• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    VYWERN: nelze tvrdit, ze by to Praha neresila - viz napr. podzemni parkoviste na Letne a u Prasneho mostu v ramci vystavby Blanky - bohuzel takovych staveb moc neni, zas jsme u toho ze to stoji mraky penez a ty proste nejsou v rozsahu, v jakem by bylo potreba (aka podzemni parkoviste). Je tu taky nejaka formalni delba moci - to co chce magistrat (tzn. kraj) se nutne nemusi protinat s tim, co chce mestska cast (tzn. co jinde obec/mesto), nehlede na stokrat omilane zajmove spolky typu AutoMAT (a dalsi mistni) - chybou je vnimat Prahu jen jako jeden celek, kdyz tomu tak ve skutecnosti neni - tech faktoru, co rozumnym resenim hazeji klacky pod nohy je spoustu. A samozrejme mame ohromny historicky dluh oproti zapadu, pokud jde o tuhle vystavbu... at uz jde o vyvedeni skutecne tranzitni dopravy z mesta, tak i reseni paterni komunikacni site uvnitr mesta, parkovani (nepovedena vystavba napr. u Veleslavina, kde nezbyly prachy atd).
    VYWERN: a cemu rikas rozumne zpoplatnene... ? Myslim, ze v tomhle se pohledy dost lisi :-) I ve srovnani se zapadem (treba Nemecko) si nemyslim, ze by placene stani stalo nesmyslny ranec penez... i ty zony jsou ostatne reseny podle nejakych cenovych pasem. Ohanime-li se tu trzni ekonomikou a vztahem casu k penezum, tak pak samozrejme cena (za parkovani) se odviji taky od poptavky... ;-) Je pochopitelne, ze parkovani v centru vyjde draz...
    MVEK
    MVEK --- ---
    Jinak se tedy omlouvám všem, kteří do Prahy nepáchnou za celý rok, že jsem tu nepřímo rozjel tak pragocentrickou diskuzi:-).

    Upřímně by mě situace třeba v Brně zajímala, protože to město mám rád, ale je pravda, že autem jsem přes něj jel zatím jen párkrát, spíš jsem se většinou pohyboval jen o víkendech MHD v širším centru.
    MVEK
    MVEK --- ---
    KRUPAN: Tak Butovice - Českomoravská je dobré, pokud tam je jen nějaká ta zastávka navíc k metru, která se dá i dojít při zdravých nohách.
    Ale Praha 4 (Chodov) - Praha 5 (Stodůlky apod.) je obecně zážitek. Autobus po Jižní Spojce některým pomůže dost, ale když už je člověk dál od něj, tak je to problém.
    Takže jako mnohé chápu. A nadával mi tu částečně invalidní člověk, který jezdil z Vinohrad na Brumlovku, že to má autem kolem 10 minut, zatímco MHD přes půlhodinu (s dojitím). Samo o sobě je to ještě málo, navíc na to auto to měl díky ZTP bez problémů s parkováním. Ale věřím, že u delších cest, ještě více mimo páteřní trasy, to roste dost.

    VYWERN
    VYWERN --- ---
    OMNIHASH: jasne, garaze by mely byt zpoplatneny. Ale rozumne. Problem je, ze Praha je nema a vybudovani je na ni.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    VYWERN: tak je otázka, jestli garáže maj bejt dotovaný a kým. Já proti garážím nic nemám, ale nemyslím si, že pohodlnost je základní lidský právo, a pokud chce někdo parkovat v centru, rozhodně může, ale za tržní cenu.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    DANYSEK: spravne, Praha by si mela resit hlavne problemy mistnich, tzn. vsechnu naplavu vyhnat z Prahy ven, pocet obyvatel klesne na polovinu a hned mas parkovacich mist na rozdavani :D To samozrejme prehanim.
    Ja nechci rozporovat to, ze by mesto nemelo resit problemy lidi, kteri v nem ziji. Ale zrovna u velkomest je treba resit tyto veci komplexne i vzhledem k lidem, kteri do mesta dojizdeji at uz za zabavou nebo pracovne. Protoze Praha neni jen sidliste, ale je to centrum obchodu v CR, centrum politicke sceny, nejvetsi turisticka destinace atd. a pokud Praha chce toto drzet dal, tak musi poskytovat sluzby na teto urovni, ne na urovni "jen sidliste". A Paraha bez sveho okoli by Prahou nebyla, to je snad jasne vsem.

    OMNIHASH: bez tech garazovych stani, resp. domu nebo podzemnich garazi se do budoucna mesto stejne neobejde. Nikam jinam ty auta nenacpes. To ze je Praha nebuduje je chyba a nicim ji jinak moc nevyresi.
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    SITH: tak nebavme se o dojíždění mimo, to mi přijde menší zlo než jezdit uvnitř prahy autem.... ;) teď taky makám ve slaným a jezdim autem - butovice - slaný 30-35 min dveře dveře :)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SITH: tak zrovna P6 nema zony po celem uzemi... ale vesmes jen exponovany mista (=kolem metra)
    SITH
    SITH --- ---
    KRUPAN: vesnice jih od Prahy, práce Praha 6
    BACCARA
    BACCARA --- ---
    mapy.cz
    Praha 4 byt - práce Praha 5
    autem 23,7km 29 min
    pěšky+bus+metro+bus 26,3km 1:06 hod.
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    já měl butovice - českomrdavská

    znalej ví, co je výhodnější..
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    SITH: vodkaď kam?
    SITH
    SITH --- ---
    ad téma:
    čas na dopravu z baráku do kanceláře, časová osa dveře/dveře
    1) autem cca 30-35minut
    2) MHD, 2x přestup, 75-80minut.
    Až můj čas bude levný a budu mít spoustu času se kopat do prdele, tak tím MHD klidně jezdit budu.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PNXNTDD: to vis, ridici v Praze na nejaky skutecny aktivismus nemaji cas a konci to maximalne nadavanim v internetovych diskuzich :) (aka nadavanim v hospode u piva)
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    KRUPAN: Nevím, jestli bych nevyměnil metro za pár rozumných lidí ve vedení města. Alespoň to jeho prodloužení (myslím Áčko), ač jsem ho dříve obhajoval, vlastně hodně lidem uškodilo. Kdyby se totiž neprodlužovalo, tak by ty zóny možná byly jen v Dejvicích.
    PNXNTDD
    PNXNTDD --- ---
    THE_MIRACLE: Uff to je smutný...



    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    a metro... :)
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    PNXNTDD: Tady máme lepší vymoženosti...

    Auto*Mat
    http://www.auto-mat.cz/

    :-(
    PNXNTDD
    PNXNTDD --- ---
    To v Praze nemáte žádnou iniciativu jako je v Brně parta https://www.brno-autem.cz/ ? Která by se snažila tlačit na úřady a tu situaci nějak posunout k řešení ? Já jsem za takovouhle iniciativu ze strany v podstatě občanů tady strašně rád, protože už dokázali zvrátit nesmyslný zákazy parkování na mnoha ulicích atd, no zkrátka vím, že tady za mnou jakožto řidiče někdo stojí.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    OMNIHASH: Asi málo :-). Trochu bych vám to osolil víc. :D. Odvody zaměstnavatel, ale to, že tu nakupuju většinu věcí a tudíž podporuji místní prodejce, to je taky odvod. Už to nechme. Přestává mě to bavit.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    SPM: problém je, že i to pole u metra stojí 15.000 za m2.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    THE_MIRACLE: ne neodvádíš. Maximálně tak tvůj zaměstnavatel, jestli tu má sídlo firmy. Jak vyjedu z Prahy, tak za průjezd středníma čechama platím, jmenuje se dálniční známka. Cokoliv je mi přivezný odkudkoliv zdaněný samozřejmě je, asi hledáš slovo mýto a to už překvapivě platíme za 90%+ věcí taky.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: je blby, ze takhle moc plochu moc nevyuzijes - nacpes tam tech aut pomerne malo... sterkovy parkoviste bych bral spise jako provizorium, ne trvale reseni problemu - navic ten vhodny pozemek musis v prvni rade skutecne mit, a pak ti to stejne zazdi ten mistni obcansky aktivismus typy "sice tu roste metrovy plevel, ale auta tu nechceme".
    SPM: rec byla primarne o sluzbach, co mi nekdo poskytuje... takze rec muze byt o profesich typu policajt, zdravotni sestra, pokladni na krame, uklizecka... ne, tenhle typ lidi zpravidla nema dost na to, aby si platil hypoteku na domek za Prahou a kazdy den jeste dojizdel autem :-) Navic u techto profesi moc "pruzna" pracovni doba moc v uvahu neprichazi - smeny byvaji pevne a tam ten usecase hromadne dopravy funguje celkem dobre. Ostatne primestske vlaky jezdi vcelku plne.
    To, ze si nekdo poridi domek za Prahou (pac je to cool & in) a uz nezkouma externality typu jak se dostane do prace (tzn. jestli ma treba kde zaparkovat) je boj toho dotycneho - pripadne taky boj firmy, co dotycneho zamestnava. Fail je prave to ocekavani, ze budes parkovat temer zadarmo (s oblibenym argumentem prece platim dane).
    SPM
    SPM --- ---
    DANYSEK: Takže ty středočeši s autama jezdí dělat kolaps do Prahy jenom tak z plezíru, když tam nepracují? ;-) Kvalitu dopravy v Kladně bych taky moc nehodnotil... Ano, ve špičce tam celkem jezdí autobusy a vlaky. Na druhou stranu neexistuje žádná obdoba předplacenky, platí se za každou jízdu, takže to rázem proti tomu pohodlnému autu o moc levnější není. Když je potřeba jet mimo ty špičkové hodiny, tak je to celkem taky smolík pacholík a o kvalitě dopravy přímo po Kladně se radši už zmiňovat nebudu, to je vysloveně adrenalinový zážitek.
    SPM
    SPM --- ---
    OMNIHASH: on asi ani nikdo nechce, aby bylo garážový. Ono by úplně stačilo oplotit kus pole a navézt tam trochu štěrku. Což ostatně i velká část těch dnešních P+R, plných, takhle vypadá.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    THE_MIRACLE: ti lidi, co skutecne sluzby zajistuji (pracuji v oboru) zpravidla jezdi vlakem, autobusem... pac obvykle jde o profese, kde je tak maly plat, ze na luxus typu "jezdim do prace autem" dotycni proste nemaji budget... :-) Zjevne si neuvedomujes, ze za penize, ktere tam ti lidi v tech tebou zminovanych sluzbach berou by vetsina "horlivych diskuteru" ani nevstala z postele.

    Mesto musi resit problemy zejmena tech lidi, kteri v nem skutecne ziji (a tech je zmineny milion). Problemy externiho obyvatelstva jsou az na druhem miste. Rozhodne si nemyslim, ze by se Praha bez stredocechu zhroutila - mas tam dalsi vic jak milion lidi a rozhodne zdaleka ne vsichni dojizdeji do Prahy.... a uz vubec ne houfne autem :-) Hromadnou dopravu ma Praha vyresenou (v porovnani s jinymi aglomeracemi) na pomerne slusne urovni (vc. integrace primestske hromadne dopravy) - tedy dle tvych "argumentu" - ano, Praha se stara o to, aby potrebna pracovni sila mela jak se do mesta dopravit, kdyz uz v nem teda nezije ;-) Treba Kladno, ac rychlodrahu nema, tak ma dopravni spojeni na slusne urovni - to, ze to nekomu "nevoni" (neni dost pohodlne) opravdu neni vada systemu...
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    DANYSEK: A chápeš, že tady lidi, co tu dělají, poskytují služby i tobě? Nemám statistiku, ale prostě ta pracovní místa těch desítek tisíc lidí, co sem každý den dojíždějí za prací fakt z vlastních zdrojů nezajistíš. A ti lidé, co tu pracují, tu dost často i nakupují, chodí do kina, na jídlo... Takže podporují místní infrastrukturu. Jasně, že to není jako rezidenti (kteří ale také využívají různé specifické služby, které jsou placeny z daní rozhodně více), ale málo to rozhodně není. Jediné co za to chci je mít možnost zaparkovat na periferii u metra za symbolickou cenu.

    Přesně, jak psal Hamster, město je funkční celek a pokud se v něm budou řešit všechny problémy jen restriktivně, fungovat přestane. Už teď si sem tam stěžují živnostníci v zónách, mají větší náklady na svůj vozový park. Zákazníků taky ubylo. Proč bych nakupoval v Železářství na Jugoškách, když můžu zajet do Hornbachu, kde v pohodě zaparkuji? Tomu říkám podpora podnikání.

    Já chápu, že někdo je se zónama spokojenej, dokonce chápu i to, že jsou místa, kde to bez nich nejde, i kdyby byla P+R, rychlodráha do Kladna atd. Ale ta brutální slepota některých zde diskutujících, kdy každý vidí jen to svoje, tak je úsměvná. Nebo spíš k pláči.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    THE_MIRACLE: "odvadim dost" je veskrze subjektivni pocit... Praha ze by bez dojizdejicich ze strednich Cech vychcipala? A ten milion+ zde bydlicich lidi jsou jako vosk? :D
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    OMNIHASH: Já v tom městě pracuju a odvádím tu velkou část svých vydělaných peněz. Už jsem to psal, Praha by bez lidí, co do ní dojíždějí za prací vychcípala. Jak říkám, na lidi jako ty by bylo fakt nejjedoduší uplatnit pravidlo, že jak vyjedeš z Prahy, tak budeš cálovat za průjezd. A cokoliv se ti přiveze přes Středočeský kraj, taky zdanit. Akorát mně tenhle zemanovskej čecháčkovskej systém oko za oko připadá ujetej.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    THE_MIRACLE: ty máš zase extrémně zkreslenou představu o cenách. Garážový stání stojí kolem milionu za auto, při 80% obsazenosti a návratnosti 15 let to znamená, že musíš pronajímat stání za 250-300 kila na den.Nikdo ti nebrání koupit pozemky u metra a rozject výstavbu garáží, ale je slušný chucpe to požadovat po městě, kde nebydlíš, v rozsahu ročního stání za cenu čtyř dnů. Aspoň si to požaduj po svým hejtmanovi, pokud chceš dotovanou infrastrukturu pro obyvatele svýho kraje...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam