• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYRADOST - mějte rádi dost :)
    BYDK
    BYDK --- ---
    CHAROKEE: Me to prijde docela ukecane tedy. :) Pozitivni emoce = otevirani se svetu -svetlu. Negativni = napr. uzavirani se do sebe - temnota.

    Jinac emoce se daji dobre pozorovat po poziti houbicek. Svet se Vam otevre a najednou jste plny emoci. Radosti, zabavy a noveho pohledu. A kdyz neco psychicky nedate, tak se zavrete a emoce ktere drzite v sobe Vas zacnou zrirat a pusobit jako negativni. Emoce je proud. Emoce je smer. Emoce ma tolik podob kolik existuje cest. Emoce ukazuje cestu - je tunelem. A pokud se ji branite nebo ji nedokazete ridit, pak ji pocitite jako negativni.
    Casem i negativni emoce budete shopni uvitat, protoze jsou zvestovatelem dalsiho sdeleni pro Vas samotne. Emoci je tolikero. Deti jich projevuji nejvice. Ruzne niance radosti, smichu a prozitku. :) Nakonec i touha je jednou z nich. :)

    Mimo jine vse Vam prinasi to, co jste schopni si z toho odnest. ;)
    CHAROKEE
    CHAROKEE --- ---
    OBCANKAA: Líbí se mi jak je to jasný a věcný. Tak by to mělo být. Na co milion slov o tom, jak na to když jich stačí pár! :-)
    OBCANKAA
    OBCANKAA --- ---
    Přínos pozitivních emocí

    Přínos pozitivních emocí shrnula Barbara L. Fredericksonová do teorie ,,rozšiř a buduj“ (boarden-and-build theory), tato teorie říká, že pozitivní emoce rozšiřují náš repertoár myšlení a činností a vytvářejí trvalé osobní zdroje sil. Například když si děti hrají, jejich radost ze hry je vede k tomu, aby si hráli s dalšími dětmi, tak navazují další a další sociální kontakty. Nebo když děti objevují nové věci, radost z poznání je popohání k dalšímu objevování. Dále zažíváme radost, když se stýkáme s lidmi, kteří jsou na nás hodní a chovají se laskavě, tak se může rodit přátelství až láska, a to nám mění zase chování (Fredericson, Joiner, 2002).
    ,,Lze říci, že díky zážitkům a zkušenostem s pozitivními emocemi se lidé mění, transformují. Stávají se tvořivějšími, kreativnějšími, více toho vědí, jsou nezdolnější, rozvíjí se jejich sociální aktivita a stávají se zdravějšími jedinci.“ (Fredericson, Joiner, 2002, s. 123). Opačné působení můžeme vidět u negativních emocí, které nám naopak zorné pole zužují, odčerpávají nám energii atd.
    Tato teorie je podpořena několika výzkumy jeden z nich prováděl Isen se svým týmem. Zjistil, že lidé v pozitivním emocionálním rozpoložením vykazují neobvyklé znaky, jejich myšlení je tvořivější, flexibilnější, méně strnulé a přístupnější novým podnětům. Můžeme tudíž říci, že pozitivní emoce rozšiřují naše myšlení. (Křivohlavý, 2010).
    Další experiment podporující rozšířené myšlení jako následek prožívání pozitivních emocí byl proveden Fredericksonovou a Braniganovou. Nejprve svým pokusným osobám promítly film, který je vzrušil. Jednalo se o film, který vzbuzoval obavy, strach, až zlost a vztek. Po tomto emocionálním vzrušení byly pokusné osoby rozděleny do tří skupin. První skupině promítly film s pozitivní tematikou, druhé film s negativní tematikou, třetí emocionálně neutrální film. Poté se soustředily na měření rozsahu myšlenkové, kreativní činnosti. Prováděli to tak, že po promítnutí druhého filmu požádaly pokusné osoby, aby se odpoutaly od věcného obsahu toho, co viděly ve filmu, a aby napsaly několik různých myšlenek, které je napadnou. Požádaly pokusné osoby, aby se vžily do emocí, kreé při druhém filmu prožívaly, a aby uvedly, co největší počet námětů, co by teď rády dělaly. Z výsledků je zřejmé, že nevětší počet námětů bylo zaznamenáno ve skupinách, které ve druhém filmu prožívaly radost a spokojenost. Naopak skupina, která viděla film s negativní tematikou, měla nejméně námětů. Výsledky potvrdily hypotézu, že pozitivní emoce rozšiřují tvořivou myšlenkovou aktivitu (Frederickson, Branigan, 2001).
    Dále se prováděl výzkum, který se zaměřoval na to, zda pozitivní emoce budují zdroje naší mentální síly. Experiment se zaměřoval na nezdolnost (resiliency). Byla měřena pomocí Moonsova dotazníku CRI (Coping Response Inventory-Inventář způsobů zvládání). Pokud pokusné osoby odpovídaly na otázky typu ,,Od problému nejprve odstoupím a podívám se na něj v širším úhlu souvislostí.“, kladně, byly autorkami experimentu označeny jako ,,lidé se širokým myšlenkovým záběrem zvládání problémů“ (broad-minded coping). Tento způsob strategie je chápán jako rys kladného zvládání problémů, neboli jeden z mentálních zdrojů energie. Z výsledků se potvrdilo, že lidé po prožití pozitivní emoce mají širší repertoár zvládání problémů než ti, kteří prožili negativní emoci. Při tomto experimentu se také objevil tzv. spirálový efekt u pozitivních emocí, neboli pokud zažijeme pozitivní emoci, tak potom řešíme problémy lépe a potom, co je vyřešíme, prožíváme díky tomu opět pozitivní emoce, tento efekt se u negativních emocí nepotvrdil (Fredericson, Joiner, 2002).
    ,,Pozitivní emoce můžeme spojovat se zvyšováním fyzických, intelektuálních a sociálních zdrojů. [...] Pozitivní emoce budují trvalé osobní zdroje...zvyšují pohodu (well-beeing – celkový dobrý stav člověka), mohou se skládat a sčítat (akumulovat)...a mohou zdokonalovat jeho schopnosti zvládání problémů a tím budovat jeho nezdolnost (resilienci).“ (Fredericson, Joiner, 2002, s. 126).
    Další pozitivní působení kladných emocí zkoumala opět Federicksonová, konkrétně zjišťovala, jaký vliv mají pozitivní emoce na člověka, který zažil situaci vyvolávající negativní emoce. Z výsledků se zjistilo, že pozitivní emoce odstraňují nežádoucí fyzické projevy negativních emocí - především zrychlenou činnost srdce atd. (Fredericson, Joiner, 2002).
    Pozitivní vliv časté radosti či smíchu na fyzické i psychické zdraví je v dnešní době již nesporný. Proto se můžeme ptát, jak si příjemné emoce vlastně vyvolat. Jedna z možností je využít k tomu představivost. V tomto ohledu si můžeme napomoci televizí, například při sledování komedie, tak můžeme prožít osvěžující pocity radosti. Dalším známým jevem, je to, že se emoce v davu či ve skupině zesilují a navzájem přenášejí, takže pokud se budeme vyskytovat ve skupinách se sklonem k radosti, je velmi pravděpodobné že ji také prožijeme (Hoskovec, 2002).
    OBCANKAA
    OBCANKAA --- ---
    Jak si zlepšit náladu?

    Watson na základě svého bádání shrnul rady, jak pozitivně ovlivňovat svoji náladu do tří bodů.
    První bod ,,Dělej, spíše než uvažuj“ mluví o tom, že samotná činnost, ať už jakákoli člověku zlepší náladu. Jedná se především o činnosti jako je práce na zahradě, pořádání výletů pro děti, dobrovolná pečovatelská činnost atd.
    Druhý bod ,,Cesta je prvořadě důležitá - i když se k cíli třeba nedostaneme“ zdůrazňuje fakt, že pro vznik pozitivních emocí jako je radost, nadšení atd. je klíčová právě ona cesta k vytyčenému cíli, ne nutně jeho dosažení. Watson klade důraz na to, aby se člověk snažil intenzivně radostně prožívat každý bod cesty. Psychologové v této souvislosti hovoří o termínu ,,vystřelení k cíli“, obrazně symbolizující vystřelení šípů na cíl. Právě toto smysluplné a systematické dosahování cíle nám navozuje pocit radosti.
    Třetí bod s názvem ,,Hlubší poznávání role emocí a přediva jejich vztahů v našem životě“ naznačuje, že pro nastolení pozitivních nálad bychom měli nejprve poznat dynamiku našich vlastních emocí neboli uvědomit si střídání našich nálad a zároveň se je snažit i do nějaké míry prostě i jen akceptovat. Pokud jsme unaveni, měli bychom si odpočinout a neměli bychom vnímat naši momentální nečinnost negativně. V souvislosti s tím autor zdůrazňuje klíčovou roli dostatku spánku, který je pro pozitivní nastavení nezbytný (Watson, 2002)
    BYDK
    BYDK --- ---
    ATOMINATOR: Ten obrazek dava. :)
    ATOMINATOR
    ATOMINATOR --- ---
    CHAROKEE
    CHAROKEE --- ---
    Bohužel :-(
    CHAROKEE
    CHAROKEE --- ---
    Né nadarmo se říká, že všechno zlé bude zapomenuto a člověku pak zbudou jen pěkné vzpomínky. Prý se to ale říká též o minulém režimu...
    KALIPH
    KALIPH --- ---
    Všechny starostí a trápení nejsou nic než stíny... mraky na slunci. Ty odejdou a zůstane to, co stále trvá. Radost...
    KULHY
    KULHY --- ---
    Slightly modified - donť be afraid, you have nothning to feeeeeaaaaar. :)
    KULHY
    KULHY --- ---
    KULHY
    KULHY --- ---
    když budou ty vánoce :)

    BYDK
    BYDK --- ---
    Moc peknej clanek. :)

    Bára Seidlová a Dana Batulková o náhodách, andělech a osudu – Novinky.cz
    http://www.novinky.cz/zena/styl/258022-bara-seidlova-a-dana-batulkova-o-nahodach-andelech-a-osudu.html
    KALIPH
    KALIPH --- ---
    DAWYT: Jj, je to beletrie:)
    KULHY
    KULHY --- ---
    nebo snad raději být rád dost :D, kdo ví...
    KULHY
    KULHY --- ---
    radost = mít rád dost :) formulace vykazuje aktivitu ze strany radujícího, což je zásadní pro její pocítění ,takže BYDK to vidím také stejně .. racka mám doma namluveného na CD .. takže taky poslechnu .. díky za tip .. :)

    mějte rádi dost ;)
    DAWYT
    DAWYT --- ---
    BYDK: ha, jdu vystavit pokuseni :) http://www.youtube.com/watch?v=W2oOaA2aqZQ a dekuju za tip, obchodak mam kousek od prace
    BYDK
    BYDK --- ---
    DAWYT: Muze co kacel stromy jsem jeste nevidel a asi bych na to nechtel ani koukat. :D .... jinac knizku maji v knihkupectvi v Praze ve Smichovskem obchodaku.
    DAWYT
    DAWYT --- ---
    BYDK: Diky, Racka mame a rad bych neco noveho, muz co kacel stromy je super filmecek, take znam, ale byl by to hezky darek jako kniha, tak zkusim pogooglit, pac v knihkupectvi asi nesezenu.

    KALIPH: dik:), to neznam. Radsi opravdu neco neduchovniho, ale zkusime, nazev zni jako beletrie takze by to mohlo byt ok.
    KALIPH
    KALIPH --- ---
    DAWYT: I tak je duchovní. Martin Prechtel - Tajemství mluvícího jaguára.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam