DAVIDOWITCH: Hmm, programátor by asi měl něco vědět o algoritmech a složitosti, s tím určitě kombinatorika, statistika, apod. trochu souvisí. Myslím, že je to trochu offtopic, permanentní debata ve stylu "jak byla informatikům v 90tých letech chybně přednášena matematika" bych směřoval spíš do
[ college drop-outs (+práce při studiu, samouci, kolikrát jste nedokončili vysokou? jaký je rekord ? jaký to mělo důvod?) ]
spíš mi asi šlo o absenci konkrétních aplikací a přihlédnutí k tomu, že některou tu matiku by nám byvali fakt mohli dát za úkol naprogramovat, místo onanie s tužkou a papírem. co já vím, takové násobení a jiné krkolomnosti s maticemi: to by bývala byla radost naprogramovat, ale místo toho jsem se nevyhnutelně během řady hodin posouval k nevyhnutelným numerickým chybám - v té době jsem už by byl jako programátor zvyklý debugovat kód, ale debugovat čísla na papíře jsem se prostě nikdy nenaučil.
jde z mého hlediska o podobný přístup, kterým bylo v akademické scifi "Anatéma" od Neala Stephensona tzv. "uvalení knihy" :-) nerad bych se ale pouštěl na tenký led, protože Anatéma má několik rovin, "koncenty" jsou naopak vedeny archaicky a počítače mají zakázány... a tedy nejde jednoznačně rozhodnout, jestli je to společnost, kde je věda potlačována, +/- efektivně regulována nebo kde poznání a rozvoj možností lidského vědomí evolučně naopak dospělo někam dál - do podoby těžko odlišitelné od magie :-) navíc je vidět, že Stephenson (sám aktivní programátor a linuxák) má k matematice hodně odlišný vztah a pokládá ji nejen za základní jazyk přírody, ale spíš i za nějaký metajazyk propojující vědomí se světem okolo, najít se v té knize dá ledacos - no a vždy se může vymluvit, že mu šlo především o to, aby to bylo napínavé a zábavné :)
KEYMASTER: ...ok, já říkám, že jsem to postoval jako odkaz na debatu. myslím, že řada mileniálů se nakonec dopracuje k titulu i při podstatně menší míře podstoupení šikany matematikou, resp. je to podle mě slepá uličky debaty: existuje procento lidí s přímým matematickým talentem, stejně jako procento lidí s absolutním sluchem, kteří naladí bez ladičky hudební nástroj, umí hrát na housle, v extrémním případě odposlouchají vícehlasou partituru. Respekt. my ostatní máme ladičky, kytary s pražceme, nástroje s klaviaturou. uznávám, že jsou to mechanické nahrážky.
programování je podle mě možné vnímat podobně: i virtuozní klavírista by mohl být úplně v pytli, kdyby dostal za úkol hrát na nějaký bezpražcový strunný nástroj. navíc open source vývoj je dnes ve fázi, kdy se propagují zásadně sbory, vícečlené kutálky a dechovky a pochodové orchestry a sólový přístup je zatracován.
existuje víc druhů programátorské intuice: pro někoho je přehledný oneliner zápis, protože se skládá výhradně z věcí, které člověk už zná a umí se rychle zorientovat v tom, co dělá. druhý si tam vymyslí 4 levely abstrakce, které každý mezikus nějak pojmenují - a sice chvíli potrvá, než do toho někdo pronikne, ale zase má potenciál to být blbuvzdorné.
hezký příklad, jak mileniálové (či javascriptoví hispteři) uvažují, lze najít zde: kromě toho, že je to naprosto nepřehledné, je na tom hezky vidět, jak daleko dospěla zásada recyklace kódu a využití externích knihoven (tzn. i strach z copy+paste základních stavebních kamenů do vlastního kódu):
New Attack Discovered On Node.js Package Manager npm - Slashdot
https://developers.slashdot.org/...03/27/1258220/new-attack-discovered-on-nodejs-package-manager-npm
KEYMASTER: po mě chtěli 4 + nějaké bonusy navíc.. .sice jsem to +/- prolezl, ale nikdy ne na jedné škole všechno, co chtěli :-) a jedna z věcí ze kterých jsem propadl, byly numerické metody (pravda jen proto, že jsem si to dal nakonec a už nebyl jiný termín), přijde mi to právě jako završení celé absurdity "informatických" oborů v 90tých letech: jakkoliv PC v té době zaostávala za dnešníma možnostma, tak nahradit několik iterací přepisování z papíru do kalkulačky a zpátky mohla - a byl by to myslím celkem i inspirativní úkol pro programátory.
fakt je, že dnes už vím, že jsem zvolil špatný obor a že to co by mi doopravdy zajímalo a býval bych tím asi byl ochoten trávit čas, bylo něco jiného.
JANFROG: je fakt, že "coding" je něco jiného než "programming"... představa, že HTML+věci okolo by se bralo vážně jako VŠ dovednost, může vypadat úsměvně, ale filmaři se na VŠ úrovni taky učí různé filmařské techniky....
v zásadě námitky zde se podobají těm, co zazněly v té diskuzi na Slashdotu :-)