• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    KIE: Tak to je snad ještě hloupější situace, než bych si vůbec dovedl vymyslet :) Jako ne že bych takový důvod nedokázal pochopit (technické normy jsou technické normy), ale to, jak jsme se do takové situace dostali je poněkud... Kocourkovské (a ilustruje to, jak kvalitně u nás probíhají podobné monstrstavby, na čemž tu počítám bude 100% shoda)
    KIE
    KIE --- ---
    CAIDEL: tak tam se zavedlo to zpomaleni kvuli paradoxni veci: tomu, ze by se v tunelu muselo vic svitit , aby se vyrovnalo svetlo venku a v tunelu a nedochazelo k oslneni ridicu pri vyjezdu z tunelu.
    Jenze nejak se zapomnelo (pri projektu) na to, ze tam je malo svitidel, takze by se nejen tunel musel technicky upravit, aby vubec mohl vice svitit, ale jeste by to sviceni stalo dalsi prachy, coz se u tunelu kterej ma 380 metru nevyplati, tudiz ani puvodni uvahy u zvyseni rychlosti z 80 na 100 uz nejsou relevantni (o 130 nemluve).

    Takze aby se zajistila bezpecnost, je tam snizena rychlost nejdrive na 100 (pred tunelem) a potom na 80 (pred a v tunelu) , aby i pripadne "oslnenej" ridic mohl situaci pri vyjezdu zvladnout.

    Jak je to z pohledu projektovani/technickych limitu nevim - vubec by me neprekvapilo, kdyby nekdo v ramci setreni navrhl tunel na mensi rychlost, aby se na nem dalo usetrit pri realizaci.

    Druha vec je, ze dlouhou dobu nebylo jasne komu tunel patri, takze se ta rychlost moc neresila, az asi rok nebo dva zpatky se zjistilo, ze to patri pod obec Prestice a tam zacali vybirani na 80 brat kvuli obecnimu rozpoctu zatracene vazne. :)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    to byla reakce především na:

    MUADDIB
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMIRA: ano, souhlasim, ale jak pise PHAILO: , to nikdo nerozporuje.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    ADAMIRA: jj, to už jsme slyšeli všichni. Akorát to ukazuje na nepochopení podstaty téhle diskuze.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    jenom k tomu co tady občqas probíhá, ve stylu "já tady jezdim každej den a nejlíp vim jak se tu má jezdit"

    Co jsem v rámci svýho zaměstnání mohl slyšet od fízlů, hasičům, odtahářů apod. tak si budte jisti, že hodně velkej podíl frajerů který fňukaj dívajíce se jak nakládaj jejich manželku do penálu, tu dotyčnou zatáčku "jeli už milionkrát, maj najeto trilion kilometrů a kurva přece věděli, co si můžou dovolit"
    MVEK
    MVEK --- ---
    LOPIK: Myslel jsem to hodně s nadsázkou, ale občas nad tím přemýšlím, i když mě víc štve ta (ne)plynulost v těchto případech.

    (Občas vypínám motor při popojíždění v koloně z kopce, bez posilovače to jde při jízdě krokem ubrzdit:-P, ale to je něco jiného než sjíždění kopce bez motoru v rychlosti, které snad dneska nikdo nedělá)
    SKRU
    SKRU --- ---
    PISKVOR: " felina, klobouk a přesvědčení"...:D
    SKRU
    SKRU --- ---
    FORTRESS: tak to se da pochopit, primerene pocasi a provozu. ale v obci s velkou koncentraci pechoty maj ty limity svuj (mimo jine i fyzikalni) smysl ve smyslu(:)) mensiho potencialniho ohrozeni okoli.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    FORTRESS: To celkem chápu - ale vnímám "vím, kolik je limit, a vědomě ho překračuju" odlišně od "nemám přehled o momentální situaci, ale jsem Spravedlně Rozhořčen, že z principu vůbec nějaký limit existuje, natož že jsem za jeho překročení postihován."
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    MVEK: Já to myslel spíš tak, že podobný řeči jsou univerzální výmluva pro všechny lidi co jezdí jak prasata - "šetření destiček" byl dlouhou dobu šlágr..
    Pár klouboukářů jezdí možná pořád na spotřebu osmdesátkovým stylem (můžeš tomu říkat třeba "ekologicky"), ale přemýšlet tak zrovna u předností / značek je myslím někde kolem levelu vypínání motoru při jízde z kopce - tzn. demence na druhou.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    PISKVOR: Já kromě obce taky beru rychlostní limity jen jako takovej návrh a jedu spíš přiměřeně. Za deště třeba i míň za sucha rychlejš.
    MVEK
    MVEK --- ---
    LOPIK: Víkendovému řidiči se to asi moc na spotřebě ani destičkách neprojeví.

    Ale jinak jsem narážel na studie, kolik zplodin produkují motory při akceleraci, a tedy třeba u každého zpomalovacího prahu.

    Mě ale víc trápí to, že ta stopka často zdrží i jezdce za mnou, přitom je zrovna volno. Příkladem budiž výjezd z Líbeznice na severu. Nechráněný železniční přejezd (bez světel) u Jenichova na Mělnicku, výjezd od Tank ONO v Uhříněvsi v Praze atd.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SKRU: No, já jen ocituju jednoho toho Paladina Absolutní Svobody z videa: "Já vlastně ani nevím, jestli tam ta padesátka byla" (...a je to kryptofašistický buržoazní škvár: co jsem nechtěl vidět, to jsem neviděl, takže to neexistovalo). To je zcela identická obhajoba k "já vlastně nevím, jestli tam ta červená byla" (...a semafory jsou taky kryptofašistický, já vím nejlíp, kdy mám jet).

    Že minimálně v levobřežních tunelech ta telematika reguluje dost divoce, to mám taky naježděný ("zavřeme pruh, nebo ne, nebo jo, nebo ne"), to je sice pěkný, ale to je úplně jiný šálek s červy než "já jezdím po paměti, ostatní uhněte;" tomu už chybí jenom felina, klobouk a přesvědčení, že hlavní tady byla už od války vždycky rovně, co na tom, že už je to dvacet let jinak, změny jsou taky kryptofašistický.

    Je ale zajímavý, že těch pár set km, co jsem loni najezdil pod Strahovem, se obešlo bez masové panické ataky "a co když se ta rychlost změnila, radši pojedu dvacet," takže jsem tam projel ve štrúdlu právě tou indikovanou rychlostí (nejčastěji 70, občas 50).

    MVEK: ...což ale zcela logicky vede k "já jsem nad zákon, sám si rozhodnu, co se na mě vztahuje, ak se mi to nepáči, nie je to moj problém a může za to Kalúsek, já tak pomalu neumím, takže to tu prosvištím stovkou."
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    THE_MIRACLE: proměnlivá značka je nebezpečná asi jako semafor, ten ti taky dává co půl minuty diametrálně odlišný pokyny a nějak ho všichni řidiči zvládají...

    LOPIK
    LOPIK --- ---
    " zhoršilo životní prostředí " je nový "ušetřím destičky" ?
    MVEK
    MVEK --- ---
    Říkám si, kolik může být řidičů, kteří třeba mnohé předpisy v mnoha případech porušují z jiného přesvědčení, třeba že nesmyslné poslechnutí zákona by zbytečně bez jiného efektu zhoršilo životní prostředí (vypuštění více exhalací, větší spotřeba energie, nebo vyšší opotřebení).:-)

    Třeba tam vidím jasné kandidáty některé nesmyslné třicítky nebo dvacítky (tak pomalu ani "nejde" jet), zpomalovací prahy (ale s těmi nic neudělá) a stopky tam, kde je trochu vidět a stopka naopak často zhoršuje plynulost provozu, když se poslušně dodržuje, přitom by stačilo dát tam zvýrazněný trojúhelník apod.
    SKRU
    SKRU --- ---
    THE_MIRACLE: ale ridic to prece ma sledovat vsechno, rika se tomu "venovat se rizeni". vsude mozne se psalo o promenlivym znaceni, reagujici na stav dopravy, tak nevim co ty mentalove v tom videu za volantem teda delaj, ze neregistrujou omezeni rychlosti. mozna by si meli radsi zaplatit nejaky kondicni jizdy, ale voni dou fnukat Tunovi, jak je to strasne nespravedlivy, ze oni jsou zvykli a nevsimli si..:)))
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    THE_MIRACLE: Ad nebezpečné situace - to mi vždycky připomene D5 směr na Plzeň a ten tunel co tam je... tuším Valík se jmenuje, jestli koukám dobře, tak někde mezi Exity 76 a 80. Ten tunel má slabých 380 metrů, velmi přehledný úsek. Ale i tak je před ním nonstop zpomalení na 80, varování před radarem atd... Takže tam všichni brzdí jak idioti, aby se o 400 metrů dál zase rozjížděli na těch 130.

    Zkrátka místo aby ta osmdesátka zajistila plynulý průjezd velmi krátkým tunelem (chápal bych to u několikakilometrové obludy), tak se tam kvůli tomu situace vždycky hrozně zkomplikuje.

    Nevím jestli je to dané legislativně, ale moudré mi to tedy moc nepřijde.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    OMNIHASH: Tůma je sice trochu exot, o tom žádná. Na druhou stranu, ta účelovost z toho čiší. Tady nejde o měšťáky, ale o úřady. Ti kluci v ulicích jsou spíše chudáci. Dělají, co jim poručí a ještě jsou na ně lidi kolikrát drzí. Samozřejmě, že zcela dle práva je to v pořádku. Pokud si toho ti řidiči nevšimli, tak přestupek udělali. Blbý je, že se to nedělá kvůli bezpečnosti, ale proto, že se hodně řidičů napálí a zaplatí. Paradoxně to pak může vytvářet dost nebezpečné situace, kdy budou řidiči sledovat tachometr a značky a ne auto před sebou. Nebo pojedou všichni raději 50, což na plynulosti a ekologičnosti dopravy moc nepřidá.
    SITH
    SITH --- ---
    tak ona ta celá Blanka je takovej malej světelnej trolling. Není den, kdy by tam nezačlo blikat zavření pravého pruhu, aby ho za tři vteřiny zase neotevřely, nebo blikání červeného semaforu, aby za dvě vteřiny zas přestal blikat, s těma změnama rychlostí taktéž. A to, že těm lidem chodí naprosto nekontrolovatelně pokuty, je další ukázka toho bordelu co kolem toho je. Ten zmatek a chování řidičů, když tam tenhle trolling vidí, to je smutný vidět téměř denně
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam