REDGUY: ehm, serverový aplikace běžně sahají na sdílené prvky, že ... třeba když čtou výsledek databázového dotazu, který sahá na databázový cluster? nebo když sahají na diskové pole?
podívej, já prostě občas počítám nějaká "big data" (tedy typicky, bambilion příliš často logovaných nesmyslů za X let provozu něčeho) a s každým jednotlivým prvkem dělám něco. zažil jsem ale data mining, kdy skripty běžely celou noc a přepisovaly se kvůli tomu do céčka (tedy, ne v mojí firmě).
dnes jsou sice počítače zase o něco rychlejší, ale zase se shromažďuje ještě více dat, za ještě více let... a nástroje, které se používají, jsou také zase o něco více bloated.
každopádně, představa, že chci něco spočítat přes bazilion databázových záznamů, a každý ten výpočet pro jeden záznam kupodivu chvíli trvá, a mě se na počítači fláká 8 jader, a jediná alternativa, kterou mí nabídne python, je pustit 8 procesů současně ručně na ručně vymezené intervaly dat... tako jako říkej si co chceš, ale mě můj požadavek přijde příčetný
ad to, že jsem přišel na to, jak se něco dělá - no, takže když na něco nepřijdu, tak jsem idiot, a když na to přijdu, tak je to facepalm? že já se vůbec snažím... podstatné je, že dneska je multithreading zbytečně složitý, některé platformy se mu důsledně vyhýbají.. a já přitom myslím, že by to mělo být tak průzračně jasné, jako bylo programování v Basicu na ZX spectru :-)
jak říkají lidi co objevili Python.. že je programování najednou zase začalo bavit...