• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    PHAILO: tady: http://www.rms.nsw.gov.au/roads/safety-rules/road-rules/roundabouts.html
    to máš i s blikacíma obrázkama, jak by to mohlo fungovat, kdyby se všichni řidiči chovali slušně a předvídatelně. Je to sice pro austrálii, takže obraceně než u nás, ale to si člověk v hlavě otočí.

    Prostě a jednoduše, dojíždím-li k exitu, jímž NEchci sjíždět, blikám (v našich podmínkách) vlevo. Dojíždím-li k exitu, jímž CHCI sjíždět, blikám vpravo. Čekající řidič pak hned pozná, jestli se může nebo nemůže zařadit.
    Jenže v českých podmínkách, kdy polovina řidičů bliká doprava už na nájezdu a blinkr nevypne až do chvíle, než kruhák opustí, a druhá polovina nebliká pro jistotu vůbec, ani když sjíždí (všech sedm slušných nyxáků se nehlásí, že oni to dělají jinak, a až pojede příště po kruháku, může se koupat v pocitu vlastní dokonalosti), tak je to stejně na prd.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    ADMIX: V čem konkrétně to pomáhá? (mimo indikace Pozor, kokot jede)
    SITH
    SITH --- ---
    a já jezdil v jižní americe a to bylo taky peklíčko :D
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    ADMIX: Pro začátek by stačilo blikat doprava, když chce z něj člověk vypadnout - hlavně u něžného pohlaví
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    Blikani doleva na kruhaci jsem se naucil ve Svedsku a skvele to funguje - je to tu jen zvyk (nezakotveny v predpisech), ale zvlast na dvouproudovejch kruhacich to hrozne pomaha.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    MVEK: Troubí se před nepřehlednejma zatáčkama, protože je to tam všechno hrozně úzký. No a jinak tam pravidla fungujou tak nějak živelně - když je někde volno, tak se tam jede, když se tam vejde víc aut vedle sebe, tož tam jezdí víc aut vedle sebe. Je to podmíněné ohleduplností a trochou přemejšlení, pak to funguje. Průser nastane, když pak do Neapole přijede Němec a má idiotskej nápad jako třeba zastavit na červenou přestože nic nejede. Z toho je pak nehoda....
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    Vy asi fakt jezdíte po jiném Česku. Já tedy prakticky nevidím, že by se někdo snažil předjíždět v 10 km vláčku, někdo na mě zbytečně troubil atd. Fakt je, že spousta lidí má s plynulostí problém, takže jedou v koloně jedoucí konstantně 70 rychlostmi mezi 50-90. To mě štve. Ale nejvíc mě štvou zdržovači, kteří bezdůvodně jezdí (typicky na místech, kde se nedá předjet) 70/90 nebo 30/50 ve městě. To mě fakt vytáčí.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Tak já se na Ischii potkal s tím, že italský řidič dával na kruháči blinkr doleva, když najížděl (co bylo dál, nevím). Ale běžně jsem viděl italská vozítka s blinkrem dávno za křižovatkou před další.

    Nicméně tady troubení používají na vše možné, takže nevím, jak to funguje. Nejčastěji menší i větší autobusy a náklaďáky do nepřehledných zatáček na úzkých silnicích/ulicích. Jestli u těch osobáků to někdy bylo i na pouštění, to nevím.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    RALI: no možná to bude tím, že já vždy potkával z 90 % česká auta :-)
    RALI
    RALI --- ---
    THE_MIRACLE: to si mel kliku, jsme tam vytvorili vyraz predjizdeni po chorvatsku, protoze tam predjizdeji zasadne pres dvojitou plnou pred horizontem kam neni vubec videt a idealne kamionem :)
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Mě přijde celkem fajn ten zvyk, že se lehkym troubením dává přednost někomu z vedlejší. Viděl jsem to hlavně ve Španělsku a přijde mi to i efektivnější, než světelná houkačka
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    V Italii se blinkry nedavaji, jezdi se mezi pruhy po care, na krizovatkach se stavi dve rady aut do jednoho pruhu, podjizdi se,troubi se,zip neznaji atd. Kdyz si na to clovek zvykne, je to fajn :)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    THE_MIRACLE: Tak ne asi :-). Například jsem za celou cestu po severní Itálii jsem neviděl ani jednoho místňáka, kterej by dal blinkr při výjezdu z kruháče.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADMIX: Hele nevím, Chorvatsko mi třeba připadá v pohodě, ale letos jsem jel Itálii a to je fakt prča. Blinkry na dálnici používá jeden z deseti. Na kole z chodníku ti to pošlou před auto jakoby nic... Taky těch aut, co tam jezdí tu s promáčklinou a támhle s odřeninou je celkem dost. Věřím, že čím víc na jih, tím hůř. Já jel jen k Rimini.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Kdo nebyl v Saigonu nevi co je to provoz :-).
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    MVEK: To je celej Balkan, ja byl par dni v Recku a uplne mi to stacilo :D
    MVEK
    MVEK --- ---
    Ale jsem šťastný, že nemusím řídit v Itálii. Po tom týdnu na ostrově Ischia si i jen jako chodec a cestující v MHD připadám, že nasávám zlozvyky:-).
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    MVEK: hehe, to je jedna z veci, kterou si tu uzivam, ze je tu o poznani "slusnejsi" provoz a tudiz na tebe nikdo netroubi ani se te nesnazi vytlacit, kdyz v 10km kolone zkousis udrzovat plynulou jizdu, tj. ze si nechas mezeru a pak jedes pomalu aspon na dvojku, ale stalou rychlosti. Delam to taky :D
    MVEK
    MVEK --- ---
    Já psal: včas přibrzdit a uhnout. Zvláště, když je to v obci a sanitka tam může klidně jet stovkou, protože je to jen úzké, ne nepřehledné.

    Protože co mi nejvíc vadí je neplynulost obecně, nejde teď o auta s právem přednostní jízdy, ale kdekoliv. Radši přibrzdím a dojíždím popojíždějící kolonu, protože radši pojedu třeba na nejnižší otáčky dvojky dlouhodobě, než abych se furt rozjížděl a zastavoval. Bohužel mnoho idiotů si myslí, že je to předjetí jednoho auta spasí (jako tuhle, když jsem krokem bez plynu sjížděl z kopce k semaforu u staveniště, kde byla červená a musel mě předjet na čáře, ačkoliv přede mnou bylo místo tak na 4 auta, a to jen proto, že vepředu se víc rozjeli, ale červená padla dávno předtím.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    J3RRYNA: Kde se to podepisuje. :-)
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    HAMSTER: A jsme zase u jádra problému. Toto vzniká pouze v případě, že je chyba mezi volantem a sedačkou. A to konkrétně tak, že neřidič neřídí, ale pouze si veze prdel. Skutečný řidič má tyhle potencionální uhýbací prostory zmapovány minimálně na půl dohledu dopředu a tak v případě nutnosti nezdržovat sanitu jedná instinktivně, reflexně, neřeší půl hodiny co s tím, aby to nakonec královsky zajebal opatrným najížděním na chodník po milimetrech, zatímco sanita stojí... Klasická ukázka kontraproduktivity českého silničního fašismu - kdyby tenhle pseudosystém systematicky nevyráběl z českých majitelů řidičáků ovce, třeba by v téhle zkurvené zemi občas někdo možná sem tam uměl i řídit - ergo i uhnout správně sanitce...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam