Jeste si dovolím toto. Dnešní doba je hodně orientována na úspěch - na to mít se dobře. To je v pořádku. Pohání to lidstvo kupředu. Co je špatně, že hodně lidí k pocitu úspěchu a spokojenosti stačí, když se mají jen o trochu lépe, než někdo jiný. A to už tak dobře není. Tohle je typický příklad. Jste spokojení, že vám před barákem nestojí někdo, kdo v okolí nebydlí. Už je vám fuk, že vy za hranicemi své části Prahy, nebo dokonce pár ulic (ve starých zónách) nezaparkujete. Že když si koupíte nové auto, budete muset vyřizovat další věc navíc, nedej bože, že to staré ještě nebudete mít prodané - pak budete parkovat někde daleko od baráku a zájemcům ho předvádět po dojezdu. Že když dostanet služební auto s možností využívat ho soukromně, tak buď budte cálovat 12000 ročně, nebo zase parking někde za humny. Když vám přijede návštěva, budete řešit další problém.
Úplně jsem vynechal lidi v nájmu, kteří si budou buď proti vůli pronajímatele zapisovat trvalé bydliště a nebo řešit složitě povolenku jinak.
Ale jasně, já mám u baráku volněji (i to je diskutabilní, koukněte večer třeba do Zelené, kde se dá večer zaparkovat až poblíž tří naháčů), tak to za to asi stojí. Nicméně všechno tohle bych byl ochoten pochopit v zoufalství, kdy prostě není jiná možná volba. Jenže, pokud by se vybudovaly prakovací domy a P+R, tak by tahle potřeba nejspíš vůbec nebyla. Většina Středočechů, co dojíždí za prací, totiž rádo nechá auto na okraji Prahy a dojede do centra nebo přes Prahu MHD, protože to časově bude +- stejné nebo lepší. A zejména v případě, kdy by se to podpořilo třeba tak, že kdo má roční legitku na MHD, parkuje na P+R buď zdarma, nebo by ten kupón na rok stál třeba o 1000,- víc, aby bylo na údržbu těch parkovišť, bude to reklama na P+R a MHD jako prase. Pokud by to nefungovalo, nechť se klidně zavedou zóny, ale tak, že centrální Praha (tedy tam, kde je problém) bude jedna zóna, místní tam budou stát zdarma a přespolní si něco zaplatí. Mělo by to ale fungovat jako regulace a ne likvidace. Tak, aby místní mohli zadarmo bez problémů parkovat a přespolní mohli využívat volných míst.
Ještě k té návštěvě hejtmanky. Pokud bych tam šel ve smyslu uvažování nadšenců ze zón, tak po paní hejtmance budu chtít, aby zavedla mýto na veškerou tranzitní a transportní dopravu do Prahy. Praha si totiž neuvědomuje, že je ve středu Středočeského kraje a pokud by něco podobného vzniklo, půjdou se Pražané asi pást na Letnou. Samozřejmě, žeje to naprostý nesmysl. Stejně tak, jako zóny.
Závěrem, Středočeský kraj má samozřejmě taky máslo na hlavě. Neřešil to. Den před loňským zavedením zón tehdejší hejtman začal populisticky hýkat - smysl nula. Musí se to řešit koncepčně Praha + Středočeský kraj. Nicméně Praha Středočechy potřebuje, ať už po stránce zaměstnanosti, tak po stránce cestovního ruchu a i proto, že jakmile chce kterýkoliv Pražák vyjet mimo město, musí přes Středočeský kraj. Takže bych s názory, ať si to řeší Středočeský kraj trochu brzdil.