• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSANSI C/C99 (specifikace), GNU C (gcc, glibc), Tiny C (tcc) a POSIX - ne nutně C++,g++,libstdc++ nebo Win32 API
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: jakej tohle hlásá názor? bez ohledu na to, jaký názor budu hlásat, se stejně najde někdo, kdo proti němu bude v opozici :-)

    já hlavně popírám, že bych o tom "věděl kulový": prostě něco jsem někdy naprogramoval, něco o programování tuším - a možná sem tam v něčem víc, než jen lidi, co se prostě naučili recyklovat už hotový knihovny, naučili se API a dál to neřeší. a podle mě opakem "vědět kulový" rozhodně není "vědět všechno" - ale právě ono "něco trochu tušit".
    ANT_39
    ANT_39 --- ---
    ALMAD: Z podobneho soudku je Carmackova keynote z 2012 QuakeConu. Ma to pres tri hodiny, a tak polovina toho je specificky o VR. Doufal jsem, ze tam bude i neco o obecnem programovani (v drivejsich letech mluvil o funkcionalnim programovani a staticke analyze), ale moc toho nerekl.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: To je takova klasicka xchaosovska odpoved. Vis o tom kulovy, ale nazor hlasat budes. Bottom line, nemas pravdu.

    Mikrooptimalizace jsou nesmyslny pro tvoje weboviny, kde ti to Amdahl pozere.
    Maj smysl pro 3Dcko, ktery je v mnoha pripadech takrka na urovni kernel benchmarku.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: hmm, asi jo. já už delší čas žádnou grafiku nedělal, protože jsem se zaměřil na Linux a webové aplikace. je pravda, že kdysi dávno jsem samozřejmě hry pro PC vyvíjet chtěl.

    spíš je to asi myšlené tak, že pokud se stejně ukazuje, že třeba rozsáhlou databázi 3D objektu je zřejmě stejně výhodnější mít v databázi než v nějaké nativní datové struktuře, a vykreslit je jí stejně lepší přes akcelerované OpenGL než nějaký framebuffer obsluhovaný v assembleru... tak co z těch optimalizací vlastně pak ještě zbývá? divíš se, že někdo radši programuje FPGA pole aby mu interpretovalo Brainfuck? :-)

    KEYMASTER: to je zajímavý... i když začnu tvrdit přesně něco opačnýho, než třeba před 3-5 lety, tak se mnou stejně všichni začnou hádat :-) jste ve svých názorech hrozně nekonzistentní, řekl bych: hádám se tu 5 let s lidmi, kteří tvrdí, že mikrooptimalizace jsou při dnešním výkonu PC buď zbytečné, nebo dokonce s nepředvídatelnými důsledky a kontraproduktivní.. a teď tohle.

    PIGSTER: tak já 10 let programoval spíš servery a routery... jinak taky jsem svého času spolupracoval s bastlíři, kteří programovali v C pro Atmel jednočipy, apod.

    mě to vysvětlovat nemusíš.... vždyť já jsem klub o C založil :-)
    KEYMASTER
    KEYMASTER --- ---
    XCHAOS: Dnešní počítače jsou z hlediska výkonu obrovský overkill. - Prý ti mám za všechny 3D grafiky vyřídit tohle: BWAHAHAHAHA ;)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Chmm.. novy postupy pro akceleraci grafiky? Jako treba?
    Grafika je zrovna jeden z fakt dobrejch duvodu se ucit C/C++, alespon mi to tak doted prislo.
    PIGSTER
    PIGSTER --- ---
    XCHAOS: staci se jenom konecne odpoutat od konceptu osobniho pocitace jako jedine programovatelne veci (mobil nepocita, nektere mobily jsou vukonnejsi nez rada osobnich pocitacu)

    Tenhle svet je plnej procesoru, ktery se v nicem jinym, nez v C (a nizsich jazycich) programovat nedaj. Tenhle svet je i docela plnej procesoru, ktery se nedaj programovat ani v C (v elektrickym kartacku na zuby od brauna je 4bitovy MCU).

    Takze pokud ma nekdo nezbytnou potrebu obhajovat pouzitelnost C nebo ASM tak rozumnejch moznosti ma dost a imho se neni nutny uchylovat k jakejmkoliv obskurnostem.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PIGSTER: to je tak obecné tvrzení, že s tím téměř nejde nesouhlasit, nicméně... jak jsou dnes lidi vlastně motivováni pochopit, "jak věci doopravdy fungují"?

    Když já začínal, tak byl motivací výkon - přepsat něco "do strojáku" znamenalo téměř vždy masivní zvýšení výkonu. Tedy: kromě použití kompilovaných jazyků, jako bylo např. C ... a to tedy byla dostatečná motivace se to naučit.

    Dnešní počítače jsou z hlediska výkonu obrovský overkill... a navíc třeba pro akaceleraci grafiky se už dávno používají naprosto jiné postupy... takže třeba já v první řadě nedokážu pochopit, jakou má dnes někdo motivaci učit se C. Výpočetního výkonu je dnes fakt hodně a lidé stěží budou mít nějakou motivaci vymáčknout ze svého počítače maximum, když si stejně každý dva roky kupují nový. Vygenerovat rychle webovou stránku se zdá zbytečné, když pak browseru stejně dojde paměť při interpretaci javascriptu, apod.

    Takže skutečně si uvědomuju, že moje posedlost tím nepoužívat hotové virtuální stroje a hotové abstrakce, a naopak snaha "pochopit jak to funguje" a mít to sám pod kontrolou mě samozřejmě přivádí do velké izolace.... daleko větší, než když se poměrně velké procento mé genrace v dětství naučilo assembler na Z-80, například..

    A samozřejmě se pak zajímám i o lidi, kteří zkouší různé obskurnosti... samozřejmě nechci programovat žádné CPU v Brainfucku, to dá rozum. Je to kuriozita - ale spáchali jí lidé, se kterými by tak či onak asi bylo zajímavé dát řeč...
    PIGSTER
    PIGSTER --- ---
    XCHAOS: jen tak na okraj "jak se to správně dělá" imho neimplikuje "nic nového nezkoušet" - jedna vec je objevovani novych, lepsich postupu a zcela jina vec je pouzivani zcela zjevne nevhodnych nastroju (uznavam ze nekdy to muze byt legrace)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: i kdybych něco reálnýho navrhoval, tak použít jako strojový kód Brainfuck je pochopitelně vtip (proto jsem to sem postoval) :-)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Nevidim u nich jedinou motivaci delat cokoliv v SW, viz reseni []. A predstava ze ciste hardwarova implementace Ccka (jakyhokoliv) je jen o malo slozitejsi nez implementace brainfucku... tys predpokladam nikdy nic realnyho nenavrhoval, co?
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: no, celá historie lidstva je historií nedovzdělaných opic, snažících se překnat hranice svých možností pomocí nevhodných nástrojů. aspoň já se teda k téhle linii hrdě hlásím... pak se ještě samozřejmě vždy oddělovaly postranní linie opice, které se rozhodly spokojit se s tím, "jak se to správně dělá" a nic nového nezkoušet....

    (je fakt, že to tu začíná být offtopic)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    DAVIDOWITCH: Hele, taky jsem mel ten dojem, ale pak jsem se na ten link podival. Jedna z prvnich vet je " a case of people with insufficient knowledge trying to use inappropriate tools".

    Takze si myslim, ze pro tohle forum je to zatracene on-topic.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KEYMASTER: nevidím v záhlaví zmínku o žádný konkrétní verzi gcc ... myslím by bylo ontopic, i kdyby udělali aspoň port/klon zjednodušeného compileru Tiny C (který je jednoduchoučký proto, že parametry volaných funkcí vždy ukládá na stack, apod.)
    KEYMASTER
    KEYMASTER --- ---
    ale dokud tam nepoběží gcc 4.3.5, tak je to přece offtopic
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: jen částečně... protože logicky, jejich další krok bude muset být compiler z C do braninfuck instrukcí...
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Off topic
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    A Brainfuck CPU in FPGA (19 January 2013)
    http://gergo.erdi.hu/blog/2013-01-19-a_brainfuck_cpu_in_fpga/
    A CPU (in FPGA) that uses Brainfuck as its machine language
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam