• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    JOPS: Z Octavií první a druhé generace docela často odpadávají kryty motoru. Taky už jsem tím jednou dostal. Každá třetí Octa v provozu to má viditelně uvolněné.
    JOPS
    JOPS --- ---
    J3RRYNA: jel jsem v levem pruhu po dalnici a pod prave predni kolo mi neco vlitlo (vypadalo to jako olejova vana, nevim) a guma na sracky behem vteriny.

    viz tenhle prispevek co jsem sem kdysi daval
    [ JOPS @ Klub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-( ]
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    J3RRYNA: Ne.
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    ADMIX: Dobrej řidič, to je Roehrl, Senna, Loeb a tihle řízci... Kdybych uměl aspoň z poloviny to co tahle klasa, budu o sobě tvrdit, že jsem výbornej řidič. Kapišto?
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    HERR_FLICK: Ja pred par lety najel v zuzeni v 90km/h na takovej ten patnik, jel jsem vedle kamionu, jemu to cuklo a ja uz nemel kam - prorazil jsem gumu a ohnul disk, volant to otocilo o 60 stupnu, ale v pruhu jsem se udrzel :D Akorat ne s prstem v nose :(
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    ADMIX: ja teda o obrubnik jebnul predni kolo na vitu a zjistil sem to (resp. se zaclo mozna teprv nak vyznamne vypoustet) az za par km na najezdu na dalnici, kdy mi to v 90ti zaclo cloumat s volantem... a to nijak vyrazne.. kdybych s tim musel jet jeste kilak osumdesatkou tak bych to i zvladnul (takle sem dal asi 200m na bezpecny misto k zastaveni)

    neco jinyho ale bylo kdyz mi ruplo pri 130ti to zadni kolo pri predjizdecim manevru kdy vedle me auto, za mnou auto, a najednou rana jak kreten, to sem si malem nadelal do trenek
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    J3RRYNA: Ne, uz asi podesaty tady pises, jak s prstem v nose zvladas situace, ktery jsou inherentne nebezpecny, necekany a zcela bezne konci nehodou. Z toho fakt nevyplyva, ze si o sobe myslis, ze ses mizernej ridic :DD
    SPM
    SPM --- ---
    DANYSEK: nevim, asi to někdo musí vyzkoušet, jestli jim to funguje :-D

    MVEK: za přidání. Na červenou jsem nejel (furt oranžový) a imho ji ani nehlídají. Za to hned za tou křižovatkou je kamera, která měří okamžitou rychlost, takže když na oranžový přidáš, za křižovatkou už máš fotku :-) upřímně teda tím druhým překročením si pořád jistej nejsem - bylo to někdy k večeru, kdy tam stála kolona, která se sotva sunula. Že jsem tam přidal asi jo, ale že bych to s tou 39kW mrdkou vytáhnul z té krokové rychlosti na 63 (což ještě tak úplně náhodou byla úplně stejná rychlost, co mi naměřili prve v druhém směru) a pak zase zabrzdil, se mi pořád nezdá... ale nějak mě nenapadá, jak se s nima o tom dohadovat, záznam od sebe jsem taky ani neměl... někdo tu nevěřil, že se s tim dá předjíždět, asi to auto je maskovaná formule :-)
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    SQUATBOSS: mě k tomu taky nikdo nevedl... řidičák jsem si udělal až někdy před pěti lety. řízení mě začalo bavit a do toho jsem perfekcionista, takže asi tak... začal bych nějakou školou smyku - to jsem absolvoval á půl roku poté, co jsem si udělal papíry, takže jsem si naštěstí nestihl zafixovat žádný ze zlozvyků, které drtivou většinu majitelů ŘP trápí... Dozvíš se tam mj. i to, jak správně sedět za volantem, nebo jak volant správně držet a nějaké úplné základy zvládnání typických krizovek, tzn. nedotáčivý a přetáčivý smyk plus krizové brždění a další srandy na kluzných plochách a aquaplanningové vaně včetně vyhýbacích manévrů a to i za snížené adheze atd... Ale je to fakt taková školka pro úplné začátečníky - cílená jízda řízeným smykem se dá trénovat zejména v zimě na zasněžených plochách nebo uzavřených cestách, alternativně vždycky můžeš zajet na nějaký okruh, a třeba taková Sosnová se v létě běžně kropí, takže tyhle srandy nutné k získání skutečné kontroly nad vozem v jakékoliv situaci lze trénovat i mimo zimní období... Výlety na prodloužený víkend do Lungau nebo Livigna apod. v zimě jsou vzhledem ke své ceně spíš fakt záležitostí pro nadšence, nicméně právě tyhle akce ve spojení s nočním brouzdáním po zasněžených zapadlých zakroucených prázdných okreskách mi daly co se řízení týče asi nejvíce... Možnosti jsou. Kdo chce, hledá jak... ;)
    SQUATBOSS
    SQUATBOSS --- ---
    J3RRYNA: Bez urážky, mě k tomu nikdo nevedl, můj otec hipík, ačkoliv vyučenej automechanik mě vždycky říkal, že auta smrděj ať chodím pěšky nebo jezdím na kole, takže jsem vždycky jen čuměl když kluci, kteří se o auta zajímali už od základky jezdili jakoby se s tím autem narodili. Co se týče toho smyku, kde to mám trénovat a jak?
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    ADMIX: Tak znovu. Píšu to tu už asi tak podesáté. Jsem mizernej řidič. A právě proto, na rozdíl od zbytku skupiny, na sobě tvrdě makám. Ruku na srdce, kdy jste se naposledy byli vytáhnout auto ven za účelem zdokonalování svých řidičských schopností, hm?
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    SQUATBOSS: Nejsem profesionální řidič. Jsem vlastně docela mizernej řidič. Ovšem na rozdíl od zbytku řidičského odpadu na silnicích to o sobě nejen vím, ale něco jsem se s tím dokonce rozhodl i dělat. A to je celé, prostě neustále pracuju na zdokonalování svých řidičských schopností...

    A ke zvládnutí krizovky typu prasklá zadní pneumatiky vskutku stačí seznámit se s autem za hranicemi adheze a následně pracovat na schopnostech zvládnout jízdu smykem tak, aby byl člověk schopen takový smyk nejen (případně, logicky to souvisí s procesem učení) zahájit, ale především instantně kontrolovat, případně ve vhodný moment ukončit...

    Neznamená to, že se nemůže nic stát, ovšem ve srovnání s člověkem, který v životě smyk ani nezažil, nebo třeba zažil, ale zachránilo ho víc auto, než on sám svými řidičskými dovednostmi, je ta možnost nehody dále minimalizována. A to je to o co nám všem slušným řidičům jde především, ne? Minimalizovat riziko vzniku nehody ;)
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    SQUATBOSS: Nekdo tady proste musi bejt ten nejlepsi ridic pod sluncem, zbytek klubu jsou normalni az nadprumerni ridici, takze se netreba desit :D
    SQUATBOSS
    SQUATBOSS --- ---
    Ty vole, já mám k těmhle situacím fakt respekt, jezdit furt připosranej asi taky není dobrý ..

    J3RRYNA: slogan tohodle klubu: ,,Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře." ale jasně, že zkušenej řidič tolik nezpanikaří jako nějaká 18tka s novým řidičákem, ale i když jsem na tom dost podobně jako ta 18tka, příjde mi, že trochu machruješ, jsi profesionální řidič? Aby se ti to s tím prstem v nose nevymystilo :-D
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    HERR_FLICK: Tak bez vratit ridicak, ty spino, takovy veci se resi s prstem v nose! Ja ho pujdu vratit taky, gumu jsem jednou prorazil o patnik mimo radu v zuzeni, sice jsem to udrzel ve svym pruhu a nevjel pod ten kamion napravo, ale s prstem v nose to teda nebylo :(
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    J3RRYNA: Rozumim!
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    HERR_FLICK: přední guma je vždycky průser...
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    ADMIX: Taky už mi párkrát praskla guma na zadním autě. A v různých autech toho mám naježděno dost na to, abych mohl kvalifikovaně posoudit, ve kterém typu a koncepci vozidla bych si takovou situaci, pokud bych měl možnost si vybrat, řešil raději ;) Dodávku se zadní prasklou gumou bych řešil s prstem v nose. Takže asi tak ;)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    me treba rupla znicehonic letni pneu continental 4 roky stara 5mm vzorek na dalnici na boleslav v lehkym aute na zadnim kole (nastesti)
    bejt to na prednim tak asi zpusobim hromadnou nehodu
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    SQUATBOSS: Aha, no jak padlo v predchozim prispevku, muze to bejt zmetek, muze bejt poskozena z vymolu, muze bejt stara (unava materialu), tech moznosti je spousta.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam