• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    DIVA: Dvojnasobne? Za takovy bych daval naprosto likvidacni pokuty (tady odstav kamion, a dokud nezaplatis, tak na nej nesahej). I kdyz chapu, ze ridic je kolikrat ten posledni, kdo by za to mohl.
    DIVA
    DIVA --- ---
    Zakony jsou celkem fuk, proste vis jak tvoje auto brzdi pri aktualni vaze nakladu. Ja kolikrat jezdim prevazena treba dvojnasobne ve spickach okolo velkych evropskych mest, kde se zasadne jezdi stylem plynule (treba stovkou) se pohybujici kolona, no holt si drzim navenek nesmyslnou fugu pred sebou. Jasne ze me predjizdeji, obcas nekdo i troubi a nadava a gestikuluje .) tak nejspis naprosto nechape dynamiku te masy co vezu za kabinou, co nadelam at se vztekne. Stejne tak obcas nekoho vystresuju tim, ze s nakladakem, ktery je naprazdno normalni silny vykonny stroj, spacham nejaky sviznejsi manevr, nedejbuh osobne jeho predjedu. Je holt terba pocitat s tim, ze ten pred tebou muze udelat naprosto cokoli, ty jsi v tom aute od toho, abys ho mel pod kontrolou a za vsech okolnosti ubrzdil. Je to nefer, zvlast kdyz se obcas odnekud vynori idiot co te supem predjede a vybrzdi, zazila jsem mockrat, no nic se neda delat, vitej ve svete lidi. Premyslej jak by bylo mozne tomu systemove predejit, pokud vubec, realita provozu je jaka je a nebude lepsi. Jsi profesionalni ridic, musis ridit tuplem dobre, zvlast kdyz ostatni ridi blbe. Zivot.
    BIGHEAD
    BIGHEAD --- ---
    JFM: Jo sory sem se sek ale stejne bezpecna vzadelenost je relevantni, kolikrat si myslis ze to je dost a stejne je to malo, zalezi na dementovi pred tebou, nic se nemeni na tom ze hlavni je hlavni a vedlejsi je vedlesi
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    JFM: ...a tam se ti vzápětí nacpe nějakej pretekár s kšiltem, kterýmu připadá, že tam máš moc místa a vešly by se tam aspoň tři auta.
    SPM
    SPM --- ---
    MVEK: no právě, já jsem snad ještě nepotkal auto, které by ten blinkr dalo dřív, než šláplo na brzdu...
    MVEK
    MVEK --- ---
    SPM: Asi stejně blbě to řeší, protože by dotyční měli dát včas blinkr, nebo zpomalovat pozvolna, případně zpomalit až v odbočovacím pruhu, nebo rozšíření, ale bokem, kde se vejdou dvě auta vedle sebe.

    Což mi připomíná, jak miluji ty, kteří při odbočování jsou uprostřed pravda jen jednoho značeného pruhu, ale není problém je objet, kdyby byli víc stranou (někdy napůl přes rozbitou krajnici, jindy kousek přes čáru do protisměru, ale v nejhorším krokem se pořád dá objet).
    JFM
    JFM --- ---
    BIGHEAD: 361/2000 sb., paragraf 19, odst. 1. Račte si přečíst. S náklaďákem nejezdím, ale s přeplněnou dodávkou nebo s těžkým vozíkem ano, a vżdycky si nechám dostatečný rozestup.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    CHEFF: Ono je něco jiného pouštět ve městě a uprostřed ničeho na hlavním tahu. Takhle už jsem byl dvakrát svědkem nehody, kterou to způsobilo. Když nějaký chytrák ve štrůdlu jedoucím 80 na hlavním tahu náhle zbrzdí na 0 a začne pouštět.
    SPM
    SPM --- ---
    CHEFF: tak třeba zrovna speciálně na jižní spojce mi přijde, že ty lidi na tom nájezdu čumí někam kdoví kam... Pouštěl jsem tam zrovna včera někoho za Štěrboholama v tom zúžení, kde on stál na stopce. Ta kolona aut se přede mnou prakticky zastavila, takže jak se zase rozjížděla, tak jsem akorát pustil brzdu a nechal to pomalu jet a bliknul - trvalo mu hodně dlouho, než mu to došlo a najel tam... a co si vybavuju loni, když to tam rozkopali, tak to vypadalo dost podobně - člověk to včas zpomalil, udělal mezeru, blikal a nic.

    CHEFF: Hele nechci se přít, že spousta lidí zase pouští úplně nesmyslně, to je pravda. Ale jak v tom autobusu řešíš to, že ten před tebou chce z té hlavní odbočit a pak taky musí zastavit, protože buď dává přednost těm proti nebo musí dost zpomalit na to, aby odbočil.
    BIGHEAD
    BIGHEAD --- ---
    CHEFF: No prave ze z prahy jezdim tu kazdej den a kazdej den potkavam takovidle lidi, jako nereknu kdyz jedes v kolone a sem tam nekoho pusti to proc ne to ja taky poustim, ale kdys jede souvysla kolona aut 50km/h a jedno vemeno napadne pustit nekoho z vedkejsi zacne brzdit, ne ze sunda nohu z plynu, ale jde na brzdy. Zastavit osobak to je pohoda, ale nakladak co jede za tebou??? Nebo nedej boze autobus s padesati lidma??? Pral bych ti zazit kdyz vezes 50 lidi a najednou nejakej tupec na hlavni zacne brzdit aby pustil nekoh z vedlejsi. S autobusem sed porad jednou nohou v kriminale, nam projetou pulku evropy, v zivote sem nepotkal v nemecku nebo v rakousku aby nejakej dement poustel na hlavni z vedlejsi zato v cechach a na slovensku(to ani nebudu komentovat). Nicmene todle vsechno upravuje sinicni zakon 365, pokud nevis co znamena hlavni silnice a nevis jak se na na ni mas chovat doporucoval bych precist, pokud to nepochopis tak doporucuju autoskolu( i kdyz teda o ceskehch autoskolach si taky myslim svy).

    Fakt bych pral tadytem chytrakum si dat par jizd v nakladaku este lepe v autobuse treba s detma svych kamaradu a odvezt je na skolu v prirode, je fakt kurva rozdil zabrzdit smudlatlo do 3,5t nez 20t plnejch lidi
    CHEFF
    CHEFF --- ---
    BIGHEAD: Tak zrovna s timhle úplně nesouhlasím. Osobně patřím k těm, kteří na hlavní poměrně často pouští, protože znám mnoho míst, kde bez toho prostě z vedlejší nenajedeš (zvl. pokud odbočuješ vlevo...) nebo velmi obtížně. Ovšem nejjednodušší jak to provést je, je pouze pomalu zvětšit mezeru před sebou a bliknout mu (zpomalení = pustím plyn). Jako zastavovat na hlavní mě ještě nenapadlo (krom chodců a tam si dávám pozor co jede za mnou...). Ovšem jsem zvyklej z Phy, kde i z vedlejší reagují velmi pružně (takže puštění plynu bohatě stačí). Ovšem, pak jsou místa, kde to prostě nefunguje, pač na vedlejší čumí jak puci, a nejsou schopni včas reagovat... (aby se vešel, musela by hlavní zastavit = blbost).

    Beru to jako takovou ohleduplnost. (Pokud moje cca 2s přibrždění, který za chvíli stejně dojedu, někomu ušetří 5minutový stání...). Ale taky je pitomost pouštět někoho na hlavní, pokud jsem tam sám a za mnou je místa habaděj (s tím fakt nikdo nepočítá).
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    BIGHEAD: Presne tak, dobroserstvi je obecne negativni jev, a v tomhle obzvlast.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    KRUPAN: Nebylo to na D5? Ten, kterej jsem tam videl ja, jel teda v pravym, ale Fabii jedouci v prostrednim celkem s prehledem predjizdel :-).
    BLAF
    BLAF --- ---
    KRUPAN: Potvrzuji, ten splasenej pulitr ze sekacky kdyz se splasi, tak prekvapive tahne. Trabant s motorem s Wartburgu si sahne i na 200 :)
    BIGHEAD
    BIGHEAD --- ---
    GRANTORINO: Mas uplne recht, ten co je na hlavni tak je proste na hlavni a ma jet, a ten co je na vedlejsi si proste pocka tak to proste je a ma bejt, kolikrat uz sem jel po hlavni (nakladak 16tun) a debil predemnou zacal poustet z vedlejsi??? Ubrzdit 16t fakt nejni prdel
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    SPM: ne, jel naprosto sam :)
    SPM
    SPM --- ---
    KRUPAN: nebyl přivázanej tažnym lanem za BMW před nim? :-)
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    ted jsem videl trabanta... na dalnici... v levym... a ve 120 predjizdel :))
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    JOPS: jo pripada mi to ted takovy trochu "modni"... jsou mista, kde neprojedes kdyz ti obcas neda nekdo prednost/ treba u nas v modranech z komoran je tu ted hrozny provoz bez svetel a po ranu bys na tu hlavni z vedlejsi vubec nevjel, ale pozoruju, ze mi zacinaji davat prednost vsude mozne, kde to potreba ani neni.
    v te situaci je clovek fakt prekvapenej a bud zareaguje nebo jen cumi, ale tak v 50% jim mavnu at koukaj jet a nedavaj mi prednost, dela to akorat bordel na silnici a az se zbourame, tak to bude muje vina :P.. takze ne. nekdy vidim, ze bude snazsi radsi jet nez cekat az tomu joudovi dojde, ze ma jet a ne predelavat pravidla silnicniho provozu.
    clovek pak musi bejt opatrnej na druhou, nevis jestli ti dava prednost, je tak pomalej nebo nevi jak ma jet :D
    MVEK
    MVEK --- ---
    JOPS: To není omluva, ale tipl bych zkrat unaveného, nebo prostě starého člověka, začal dávat přednost zprava... Ano, měl by přehodnotit, jestli mu opravdu stojí za to dál jezdit, nebo jestli s tím nemůže něco dělat (jo a ještě je otázka, jestli ho nezblby nějaké ty články vloni o tom, že u nás bude teoreticky moct být kruháč upravený tak, že to nebude kruháč, a tedy bude mít přednost ten najíždějící).

    Na druhou stranu mně se takhle stává zkrat, že vjedu do křižovatky a uvědomím si, že netuším, jak vede hlavní (obvykle aspoň vím, že jsem na ní, nebo nejsem, ale ne, jestli zatáčí), protože je to někde ve vesnici, a není to jasné. A mám pocit, že tohle se za deset let aktivního ježdění spíš zhoršuje, než zlepšuje, což mě děsí, jak dopadnu po čtyřícítce, nebo kdybych jezdil do práce denně (ok, to by bylo asi po naučené trase), ve stresu atp.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam