• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    CHEFF: Ono je něco jiného pouštět ve městě a uprostřed ničeho na hlavním tahu. Takhle už jsem byl dvakrát svědkem nehody, kterou to způsobilo. Když nějaký chytrák ve štrůdlu jedoucím 80 na hlavním tahu náhle zbrzdí na 0 a začne pouštět.
    SPM
    SPM --- ---
    CHEFF: tak třeba zrovna speciálně na jižní spojce mi přijde, že ty lidi na tom nájezdu čumí někam kdoví kam... Pouštěl jsem tam zrovna včera někoho za Štěrboholama v tom zúžení, kde on stál na stopce. Ta kolona aut se přede mnou prakticky zastavila, takže jak se zase rozjížděla, tak jsem akorát pustil brzdu a nechal to pomalu jet a bliknul - trvalo mu hodně dlouho, než mu to došlo a najel tam... a co si vybavuju loni, když to tam rozkopali, tak to vypadalo dost podobně - člověk to včas zpomalil, udělal mezeru, blikal a nic.

    CHEFF: Hele nechci se přít, že spousta lidí zase pouští úplně nesmyslně, to je pravda. Ale jak v tom autobusu řešíš to, že ten před tebou chce z té hlavní odbočit a pak taky musí zastavit, protože buď dává přednost těm proti nebo musí dost zpomalit na to, aby odbočil.
    BIGHEAD
    BIGHEAD --- ---
    CHEFF: No prave ze z prahy jezdim tu kazdej den a kazdej den potkavam takovidle lidi, jako nereknu kdyz jedes v kolone a sem tam nekoho pusti to proc ne to ja taky poustim, ale kdys jede souvysla kolona aut 50km/h a jedno vemeno napadne pustit nekoho z vedkejsi zacne brzdit, ne ze sunda nohu z plynu, ale jde na brzdy. Zastavit osobak to je pohoda, ale nakladak co jede za tebou??? Nebo nedej boze autobus s padesati lidma??? Pral bych ti zazit kdyz vezes 50 lidi a najednou nejakej tupec na hlavni zacne brzdit aby pustil nekoh z vedlejsi. S autobusem sed porad jednou nohou v kriminale, nam projetou pulku evropy, v zivote sem nepotkal v nemecku nebo v rakousku aby nejakej dement poustel na hlavni z vedlejsi zato v cechach a na slovensku(to ani nebudu komentovat). Nicmene todle vsechno upravuje sinicni zakon 365, pokud nevis co znamena hlavni silnice a nevis jak se na na ni mas chovat doporucoval bych precist, pokud to nepochopis tak doporucuju autoskolu( i kdyz teda o ceskehch autoskolach si taky myslim svy).

    Fakt bych pral tadytem chytrakum si dat par jizd v nakladaku este lepe v autobuse treba s detma svych kamaradu a odvezt je na skolu v prirode, je fakt kurva rozdil zabrzdit smudlatlo do 3,5t nez 20t plnejch lidi
    CHEFF
    CHEFF --- ---
    BIGHEAD: Tak zrovna s timhle úplně nesouhlasím. Osobně patřím k těm, kteří na hlavní poměrně často pouští, protože znám mnoho míst, kde bez toho prostě z vedlejší nenajedeš (zvl. pokud odbočuješ vlevo...) nebo velmi obtížně. Ovšem nejjednodušší jak to provést je, je pouze pomalu zvětšit mezeru před sebou a bliknout mu (zpomalení = pustím plyn). Jako zastavovat na hlavní mě ještě nenapadlo (krom chodců a tam si dávám pozor co jede za mnou...). Ovšem jsem zvyklej z Phy, kde i z vedlejší reagují velmi pružně (takže puštění plynu bohatě stačí). Ovšem, pak jsou místa, kde to prostě nefunguje, pač na vedlejší čumí jak puci, a nejsou schopni včas reagovat... (aby se vešel, musela by hlavní zastavit = blbost).

    Beru to jako takovou ohleduplnost. (Pokud moje cca 2s přibrždění, který za chvíli stejně dojedu, někomu ušetří 5minutový stání...). Ale taky je pitomost pouštět někoho na hlavní, pokud jsem tam sám a za mnou je místa habaděj (s tím fakt nikdo nepočítá).
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    BIGHEAD: Presne tak, dobroserstvi je obecne negativni jev, a v tomhle obzvlast.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    KRUPAN: Nebylo to na D5? Ten, kterej jsem tam videl ja, jel teda v pravym, ale Fabii jedouci v prostrednim celkem s prehledem predjizdel :-).
    BLAF
    BLAF --- ---
    KRUPAN: Potvrzuji, ten splasenej pulitr ze sekacky kdyz se splasi, tak prekvapive tahne. Trabant s motorem s Wartburgu si sahne i na 200 :)
    BIGHEAD
    BIGHEAD --- ---
    GRANTORINO: Mas uplne recht, ten co je na hlavni tak je proste na hlavni a ma jet, a ten co je na vedlejsi si proste pocka tak to proste je a ma bejt, kolikrat uz sem jel po hlavni (nakladak 16tun) a debil predemnou zacal poustet z vedlejsi??? Ubrzdit 16t fakt nejni prdel
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    SPM: ne, jel naprosto sam :)
    SPM
    SPM --- ---
    KRUPAN: nebyl přivázanej tažnym lanem za BMW před nim? :-)
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    ted jsem videl trabanta... na dalnici... v levym... a ve 120 predjizdel :))
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    JOPS: jo pripada mi to ted takovy trochu "modni"... jsou mista, kde neprojedes kdyz ti obcas neda nekdo prednost/ treba u nas v modranech z komoran je tu ted hrozny provoz bez svetel a po ranu bys na tu hlavni z vedlejsi vubec nevjel, ale pozoruju, ze mi zacinaji davat prednost vsude mozne, kde to potreba ani neni.
    v te situaci je clovek fakt prekvapenej a bud zareaguje nebo jen cumi, ale tak v 50% jim mavnu at koukaj jet a nedavaj mi prednost, dela to akorat bordel na silnici a az se zbourame, tak to bude muje vina :P.. takze ne. nekdy vidim, ze bude snazsi radsi jet nez cekat az tomu joudovi dojde, ze ma jet a ne predelavat pravidla silnicniho provozu.
    clovek pak musi bejt opatrnej na druhou, nevis jestli ti dava prednost, je tak pomalej nebo nevi jak ma jet :D
    MVEK
    MVEK --- ---
    JOPS: To není omluva, ale tipl bych zkrat unaveného, nebo prostě starého člověka, začal dávat přednost zprava... Ano, měl by přehodnotit, jestli mu opravdu stojí za to dál jezdit, nebo jestli s tím nemůže něco dělat (jo a ještě je otázka, jestli ho nezblby nějaké ty články vloni o tom, že u nás bude teoreticky moct být kruháč upravený tak, že to nebude kruháč, a tedy bude mít přednost ten najíždějící).

    Na druhou stranu mně se takhle stává zkrat, že vjedu do křižovatky a uvědomím si, že netuším, jak vede hlavní (obvykle aspoň vím, že jsem na ní, nebo nejsem, ale ne, jestli zatáčí), protože je to někde ve vesnici, a není to jasné. A mám pocit, že tohle se za deset let aktivního ježdění spíš zhoršuje, než zlepšuje, což mě děsí, jak dopadnu po čtyřícítce, nebo kdybych jezdil do práce denně (ok, to by bylo asi po naučené trase), ve stresu atp.
    MVEK
    MVEK --- ---
    J3RRYNA: Je to slovíčkaření, ale dodal bych, že neprokazuješ znalost zákona, ale jen jeho malé části, která obsahuje otázky a odpovědi:-).
    A já se zpočátku chtěl naučit tehdy (2004) opravdu zákon, a ne se učit otázky, jenže když jsem pak narážel na otázky, které mi nedávaly smysl ani po porovnání se zákonem (konkrétně si už pamatuji jen pár otázek týkajících se značek), tak jsem to taky vzdal a do zákonu jen občas zpětně nahlížím, když si nejsem jistý něčím konkrétním, nebo když mám e-learning školení řidičů v práci.
    JOPS
    JOPS --- ---
    jedu klasicky do prace, a u Nove Vsi jsou dva kruhove objezdy. Najizdim na nej a koukam, jak cervena fabie, ktera jede po kruhovem objezdu pousti auto, ktere chce na kruhovy objezd vjet. Ten co cekal az fabie projede, tak byl docela vykulenej a asi moc netusil co ma delat a ti za fabii zase museli na brzdy. No a ve fabii sedel pan starsiho veku, tipuju 60+.

    Nekdy se nestiham divit, co se deje...
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    JFM: Není součástí zkoušky v autoškole náhodou taky prokázání znalosti ZPPK, hm? Tady nejde o boj se systémem, ale o to, aby se systém držel alespoň co možná nejblíže pravidel, která sobě sám nastavil...
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    TALPENNY: zakaznika mentalita je takova, kam te pusti pri zkouskach. Kdyz zkousejici da ridicak nekomu, kdo nezvladl zaklady rizeni nebo s nima ma evidentni problem, tak je problem na strane zkousejiciho ne uciciho se ridice. Je to jednoduche. To zakladni se nedodrzuje a proto je na silnicich bordel. Vyresit to jde jednoduse, ale nechce se.
    JFM
    JFM --- ---
    J3RRYNA: Jenže po ukončení autoškoly jaksi nemáš potřebné zkušenosti na boj se Systémem, takže radši čekáš na vydání ŘP, aby tě pan policajt nezastavil bez něj.
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    HALCYON: není nutno čekat na vydání řidičáku fyzicky do ruky, viz. ust. § 92 odst. 7) zák. 361/2000 sb. o provozu na pozemních komunikacích: "Splňuje-li žadatel o řidičské oprávnění nebo o rozšíření řidičského oprávnění všechny podmínky podle § 82, má právní nárok na udělení řidičského oprávnění nebo na jeho rozšíření."

    To v praxi znamená, že v momentě, kdy po úspěšném složení zkoušek v autoškole podáš žádost o udělení ŘO/vydání ŘP máš de iure nárok na udělení ŘO - v případě, že Tě budou fízle kontrolovat, můžou Tě max. popotahovat za jízdu bez ŘP v rámci zbytkového přestupku dle § 125c odst. 1) písm. k). Nemůžou Ti přišít jízdu bez ŘO - jednak chybí materiální aspekt a jednak je v zákoně Tvůj právní nárok na udělení ŘO definován, což činí absenci materiálního aspektu naprosto nerozstřelitelnou. Blokově á 200 - 300Kč, ve správním řízení je to teroeticky snad do 2,5k + náklady řízení, ale ze zmrdobijecky zábavní praxe mám zkušenosti, že i to správko se dá buď úplně vyhrát, alternativně to ukončí blokově řádově za pětikilo. Měl jsem nějaký ten případ prvořidiče, kterej "jumped the gun" a hrozilo mu rok bez papírů, body + 25k pokuta minimálně. Po výše naznačené obhajobě to úřad překvalifikoval na výše zmíněné "jiné porušení povinností" a blokově SŘ ukončil za pětikilo...
    HALCYON
    HALCYON --- ---
    TALPENNY: Nehledě na to, že člověk udělá papíry a pak MUSÍ čekat měsíc, než dostane řidičák a může řídit auto. Přítelkyně teď řidičák udělala, musí čekat a je ve stresu, protože má pocit, že to po těch "jízdách" od autoškoly zase zapoměla :D. Samotná/se mnou řídit nechce, tak si asi ještě připlatíme kondiční jízdy.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam