli proniknout první zemědělci s okolí (takhle nějak si to aspoň představuju... nejsem historik, charakterizoval bych se spíše jako "amatérský antropolog", jak už jsem psal... což zahrnuje i zájem u život kmenů žijících před-intenernetovým městským životem... :-)
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    XCHAOS: bonobo má přístup k fetu a obyč šimpanz nemá a proto je agresivní? tím bys asi davida atenborougha nepotěšil :-)
    XCHAOS: tak jistě, skutečná opičí pečínka ti dá sílu ustát další psychedelie ,)
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    XCHAOS: ...podívej - to je trochu zkraktovité. s ovcema, kozama ap. přijdu také do styku, máme statek a opravujeme ho, a ráno se hlásí všechno zvířectvo, třeba i králíci. necvhci být za šťourala, ale říká se, že ten styl ranního stávání a plnění je od doby france josefa, který úřadoval od půl šesté a vládl přes 3 generace. to platí pro města. na vesnici ráno vstáváš brzo, protože ještě než deš pracovat musíš nakrmit a obstarat zvířata. jinak pro "rituály každodenního koloběhu času" velmi doporučuji knihu Posvátné a profánní od M.Eliadeho - http://cs.wikipedia.org/wiki/Mircea_Eliade
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SCHWEPZ: není to spíš "dojezd po opici", v tomhle případě ? ale taky asi z hlediska evoluce bude rozdíl mezi tím, jestli dohoníš a sežereš skutečnou opici, a nebo jenom halucinaci opice, že jo...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SCHWEPZ: právě že to je asi tím, že k nim nemají přístup.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    E2E4: ano, tak to tedy mohu potvrdit... ráno ovce bečej a chtějí pustit na pastvu. my jsme tenhle životní styl ("být ráno někde", "plnit termíny", apod.) převzali - a to přesto, že už nejsme zemědělci. ale v podstatě krátkodobě si vyzkoušet zemědělství může být v podstatě osvobozující v tom smyslu, že naše vyprázdněné rituály každodenního koloběhu času krátkodobě dostanou smysl.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    SCHWEPZ: jj fakt si ale poslechni tu mp3 tree of knowledge, to se mi od terence libi nejvic..

    SCHWEPZ: akorat je treba aby nejaky entolog uz konecne zjistil, ze to je tim, ze ti bonobo zerou lysone :-)
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    E2E4: a je zajímavé, že tu orgiastickou rozmnožovací strategii drží náš nejbližší (DNA) příbuzný, druh šimpanze bonobo. jak píšeš - samci neví, které mládě je jeho. sex je formou komunikace. hojně i homosexuelní. prakticky "napotkání". opice nejsou intradruhově agresivní, celkově mírní - oproti tomu "klasický šimpanz" to má tak, že "šuká větší pes", tj.dominance, vnitroduhová agrese častá, někdy vedoucí i ubytí jedinců. sex výhradně nejplodnějších a nejdominantnějších samců, mláďata někdy zabíjena. ale nevím, jestli na to mají vliv halucinogenní houby.
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    E2E4: jo,rozumím. podobné věci dělají prakticky dodnes některé kmeny v amazonii - po požití psychotropní lijány se jim "rozšíří" zrak a jsou schopni chytit velmi rychlou opici chápána, což je téměř nadlidský výkon. odměnou je pak chutná pečínka. o "dojezdu" na liáně autor nic nepsal :-)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    SCHW: to je prece zaklad terencova uceni vulgo "stoned ape theory"..

    tree of knowledge #1 tirikam :-)

    strucne:

    vseobecna teorie terence mckenny na tema houby, strucne, po klimatickych zmenach a sestupu z dzungle do stepi bylo nutne experimentovat s ruznym jidlem, protoze byla jaksi ehm nutricni nouze.. i houby rostouci na exkrementech byly vyzkouseny.. a ukazalo se, ze:

    - velmi nizka davka hub zlepsuje zrak (objektivne, viz Fischer), tj evolucne velke plus pro pojidace hub

    - vyssi davka zpusobuje vzruseni, coz uz vysoce sexualnich druhu jako jsou primati a lidoopove znamena vzruseni sexualni - tj nejen ze jsem evolucne uspesnejsi jedinec ze diky tomu ze lip vidim lip lovim, ale jeste dokazu sve geny uspesneji (casteji) predavat..

    - vzhledem k hromadnym orgiim po poziti hub nebylo mozne jednoznacne urcit ci presne jsou deti, takze zadna samci dominance, vlastnictvi a tak..

    pozdeji klimaticke zmeny, mene caste ritualy s houbama az jejich postupne vymizeni, do toho zemedelstvi atd atd. nemam ted cas se rozepisovat.
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    E2E4: ...mám to chápat tak, že před neolitic revolution to byla jedna velká párty a nemuseli ráno vstávat? něco jako "dáme houby, ulovíme mamuta a máme na 14 dní pokoj"? :-)

    ...jakej článek od Neubauera? nahoď link prosím! tohodle moudrého hobita totiž zbožňuji...
    E2E4
    E2E4 --- ---
    Hm, tak na Internetu jsem nasel jenom zacatek toho Neubauera o houbach.. http://eruwen.signaly.cz/0708/zamysleni-o-houbach
    E2E4
    E2E4 --- ---
    xchaos: o zemedelstvi Terence mluvi, v podstate ve smyslu ze zemedelstvi vyzadovalo pravidelnost typu bejt rano na poli / pastve, ktera nejde moc dohromady s "party lifestyle". :-)

    SCHWEPZ: Terence je povazuje / spekuluje ze jsou mimozemskeho puvodu - uz jenom podle toho jak vypadaj :-) jak mimozemsky zazitky poskytujou (5 grams in an empty room - a to mluvi o nejakejch susenejch mexikanskejch kterejch je normalni davka 1 gram) a argumentuje tim, ze _spory_ jsou idealni na transport - vydrzi vsechno, nizkou teplotu, bez kysliku atd..


    Oboji je v mp3 Tree of Knowledge part 1 az 8, strucne i v tom jak Terence mluvi do hudby (wooords and ideaaas by terence mckenna), si momentalne nemuzu vzpomenout jak se to jmenuje..

    Jinak tez doporucuju to pojednani Zdenka Neubauera o houbach..
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    IDIOSYNC: důvěřuj, ale prověřuj :-)
    IDIOSYNC
    IDIOSYNC --- ---
    Schwepz: nejni zač, no je třeba to brát asi trochu z nadhledem...ty informace jsou z nějaké Konference o vědomí a kvantové fyzice z roku 1983, kde měl McKenna proslov..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam