• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MEDVIDEKEnneagram aneb nástroj sebepoznání, který se s člověkem nepáře...
    DRAGEL
    DRAGEL --- ---
    Jakoby 5-ky stály na místě a svůj svět tvořili pouze myšlenkami o ...
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    LOCHNESS: :-) hoj ty štědrý večere...
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    Tak tu máme 5ky. Vypotila jsem nám další tabulku.
    LOCHNESS
    LOCHNESS --- ---
    Ahoj, cim vic si ctu enn., tim vic v tom mam nejasno..... :-/ Navic mam pocit, ze kazda publikace to popisuje krapet jinak.....asi pojedu na kurz a budu mit jasno.
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    KILIAN: co se týče jedničkovýho hněvu, tak ten znam každopádně :) nicméně dvojková pýcha se u mě objevuje asi v omezený míře... nijak zvlášť si jí nevšímam... i kdyžžž. ... :)
    BAGHICEK
    BAGHICEK --- ---
    KILIAN: dokazu odnes zliteho cloveka, co si ztratil boty, na vlastnich zadech z ulice plne strepu.. a neresim na tom nic, nez aby veci nebyly horsi nez jsou.. a doufam, aby mi nebylo neblito za krk.. (zdlouhave nimrani se ve vsem mi nesedi :) )

    NEKDO_CIZI: humor leci.. a diky za ten sestkovej :)


    MEDVIDEK: to je mozna optimistictejsi nez skutecnost ;)
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    KILIAN: dám tuto větu do záhlaví ano?
    KILIAN
    KILIAN --- ---
    O žádném konkrétní aspektu jednotlivých typů se nedá říci jestli je dobrý nebo špatný. Ale záleží, jak ho použiji...
    Jakýkoliv aspekt, který je používán vědomě je dobrý a naopak nevědomé užití aspektu je špatné.
    NEKDO_CIZI
    NEKDO_CIZI --- ---
    MONICARDIO: to víš 6 nenadchne, ale ani neurazí.....

    MEDVIDEK: ..... jo - koukání za roh většinu lidí irituje, ale často se to vyplatí....

    KILIAN: někdy je loajalita bezva, ale jindy svyzuje ruce - teď jsem dávala výpověď a měla jsem dost problém opustit svojí šéfovou, která mnou i jinými manipulovala - vlastně mi to nevadilo i když jsem to celou dobu věděla - vadit mi to začalo, když mě tím omezovala a vydírala.... taky občas držívám vlasy jiným lidem, když jim není dobře.....
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    EMOČNÍ DEPRIVACE:
    "Jsem smutný, hněvám se a cítím se osamocen. Mé potřeby nebudou uspokojeny! Nedáváš mi všechno , co potřebuji."

    Vzniká: rodiče si nevšímají emocionálních potřeb dítěte (Hodně práce, zahleděnost do sebe.)
    Dítě se zlobí , že jeho potřeby jsou ignorovány. Málo rodičovské empatie a péče.
    Nedostatek vedení či oprávněného usměrnění dítěte.

    Strategie:
    1.) naučí se pomáhat a pečovat o druhé tak jak jim nebylo dopřáno
    2.) stálou péči potlačují své potřeby
    3.) signalizace okolí : "nikoho nepotřebuji"
    4.) Odstup, odmítání či uzavření se. "stejně si musím vše zajistit sám!"

    Typický atak: Ten druhý si mě nevšímá, jsem zase zanedbáván, mám nedostatek lásky...

    Dominantní pocity: Smutek a beznaděj, zloba že mě ignorují, dotčení či urážení se.

    Typické myšlenky: " Mé potřeby nebudou nikdy uspokojeny, vždy se musím podřídit potřebám druhých. Měli by jste vytušit mé potřeby!"

    Typické chování: Odmítavý postoj k tomu kdo zradil.
    Poutání na sebe pozornost: Snaha být milý a ochotný plnit přání druhým.
    Přejídání se. Snaha dopřát si.
    Vyžadováním péče. Odstup. Své pocity a potřeby vám neukážu!

    Léčení: Přijmout, že to co lidé dávají je v pořádku. Ocenit to. (A oni dávají:-))
    Dát příležitost , abychom mohli dostat. Sdělovat své potřeby!!!
    Zjistit vlastní potřeby. Lásky a doteku.
    Zpochybnit myšlenky, že vás lidi pouze potřebují.
    Vědomí, že lidé se mnou jsou rádi, i když zrovna nedávám...
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    NESCHOPNOST VZBUDIT LÁSKU
    "Nikdo mě nemůže mít rád takového jaký jsem. Mám takové chyby, že mám strach , že mě prostě NEMŮŽETE MILOVAT."

    Vzniká: emocí studu či ponížením u dítěte

    1.) Identifikace s odmítnutým otcem nebo matkou. ---"Jsem stejný , mě nemůže mít nikdo rád.!"

    2.) Zklamání rodičů nad nedokonalostí jejich dítětě

    3.) "Nejsi dost dobrý , musíš se víc snažit!" Toto nemusí být slovy vysloveno, aby to dítě přijalo za své...

    4.) Neustále kárání či moralizovaní rodičů. Dítě stav akceptuje!
    "Opravdu nestojím za nic."

    Typický atak: odhalení nedostatků, prst ukazující na mou osobu, odhalení...

    Dominantní pocity: Ostražitost a strach z odhalení chyb, stud, při odhalení zlost a hluboký smutek s pocitem opovržení k sobě

    Typické myšlenky: nikdo mě nemůže mít rád, nikdo se mnou nechce být, nejsem dost dobrý, odmítají mě pro mé nedostatky...

    Typické chování: Kapitulace nebo nadměrná suverenita
    Drzosti zakrývání nedostatku - nadměrná obhajoba či protiútok
    Vrhání se do vztahů --- následně se děsí odvržení
    Intimnost a blízkost vzbuzuje obavu z odhalení

    Léčení:
    - vědomým vnímáním se zbavit myšlenek na vlastní chybu a pochybnosti o sobě
    - učit se jistotě, že mě přijmou takového jaký jsem
    - uvědomovat si své kvality
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    MEDVIDEK --- --- 19:27:25 18.5.2008
    Uděláme si malinkou přestávku než zpracuju 5 ky do tabulky a něco sem zatím šoupnu (jsem dělala pořádek v šupleti na na tohle narazila)

    CO TO SCHÉMA JE A K ČEMU SLOUŽÍ A JAK FUNGUJÍ:

    - schémata jsou PEVNĚ ZAKOŘENĚNÉ NÁVYKY MYSLI
    - soubor způsobů jakými mysl "organizuje" a vykonává dané úkoly, aby uspořádala ten chaos
    - adaptivní schémata nám pomáhají a ulehčují každodenní život, řadu věcí děláme automaticky
    - MALADAPTIVNÍ SCHÉMATA - opisují vzor , který však žádné řešení neposkytuje
    má nás plně ve své moci
    - tato schémata nás vedou k neurotickým řešením
    - schémata jsou tzv. strategie , kterak naplnit naši potřebu, působí však sebezničujícím způsobem
    - pokud najedem do nějakého !svého " schématka výsledkem bývají často "přehnané či nepřiměřené reakce na situace".

    Ve vztazích máme tyto:
    1.) Neschopnost vzbudit lásku
    2.) Emoční deprivaci
    3.) Opuštění
    4.) Nedůvěra
    5.) Podměnění ve vztahu

    V oblasti společenské
    1.) Perfekce
    2.) Selhání
    3.) Vyloučení
    4.) Zranitelnost
    5.) Oprávnění
    KILIAN
    KILIAN --- ---
    ALL: Pokud znáte svůj typ podívejte se jak a kdy zažíváte typy se kterými jste spojeni šipkama. Slouží to k potvrzení typu a také k pochopení dynamiky...
    KILIAN
    KILIAN --- ---
    KOMATSU: Jestli jsi 4, tak by jsi dvojkovou pýchu měl někdy znát, tak jako jedničkovou zlost. Pokud ne, tak buď nejsi 4 nebo sis tu pýchu zatím nepřiznal / nerozpoznal. :-)
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    MONICARDIO: hitparádu oblíbených typu uděláme až na konci diškuze:-)
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    MONICARDIO: já mám šestky moc ráda...
    Jsou skvělí kamarádi, dávají mi pocit že jsem přijímána, pocit, že se mohu spolehnout.
    Mám ráda, 6kový humor. Jsou výborní diskutéři a rozkopávači "mých teorií".

    Irituje mě u šestek neustále koukání za roh. Někdy mi to přijde zbytečné.
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    ANTIHERO: :-) tento příspěvek tesat ...
    ANTIHERO
    ANTIHERO --- ---
    mne jeste vlasy ve slabe chvilce nikdo nedrzel. zvladam to sama a jsem na to hrda :D
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    KILIAN: inu, v tuhle chvíli už nejsem schopnej říct, co přesně se ve mně v onu chvíli dělo, jelikož už je to nějakej ten pátek, nicméně ta dvojková pýcha pro mě nijak příznačná neni - vlastně jsem to nemyslel tak, že bych na to byl pyšnej (2), ale prostě proto, že je to fakt (5) :)
    v zásadě mě možná i hryzalo svědomí, jelikož sem tak trochu za to mohl i já (opíjela se přece jen kvůli mě :) a já mam tak nějak lidi rád, tak jim i rád pomáham. ale o to nejde, spíš o ten moment, ve kterym sem vypnul svuj nos a estetický cítění :D
    BAGHICEK
    BAGHICEK --- ---
    taky vnimam, ze v devitce jsou obsazeny prvky z petky.. ale devitka je asi vic ukecana :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam