• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSANSI C/C99 (specifikace), GNU C (gcc, glibc), Tiny C (tcc) a POSIX - ne nutně C++,g++,libstdc++ nebo Win32 API
    /* Toto je klub především pro lidi, pro které je programování jednou z mnoha massive multiplayer online počítačových her, které lze hrát.
        V tomto klubu hrozí sémantická hereze a nezdravě vysoký obsah syntaktického cukru. Nevhodné pro algoritmické diabetiky.
        Od účastníků debaty se předpokládá automaticky přístup k instalovanému GNU C: sudo apt-get install build-essential
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    C (programovací jazyk)#C99 Heslo na české Wikipedii
    Jazyk C - Základy praktického programování V Praze 2oo7 pro SSPŠ Tomáš Harvie Mudruňka a kolektiv - jak si programování v C představuje většina lidí
    http://stevenkobes.com/ctest.html C Programming Puzzlers - nepouštějte se do flamewars v tomhle klubu, pokud neuhodnete aspoň polovinu správně!
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    http://en.wikipedia.org/wiki/C99 C99 is a modern dialect of the C programming language.
    http://cprogramminglanguage.net/ C programming language
    http://cprogramminglanguage.net/c-programming-language-tutorial.aspx C programming language - úvod
    http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_the_C_programming_language C makes it easy to shoot yourself in the foot. (ještě že ne do hlavy...)
    http://en.wikipedia.org/wiki/C_preprocessor
    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc/Variadic-Macros.html C99 makra s proměnným počtem argumentů - __VA_ARGS__
    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc/ GNU C Compiler
    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc-4.2.2/gcc/Optimize-Options.html
    http://bellard.org/tcc/ Tiny C Compiler - prý C99 compliant (min. umí __VA_ARGS__) - vhodný pro skriptování v C - umí #!/usr/bin/tcc -run
    http://en.wikipedia.org/wiki/International_Obfuscated_C_Code_Contest - pokud jste neviděli tohle, tak jste ještě neviděli opravdu nečitelný C zdroják
    http://bellard.org/otcc/ Obfuscated Tiny C Compiler - z tohohle vtípku vznikl Tiny C compiler
    http://en.wikipedia.org/wiki/ANSI_C Jak se střelit do nohy standardizovaným způsobem.
    http://eli-project.sourceforge.net/c_html/c.html ANSI C Specification
    http://www.lysator.liu.se/c/ Různý ANSI C bordel
    http://www.cs.rit.edu/~ats/books/ooc.pdf Object Oriented Programming with ANSI-C - a pak že to nejde
    http://en.wikipedia.org/wiki/Longjmp co jsou to setjmp()/longjmp() knihovní funkce (pro všechny, podle kterých to bez C++ try { } catch() ... nejde)
    http://groups.google.com/group/comp.lang.c++.moderated/browse_thread/thread/dcdc710c27f47c72 C neumí správně počítat (?)
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    http://www.fastcgi.com/ FastCGI is simple because it is actually CGI with only a few extensions.
    http://www.metalshell.com/source_code/18/Mysql_Select.html How to do a simple connection and select with mysql
    http://xmlsoft.org/ The XML C parser and toolkit of Gnome
    http://curl.haxx.se/libcurl/ libcurl - the multiprotocol file transfer library
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    https://dev.arachne.cz/svn/cll1h SVN/Trac jazyka C<<1 (user-friendly nadstavba nad ANSI C99 - ve stylu JQuery vs. JavaScript)
    Benchmark iterace a serializace stringů v různých jazycích vs. v C
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
        moderátor se velice zhruba řídí zvyklostmi moderace, která kdysi platila v řadě konferencí sítě FidoNet ... C != 0xdead */
    rozbalit záhlaví
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    KILLUA: Jezis, ja jsem dneska uplne retardovanej. Ted teprve jsem kouknul a ten link od WILD_A a vidim, ze to je neco trochu jinyho nez jsem myslel. Teda, obsahove to je ono a moje chvala te rady porad plati, ale to co jsem myslel ja je https://github.com/kanaka/mal , vynikajici navod jak napsat interpretr Lispu v cemkoliv, vcetne toho C. Cituji, Mal is a learning tool. Each implementation of mal is separated into 11 incremental, self-contained (and testable) steps that demonstrate core concepts of Lisp. The last step is capable of self-hosting (running the mal implementation of mal).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KILLUA: pod Linuxem se na programování her snad měla používat knihovna SDL. přiznám se, že moc zkušeností s tím nemá, čistě céčkové API ale rozhodne nabízí, viz např.
    Linux Game Programming Tutorial 1: Introduction / First SDL - Game Programming Tutorials | Dream.In.Code
    http://www.dreamincode.net/...topic/290187-linux-game-programming-tutorial-1-introduction-first-sdl/
    KILLUA
    KILLUA --- ---
    Zdravím, zvládám PHP, Javascript a rozhodl sem se začít učit i něco jiného po dlouhém vybírání sem se rozhodl pro čisté C s tím, že budu pracovat a kompilovat v C++ prostředí, abych případně mohl použít C++ když by mi v C něco chybělo.

    Nejlépe se vždycky učím na nějakém praktickém příkladu a proto vlastně píšu sem, chci se zeptat jestli nevíte o nějakých dobrých tutorialech např. o vývoji nějakých primitivních her. Něco sem si už našel na googlu, ale neuškodí se zeptat. I z toho PHP vím, že nějaké jakoby triviální věci co strašně usnadní programování "objeví" člověk i za rok dva... když ho někdo neupozorní.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    Mam pocit, ze cecko neni uplne spatny pro konstrukci kompileru
    Ted koukam na tohle:
    University of Salzburg - Introduction to Compiler Construction
    http://vimeopro.com/user12798068/university-of-salzburg-introduction-to-compiler-construction
    A je to celkem zajimavy
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Jen skoda, ze zrovna ten prvni link je obecne o programovani, bez dogmatickyho trvani na cistym C. Takze uz se tady smi mluvit i o jinejch jazycich? 8)
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    XCHAOS: Seda je teorie, ale zeleny strom zivota. :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    jak bych si třeba představoval debaty v tomhle klubu...
    Should We Really Try To Teach Everyone To Code? - Slashdot
    http://developers.slashdot.org/...ry/15/02/14/1845253/should-we-really-try-to-teach-everyone-to-code
    nebo třeba i :-)
    Empirical Study On How C Devs Use Goto In Practice Says "Not Harmful" - Slashdot
    http://developers.slashdot.org/...mpirical-study-on-how-c-devs-use-goto-in-practice-says-not-harmful
    :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FLEGMA: koukám
    Self (programming language) - Wikipedia, the free encyclopedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Self_%28programming_language%29
    Instead of having an "instance" of an object that is based on some "class", in Self one makes a copy of an existing object, and changes it.

    ...což přesně dělá i JavaScript. teoreticky zajímavou výhodou by bylo, kdybych nepotřebnou položku mohl z prototypu po naklonování odstranit. třeba mám objekt, jeho součástí je nějaký binární blob, a mě se ten objekt hodí v případě, že pracuju s mnoha tisíci kopiemi, ale zrovna tenhle blob tam nepotřebuju a jen zbytečně zabírá paměť. u špatně navržené nadřazené třídy jsem bez šance...

    každopádně v C na protyping dosáhneme stěží... to už spíš použijeme API k nějakému externímu databázovému repositáři, kde bude uložena nejbližší aproximace toho, čemu se jinde říká objekty... (samozřejmě, chybějící asociativní pole situaci moc neusnadňují...)
    WILD_A
    WILD_A --- ---
    REDGUY: Ja reagoval na to ze si napsal, ze to je to v zasade vyjmecna vec potrebovat vykon, ja si to nemyslim, to je cely. Mozna proto, protoze se temahle vecma zabejvam castejs nez vetsina a tenhle problem mne pali vic nez ostatni.
    WILD_A
    WILD_A --- ---
    FLEGMA: Spatnej algoritmus ani surovej vykon nezachrani :) .... a bruteforce je posledni instance.
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    JANFROG: No ty jsi me zas donutil se zamyslet nad Selfem do te miry, ze jsem si precetl specifikace, takze win win situace :-)
    KEYMASTER
    KEYMASTER --- ---
    XCHAOS: Ne. O tom ten vtip nebyl. To se jen snažíš přetočit debatu na něco úplně jinýho, protože z nějakýho neznámýho důvodu máš potřebu si spolu s několika místníma xchaos-someliérama dokazovat, kdo máte větší e-kládu.
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    FLEGMA: Hmm...dobry komentar! Asi se nad tim budu muset znovu zamyslet.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    UETOYO: teoreticky, nějaké aritmetické problémy při míchání různých typů čísel nastat můžou, to jo... a spousta lidí píše v C "slabě typovaně" prostě tak, že se hodně používají void * pointery, přetypovává se.. to je věc stylu. podstatné ale je, že ve staticky typovaném jazyce by třeba funkce proměnnou neočekávaného typu ani dostat neměla (jiná věc je, že C je benevolentní k případu, že se to stane, to ano... ale pokud se nezneužijí určité možnosti jazyka, tak by to měl ohlídat už kompiler...)

    chtěl jsem tuhle debatu několikrát strhnout směrem k debatě "co pokládáte za příklad robustního C kódu" - víceméně jeden z aspektů robustnosti je "nevím, kolik toho bude" - tedy, buď si hlídám indexy polí, nebo použiju jiný kontejnerový typ, než pole, dtto stringy - alokuju je podle potřeby a ne fixně. většina autorů interpreterů skriptovacích jazyků se s tímto typem problému tak jako tak nějak musela vypořádat, takže prostě cílím na lidi, které zajímá jak...

    fakt nevím, proč zabíjet debatu neustálými výtkami, že to nemá smysl, apod. - ano, asi nemá, nezaručí vám to dobře placené pracovní místo (zatímco nějaká praxe v C++ asi ani). diskuze je nicméně "poloodborná" a není myšlená tak, že by nutně měla být pro lidi, kteří hledají znalosti, které by šlo uplatnit komerčně. je to prostě jen klub pro lidi, které některé věci zajímají (případně je někdy už zkusili, z nějakého konce se k nim přiblížili, apod.)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    WILD_A: Tak si prosim jeste jednou precti co jsem psal. Nikde nepopiram, ze C ma svoje misto, naopak, explicitne to zminuju. Jen rikam, ze to misto neni nejak extra velky, i s ohledem na to, ze C++ nabizi bohatsi vyjadrovaci schopnost za nulovou nebo velmi nizkou cenu (podle toho jakej subset se rozhodnu pouzivat). A to uz vubec nemluvim o jazycich, ktery mi poskytnou moznosti, o kterejm se C/C++ ani nezda, i kdyz me to treba stoji nejakou cast vykonu (ale nekdy ani to ne).
    WILD_A
    WILD_A --- ---
    REDGUY: Nevim kolik jich to vi a kolik nevi a kolik jich to resi. Vzal jsem to jako priklad. Priznam se, ze ani netusim co vetsina programatoru resi za problemy. Jen rikam, ze C ma furt svoje vyznamny misto, protoze je fura situaci, kde te vykon velmi zajima a napr. moznost ovlnit jak je co ulozeny v pameti hraje roli. Navic je C lingua franca a ma ohromnou code base, z ktery lze cerpat. Jak uz jsem tu jednou psal ja vetsinu veci co delam delam v kombinaci C + Python nebo aktualne pouzivam jeste Go, hracky a experimenty v lispu nepocitam. V obou pripadech mam moznost prejit lehce do C abych mohl ty kriticky casti resit v detailech.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: myslím se dostáváme k otázce, co to znamená v dnešní době "programátor". (a o tom byl i ten vtip s operátory a dynamickým typováním v javascriptu...)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    WILD_A: Kolik procent programatoru pravidelne programuje TSP o 10000 bodech a o rad vejs a pridava k tomu dalsi podminky? Nebo i kolik programatoru vi (bez googlovani) jak to efektivne resit? Heh, kolik programatoru vubec hned z hlavy vi co ta zkratka znamena?

    Samozrejme ze najdes specialni pripady kdy ten vykon potrebujes, o tom zadna. Ale pro naprostou vetsinu situaci a naprostou vetsinu programatoru je hrubej vykon sekundarni, primarni je jak snadno se pisou a udrzujou slozite programy. A pokud se bavime o uceni se, jak spravne programovat, tak je lepsi si TSP implementovat v jazyce, kterej ti umozni soustredit se na algoritmus i za cenu o neco nizsiho vykonu. Ostatne, viz [ FLEGMA @ ANSI C/C99 (specifikace), GNU C (gcc, glibc), Tiny C (tcc) a POSIX - ne nutně C++,g++,libstdc++ nebo Win32 API ] .
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    WILD_A: S tim algoritmem pro grafy jsi mi pripomel, jak jsem cetl knizku Struktury dat od Berztisse, docela obsolete - rok 1979 a u algoritmu pro hledani cyklu v orientovanem grafu bylo doporuceni, at se nepousti pro graf s prilis velkym poctem uzlu kvuli vypocetni narocnosti a to cislo bylo uplne smesne - ted si nepamatuju jestli 20 nebo 50 :-) V praci jsem tentyz problem resil lepsim algoritmem (vytuneny Tarjan) a na modernim hw, grafy do 1000 uzlu a vysledky v radu milisekund. Kolega prede mnou resil ulohu bruteforcem a u mensich grafu se cekalo na vysledek minuty, u vetsich padalo na pamet, tam by nepomohl ani lepsi hw :-)
    WILD_A
    WILD_A --- ---
    REDGUY: Nepotrebujeme vetsi vykon? Jak rychle vyresis TSP o 10000 bodech a jak rychkle kdyz to bude o rad vejs? A kdyz tomu pridam dalsi podminky? Jasne je svet aplikaci pro vice nebo mene BFU a tam s vykonem uz moc neziskavame, ale NLP, computer vision a podobny veci by z lepsiho vykonu taky dokazali tezit i pro beznyho uzivatele. Ale hlavne i nadale existuje velkej balik NP problemu, kde lepsi vykon dost pomaha. Kdyz jsem uz zacal s TSP tak pred nedavnem bylo TSP o par tisicich bodech velka vec, dneska to zvladnu na svym laptopu do minuty a neni toho dosazeno paralelizaci ani lepsim algoritmem, ten se od 90tych let nezlepsil.

    Takze ja bych s tebou nesouhlasil, dost zalezi v jakym svete se pohybujes.
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    JANFROG:
    Kdyz uz jsme u tech zavadejicich vyroku:
    napriklad (muj oblibeny a v mnoha smerech prukopnicky :-) Self ma pouze delegovani a jen velmi tezko lze zpochybnit, ze to je OO jazyk.

    Ehm, otevrel jsem si dokument Self Power of Simplicity z roku 1987 a cituji:
    In SELF too, everything is an object. But, instead
    of a class pointer, a SELF object contains named slots which may store either state
    or behavior. If an object receives a message and it has no matching slot, the search
    continues via a parent pointer. This is how SELF implements inheritance. Inheritance
    in SELF allows objects to share behavior, which in turn allows the
    programmer to alter the behavior of many objects with a single change.


    Prototypes combine inheritance and instantiation to provide a framework that is simpler and more flexible than most object-oriented languages. Slots unite variables and procedures into a single construct. This permits the inheritance hierarchy to take over the function of lexical scoping in conventional languages.


    Nebo handbook k poslednimu releasu:
    Parent slots can be omitted from an object’s full
    name, since the slots in a parent are visible in the child via inheritance.


    Nebo z paperu "Inheritance and encapsulation in SELF":
    We believe there are two reasons to include inheritance in a dynamically typed language like SELF: malleability a reusability. Inheritance allows the behaviour common to set of objects to be factored into a single shared object...

    Inheritance encourages the reuse of code and data by allowing the programmer to write new abstractions in terms of existing abstractions. Programmers need only write the differences from existing code when defining new abstractions, the rest of the code may be shared among the old abstraction and
    the new abstraction. Improvements to one abstraction automatically propagate to every abstraction that shares the behaviour, further amplifying programmers power.


    Lepe bych to nenapsal aneb krasna definice dedicnosti jakozto principu.


    The common theme in malleability and reusability is sharing: one object is
    shared by other objects, promoting malleability and providing for reusability.
    Inheritance is just a declarative way of specifying which objects are shared by
    which other objects. One guiding principle of our design for inheritance in SELF,
    then, is that an object’s parents are treated as shared subparts of the object.


    atd. atd.

    Jiny typ dedicnosti, stale vsak dedicnost - to ze se misto volani metod/funkci nebo pristupu k atributum/fieldum parent tridy deleguje zprava parent objektu + to ze jde sdilet parent sloty je jen odlisnost v implementaci dedicnosti. Uz jen to, jak casto se pouziva v te specifikaci slovo parent na vysvetleni parent-child vztahu je dost vymluvne... Kdyz se vratim k pozadavku dedicnosti jako zakladnimu kriteriu OOP, tak plati dokonce i pro prukopniky/exoty jako Self, jako bonus k tomu maji stejny nazor na zakladni principy OOP prekvapive i autori ucebnic OOP programovani, nastesti v tom nejsem sam :-)

    Ze se v nasi pri na jedne strane objevil jako podpurny argument umirajici, archaicky a temer nepouzivany jazyk s nejakou roli v historii garbage collectoru a JITu a nulovou roli v soucasnosti je vec druha. A ano, existuji i objektove jazyky, kde nejsou atributy a pouziva je mene nez 1% programatoru. Muzeme je tedy s klidem nazvat mrtvou/slepou vyvojovou vetvi, za 20 let o nich mozna ? bude jednoradkova zminka na wikipedii - historii pisi vitezove ;-)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Promin, ale kdyz se ti bez chyby prelozi C program, tak nemas jistotu vubec zadnou. Nevim na co presne narazis zminkou o "skriptech", ale jestli ti jde o typovou kontrolu, tak prekvapive existuji jine jazyky nez C ktere ji maji, v rade pripadu i mnohem lepsi.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam