• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSANSI C/C99 (specifikace), GNU C (gcc, glibc), Tiny C (tcc) a POSIX - ne nutně C++,g++,libstdc++ nebo Win32 API
    WILD_A
    WILD_A --- ---
    Je to poznat z gramatiky, coz neni zrovna zrejmy ctenari, kterej to nema nakoukany nebo nema ulktrarychlej obvod v mozku pro parsovani bezkontextovych gramatik :) Nicmene algoritmus je to celkem jednoduchej a jasnej, takze to parser dobre pozna to plati i v pythonu, tam je to taky jasny z gramatiky. Kazdopadne dolar pred promenou je blbost.


    KILLUA: To uz si stihnul doprogramovat se k sesty kapitole? To ses fakt rychlej nebo si to preskakal na rychlo? Pokud na rychlo tak je jasny, ze se v tom v sesty kapitole ztracis protoze je tam uz prilis mnoho noveho, neni to tutorial na odpoledne, ale na to aby se clovek naucil veci poradne a to znamena ze tim zabije nejakej cas. C neni uplne snadnej jazyk na nauceni, tj learn C in 60 minutes fakt nefunguje, kdyz o tom moc nevis.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    KILLUA: Ja zas neumim PHP, ale v C musej bejt vsechny promenny deklarovany. Tj. musis nejdriv rict "int a;" a pak uz ty, prekladac i highlighter vite ze "a" je promenna (typu int). Dalsi deklarace "a" ve stejnym scope neni validni, priradit tam string taky nemuzes atdatd.
    A zaroven nemuzes udelat "a = neco" a cekal ze se ti vyrobi "a" spravnyho typu.
    Takze, vyhoda silne typovanyho jazyka je, ze to proste poznas ze syntaxe.
    A treba Python to pozna taky, i kdyz tyhle deklarace nema, ale uplne si nejsem jistej jak (kdybych mel tipnout, co neni klicovy slovo nebo funkce bere, v prvnim priblizeni, za promennou).
    Jo, a last but not least, kdyz to pozna prekladac, musi to umet poznat i neco co dela syntax highlight.

    (A jo, ted me nekdo chytne za slovo ze deklarace typu bejt nemusi, protoze v prehistorickym standardu C fungovalo ze kdyz to nema typ, je to int...)
    KILLUA
    KILLUA --- ---
    Ale jestliže proměnné v c nejsou nijak odlišené jak je cokoli pozná od ostatních částí kódu?
    Představoval sem si to tak, že by třeba nějaký plugin třeba pro notepad++ povoloval rozlišit zvýraznění dle třeba toho začátečního písmena (nějakého regex) pravidla.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    KILLUA: Ne, od toho je sytanx/semantic highlighting v (dopln svuj oblibeny editor/IDE)
    KILLUA
    KILLUA --- ---
    Ale ještě jeden dotaz z PHP sem celkem navyklej na ten dolar před proměnejma - lépe se v kódu orientuje, myslíte je dobrej nápad psát kód takhle? xprom1, xprom2
    tedy dávat vždy na začátek třeba x, nebo jiné písmeno? A co třeba _prom1, _prom2 jde?
    KILLUA
    KILLUA --- ---
    No díky, asi u 6 kapitoly návodu psaní lispu jsem raději utekl. Mám pocit, že by mě to přecijen pletlo psát vlastní jazyk když vůbec neumím ani to C.

    Xchaos - ta práce se sdl bude stejná i ve win, nebo ne? Ale dík.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Lisp jako "primitivní hra"? hmm... :-)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    KILLUA: Jezis, ja jsem dneska uplne retardovanej. Ted teprve jsem kouknul a ten link od WILD_A a vidim, ze to je neco trochu jinyho nez jsem myslel. Teda, obsahove to je ono a moje chvala te rady porad plati, ale to co jsem myslel ja je https://github.com/kanaka/mal , vynikajici navod jak napsat interpretr Lispu v cemkoliv, vcetne toho C. Cituji, Mal is a learning tool. Each implementation of mal is separated into 11 incremental, self-contained (and testable) steps that demonstrate core concepts of Lisp. The last step is capable of self-hosting (running the mal implementation of mal).
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    REDGUY: Eeeh, predchozi zprava je pochopitelne adresovana KILLUA 8)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    WILD_A: Tohle je popravde receno uplne nejlepsi mozna odpoved. Protoze (a) splni co to chces, naucis se C na praktickym prikladu, a zaroven (b) naucis se LISP, cili uplne jinej pohled na programovani nez zatim mas (podle toho cos napsal ze umis).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KILLUA: pod Linuxem se na programování her snad měla používat knihovna SDL. přiznám se, že moc zkušeností s tím nemá, čistě céčkové API ale rozhodne nabízí, viz např.
    Linux Game Programming Tutorial 1: Introduction / First SDL - Game Programming Tutorials | Dream.In.Code
    http://www.dreamincode.net/...topic/290187-linux-game-programming-tutorial-1-introduction-first-sdl/
    WILD_A
    WILD_A --- ---
    Za mne je tohle nejlepsi tutorial, nauci C a zaroven Lisp .... http://www.buildyourownlisp.com/
    KILLUA
    KILLUA --- ---
    Zdravím, zvládám PHP, Javascript a rozhodl sem se začít učit i něco jiného po dlouhém vybírání sem se rozhodl pro čisté C s tím, že budu pracovat a kompilovat v C++ prostředí, abych případně mohl použít C++ když by mi v C něco chybělo.

    Nejlépe se vždycky učím na nějakém praktickém příkladu a proto vlastně píšu sem, chci se zeptat jestli nevíte o nějakých dobrých tutorialech např. o vývoji nějakých primitivních her. Něco sem si už našel na googlu, ale neuškodí se zeptat. I z toho PHP vím, že nějaké jakoby triviální věci co strašně usnadní programování "objeví" člověk i za rok dva... když ho někdo neupozorní.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    Mam pocit, ze cecko neni uplne spatny pro konstrukci kompileru
    Ted koukam na tohle:
    University of Salzburg - Introduction to Compiler Construction
    http://vimeopro.com/user12798068/university-of-salzburg-introduction-to-compiler-construction
    A je to celkem zajimavy
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Jen skoda, ze zrovna ten prvni link je obecne o programovani, bez dogmatickyho trvani na cistym C. Takze uz se tady smi mluvit i o jinejch jazycich? 8)
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    XCHAOS: Seda je teorie, ale zeleny strom zivota. :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    jak bych si třeba představoval debaty v tomhle klubu...
    Should We Really Try To Teach Everyone To Code? - Slashdot
    http://developers.slashdot.org/...ry/15/02/14/1845253/should-we-really-try-to-teach-everyone-to-code
    nebo třeba i :-)
    Empirical Study On How C Devs Use Goto In Practice Says "Not Harmful" - Slashdot
    http://developers.slashdot.org/...mpirical-study-on-how-c-devs-use-goto-in-practice-says-not-harmful
    :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FLEGMA: koukám
    Self (programming language) - Wikipedia, the free encyclopedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Self_%28programming_language%29
    Instead of having an "instance" of an object that is based on some "class", in Self one makes a copy of an existing object, and changes it.

    ...což přesně dělá i JavaScript. teoreticky zajímavou výhodou by bylo, kdybych nepotřebnou položku mohl z prototypu po naklonování odstranit. třeba mám objekt, jeho součástí je nějaký binární blob, a mě se ten objekt hodí v případě, že pracuju s mnoha tisíci kopiemi, ale zrovna tenhle blob tam nepotřebuju a jen zbytečně zabírá paměť. u špatně navržené nadřazené třídy jsem bez šance...

    každopádně v C na protyping dosáhneme stěží... to už spíš použijeme API k nějakému externímu databázovému repositáři, kde bude uložena nejbližší aproximace toho, čemu se jinde říká objekty... (samozřejmě, chybějící asociativní pole situaci moc neusnadňují...)
    WILD_A
    WILD_A --- ---
    REDGUY: Ja reagoval na to ze si napsal, ze to je to v zasade vyjmecna vec potrebovat vykon, ja si to nemyslim, to je cely. Mozna proto, protoze se temahle vecma zabejvam castejs nez vetsina a tenhle problem mne pali vic nez ostatni.
    WILD_A
    WILD_A --- ---
    FLEGMA: Spatnej algoritmus ani surovej vykon nezachrani :) .... a bruteforce je posledni instance.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam