_BENNY: jeden čas jsem se se "z legrace" snažil takhle vymezovat lidi podle toho, že hulej trávu - šlo to totiž napříč příjmovýma skupinama, národnostma, sexuálního a politickou orientací... nemluvě o subkulturní příslušnosti.
zahulil jsem v životě konopí určitě s min. jedním homosexuálem, s technaři, rockery, punkáči, skoro-celebritami, naprostými losery, s muži, s ženami, s Pražáky, s venkovany, s katolíkem, s ateisty, s programátory (ale ještě více se síťovými administrátory :-), s právníky... hra na to, že jsme sice různí, ale tohle nás spojuje, byla docela zábavná. faktem je, že to prostě byla fikce: nespojovalo nás to dostatečně. hulení není nutně ani symbolem svobody: řada lidí co ho kouří, si myslí, že by mělo zůstat zakázané (ostatně viz nedávné referendum v Kalifornii...)
takže je to složité: (dospělí) lidé si hlídají, zda jim nějaký atribut, kterým se hlásí do určité skupiny, přináší nějaký prospěch.
u té homosexuality je třeba říct, že se proti tradičnímu "zrovnoprávnění" (registrovaná partnerství) vyjádřuje tzv. "queer theory", která bojuje obecně za osvobozující, nekodifikovanou "divnost" v sexu - ne nutně jen za "konvenční" homosexualitu.
zejména jim vadí glorifikace dlouhodobých partnerských svazků gayů pokud to má být podmínka toho, aby společnost vnímala homosexualitu jako "normální": víceméně, ve společnosti existuje spousta více či méně krátkodobých svazků mezi heterosexuály i homosexuály, existuje i prostituce - a všechny tyhle jevy by měly být stejně "normální", jako dlouhodobé svazky mezi kýmkoliv (stejně jako ani dlouhodobé svazky nejsou nic špatného - pokud jsou dobrovolné, a ne vynucené společností). takže zde máme např. fenomén bisexuality, který víceméně oficiálně neexistuje (existuje jakési stigma "jednou gay - vždycky gay: patříš mezi nás, už tě nepustíme") - přičemž se úplně ignoruje, že třeba homosexualita v jiných kulturách má úplně jiný kontext (např. jako iniciační rituál pro dospívající chlapce, po kterém následuje normální heterosexuální život - toto zřejmě "tajně" provádí všichni ti pederasti mezi katolickými kněžími..). i v tom Řecku byla normou vlastně bisexualita, když se to tak vezme.
tedy víceméně, kritka, na které by se konzervativní paranoici dejme-tomu mohli shodnout s radikálními postmoderními teoretiky sexuality, by se mohla týkat toho, že problematika diskriminace těch "opravdových" gayů co si přejí žít v trvalém vztahu je prostě jen špička ledovce toho, co vlastně lidi provádí a proč to provádí - a že sexuální identita je složitější, může být nějakým způsobem naprogramovaná společností, apod.
ovšem dobrali bychom se nejspíš k tomu, že ve společnosti, ve které je homosexualita vnímána jako stigma, má nejspíš daleko větší "směnnou hodnotu", než ve společnosti, kde je každému víceméně jedno, kdo co s kým (pokud to nedělá veřejně na trávníku před mateřskou školkou).