• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    ADMIX: u českých aut ovšem jakýkoli blinkr může znamenat cokoli od "opravdu to chci udělat" přes "tohle mi tam zůstalo a zapomněl jsem to vypnout" až po seru na blinkry, jsem král silnic / zmatená osoba / ožralej jak doga"
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    ADMIX: Přání otcem myšlenky :-D Často vidím někoho kdo bliká vlevo a přitom zároveň sjíždí...
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    PHAILO: jako hlavni rozdil tady vidim, ze zatimco "neblikam" vetsinou znamena nesjizdim, ale obcas to znamena "sjizdim, ale zapomnel jsem na blinkr", tak "blikam doleva" vzdycky znamena, ze jedu na ten vyjezd vlevo.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    PHAILO: tak se koukni na ty obrázky, mají to promakané (jestli to chápu správně, tak ještě hraje roli to, jestli sjíždíš hned na příštím exitu, to pak neblikáš, a když až na přespříštím, tak blikáš vlevo).
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    Ja jsem holt kokot a blikani na kruhaci podle toho, kam vyjizdim, jsem tady nabral behem prvnich nekolika mesicu. Pripada mi to uzitecny, pac uz zdalky vidim, kam to auto jede, takze vim, kdy mu to tam muzu poslat a kdy ne. Treba je to subjektivni, ale zvlast dvouproudy kruhace tady fungujou o tolik lip nez v CR (kdyz si vzdycky vzpomenu na kruhac na Opatove, tam se dostat do vnitrniho kruhu ve spicce, to byla ruska ruleta) ...
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    TRISSIE: To je přece nadbytečné. Neblikám = nesjíždím, blikám = sjíždím.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    PHAILO: tady: http://www.rms.nsw.gov.au/roads/safety-rules/road-rules/roundabouts.html
    to máš i s blikacíma obrázkama, jak by to mohlo fungovat, kdyby se všichni řidiči chovali slušně a předvídatelně. Je to sice pro austrálii, takže obraceně než u nás, ale to si člověk v hlavě otočí.

    Prostě a jednoduše, dojíždím-li k exitu, jímž NEchci sjíždět, blikám (v našich podmínkách) vlevo. Dojíždím-li k exitu, jímž CHCI sjíždět, blikám vpravo. Čekající řidič pak hned pozná, jestli se může nebo nemůže zařadit.
    Jenže v českých podmínkách, kdy polovina řidičů bliká doprava už na nájezdu a blinkr nevypne až do chvíle, než kruhák opustí, a druhá polovina nebliká pro jistotu vůbec, ani když sjíždí (všech sedm slušných nyxáků se nehlásí, že oni to dělají jinak, a až pojede příště po kruháku, může se koupat v pocitu vlastní dokonalosti), tak je to stejně na prd.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    ADMIX: V čem konkrétně to pomáhá? (mimo indikace Pozor, kokot jede)
    SITH
    SITH --- ---
    a já jezdil v jižní americe a to bylo taky peklíčko :D
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    ADMIX: Pro začátek by stačilo blikat doprava, když chce z něj člověk vypadnout - hlavně u něžného pohlaví
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    Blikani doleva na kruhaci jsem se naucil ve Svedsku a skvele to funguje - je to tu jen zvyk (nezakotveny v predpisech), ale zvlast na dvouproudovejch kruhacich to hrozne pomaha.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    MVEK: Troubí se před nepřehlednejma zatáčkama, protože je to tam všechno hrozně úzký. No a jinak tam pravidla fungujou tak nějak živelně - když je někde volno, tak se tam jede, když se tam vejde víc aut vedle sebe, tož tam jezdí víc aut vedle sebe. Je to podmíněné ohleduplností a trochou přemejšlení, pak to funguje. Průser nastane, když pak do Neapole přijede Němec a má idiotskej nápad jako třeba zastavit na červenou přestože nic nejede. Z toho je pak nehoda....
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    Vy asi fakt jezdíte po jiném Česku. Já tedy prakticky nevidím, že by se někdo snažil předjíždět v 10 km vláčku, někdo na mě zbytečně troubil atd. Fakt je, že spousta lidí má s plynulostí problém, takže jedou v koloně jedoucí konstantně 70 rychlostmi mezi 50-90. To mě štve. Ale nejvíc mě štvou zdržovači, kteří bezdůvodně jezdí (typicky na místech, kde se nedá předjet) 70/90 nebo 30/50 ve městě. To mě fakt vytáčí.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Tak já se na Ischii potkal s tím, že italský řidič dával na kruháči blinkr doleva, když najížděl (co bylo dál, nevím). Ale běžně jsem viděl italská vozítka s blinkrem dávno za křižovatkou před další.

    Nicméně tady troubení používají na vše možné, takže nevím, jak to funguje. Nejčastěji menší i větší autobusy a náklaďáky do nepřehledných zatáček na úzkých silnicích/ulicích. Jestli u těch osobáků to někdy bylo i na pouštění, to nevím.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    RALI: no možná to bude tím, že já vždy potkával z 90 % česká auta :-)
    RALI
    RALI --- ---
    THE_MIRACLE: to si mel kliku, jsme tam vytvorili vyraz predjizdeni po chorvatsku, protoze tam predjizdeji zasadne pres dvojitou plnou pred horizontem kam neni vubec videt a idealne kamionem :)
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Mě přijde celkem fajn ten zvyk, že se lehkym troubením dává přednost někomu z vedlejší. Viděl jsem to hlavně ve Španělsku a přijde mi to i efektivnější, než světelná houkačka
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    V Italii se blinkry nedavaji, jezdi se mezi pruhy po care, na krizovatkach se stavi dve rady aut do jednoho pruhu, podjizdi se,troubi se,zip neznaji atd. Kdyz si na to clovek zvykne, je to fajn :)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    THE_MIRACLE: Tak ne asi :-). Například jsem za celou cestu po severní Itálii jsem neviděl ani jednoho místňáka, kterej by dal blinkr při výjezdu z kruháče.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADMIX: Hele nevím, Chorvatsko mi třeba připadá v pohodě, ale letos jsem jel Itálii a to je fakt prča. Blinkry na dálnici používá jeden z deseti. Na kole z chodníku ti to pošlou před auto jakoby nic... Taky těch aut, co tam jezdí tu s promáčklinou a támhle s odřeninou je celkem dost. Věřím, že čím víc na jih, tím hůř. Já jel jen k Rimini.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam