• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSDiskuze o nesmrtelnosti chrousta (centrum pro léčbu memetických poruch a mementálních postižení, trollologie, apod.)
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    XCHAOS: sam pises, ze se mozna stanes politikem, potom mozna budes zajimavej pro nekoho
    jak muze nekdo vyloucit ze pro nekoho jednou nemuze bejt zajimavej i s tim co vsechno o sobe vyblil treba na nyxu?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    S_TEJK: moje naivita vychází z nějakého psychologického modelu "šedých eminencí" tahajících za nitky - resp. z pochybností, že někdo takový vůbec existuje (strašně se mi líbí občanské sdružení či politické hnutí "Mladí šedoeminentálové", dokonce FAKT oficiálně registrované na MVČR... :-)

    Existují nepochybně skryté, bohaté elity. Jejich bohatství je ovšem značně virtuální, protože ve chvíli, kdy ho chtějí konzumovat a transformovat v reálnou politickou moc, tak se začínají "dít věci". Věřím i v mediokracii - ale trochu jinak, než Klausův poradce Hájek :-) Mám to prostě hozené jinak (i když třeba až budu mít rodinu a děti, budu se asi chovat opatrněji). Co si ale kdo vezme na mě ? teďka ?
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    XCHAOS: to neni paranoia, jen normalni obezretnost, zvlaste v miste, ktere v minulosti ukazalo jako neduveryhodne
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    XCHAOS: ja se ho nebojim, jen snazim nebejt tak blbej jako vetsina tady
    tve naivite verim, ale nesdilim ji :)


    JAZZZ: o tom uz byla tehdy sahodlouha (pro me celkem zbytecna debata) podle me delate z prdu kulicku
    stovky dulezitesjich veci se prechazi a my se tu budeme pohorsovat nad par cmaranice - lol proste
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    lidi, já teď ale mám zcela konkrétní problém. A tím je Česká Pirátská Strana.

    Prosím, napište mi do pošty, nebo na nějaký offnyx kontakt, pokud jste paranoidní, co si myslíte o osobě našeho místopředsedy Ivana Bartoše - zcela normálně otevřeně. Já ho znám pár týdnů, a nijak se nestydím za to, že se na něj VEŘEJNĚ ptám - tím že to dělám veřejně tady, tak je myslím aspoň jasné, že to dělám, a můžete mu říct, že se na něj ptám, kdo ho znáte, apod. Prostě se ptám na mě neznámého člověka,

    Já mu zatím důvěřuju, a můj pocit je, že dokud bude v ČPS on, tak je jedno, že tam nalezli ti "řadoví neovlastenci" z Ostravy - protože tady vzniká zajímavý konsensus, a koneckonců... porvat se až na půdě parlamentu, jako členové jedné strany - a přitom o klíčových otázkách nadále hlasovat společně - to bude DALEKO zajímavější, než se porvat na ulici (kdysi jsem chodil na karate, asi rok... a jestli se ten barman z Ostravy dostane do parlamentu, tak zase začnu ! :-)

    Nicméně moje nové téma: dreadatý sociální liberál Ivan Bartoš - Česká Pirátská Strana. Co přesně se stane, pokud tento člověk vstoupí do vysoké politiky ? (kromě příletu mimozemšťanů, hromadných souloží na středních školách, technoparty na Václaváku a násilného vyhnání Václava Klause z Hradu za pomoci Armády ČR a podobných zanedbatelných drobností :-)

    Jako sorry - snažím se stát (tento rok, zase jednou) veřejně činným politikem (úplně cítím, jak mi to ego leze z mozku ušima ven :-), a to znamená, že se musím spojit s lidmi, kterým důvěřuju. Propojit sociální sítě. A to znamená zeptat se nějaké třetí strany na osoby, kterým budu nucen důvěřovat. Toto je myslím naprosto přirozené - není to žádné špehování, spiclování, nic.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    S_TEJK: to už si psal, že se na NYXu bojíš.

    já ne. já opravdu věřím, že žijeme v systému svobody projevu a svobodné debaty, a že tato společnost odsuzuje za trestné činy - nikoliv za "trestné myšlenky". já se klidně přiznám, že občas mám agresivní pocity a chuť něco rozmlátit, nebo tak... proč ne... je to normální, většina lidí si to vybíjí u počítačových her a tak... já hrál třeba strategické hry ,a tak...

    rozdíl je v jediném: jestli to udělám, nebo neudělám. zpívat o tom, apod., natáčet o tom inscenované videoklipy - to vše je ok. co se počítá, je realita.

    S_TEJK: dík :-)

    JAZZZ: prostě reklama na příběh. to samý, jako když někdo v centru vylepí plakát na premiéru hollywodského filmu. marketing.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    S_TEJK: ja sem to spis vnimal jako ubohost, protoze pocmaranim zni anezskyho klastera se teda fakt nic nevyresi.tu zaprdenost pak vidim v tom ze se dotycny akter nezmohl na nic kreativnejsiho ani smysluplnejsiho co by melo realnou sanci veci opravdu ovlivnit.tohle nas nejen v mych ocich degradovalo na uroven komunistu kteri meli v tom klastere sklad.
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    XCHAOS: to s pribehama a hercema je dobry! :)
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    XCHAOS: tak jiste, ze to bylo v Kodani trochu jiny, ale tam se proste nazorne ukazalo, ze radikalizace a rioty byly proste soucasti celkoveho tlaku, ktery nakonec vedl predevsim k posileni mistniho autonomniho hnuti

    jinak mas strasne rozbihavy mysleni, byt podnetny ;)
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    XCHAOS: jestli ti dobre rozumim, tak to ze nechci rozebirat nektere veci na nyxu nevidim jako (neprekonatelny) problem ;)

    s gentrifikaci mas naprostou pravdu, a myslim, ze uz jen tim, ze se vzal prostor v Truhlarske se na to velice ilustrativne upozornilo, a myslim, ze se v tom bude pokracovat
    OMI
    OMI --- ---
    XCHAOS: Nějak si nedovedu představit, co by devloperovi (kromě krize a snížení prodejnosti zlatých vilek) zabránilo postavit ty haluzny.
    Jediná věc by mohla bejt účinná: rozhlásit, že je tam chemická zátěž, jaderný odpad a vzteklé lišky. Ale vzhledem k tomu, že se prodaly i vilky na skládce, která se bude půl století propadat a metr pod zemí je tam kumunální odpad a prodaly se i ty na překrytý uranový šachtě a výchozech slojí... myslím, že lidi by koupili i Spolanu jako loft.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    OMI: ano, já to také slyšel přímo ze zdroje blízkého magistrátu. Nicméně, pokud by vzniklo široké společenské hnutí, nikoliv radikální, které by si jako cíl dalo zabránit tomuto - tak by třeba developeři zjistili, že se o tomto projektu nebavili s těmi správnými lidmi - že ano. Že sice ODS vyhrála squat Milada - ale prohrála potenciální multi-miliardový úplatek v téhle kauze. A projekt té bohémské čtvrti která by nahradila koleje, by mohl zahrnovat prvky komunitního bydlení - a v konečném důsledku by to mohlo být celé větší lákadlo pro turisty, než nějaká čtvrť (a to je to, o co v Praze jde: lidé sem nebudou jezdit okukovat vilovou čtvrť, že ano... protože bohatí chtějí soukromí, nechtějí být okukováni...)

    osobně ale nemám čas na nic víc, než šířit právě nějaké "myšlenky" mezi lidi... ať už je to propagace vynálezu pana Molitana oproti vynálezu soudruha Molotova (tedy spíše propagandistickému vynálezu ubermensche Goebellse, když máme být přesní) - a nebo snaha formulovat cíl, který by dokázal získat širší společenskou podporu a zachránit komunitu před tou fází "transcendentního čelního střetu", který si většina zúčastněných často užije - a někdo, kdo to vezme vážně až do poslední chvíle, si to ale šeredně odskáče.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ty jo, tak podle Wiki Le Corbusier kolaboroval s fašismem.. hustý, hustý: http://en.wikipedia.org/wiki/Le_Corbusier#Politics :-)

    fakt nevím, ale tu Miladu by asi mělo vykoupit nějaké občanské sdružení... k tomu http://cs.wikipedia.org/wiki/Ungdomshuset lze říct jenom jedno: velikost toho hnutí bude nepřímo úměrná jeho radikalizaci. Tedy "čím radikálnější, tím méně lidí".

    V podstatě velikost komunity se může pohybovat mezi čímkoliv od ozbrojeného gangu Bony a Clyde, přepadávajícího se samopalem bankomaty, po milionové pacifistické protiválečné hnutí.

    Sto lidí bude radikálnější, než 1000, apod. Malému radikálnímu kolektivu se odborně říká "sekta". Kromě kolektivní sebevraždy čelním střetem s policí některé sekty volí i přímo sebevraždu svépomocí.

    Nicméně prvek "kolektivního vybočení z reality", "davové psychózy", je přítomen u náboženských sekt stejně jako u sociálního hnutí. Ale nakonec zde je vždy individuální účastník akce, který se obklopí nějakou skupinou, která tvoří "hack reality" kolem něj. To co říkám, může znít jako psychopatická teorie. Ale není tomu tak - v situace davové psychózy prostě "to, co vidíte kolem vás, se neděje". Podle toho "na čí straně jste" vidíte buď létat kameny a nebo útočit policisty na bezbranné lidi.

    Sympatie většiny populace ke změnám v roce 1989 nicméně souvisely i s neudržitelnými urbanistickými praktikami reálně socialistického režimu. Ono se málo ví, že kvůli magistrále se mělo původně bourat na Novém městě, kde je dnes mezi oběma pruhy blok domů - kvalita života tam ale i tak drasticky klesla. Jakkoliv se žádnému radikálnímu hnutí magistrálu nepodařilo zablokovat, při žádné demonstraci, tak ji nakonec magistrát sám musel nechat zúžit betonovými mantinely, protože čelil žalobám. Stejně tak se začal bourat a nahrazovat sídlištěm Žižkov a plánu na bourání byly i v Břevnově, tam kde bydlím - secesní zástavba měla být nahraze sídlištěm - kilometr od Pražského hradu.

    Takže určitý konzervativismus a tradicionalismus a touha zachovat věci neměnné zde paradoxně sahá k argumentům revoluční levice požadující změnu společnosti ! Ovšem toto je přesně i podstata vnitřního rozporu v punk rocku, který je hudebně nesmírně vnitřně konzervativní, a který mi kdysi (už jsem z toho vyrostl :-) dost uhranul !

    Punkové hnutí se stahuje do squattů, které chtějí zachovat "tradiční stav trvalého rozkladu", a brání se neustálé změně a inovacím, kterými je zavaluje moderní civilizace. Ale na druhé straně technaři mají sklon spíše k nomádství, k životu v pohybu... spíše obytná dodávka, než squat... současně je tam ale nějaká potřeba příslušnosti k viditelně odlišené subkultuře. Která se může nacházet v jednom ze dvou stavů: buď se radikalizuje a zmenšuje a směřuje k sebedestruktivnímu konfliktu (krajním případem jsou sekty, které uvěří, že formou kolektivní sebevraždy přejdou na palubu kosmické lodi - užívání tvrdých drog od něčeho podobného není vzdálené, a může dokonce přilákat mimozemšťany spolehlivěji, než ta sebevražda :-)) ) - a nebo se to liberalizuje a narůstá a postupně to přijímá prvky okolní společnosti.

    Postkyberpunkoví spisovatelé už dlouho psali o vizích společnosti, která by byla pouze nějakou obecnou infrastrukturou, obecným frameworkem pro provoz sekt a mafií všeho druhu. Poměrně správně tam pak komunity, které vznikly z prostředí squattingu a sociálního hnutí, pokládají (spolu s komunitami např. internetovými) za jedny z životaschopnějších (byť často komických) "frančíz", které v rámci takového systému budou fungovat.

    Když se nad tím zamyslíte, tak squatting, vizuálně dost podobný ve všech velkých metropolích, má skutečně charakter "frančízy", podobně jako McDonalds. Sociální sítě rozhodují o tom, která kapela přijede nebo nepřijede kam, protože to místo je dost nebo málo proslavené svým radikálním odporem proti policii. Nová slavná punková kapela je vlastně novou položkou na celosvětovém "kulturním jídelníčku", která je ale podobně jako ve fast food řetězcích značně zjednodušen a ikonizován.

    Squatty JSOU součástí globalizace - množina symbolů, které jejich jazyk používá, je povážlivě malá - zato je celosvětově rozšířená. Lidé, kteří se tím jazykem naučí mluvit (já se to nikdy nenaučil ani se o to nesnažil...), mají pak určitou "diplomatickou imunitu", resp. "sociální kredit" - mohou se pohybovat volně po Evropě, a místo aby za ubytování platili penězi, tak na některých místech jsou herci - "hrají velký příběh o sociálním boji" - a na jiném vyprávěči - v jiném městě "vyprávějí svůj velký příběh o sociálním boji" - za byt a stravu.

    Což není špatné - být herec a vypravěč příběhů jsou tradiční profese, které byly společností vždy dobře přijímány. Většina z nás přijede do cizího města, a jsme ztraceni: nevíme, co tam dělat, kam tam jít. Nemáme žádný příběh, který bychom vyprávěli, který by nás činil zajímavé. A když zajdeme do fast foodu, tak se od nás ani žádné vyprávění nečeká. Ani komunikace. Čeká se od nás konformita, absence komunikace.

    Čistě z tohoto hlediska squatty určitě představují "lepší příběh", než package tourism a obchodní služební cesty. Dokonce alei ta politika a cestování po komerčních festivalech je ale nakonec dost o ničem, když se to tak vezme. Jedinou další komunitou, která si dokázala obhájit životní styl zahrnující cestování a a vyprávění "velkých příběhů", je paradoxně komunita vědecká - vypráví dostatečně složitý příběh dostatečně složitým jazykem, aby si tím zdůvodnila cestování po světě a dlouhodobější pobyty v jiných městech, apod.

    V podstatě se dá říct, že do jisté míry závidím dvěma skupinám obyvatel: vědcům a squatterům. V podstatě ani jedním z toho jsem se nestal, protože jsem měl možnost bydlení v bytu po prarodičích (jako tolik Pražáků), protože jsem sociálně negramotný (nejsem ten, s kým si "nikdo nechtěl hrát", viz Ungsdomshuset - jsem ten, s kým si v podstatě "nikdo nechtěl ani povídat" :-).

    Nechtějme ale zabíhat do detailů a neřešme, co se může stát, pokud se vědec (zejména chemik) rozhodne stát squatterem :-) Postmodernismus zavádí termín tzv. singularity ... a já se obávám, že v celé téhle subkultuře opakovaně hrozí tzv. "kulturní singularity" - kdy v jeden moment si člověk myslí, že je tím nejzajímavěji žijícím člověkem na celé planetě, který fakt dělá tu nejdůležitější věc vůbec - a v druhý moment zjistí, že je špinavý nemytý feťák, kterého zatýká policie :-) (viz též Monty Python: Svatý grál - a zejména pak zakončení celého příběhu :-))
    OMI
    OMI --- ---
    XCHAOS: No co já slyšel od kluka z Metrostavu, o budovy kolejí na Strahově mají zájem developeři: zbourat a postavit tam super-hyper-luskus-drahý vilky v zeleni s výhledem na zahulenej Prágl. Do paneláků se (snad proto) už dál neinvestovalo.
    A slyšel jsem to z víc stran stavitelského světa, takže to beru jako fakt.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    S_TEJK: já ale nevím, jestli to chci tlačit do situace, kdy se na vyklízení squatů bude podílet armáda:

    viz http://czechtek.bloguje.cz/541599-na-utoku-proti-ungdomshuset-se-podilela-i-danska-armada-politiken-dk.php

    To za chvíli bude armáda současně chránit Janov před vojensky organizovaným pogromem nácků, a současně proti té armádě budeme v Praze bojovat protože nás "kamarádi" z Milady o toto požádají.. jenže víš co: jestli systémy represe (policie, a v podstatě v dnešní době i ta armáda) jsou parazity na společenském systému - tak o radikálních politicích organizujících konflikty "za každou cenu" to ale potom lze říct taky !

    Na druhou stranu, v té Kodani je to fakt něco jiného: pokud "Budova byla dokončena 12. listopadu 1897 pod jménem „Folkets hus“ (Dům lidu). Dům sloužil jako jedno ze středisek právě vznikajícího kodaňského hnutí pracujících. Vzhledem k tomu, že organizace pracujících nebyly příliš oblíbené v očích úřadů a byla proti nim často podnikána opatření, musely si samy stavět svá sídla — Folkets Hus byl čtvrtým takovým. V budově Folkets hus byla naplánována celá řada zasedání a schůzí. Dům sehrál podstatnou rolí ve velké demonstraci proti nezaměstnanosti v roce 1918, kdy dělníci obsadili kodaňskou burzu (Børsen). V roce 1910 uspořádala v domě Druhá Internacionála Mezinárodní konferenci žen a vyhlásila 8. březen Mezinárodním dnem žen." - tak je to fakt něco kategoricky jiného, že jo. Toto je nejspíš podobné tomu, kdyby Lidový Dům v centru nepatřil ČSSD - ale stal se z něj squat :-)) toto je potom fakt jiný level.

    Jinak nemám nejmenší problém s "temporary autonomous zones" - kde svoji roli hraje právě ta dočasnost. Ale ta institucionalizace autonomie je problematická, a především programově sebedestruktivní. V podstatě naprostá většina obyvatel Prahy by nejspíš nechtěla squat přímo pod okny - dům vlastněný nějakým sdružením, s nějakou svépomocnou opravou nebo rozpočty na opravu, to lidé snesou. Ale problém vyklizení Milady právě je, že

    V Praze asi chybí "bohémská čtvrť" levného krátkodobého a střednědobého bydlení pro študáky, cestující baťužkáře a mladé lidi, plná hospod a klubů a podobného zázemí. V blízkém budoucnu i coffeshopů :-) Jenže dokonce i takovou čtvrť, kterou by velká část lidí pod 40 v Praze určitě někde uvítala, a třeba se tam i ráda nastěhovala, nemůže vzniknout na bázi squattingu. Taková místa jinde ve světě existují, East Village v New Yorku, apod. - pokud ale mají být trvalá, tak vzniká nějaký druh konsensu s okolím, požadovat "permanentní revoluci" je maoistické...

    (Ovšem toto je neřešitelný problém, protože souhlasím - jakožto podnikatel - že zákony trhu volají po tom, aby se jakýkoliv investiční projekt posuzoval z hlediska maximalizace zisku - ne z hlediska toho, že se někomu taková vize líbí. Viz důvod, proč se na Strahově plánuje luxusní individuální bydlení, a ne multifunkční čtvrt pro mládež a lidi preferující alternativní životní styl ... která by mohla vzniknout právě po rekonstrukci těch kolejí (třeba jen zúžením těch jejich slavných megachodeb by šlo ubytovací kapacitu zdvojnásobit, a existující kluby které jsou tam asi 4 dále rozvíjet...)


    Nevím, proč je celé to prostranství mezi kolejemi plošně vyasfaltované, ale Praze jsou asi dvě místa, kde byly Le Corbusierovy meziválečné utopické funkcionalistické vize realizovány v nějaké "čisté" podobě, ne jako běžné socialistické sídliště - ať už snesitelné jako Petřiny nebo nesnesitelné jako Jižák - a tahle dvě místa jsou park na Proseku a domy v jeho okolí a právě Strahov. Zatímco okolí parku na sídlišti na Proseku, kde teď vznikly ty dvě nové stanice metra C, si dovedu představit, že bude v dohledné době památkově chráněno (zřejmě teda poté, co zmizí to vedení vysokého napětí, protože to je přeci jen moc :-) i když i to je vlastně dobové - stylové), tak na Strahově jsou ty budovy fakt v relativně dezolátním stavu, a je potřeba to totálně zrekonstruovat.

    Ale v jistém smyslu je Strahov podobně unikátní prostor, jako třeba to berlínské letiště uprostřed města (co tam teď taky byl nějaký pokus osquatovat ho, což bych tedy v podstatě i chápal, když se nad tím zamyslím :-). Prostě jsou to pozůstatky po "utopii, která se nerealizovala", a po "budoucnosti, která nenastala". S tím Strahovem není fakt přesně jasné, co by se mělo dít ... ale jako Pražákovi mi fakt přijde, že luxusní individuální bydlení (vilová čtvrť) prostě do centra metropole nepatří... od toho je to metropole, aby v ní bydleli lidi, že ano. Já sám sice sedím většinu času doma u počítače... ale asi nechci bydlet ve vilové čtvrti, kde všichni většinu času sedí u počítače... nebo nevím.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    S_TEJK: tohle je přístup, se kterým mají problém asi jen ti, kteří mají nějaký problém.

    (víš, já tohle zažil když jsme dělali ty MMM, a spolupracovali jsme tam s právníkem, který pomáhal různých středoškolákům které chtěli vyloučit za jednoho jointa z gymplu a tak, a my ho hodně propagovali a tak... on to nakonec formuloval tak, že "když má někdo problém s hulením, tak je v dnešní době možné z toho udělat mediální kauzu, a pomoci mu. ale když má někdo problém, tak má prostě problém a nepomůže mu nic" (s důrazem na slovo "problém").

    Podobně to myslím lze vztáhnout i na squatting. Sice žijeme v době, kdy je možné téměř cokoliv, protože dříve nevídané společenské konsensy a kompromisy lze dnes konstruovat prakticky libovolné - a když má někdo problém s bydlením nebo třeba s rasismem, tak to lze nějak řešit. Ale nelze řešit, když lidi mají prostě problém. V tom případě se lze buď tím problémem "nakazit"... a nebo se jim jevit jako debil a zrádce a "liberální sračka". Třetí cesta tam nějak bohužel není.

    S_TEJK: no, to je trochu jinak... jejich "vyklízení" bude regulérní vystěhování, vždyť to nikdo nesquattuje, bydlí se tam na kolejích. Zatím odtamtud vane vítr "Sillicon Hill" jestli ti to něco říká... nebo vanul, v začátcích Internetu. Ale základní princip je, že v centru Prahy by měla být i nějaká protiváha k drahému bydlení, a zejména je do center měst nesmysl cpát individuální drahé bydlení - chce to koleje nebo činžovní domy, aby do centra každý den nemuseli dojíždět davy lidí z předměstí (resp. když se počet obyvatel centra sníží, klesne i poptávka po službách, a bude z toho nakonec "mrtvé město").

    Tedy pokud hledat něco, co se týká většinové společnosti, tak jsou to právě tyto argumenty: vylidňování center měst, nahrazování bytů kancelářemi, nahrazování institucí jako jsou koleje individuálním luxusním bydlením, masové individuální dojíždění z okrajů města, kvůli kterému je střed města postupně vybouráván a nahrazován dálnicemi. Nechceme dopadnout jako americká města - že ne...
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    JAZZZ:
    http://www.google.cz/search?hl=cs&q=ungdomshuset&btnG=Hledat&lr=lang_cs

    jinak to s tim antifa roma dobre ukazuje ceskou zaprdenost, ktera se boji uprdnout i na takove demo
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    XCHAOS: myslis ze vyklizeni Milady byl pokus o predehru vyklizeni legendarnich strahovskcýh koleji?
    no ono taky ze strahovskych koleji zaval vitr Prazskeho jara, tak mozna casem uvidime co zavane ted ;)
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    XCHAOS: hezke, ale zaroven musis pochopit, ze otevrene tady debatovat neni proste mozne, mozna nekdy az se zas potkame ;¨)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JAZZZ: je zcela zjevné, že Praha potřebovala předvést, že i ODS umí "vládu pevné ruky". A to, kolik lidí online jim tleskalo, je přímo úměrné tomu, kolik voličů DS to přeci jen na podzim "zkusí" zase s ODS (která, ale přiznejme si to, přeci jen představuje lidštější sílu, než otevření neonacisté s černo-červeno-bílým logem... pořád lepší obyčejný pragmatický egoismus, než otevřená organizovaná nenávist ke svobodě...).

    Jen stěží si dovedu představit, že by akce takového formátu začala skutečně čistě byrokratickým procesem - bez alespoň nějakého politického rozhodnutí (či aspoň konzultace) na alespoň nějakém levelu. Nevím ještě, jak politika funguje - ale podívejte se, akademické pozemky v Praze jsou velký business.

    Je tu třeba plán privatizace pozemků, kde stojí VŠ koleje Strahov, že ano (půjde pak asi o nejlukrativnější pozemky v Praze... kam se hrabe Masarykovo nádraží, a pozemky ČD vedle něj, prodané za cenu jediného činžovního domu ve stejné lokalitě..)

    http://www.praha6.cz/otazky/list.php?ID=9&PocetCelkem=264&vynechat=160&crc=646490ae8da64e4fac0a3c2947d66e68

    Protože koleje jsou na spadnutí (toto je ovšem pravda), tak se pro studenty postaví "plnohodnotný kampus" (rozuměj: něco jako koleje Jižní město, takže nějaké baráky na zelené louce hodinu cesty MHD z centra) - a jak magistrát oklikou potvrzuje, "Ano, výsledkem by pak bylo, že Strahov by pak sloužil jinému účelu, pravděpodobně bydlení. A asi by to bylo bydlení nelevné." (tak pochopitelně - půjde asi o nejdražší stavební parcely nejen v Praze, ale i ve střední Evropě).

    V souvislosti s tímto super projektem (nikde ve světě by žádná univerzita takto lukrativní pozemky v centru města dobrovolně nepustila, podle mě !!!) mě pak už napadá jediná věc - a sice přejmenovat spartakiádní/sletový stadion na Stadion Franze Kafky (v jeho románu Proces tuším na konci odvádějí hlavního hrdinu popravit právě na Strahov, kde tehdy byly pouze nějaké kamenolomy).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam