• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSDiskuze o nesmrtelnosti chrousta (centrum pro léčbu memetických poruch a mementálních postižení, trollologie, apod.)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LUCKILL: ještě k tomu souhrnu: třeba bod 1) mám teoreticky podložený výrokem Topolánka hned po událostech v Janově/Litvínově kdy okamžitě neopoměl zdůraznit, že nejen "pravicový", ale i "levicový" extremismus je problém. Nic jako "levicový extremismus" tu ale v té době nebylo. Tudíž - v zájmu rovnováhy sil ho bylo vhodné vytvořit. Protože zárodek tu je, a když z toho zárodku uděláme plnohodnotného nepřítele, tak bude proti komu bojovat. A já jsem v úterý viděl svého kamaráda, umírněného slušňáka, jak mu září oči při představě, že by se zapalovaly policejní antony... jako jasně, že by to byla úžasná katarze a estetický zážitek, a tak: ale k čemu by to DOOPRAVDY vedlo ?

    Moc z lidí dělá svině, ale je to zpětná vazba... víceméně, můžeš za svini pokládat i mě, protože i mým cílem je zařídit si pohodlný a snadný život, který bych mohl víceméně prolenošit. Občas se mi to i chvílema daří, ale pak to zase přestane fungovat. Takže podle mě je to o volbě prostředků, které použiješ: na jedné straně stojí hrubá síla (vysloveně fyzicky někoho dostrkáš, kde ho chceš mít - třeba pošleš těžkooděnce) , na druhém konci stojí racionalita a diskuze (což ovšem na druhou stranu může být nebetyčná nuda). Někde mezi tím stojí široká škála emocí, se kterými systém pracuje: strach je oblíbený prostředek mocných, ale jsou tam i emoce jako sounáležitost, hrdost, euforie, a spousta dalších... takže se podle mě spíš ptej ČIM tě ty "mocné svině" ovládají: jestli přímo hrubou silou, nebo jestli jen vyvolávají nějaké emoce.

    Podívej, já přímo žádné lidi z mocenských kruhů neznám.. stejně dobře by mohli být jen mediální iluzí. Koho mezi ně počítáš ? Vždy jsou součástí nějakého širšího systému. A je horší relativně kontrolovatelný systém politické moci - a nebo plíživé ekonomické mafie, drogoví překupníci, výběrčí výpalného... no a možná i tyto systémy posuzují ty kdo jim stojí cestě podle možných následků, které by jejich odstranění mohlo mít. A možná, že už se vlastně naučili, že nikdo jim tak docela nestojí v cestě, a každého lze nějak využít... ve skutečnosti: vlastně kdokoliv, koho lze povolat, aby byl důležitě se tvářící součástí světa infozábavy, je pro systém velice důležitý.

    K těm riotům: nemáš pravdu. protože je více způsobů jak si "nenechat srát na hlavu". ale samozřejmě ta agrese a "válka kmenů" patří tak nějak k lidské přirozenosti, zvlášť mezi 20ti a 30ti, někdo si to holt vybil počítačovýma hrama, jiný potřebuje něco víc... já nevím, kolik lidí je tam fakt "z ulice" a kolik jich je prostě mládež, která hledá vzrušení. nejsem to schopen odhadnout. fakt je, že ty lidi projevovali nějakou snahou o sebeorganizaci a diskuzi o tom co dělají, bylo to zajímavé. jenže často stejně rozhodli spíš ti akční, než ti umírnění. já to celé paušálně neodsuzuju - ale ptám se, jestli cílem riotů je obhájit alternativní životní styl (což je teda podle mě kontraproduktivní) - a nebo jestli cílem toho všeho od začátku nebylo vytvořit situaci, kdy dojde k tomu riotu.

    Co se týče "místa kde jim nebude otravovat život svět" - problém je, že na takové místo mají jaksi nárok všichni. I ti méně radikální, a svým způsobem i ti, kterým ten svět vyhovuje jak je. Samozřejmě tě může srát co ten svět dělá - ovšem způsob čelního střetu mě přijde jako v podstatě kontraproduktivní. Sere tě třeba přebujelé masožroutství ? neexistence alternativy ? no tak já třeba viděl na jedné party stánek po názvem "slow food" - což bylo naprosto profesionální čisťounké nablýskané veganské/vegetariánské občerstvení, které by mohlo z fleku konkurovat kdejakému stánku s klobásama v centru Prahy. Mě jsem z nich super pocit ! Jenže problém je, že přemýšlivé lidi nebaví se zahrabat někde v nějakém stánku na rohu na celý život a prodávat tam vegeburgery: na to jsou příliš citliví, kreativní, chytří.. tak to udělají párkrat do roka na párty, a jinak na to pečou. A takhle to je ze vším: najít energii OPRAVDU něco změnit, nejen pokřikovat, je prostě těžké...

    Já pokládám policii v té formě, se kterou se střetávají squateři, tedy tu pořádkovou, za opravdu parazitní strukturu ve společnosti (něco jiného může být třeba kriminálka, i když i tam může jít o širší parazitní strukturu - chytnou a zavřou zlodějíčka kapsáře, a on se ve vězení od mazáku naučí otevírat trezory... a hurá, všichni mají zase co na práci, kráce poté, co ho pustěj...). Jenže i policie potřebuje něčím zdůvodnit tuhle modernizaci, navyšování rozpočtu, výdaje - a jsou to právě ty pouliční rioty, kterým to zdůvodňuje (když pak městem táhnou opilí fotbaloví fanoušci, tak se radši stáhne, protože pochopitelně: to jsou většinu času spořádaní občané, a všichni vědí, že jenom tak jednou za čas "upouštějí páru".. teď teda mám na mysli ty chorvatské fotbalové nácky, kterým se radši u nás nikdo nepřipletl do cesty, někdy vloni nebo kdy...). V podstatě policie působící na rozzuřený dav je věc, která se vyvíjí asi sto let: původně se do davu střílelo (ještě začátkem 20. století), to nebylo populární, tak se vymýšlely ta různá vodní děla a slzné plyny... v podstatě je třeba přiznat jednu věc, dav když propadne davové psychóze, tak je schopen ledasčehos.. ale na druhou stranu, k nějaké tupé destrukci je ho často nutné vyprovokovat. Tak co je vlastně cílem: uklidnit to, nebo naopak vyprovokovat ? Z tohoto hlediska mi zajímá téma policejních provokatérů: existují, nebo je to jenom moje iluze ? Společně s dalšími lidmi věřím, že policejní provokatéři nastrčení do davu fakt existují.. někdy, na některých akcích, které je třeba zpolitizovat, určitě. (Možná o tom ani řadoví účastníci nevědí.. možná je to součást širší hry.. a možná je toto už paranoia a možná ne :-)

    A na závěr: nevím jestli je mým cílem "uvědomělejší" společnost. Jednak to slovo pamatuju z dob reálně-socialistického mládí, a nemám ho prostě rád, jednak "uvědomělost" není nic pěkného: je depresivní, nudná, a bolí. Já chci společnost spíš veselou, sebevědomou, tvořivou, pozitivní (teda všechno, co já sám nejsem :-). A když to nejde, tak aspoň "společnost v pohodě". Což je to, co se neděje: já v podstatě nechci aby byl nutný squatting, a když už se děje, tak aby proti němu někdo takhle násilně zasahoval. Ale když už k tomu zásahu dojde, tak mě samozřejmě naštve všechna mediální demagogie kolem toho, a ty hlasy "spravedlivě rozhořčených"... sakra, auťáky squatují ulice v Praze, billboardy squatují výhled, regulovaní nájemníci squatují činžáky a neregulovaní je dotují, Klaus squatuje Pražský hrad (díky hlasům KSČM). Celá společnost je snůška promyšleného egoismu - z tohoto hlediska skutečně squateři nejsou horší, a veřejnost by nějak instinktivně měla být na jejich straně.

    Jenže taky je to trochu jako v té pohádce o pasáčkovi co volal, že na něj jde vlk: párkrát spustil planý poplach, a když to planý poplach nebyl, tak se na něj všichni už vykašlali....
    LUCKILL
    LUCKILL --- ---
    XCHAOS: dosti zajimavy souhrn a nazory, to teda! Jen stale nedokazu prijit na to kde beres to optimisticke presvedceni, ze se to takhle "pozvolne a prirozene" zmeni v neco lepsiho? Myslis, ze najednou vsechny ty SVINE-(pouzivam schvalne, snad vis co jsou zac lide s velkou moci...) budou chtit lepsi svet? Omezit se v necem? Vysvetli mi co by mel byt impuls k tomu, aby tak zacali jednat? Sestoupi andel?

    Pripada mi, jak kdyz nechces videt, ze spouste lidi z mocenskych kruhu jsou lide uplne ukradeny. Zdravi, spokojenost, zivoty... I tvuj zivot je jim naprosto lhostejny... Pokud bys stal "vazne" v ceste-amen s tebou...;) Ale tak zatim nejsme v Rusku, a snad nebudem...

    Mas pravdu ze dost casto se rioty stanou jen sportem a kontraproduktivni zalezitosti, na druhou stranu je nutny chapat, ze mnoho lidi si proste nenecha "srat na hlavu" a jdou a jdou...

    Myslim, ze zoufale chteji nejake misto kde jim nebude otravovat zivot ten "super" svet... a dle meho naprosto opravnene... Hnoje uz je nakydano az na pudu... ;)

    Poblicije je sice mene popularni, ale take prochazi nejvetsi modernizaci za poslednich 60 let (za nase tezce vydreny prachy), a rek bych ze ruku v ruce s modernizaci dochazi k vetsimu utuzovani nasich svobod... Ano jsme stale jeden z nejsvobodnejsich statu v Evrope?, ale jak se rika, totalita prichazi pomalu a nenapadne...

    Ale cenim kazdou snahu, ktera ma za cil, plnohodnotnejsi a uvedomelejsi spolecnost... Diky za za dobre podnety k uvaham...

    zdar
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Takže: přenesme do tohoto univerzálního klubu např. teoretickou diskuzi o problémech squaterů na Miladě. Já mám teď trochu bezprostřednější představu o tom, jaké věci kolem toho probíhají, protože jsem se vypravil na úterní fireshow, která poblíž vily měla probíhat, a byl světem následného konflikut.

    Popravdě, ještě snad nikdy předtím mě tolik nesraly všichni, kteří se kolem toho ochomýtají, protože - na jedné straně:

    1) vyklízení bylo na politickou objednávku, protože vlivné osoby v ODS chtěli dokázat, že nejen "pravicový", ale i "levicový" extremismus je problém. A protože u nás léta nic jako levicový extremismus neexistovalo, tak ho bylo nutné uměle vytvořit - píchnutím do vosího hnízda.

    2) mediální demagogie okolo toho všeho (kdy se nejprve najme ochranka aby vše rozmlátila a pak se to předvede jako výsledek působení squaterů) by asi dokázala naštvat každého... stejně tak zjednodušující demagogie o "feťácích, obsazujících cizí nemovitosti" - pointou Milady bylo, že ještě léta poté, co byla obsazena, nebyla "ničí" a v současné době také nebyla rozhodně privatizována - ale je v majetku státního úřadu, který bylo možné právě účelově zneužít pro politické hry.

    3) výstavba tunelového komplexu Blanka působí velkému množství obyvatel Prahy obrovské komplikace s dopravou, kvalitou života, apod. - a mj. i studenti budou nejspíš daleko více obtěžování hlukem s budoucího městského okruhu, na který vyústí Blanka přímo pod jejich okny, spíše než nějakými parties na Miladě. Je zde tedy poměrně jasná politická vůle nějak upoutat pozornost něčím jiným, než život veřejnosti ohrožujícími propady půdy ve Stromovce... totiž už ani Praha není takovou baštou ODS, jak to bývalo dříve (ovšem baštou ODS není ani tak proto, že by v Praze všichni byli pro-ODS - jako spíš proto, že v Praze nikdo není pro-ČSSD, a levicovost zde nabývá právě spíše anarchistických a libertariánských podob, než podoby podpory tradičních levicových stran a požadavků).

    Na druhé straně:

    1) komunita podle mě nemá jednotný cíl: cílem jedné části komunity je mít alternativní kulturní centrum, které by bylo respektované v jistých kruzích i mezinárodně - a tento respekt se u určitých lidí odvíjí právě od toho, že jde o squat, a ne o normální pronajatý nebo soukromý objekt. cílem druhé část komunity je konflikt za každou cenu. bez ohledu na výsledek. (nemůžu si pomoct, ale podle mě to tak fakt je .. a asi nejde předpokládat, že všichni ti, kteří se toho účastní KVůLI tomu konfliktu samotnému, jsou policejní provokatéři, že...)

    2) rasismus a neonacismus je vážný problém, který se přijetím myšlenky "levicového extremismu" a myšlenky, že házet molotovy koktejly je řešení, podaří politikům úspěšně marginalizovat a relativizovat. Lidé okolo Milady takto úspěšně dokáží většinové společnosti, že v kauze neonacismu a pogromů na Romy apod., nejsou součástí řešení ale součástí problému.

    3) je otázka, do jaké míry nejde jen o vysloveně lifestylovou záležitost: "na Západě mají cool ikonické bitky s policií, při kterých tam hoří policejní antony, a funguje jim to tak - tak bychom je u nás měli mít taky, abychom dokázali, že jsme taky radikální velkoměsto". Faktem je, že u nás je ale ve veřejnosti zatím podpora leckterých radikálních myšlenek poměrně slabá - a pokud vůbec existuje, tak nabývá bulvárně-obskurní podoby (J.X.Doležal, například). Tedy squateři a radikálové nemohou počítat s tím, že do ulic vyjde 20 000 jejich příznívců - naopak, těch 20 000 alternativců, kteří by možná byli ochotni v případě potřeby podpořit rozumně formulovaný požadavek, se od toho radikálního jádra odvrátí.

    Na druhou stranu: nejde paušálně odsuzovat lidi, kteří se Milady zastávají - to už spíše budu odsuzovat neinformovanou veřejnost, která nadává na "feťáky" a na "obsazování cizích nemovitostí" - feťáky hledejte fakt v úplně jiných společenských vrstvách, a léta nepoužívaná a v katastru nezapsaná barabizna v mých očích fakt není "cizí nemovitost".

    Ve skutečnosti zde byl podniknut zásah proti něčemu poměrně dost málo radikálnímu za účelem daleko větší radikalizace tohoto - což zpětně může pomoci navýšení rozpočtu policie (což platíme ze svých daní) a může to pomoci popularitě ODS (dejme tomu na úkor takové Dělnické nebo Národní strany).

    Otázka je, co vlastně squateři a "mírní radikálové" chtějí: jestli chtějí zpět Miladu, jestli chtějí náhradní prostor, jestli chtějí dohodu o legálních formách squattingu (ovšem viz legální Czechtek, legální plochy pro grafitti, apod... toto není to, o co části té scény jde: pro část všech těchto scén šlo o levný adrenalinový sport, jehož nedílnou součástí byl konflikt...) - a nebo jestli chtějí rioty, molotovy, pozornost médií...

    Osobně se pokládám za samorostlého teoretika sociální revoluce - ovšem pod tímhle pojmem si představuju něco trochu jiného. Příčí se mi myšlenka, že nějaký frustrovaný teenager se má nechat ideologiky vyhecovat k tomu, aby ho policie zastřelila - a abychom my "šedá střední vrstva" pak vyšli do ulic protestovat proti policejnímu násilí.

    Moje představa je spíše postupné odumírání policejního represivního systému - které bude umožněné tím, že ve společnosti bude postupně klesat kriminalita, protože prostě přestane být pro kohokoliv zábavná a výnosná. V podstatě věřím v přímé nahrazení starého sociálního řádu uspořádáním novým - hravějším, svobodnějším, kreativnějším, rovnostářštějším - bez nějakého mezistupně střetů s policí.

    Policie postuně přestane být aktraktivním zaměstnáním, bude zesměšněna učiněna zbytečnou, a její financování ze strany občanské společnosti bude postupně klesat. Toto je jediná utopická vize a jediná forma sociální revoluce, kterou jsem ochoten soukromě i veřejně podpořit. Čelní střety pokládám za kontraproduktivní.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    The Religious Galaxy: Exploring the Phase Space of Religious Belief
    http://www.accelerationwatch.com/spiritualcomputation.html
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Evropská forma Woodstocku „Rainbow gathering“ u nás za chalupou. Blog - Žaneta Kynclová (blog.iDNES.cz)
    http://kynclova.blog.idnes.cz/c/92991/Evropska-forma-Woodstocku-Rainbow-gathering-u-nas-za-chalupou.html
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Acceleration Watch (Understanding Accelerating Change)
    http://www.accelerationwatch.com/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    xkcd - A Webcomic - Porn
    http://xkcd.com/598/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    http://xkcd.com/599/
    http://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Erdős

    ..některé vtípky od xkcd je docela složité pochopit...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    http://en.wikipedia.org/wiki/Hayy_ibn_Yaqdhan

    The plot of Ibn Tufail's more famous Arabic novel was inspired by Avicennism, Kalam, and Sufism,[8] and was also intended as a thought experiment.[9] Ibn Tufail's novel tells the story of an autodidactic feral child, raised by a gazelle and living alone on a desert island in the Indian Ocean. After his gazelle mother passes away when he is still a child, he dissects her body and performs an autopsy in order to find out what happened to her. The discovery that her death was due to a loss of innate heat sets him "on a road of scientific inquiry" and self-discovery.[1]

    ufff.....
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    http://teckacz.cz/index.php?clanekid=887
    Novinky v české zátoce pirátů
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    XCHAOS: mam ho konecne doma v cestine. ten clovek by i z hovna upletl bic :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Tak jsem si stáhl z torrentu Marxův Kapitál, a začínám mít pocit, že to bude zábavné čtení - hle, např. proroctví věštící příchod fullerových dómů:

    A simple geometrical illustration will make this clear. In order to calculate and compare the areas of
    rectilinear figures, we decompose them into triangles. But the area of the triangle itself is expressed by
    something totally different from its visible figure, namely, by half the product of the base multiplied by the altitude.


    Bohužel, v konferenci o marxismu na NYXu mám stále ban, tak se nemohu zapojit do jejich plodné debaty. Nicméně z tohoto i z jiných odkazů mě Marxovo dílo začíná připadat jako "dílo šíleného středoškoláka" ....
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    http://pervegalit.wordpress.com/2009/01/24/das-kapital-the-movie/

    Kluge’s monumental “News from Ideological Antiquity. Marx – Eisenstein – Das Kapital” is a 570-minute film available only on DVD which is based on the work of two other montage artists, James Joyce and Sergei Eisenstein. These two met in 1929 to discuss filming Marx’s “Kapital” which had been written 60 years beforehand. Now, eighty years on, Alexander Kluge joins the party and takes up where Eisenstein failed, because neither Hollywood’s capitalists nor Moscow’s Communists were prepared to send the necessary funds his way.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8082308.stm
    Video: ECB bankers strike over conditions
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam