• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    FAT
    FAT --- ---
    PHAILO: Tak hned na místě dostal ty 2,5 k. Opakovaně to nemá. Sice chlastá už dlouho, ale chytili ho poprvé.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    FAT: Policie mu žádný trest nedá. Hrozí mu vězení (pokud to nemá opakovaně, podmínka), peněžitý trest a zákaz řízení, který vzhledem k naměřené hodnotě bude asi celkem dlouhý (1-10)
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    lol
    FAT
    FAT --- ---
    Kolega nadýchal 2,5 promile. Co mu, mimo flastru od PČR 2,5.- hrozí?
    HANZO
    HANZO --- ---
    DAVETESS: bacha na to, svagr dostal 20k pokutu a 6 měsíců bez ŘP za jízdu s prázdným ale právě těžkým přívěsem
    MUADDIB
    MUADDIB --- ---
    SPM: A) zákon B) ověřeno třema autoškolákam...
    SPM
    SPM --- ---
    DAVETESS: no u B+E může jít hmotnost celé soupravy přes 3,5t, do 3,5t musí být jen každé vozidlo... ještě větší smysl to dávalo při té předchozí nesmyslné úpravě, kde se posuzovali ty maximální hodnoty. Takže když jsi měl auto s max hmotností 2,5t a za ním vozík s max hmotností 1,5t, tak bylo potřeba E, ikdyž si to vezl prázdné a vešel ses celý do 3,5t...
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    Autoškola B96 na vlastní kůži: Couvání s přívěsem je totální pohroma | auto.cz
    http://www.auto.cz/autoskola-b96-na-vlastni-kuzi-couvani-s-privesem-je-totalni-pohroma-84221
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    DAVETESS: tady je to myslim jasny... 3500t vozidlo + vozik do 750 ( eventualne mensi auto s vozikem do 3500+750) normalne B. Nad 3500+ vic nez 750 ridicak B96 nebo B+E. A potom od 3500 uz B+E.
    www.auto.cz/autoskola-b96-na-vlastni-kuzi-couvani-s-privesem-je-totalni-pohroma-84221
    DAVETESS
    DAVETESS --- ---
    DIVA: Tak koukám do zákona. K čemu je B+E taky nevim.
    Podle § 80a, f), 2. můžu s B připojit vozík převyšující 750kg, pokud hmotnost soupravy nepřesáhne 3500kg.
    Podle § 80a, k) můžu připojit vozík nepřevyšující 3500kg pouze s B+E (čim ho buudu táhnout, když jsem celejch povolenejch 3500kg vyplejtval na hmotnost vozíku, to nevim).

    uffff... :-(
    DIVA
    DIVA --- ---
    DAVETESS: prijde mi celkem snadno srozumitelne, ze k voziku >750 kg s celkovou vahou do 3,5 t potrebujes b+e. Ten jiny nazor hlasa ze b+e nepotrebujes nikdy? Nebo?
    DAVETESS
    DAVETESS --- ---
    SM3: To je to o čem mluvím: dva lidi, dva různé výklady.
    Podle toho, co píšeš, nemůžu s Béčkem připojit vozík s vyšší povolenou hmotností než 750kg.
    Podle toho, co píše MUADDIB těžší vozík připojit můžu, pokud nepřesáhne nejvyšší povolená hmotnost soupravy 3500kg.

    Příklad: Auto má nejvyšší povolenou hmotnost 2 220kg, vozík má nejvyšší povolenou hmotnost 1 000kg. Celkem tedy 3 220kg. Můžu s Béčkem, nebo ne?
    SPM
    SPM --- ---
    MUADDIB: tohle myslím už taky úplně přesně neplatí a bylo to lehce změněno. Teda oni tam píšou o největší přípustné hmotnosti, tedy číslo na techničáku. Mám dojem, že byla nedávno nějaká další novela, kde se bere už v potaz okamžitá hmotnost soupravy a ne to, co tam být může...
    MUADDIB
    MUADDIB --- ---
    Řidičská oprávnění pro jízdu s přívěsy, AGADOS, spol. s r.o.
    http://www.agados.cz/poradna/ridicska-opravneni-pro-jizdu-s-privesy
    SM3
    SM3 --- ---
    DAVETESS:

    sk. B - jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg nebo v případě rozšíření rozsahu nepřevyšuje 4 250 kg.

    - Rozšířený rozsah – do 4 250 kg – záznam harmonizovaným kódem 96.


    sk. B+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg, v případě rozšíření rozsahu maximální přípustná hmotnost této soupravy nesmí nepřesáhnout 4 250 kg.


    DAVETESS
    DAVETESS --- ---
    Zdravim, žil jsem v domění, že s ŘO skupiny B můžu táhnout za autem vozík nepřevyšující 750kg, nebo převyšující 750kg pokud nepřesáhnu 3500kg na celou soupravu.
    Některé zdroje ale tvrdí, že pokud vozík převyšuje 750kg, ŘO skupiny B nestačí, a je pak třeba rozšíření na B+E.
    Procházím internety a dostávám dost protichůdné názory. Jedná se prý o jakousi špatně opsanou směrnici EU, která to B+E nařizuje...ale protože je špatně opsaná, tak asi neplatí...nebo platí...nebo jak kdy...
    Tak jak to teda je?
    MUADDIB
    MUADDIB --- ---
    JFM: když si vzpomenu na pár let starej disput s křečkem ohledně zimáků/letňáků v zimě na suchu...

    lol
    SPM
    SPM --- ---
    No a taky je to francouz... Ono do nějaké Evropské oblasti, kde jednou za 5 let napadnou 3cm sněhu, asi vážně nemá cenu kupovat zimní gumy. A pak jsou zase místa, kde prakticky nic jiného než zimáky nemá smysl. Takže univerzálně to nefunguje, ale budou místa a případy, kde ty celoročky stačit v pohodě budou...
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    ADMIX: je, ten typek to testoval dost amatersky, nemel ani stejne rozmery pneumatik. Ten druhy clanek je rozporuplny, protoze Michelin extreme tlaci celoroky.
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    JFM: What the fuck did I just read? Nejsem si jistej, jestli ten prvni clanek je nejakej trolling :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam