• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSANSI C/C99 (specifikace), GNU C (gcc, glibc), Tiny C (tcc) a POSIX - ne nutně C++,g++,libstdc++ nebo Win32 API
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Top 50 Programming Quotes of All Time | TechSource
    http://www.junauza.com/2010/12/top-50-programming-quotes-of-all-time.html
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    i my co máme rádi "jenom C" si občas rádi přečteme, co si ostatní myslí o C++
    C++ and the STL 12 Years Later: What Do You Think Now? - Slashdot
    http://ask.slashdot.org/story/14/04/30/1344224/c-and-the-stl-12-years-later-what-do-you-think-now

    zejména pobavil komentář (či je to signatura?): Everyone knows 40% of C++. Unfortunately, it's never the same 40%.
    TYCHOVRAHE
    TYCHOVRAHE --- ---
    XCHAOS: já to hrál o víkendu a už mám splněno:)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Level 12 solution saved at ... :-) tak vážení trollové, to jsem zvědav, kdo to dohraje dál :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (jinak k té gamese... Level 6 vyřešen, sedmičku radši nestuduju, musím i něco udělat :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    hra je sice v javascriptu a ne v céčku, ale pokládám ji za instruktážní z hlediska pochopení, jakou třídu problémů programátoři v C řeší, pokud jde o bezpečnost. enjoy :-)
    Untrusted - a user javascript adventure game
    http://alexnisnevich.github.io/untrusted/
    FEDY
    FEDY --- ---
    zdravim ...

    nedelate nekdo s GNU Radio ?
    ANT_39
    ANT_39 --- ---
    (Vlastne by ani PIE byt nemusela, jen by se linkovala pro jinou adresu, nez je obvykly, aby nebyla kolize mezi tim desifrovacim wrapperem a tim hlavnim programem. No nic, dost bylo monologu, psat se to nechystam :) )
    ANT_39
    ANT_39 --- ---
    (Urcite jsou tam detaily, ktery by bylo potreba vyresit: napriklad dost pravdepodobne bys musel ten rozbaleny program relokovat pro to cilovy umisteni. Ale mozna ne, kdyby zasifrovana binarka byla PIE, tak by mohla tomu mmapu zadat presnou adresu.)
    ANT_39
    ANT_39 --- ---
    GIOMIKY: mmapem si alokujes blok pameti, rozkomprimujes/rozsifrujes do ni nejaky staticky data, mprotectem nastavis +x, a pak return ((int (*)(int, char**)) 0xadresa) (argc, argv); 0xadresa je konstanta programu, nastavi se tou komprimacni utilitou. Staticky data se zkomprimovanym programem taky. Rozhodne to jde napsat do znacne miry prenositelne v C.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    GIOMIKY: Nechapu co s tim ma spolecnyho ASM...
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    GIOMIKY: Hmm...to vypada na ten blob :-)
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    GIOMIKY: To je docela zajimavy. Docela by me zajimalo, jake sekce ma ta binarka, zkus si dumpnout strukturu toho - podle me musi mit alespon PE strukturu). Pokud nema, pak je to IMHO nejaky blob jen "pojmenovany" jako .dll pripadne .dll s jednou nestandardni sekci ktera obsahuje ten blob :-)
    A ten co to pouziva ma nejaky kod, co se v tom vyzna (zkopiruje do pameti, (dekoduje), mprotect(+x) & goto entrypoint.
    Nicmene z beziciho program bys to mel dumpnout celkem v pohode.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    GIOMIKY: Trivialne, pokud to dllko neni univerzalni dllko, ale plugin specialne pro toho robota, nikdo nerika ze ten robot nemuze natahnout dllko do pameti jako binarni blob, ten binarni blob dekomprimovat a dekryptovat a az potom z toho mit neco do ceho se daj delat cally.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: No, ja to beru z pohledu atraktivity takovej soft vyrobit.
    Na primem prikladu tech vizualnich efektu. Potrebujes hodne specifickej soft, kterej beznymu smrtelnikovi je uplne k nicemu (napr. mnoho TB textur.. to moc nepotrebujou ani nadsenci do HD textur pro hry, protoze to je proste nesmyslne moc dat na skoro cokoliv).
    Takze moc developeru ktery by do toho sli z nadseni pro obecne uzitecnou vec (coz je velka motivace za spoustou Open Source projektu, a je skvela) nesezenes, protoze to co potrebujes neni obecne uzitecna vec. Obecne bych rekl ze tu vzdycky bude "trh" pro proprietarni soft v jistym smyslu toho slova, tj. ne closed-source-za-prachy, ale spis "neco co je uzitecny fakt jen pro superuzkou skupinu lidi, dost casto ciste inhouse".
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    GIOMIKY: a jak to souvisí s tématem klubu? máš nějaké indicie, že to, co ti nejde dekompilovat, vůbec bylo vytvořené nějakým kompilátorem Céčka, nebo tak? ta ochranná obálka můžou být (a nejspíš jsou) nějaké triky, ubastlené přímo v ASM, nebo tak.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: nemyslím si, že mluvíme o tom samým.

    jestli někdo upřednostňuje svobodný software před proprietárním, to je v podstatě věc vkusu, názoru, sázky na určité směry vývoje ekonomiky i vzdělávání, apod.

    jestli je "matematicky" možné dokázat či vyvrátit, zda lze vytvořit "nedekompilovatelný" binární kód (ať už knihovnu nebo samostatně spustitelný soubor), to je úplně jiná otázka, která dodnes zajímá hodně lidí. já v příspěvku [ XCHAOS @ ANSI C/C99 (specifikace), GNU C (gcc, glibc), Tiny C (tcc) a POSIX - ne nutně C++,g++,libstdc++ nebo Win32 API ] postnul jeden z nejrelevantnějších odkazů poslední doby na toto téma - a sklidil jsem za příspěvek moderaci -2. Super. Co jiného taky čekat na NYXu, kde je většina lidí chytřejších, než hmm... většina lidí.

    jinak připomínám, že tenhle klub je spíš o GNU-řešeních, tedy minimálně open source přístup (vše je dodáváno se zdrojáky a tudíž rekompilovatelné), ideálně bez politických tahanic jak moc to "přibalování" zdrojového kódu vynucovat.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    GIOMIKY: Ja delam VFX, mam pro neopen-source dost pochopeni.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam