karburátor,membrána v pi...,ještě tam jsou 2 šroubky ,teď už se možeš v tom povrtat ,ale pamatuj jak to bylo do teď správně,ale asi už nic nezachráníš
jak se to šteluje u dvoutaktu:
Jeden šroubek je doraz klapky (šoupátka) karburátoru, druhým se šteluje bohatost směsi na volnoběh. Moror by měl mít na volnoběh správnou bohatost, aby byl volnoběh stabilní a byly zajištěny dobré přechody do vyšších otáček.
Seřizují se shruba takto:
Bohatost nastavit na základní úroveň, většinou je někde v manuálu napsáno např. dvě a půl otáčky od zcela zašroubovaného.
Nastartovat a doraz nastavit na vyšší volnoběh. Potom pomalu otáčet dorazem, aby klesaly otáčky až na požadované volnoběžné. Následně štelováním bohatosti nastavit na co nejvyšší otáčky při pravidelném chodu.
Snižováním bohatosti volnoběhu se otáčky zvyšují, ale jen do určité hranice, kdy začne motor jít nepravidelně. Musí se s tím otáčet po malých kouskách a vždy chvíli počkat na odezvu.
Pak zase snížit otáčky na volnoběžné dorazem a znovu dolatit bohatostí na nejvyšší pravidelné.
Postup opakovat do získání stabilního, pravidelného volnoběhu na požadovaných otáčkách.
Pozor, při vyšších otáčkách (větším otevření klapky) se to bude chovat nejasně, šroub bohatosti je účinný až při správně přivřené klapce. U vyběhaných karburátorů (vůle) to může zlobit a být neseříditelné (vzduch tam leze jinudy nežli má a nebere s sebou správně benzín jak má - zjednodušeně řečeno).
Po seřízení skusit přechody do vyšších otáček. při prudkém přidání musí motor plynule přejít do otáček. Pokud se rozkuckává, tak má volnoběh bohatý, pokud při prudkém přidání chcípne, volnobeh je chudý.
Po velmi pečlivém seřízení je třeba zpravidla trochu "obohatit" pootevřením šroubu bohatosti, aby byla rezerva na změnu klimatických podmínek (teplota, vlhkost) a nadmořské výšky