JULESKAH: TYPICKÉ české nádraží? K čemu nějaká typizace. To, o čem jsme se bavili, bylo právě to TYPICKÉ nádraží doby Rakouska-Uherska. Není to nic špatného, ale že bych se nad tím rozplýval jako nad krásným ČESKÝM nádražím? Proč?
Zajímavá nádraží, která byla projektována i stavěna za doby Československa jsou třeba Pardubice a Hradec Králové - obě vycházejí z funkcionalismu, obě jsou vzdušná, architekonicky zajímavá, funkční a mají svébytné řešení v kontextu doby. Obě považuji za mnohem zajímavější než nějakou typizovanou budovu, jejíž různé obměny lze najít na každém druhém rohu (bez ohledu kde a kdy to vzniklo).
Prostě chválit nějakou tuctovku a ještě ji vynášet jako českou, přestože je to produkt úplně jiné doby, mi přijde jako nesmysl. To je vše.
Pochopitelně proti tomu rakousko-uherském konceptu nic nemám - byla to rozhodně doba velkého rozvoje železnice u nás a Franz Ferdinand byl v tomto ohledu velmi osvíceným panovníkem a dal na dobré rady svého okolí. I masivní výstavba typizovaných nádraží je věc geniální a mohu jedině pět chválu. A chvála této funkčnosti, projektu, rozvoje atd. nemá nic společného s mým vkusem v architektuře.