• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSANSI C/C99 (specifikace), GNU C (gcc, glibc), Tiny C (tcc) a POSIX - ne nutně C++,g++,libstdc++ nebo Win32 API
    /* Toto je klub především pro lidi, pro které je programování jednou z mnoha massive multiplayer online počítačových her, které lze hrát.
        V tomto klubu hrozí sémantická hereze a nezdravě vysoký obsah syntaktického cukru. Nevhodné pro algoritmické diabetiky.
        Od účastníků debaty se předpokládá automaticky přístup k instalovanému GNU C: sudo apt-get install build-essential
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    C (programovací jazyk)#C99 Heslo na české Wikipedii
    Jazyk C - Základy praktického programování V Praze 2oo7 pro SSPŠ Tomáš Harvie Mudruňka a kolektiv - jak si programování v C představuje většina lidí
    http://stevenkobes.com/ctest.html C Programming Puzzlers - nepouštějte se do flamewars v tomhle klubu, pokud neuhodnete aspoň polovinu správně!
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    http://en.wikipedia.org/wiki/C99 C99 is a modern dialect of the C programming language.
    http://cprogramminglanguage.net/ C programming language
    http://cprogramminglanguage.net/c-programming-language-tutorial.aspx C programming language - úvod
    http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_the_C_programming_language C makes it easy to shoot yourself in the foot. (ještě že ne do hlavy...)
    http://en.wikipedia.org/wiki/C_preprocessor
    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc/Variadic-Macros.html C99 makra s proměnným počtem argumentů - __VA_ARGS__
    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc/ GNU C Compiler
    http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc-4.2.2/gcc/Optimize-Options.html
    http://bellard.org/tcc/ Tiny C Compiler - prý C99 compliant (min. umí __VA_ARGS__) - vhodný pro skriptování v C - umí #!/usr/bin/tcc -run
    http://en.wikipedia.org/wiki/International_Obfuscated_C_Code_Contest - pokud jste neviděli tohle, tak jste ještě neviděli opravdu nečitelný C zdroják
    http://bellard.org/otcc/ Obfuscated Tiny C Compiler - z tohohle vtípku vznikl Tiny C compiler
    http://en.wikipedia.org/wiki/ANSI_C Jak se střelit do nohy standardizovaným způsobem.
    http://eli-project.sourceforge.net/c_html/c.html ANSI C Specification
    http://www.lysator.liu.se/c/ Různý ANSI C bordel
    http://www.cs.rit.edu/~ats/books/ooc.pdf Object Oriented Programming with ANSI-C - a pak že to nejde
    http://en.wikipedia.org/wiki/Longjmp co jsou to setjmp()/longjmp() knihovní funkce (pro všechny, podle kterých to bez C++ try { } catch() ... nejde)
    http://groups.google.com/group/comp.lang.c++.moderated/browse_thread/thread/dcdc710c27f47c72 C neumí správně počítat (?)
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    http://www.fastcgi.com/ FastCGI is simple because it is actually CGI with only a few extensions.
    http://www.metalshell.com/source_code/18/Mysql_Select.html How to do a simple connection and select with mysql
    http://xmlsoft.org/ The XML C parser and toolkit of Gnome
    http://curl.haxx.se/libcurl/ libcurl - the multiprotocol file transfer library
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    https://dev.arachne.cz/svn/cll1h SVN/Trac jazyka C<<1 (user-friendly nadstavba nad ANSI C99 - ve stylu JQuery vs. JavaScript)
    Benchmark iterace a serializace stringů v různých jazycích vs. v C
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
        moderátor se velice zhruba řídí zvyklostmi moderace, která kdysi platila v řadě konferencí sítě FidoNet ... C != 0xdead */
    rozbalit záhlaví
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: ale třeba ten Python... rozdělení na 2.0 a 3.0 tam není úplně něco, co bych chtěl řešit - a proc myslis, ze vznikl Python 3? Ze si van Rossum a spol rekli "A ted jen tak vydame zpetne nekompatibilni verzi Python, protoze LOL"? Samozrejme ne. Proste ve dvojce byly nejaky spatny rozhodnuti, omezeni, ten jazyk se zacal pouzivat zpusobem, s kterym puvodne nepocitali, objevili se novy smery a myslenky a uz ten jazyk poradne neslo zpetne kompatibilne rozvijet. Takze udelali trojku, aby meli volny ruce k potrebnejm zmenam. Jo, jasne, je to komplikace, ale holt to jinak neslo.

    A ty si myslis, ze jen tak sednes a na prvni dobrou vyfrknes uzasnej xJazyk, kterej bude uplne skvelej a pristich deset let na kod v nem napsanej ani nesahnes a vsechny zmeny budou v tom generatoru, protoze se objevi "php s threadama"? Ty, s tvejma schopnostma a zkusenostma, kterej primo tady demonstrujes, ze o spouste problemu fakt ani netusis? BUAHAHAHA! Zase klasickej XChaos, u kterejo se jeho nafoukanosti vyrovna jen jeho omezenost 8)))

    pak hledám jazyk, ve kterém se mi daným způsobem dobře myslí. - pokud vim, tak vsechno, co trochu umis, je Cecko a mozna Python. A kdyz jsem naposled videl tvuj C kod... no, bez komentare 8)) Bez a nauc se nejaky vyrazne jiny high-level moderni jazyky a neco v nich napis. Oh, wait... to vyzaduje nejakou skutecnou praci a usili. Takze zustanes u chvastani o tom, jakej napises skvelej jazyk, jaky "keywordy" v nem budes mit (protoze to je to nejpodstatnejsi 8))) ) - a pak to usne a vysumi. Jako obvykle 8))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: budiž... ale třeba ten Python... rozdělení na 2.0 a 3.0 tam není úplně něco, co bych chtěl řešit... před 10 lety mi to přišlo jako dobrý nápad, ale evidentně, ani po 10 letech nebyly všechny 2.0 aplikace portované do 3.0 (?)

    mě jako odstrašující případ přijde PHP, kde se v podstatě paralelně vyskytuje kód pro 4,5 a 6. pokud půjdu cestou code-generátoru a dejme tomu se objeví nějaká mutace cílové platformy s novou feature (think "PHP with threads", který BTW existuje, a můžu tedy generovat aplikace pro commandline i pro web), tak si prostě jen přidám nový target do code generatoru a na svoje vlastní zdrojáky vůbec nešáhnu.

    uznávám, že je to trochu koncept z 19.století, ale nakonec... to jak člověk myslí, je ovlivňováno jazykem, který používá (ať už lidským, nebo programovacím). takže já nejdřív řeším, "jak chci myslet" - a pak hledám jazyk, ve kterém se mi daným způsobem dobře myslí. (C v tomhle kontextu je "jazyk, který je uvnitř toho myšlení" - ať už je to dobře nebo ne, vzhledem k tvým vlastním postřehům, jak je dnes ASM někde hodně jinde, než byl v době vzniku C, kdy se každá C instrukce či operátor mapoval na nejvýše dvě strojové instrukce na PDP...)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: já jsem ochotný přemýšlet maximálně jednou a dost - ver mi, to pro vetsinu lidi, co te znaji, neni zadna novinka 8)))
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: nebaví mi programovat na platformě,kterou všichni za 5 let zahoděj - a timhle chces rict co? Jako kdybysme se bavili o javascript frameworkach na klienta, tak ok, tak je polocas rozpadu tak dva roky. Ale normalni jazyky? Namatkou: Python 2.0, 2000, Python 3.0 2008, Perl5 1994, PHP5 2004, Erlang 1986, Clojure 2007 (a pokud ji budu brat jako dialekt Lispu, tak motherfucking 1958 8)) ). Dokonce i ten Node.js je skoro deset let starej: 2009. Takze prosim, vysvetli mi, o jake "platforme, kterou vsichni za 5 let zahodej" mluvis?

    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Tobe to bizarni neprijde? Nekolikrat jsi rikal, ze chces udelat neco, co bude plne vyuzivat vicejadrovy procesory. Fakt ti prijde naprosto v poradku, ze se pak omezujes jen na ten uplne nejtrivialnejsi zpusob multithreadingu (s tim, ze zjevne nechapes, ze i ten je slozitejsi, nez si myslis)? Opravdu opravdu opravdu ti to prijde normalni a v poradku? Nebo jsi proste zase jen tak nahodne neco placnul a kdyz jsem ti zacal ukazovat, ze to je blbost, tak ses proste sprajcnul a napises cokoliv, abysto nemusel uznat?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: já jsem ochotný přemýšlet maximálně jednou a dost :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: podívej, tebe by neuspokojilo nic...

    já fakt nevím, jak to napsat, aby ti to nepřipadalo "bizarní". co takhle "nebaví mi programovat na platformě,kterou všichni za 5 let zahoděj... ale odhodlat se programovat přímo v čistým C jsem se mi nepodařilo ani po 15 letech snahy, takže hledám nějaký kompromis" ?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    GIANT: přiznávám se, že je to částečně offtopic :-)
    GIANT
    GIANT --- ---
    v mezicase si asi fakt prectu celou ANSI C specifikaci, jak mi tu kdosi kdysi doporucil :-D
    GIANT
    GIANT --- ---
    ciwe dalsich 30 kilometrovejch postu. to nedam. az se na necem dohodnete, tak sepiste zavery, jestli k nejakm spolecnejm teda dojdete :-D
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    Ale hlavne, cela ten myslenkovej veletoc:

    Udelam programovaci jazyk, jednim z jeho hlavnich cilu bude plne vyuziti vicejadrovych procesoru!!!!!

    ... ale co se multithreadingu tyce, "doporucenej pattern" bude jen paralelni zpracovani prvku nejake kolekce.

    Neuveritelny bizarnosti jako tahle jsou presne ten duvod, proc me tak bavi "debaty" s tebou 8))
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: a kromě toho... myslel jsem, že operátor ++ je atomický a převede se naprávě jednu instrukci CPU - tak to sis myslel blbe. Za prve, standard o atomicnosti nic nerika. Za druhe, ++ se na jednu instrukce prevest muze ale nemusi. A za treti, ani ta instrukce (by default a na x86) neni atomicka. Wow, tendlecten multithreading je cim dal tim slozitejsi, co? Muzes prosim odpovedet na moji otazku? Kolik nejak vyrazne multithreadovyho kodu uz jsi napsal?

    ale featury jako semafory tam můžou samozřejmě bejt taky 8)))) Ty ses fakt designer jazyku. "Proste tydlecty featury, ty tam muzou bejt taky, no" 8))))

    podstatný je, že spoustu věcí můžeš dělat paralelně bez velkýho přemýšlení (typicky ti třeba z jedné zpracovávané položky vznikne jiná položka - No, zjevne nemuzes. Resp, prave nazorne demonstrujes, ze to sice muzes udelat bez velkyho premysleni, ale je pak slusna sance, ze to udelas blbe. Prekvapko 8))))


    třeba insert do databáze je atomický tak nějak z principu, i když se o něj pokusí víc vláken současně - aaaaaargh. Vis co znamena slovo "atomicky"? Slysel jsi nekdy o transakcich a k cemu slouzi?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: ale featury jako semafory tam můžou samozřejmě bejt taky (a kromě toho... myslel jsem, že operátor ++ je atomický a převede se naprávě jednu instrukci CPU?)

    podstatný je, že spoustu věcí můžeš dělat paralelně bez velkýho přemýšlení (typicky ti třeba z jedné zpracovávané položky vznikne jiná položka... a třeba insert do databáze je atomický tak nějak z principu, i když se o něj pokusí víc vláken současně... i když zrovna s libmysql jsem zatím pokusy s multithreadingem pravda nedělal)

    (částečně je to i o tom, že já všechny tyhle pokusy chci dělat, ale potřebuju mít nějakou záminku, proč je dělat - směřovat někam, dělat to v rámci něčeho...)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: můj způsob alokace byl natolik geniální, že ty si ho vůbec nepochopil - LOOOOL. No urcite. Uplne stejne jako jsem nechopil genialni zpusob, kterym jsi chtel diky technologickemu naskoku vyhrat SunTrip. Prosim, pripomen mi, jak to nakonec dopadlo? 8)))
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: ehm, serverový aplikace běžně sahají na sdílené prvky, že ... třeba když čtou výsledek databázového dotazu, který sahá na databázový cluster? nebo když sahají na diskové pole? - jezismarja. Ty proste fakt vubec netusis. Vubec se nemusime bavit o nejakejch databazich. Co kdyz chces spocitat, kolik prvku nejakyho pole splnuje nejakou podminku? Mas nejakej spolecnej counter, spustis n threadu, ty zacnou koukat na jednotlivy prvky pole a pokud prvek splnuje podminku, tak inkrementes counter. Akorat ze ten inkrement musis delat atomicky, takze co? Aha, semafory, zamykani ktery udajne nejsou potreba. Ten sdilenej zdroj nemusi bejt nejakej server, ale ciste jen ta jedna spolecna promena. Plus samozrejme takovy detaily, ze na moderni architekture muze bejt jeden thread, co frci skrz pole, mnohonasobne rychlejsi nez x threadu, ktery si to pole mezi sebe nejakej rozebiraji (protoze rezie threadu a hlavne kouzla na urovni procesoru a pristupu k pameti).

    A btw, co jsi prosim chtel rict tou citovanou veci? Ze serverovy aplikace NESAHAJI na sdileny prvky jako databaze? To jako vazne?

    Proste zase: tvoje predstava ze "kdyz se omezim na paralelni zpracovani prvku pole, nepotrebuju zamykani a semafory" je neuveritelne naivni.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (btw, myslím jsem jeden čas směřoval k triku, že jsem forcnul aby parametr makra v C, aby to musela být LValue :-) čímž se zabránilo double evaluation. ale uznávám, že to asi není way to go :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: popravdě, můj způsob alokace byl natolik geniální, že ty si ho vůbec nepochopil, podle mě. (ale připouštím, že si mě zastavil v jiných zajímavých bodech, např. problém s double-evaluation parametrů makra, apod.)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    no, vlastně si nejsem jistý, jestli je víc bambilion nebo bazilion
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BTW navrhované SI označení jednotek četnosti v případě kvadratické a vyšší složitosti algoritmů:

    bambilion
    bambiliarda
    bazilion
    baziliarda
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: ehm, serverový aplikace běžně sahají na sdílené prvky, že ... třeba když čtou výsledek databázového dotazu, který sahá na databázový cluster? nebo když sahají na diskové pole?

    podívej, já prostě občas počítám nějaká "big data" (tedy typicky, bambilion příliš často logovaných nesmyslů za X let provozu něčeho) a s každým jednotlivým prvkem dělám něco. zažil jsem ale data mining, kdy skripty běžely celou noc a přepisovaly se kvůli tomu do céčka (tedy, ne v mojí firmě).

    dnes jsou sice počítače zase o něco rychlejší, ale zase se shromažďuje ještě více dat, za ještě více let... a nástroje, které se používají, jsou také zase o něco více bloated.

    každopádně, představa, že chci něco spočítat přes bazilion databázových záznamů, a každý ten výpočet pro jeden záznam kupodivu chvíli trvá, a mě se na počítači fláká 8 jader, a jediná alternativa, kterou mí nabídne python, je pustit 8 procesů současně ručně na ručně vymezené intervaly dat... tako jako říkej si co chceš, ale mě můj požadavek přijde příčetný

    ad to, že jsem přišel na to, jak se něco dělá - no, takže když na něco nepřijdu, tak jsem idiot, a když na to přijdu, tak je to facepalm? že já se vůbec snažím... podstatné je, že dneska je multithreading zbytečně složitý, některé platformy se mu důsledně vyhýbají.. a já přitom myslím, že by to mělo být tak průzračně jasné, jako bylo programování v Basicu na ZX spectru :-)

    jak říkají lidi co objevili Python.. že je programování najednou zase začalo bavit...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    doporučeným pattern-designem bude právě pouštět je pro více prvky nějaké datové struktury, protože pak nemusíš řešit žádné zamykání, protože je jasně dané, že na jeden prvek si pustil jedno vlákno. dokonce si myslím, že tenhle design patter by mohl slušně řešit většinu věcí typu zamykání - max. pokud následně budeš chtít s prvky dělat něco jiného, dáš si na konci toho rozvětvení něco jako "wait all", což počká na doběhnutí všech spuštěných threadů... a nemusíš řešit semafory, zamykání, nic. - HAHAHAHAHAHAHA. Ach boze. Za prve, pitomost, protoze v okamziku, kdy funkce, zpracovajici jeden prvek sahne na nejakej sdilenej zdroj, tak samozrejme ty "semafory, zamykani" musis resit. Za druhe, tvuj jazyk, kterej explicitne vymejslis za ucelem lepsiho vyuziti vicejadrovejch systemu, bude v multithreadingu poradne podporovat ciste jen paralelni zpracovani prvku nejakyho pole? BUAHAHAHAHAHA 8))

    představ si to tak, že můj code generátor nebude proměnné mateřského jazyka implementovat jako lokální C proměnné, ale vždy pro každý scope vygeneruje strukturu místních proměnných, která vždy půjde předat jakékoliv funkci - /facepalm. Jo, to je opravdu uzasnej trik a zcela originalni napad. Teda, akorat ze to je normalni zpusob, jak se to dela, zejmena v situaci, kdy potrebujes closure, takze alokovat lokalni promeny na stacku neprichazi v uvahu.

    Jak rikam, _PRECTI_ _SI_ _O_ _TOM_ _NECO_.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam