• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    MVEK
    MVEK --- ---
    GLOBETROTTER: Asi nám tam chybí nějaká informace, ale pokud se řidiči nedá vyvrátit, že si nastavoval stěrače, tak přece neměl jinou možnost. Nemůžu si nastavit stěrače, když stojím, to pak taky nemusím nic vidět, až se rozjedu. Samozřejmě možná se snaží vymluvit a ve skutečnosti si hrál s kdoví čím. Ale pokud tam ty stěrače jdou opravdu nastavit jen na displeji, tak je to tak jako tak důležitý problém.


    Osobně jsem si třeba volil trojkovou Fabii nejen kvůli ohledu na cenu a vyzkoušení a zkušenost z rodiny, ale i proto, že má té chytré elektorniky ještě pořád málo. Sice si po vypnutí zapalování nepohnu s okýnky, ale třeba klimatizaci plně ovládám tlačítky a knoflíky (nicméně tuhle automatickou už Scala má omezenou a otáčky už jsou jen přes displej, podle článku asi patřím k menšině, že to často stahuji, protože mi automatika moc fouká a hlučí). I tak ale třeba mám problém se světly. Jednak nemůžu rozsvítit jen zadní mlhovky, což by většinou za deště stačilo pro bezpečnost. Jednak je ten (a to pořád mechanický) ovladač strašně nelogický.
    SPM
    SPM --- ---
    GLOBETROTTER: kéž by, ale nejspíš nezačne... jenom bude řidič furt jednou nohou v kriminále, pač si může vybrat, jestli zapnout světla na dotykáči, což nesmí nebo jet v mlze bez světel, což taky nesmí :-)
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    Konečně se snad od výroby těch debilních dotykových obrazovek začne ustupovat:
    Přelomový rozsudek. Řidiči za jízdy nesmí ovládat displej v autě - Echo24.cz
    https://echo24.cz/a/SLjBz/prelomovy-rozsudek-ridici-za-jizdy-nesmi-ovladat-displej-v-aute
    HIMLHERGOT
    HIMLHERGOT --- ---
    nemohl jsem odolat

    GORG
    GORG --- ---
    BARÁK: Nepodléhejme bicyklismu. Kolo se změnilo v modlu agresivní ideologie | Názory | Lidovky.cz
    https://www.lidovky.cz/...dlu-agresivni-ideologie.A200720_152231_ln_nazory_tmr?zdroj=vybava_recombee

    no zrovna minuly tyden vyrazim po prechodu, kdyz se rozvitil zeleny panacek, kdyz tu vidim jak na protejsi strane pred prekvapenou starsi pani projel rychle nejaky bicyklista.. pekne u obrubniku blizko, tak proficel tak blizko, ze musela zbrkle zastavit a mirne ucouvnout. evidentne jedouci na cervenou doesn't giving a shit... tohle je tam zrovna hodne frekventovana krizovatka a skoro vzdy tam vyrazi i auta ten prechod krizujici.To bz tzhle situaci zrovna nehrozilo, pac jeste byly daleko, ale pani malem srazil.. ty ostatni si ho uz vsimli a pockali az prejede...
    ani ja jsem si ho nevsiml a to jsem mel z ty druhy strany vyhled. jel asi dost rychle. nerespektoval cervenou ani prechod. Ale prece je musel videt, ze se prave chystaj prechazet?
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    zrejme zalezi na kvalite automobilu, vlastnil jsem (dnes uz 30 let) stary mercedesy a u tech se to odjakziva zamykalo spolecne s centralem, takze mi to tak nejak prijde samozrejmy... :)
    SPM
    SPM --- ---
    PISKVOR: Ono když nad tím přemýšlím, tak podle mě jsem neviděl žádný zabezpečení tohohle, co by tomu fakt zabránilo... ten klíček na šroubovacím víčku, když funguje, mi asi přijde ještě nejlepší, ale jak to udělali tenkrát nám - když nemáš úplně zakrytovanej podvozek, tak tu nádrž stejně vypustíš spodem... (Jinak teda kromě zamykání plechového víčka, ať už centrálem nebo páčkou zevnitř, mám ještě teď druhý auto, které má zámek na klíč na tom plechovém víčku. Ale stejně bych řekl, že šroubovákem se dá během chvilky vypáčit).
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SPM: Šroubovací s klíčkem jsem u osobáku měl naposledy na Škodě 120... zjevně je to ten typ mechanismu "příležitost dělá zloděje," nikoli zásadní zabezpečení.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    THE_MIRACLE: To podle mě měly i staré Pandy a z nich odvozené Marbelly. Podle mě šlo o to, aby to bylo co nejlacinější.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Jinak Panda 2008 nemá nádrž zamykatelnou vůbec. Má asi 35 l maximální kapacitu, tak asi Ital předpokládal, že to nikdo krást nebude.
    SPM
    SPM --- ---
    GLOBETROTTER: nn, u ty druhy generace se zamyka akorat to plechovy vicko, to sroubovaci uz je pak bez klice. sroubovaci klicko na klic mela treba ta caddyna (kde to nefungovalo :) ) ale je to stejne vsechno takovy forovy zabezpeceni... kdysi ve felicii nam ten benzin ukradli tak, ze prorizli tu gumovou spojku, co spojuje nalejvaci trubku s nadrzi.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    GLOBETROTTER: Easyfuel maj Fordy už dlouho. Zamkne se to s centrálem. Podle mě se předpokládá že se palivo už na "západě" stejně jako v USA nekrade.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    SPM: Má to tak spousta aut. Passat B7 třeba taky.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    GLOBETROTTER: Co? Ne, zadařilo se na benzínce. (Prej celý tankování bylo velké divení, proč tam ta blbá pistole nechce držet.)
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    PISKVOR: Ještě takovej blbej dotaz - Ty doma skladuješ v kanystrech PHM?
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    SPM: Měl jsem dvojku, tedy jako Tour (výběhová výroba s ořezanou výbavou) a přiznám se, nikdy mě nenapadlo zkusit otevřít nádrž při zamčeném autě. Ale víčko bylo na klíč, ne?
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    Díky všem za rady, na košt paliva nedošlo: nakonec jsme to samodomo nepokoušeli, a nechali to profíkům - asistence poslala odtah, otevřený servis, a o půlnoci už zase jelo po vlastní ose. Celkem asi za 5k...kdyby se bylo "zadařilo", prý mohlo být i 10x dráž.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    GLOBETROTTER: Ten Sharan to má stejně - když je odemčeno, všechno "samo" funguje; ale je tam packa, která se zamyká s centrálem; možná i při pohybu?
    SPM
    SPM --- ---
    GLOBETROTTER: 2ková octavie to má třeba taky takhle, ale při zamčenym autě to zmáčknutí to neotevře :-)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    KRUPAN: Ano, to je dost pravděpodobné a nedělá mi problém tomu věřit.

    Můj point je ta logika, ty závěry který ze špatně postaqvenýho cyklopruhu "vyplývaj" ale z nějakýho důvodu to platí pouze pro kola.

    Kde jsou všichni správci pořádku a logiky, když se postaví debilně dálnice nebo silnice? Kde jsou všichni tihle inženýři když se někde na dálnici propálí miliony? Automobiová loby, autofašisti, zrušit, nesmysl, podívejte se jak je to debilně postavený, chtějí mi vnutit auto a vzít mi můj vlak, takhle to začíná a končí to tak že místo abych letěl mym větroněm budu muset stát v zácpě. Jo a podívejte se na ty zácpy, podáívejte se na ty mrtvoly, to ježdění autem vůbec nedává smysl.

    Autoaktivisti, bla bla bla....
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    SPM: To mě nenapadlo. Ale myslím, že ne. Je to takové to jednoduché "zmačknu víčko poprvé, otevře se, zmačknu podruhé, zavře se". Jestli ho v půjčovně dostanu znovu (což ale bude asi za velmi dlouho), tak to zkusím otevřít při zamčeném centrálu.
    SPM
    SPM --- ---
    GLOBETROTTER: Zajímavý... ten kryt, nezamyká se třeba s centrálem auta? Ono zase jinak, vycucávat jsem to nikdy nezkoušel, ale auta co mám teď doma, mají akorát otvírání těch dvířek mechanicky na lanko zevnitř (takže pro zloděje, pokud neřešíš, že zničíš lak na autě, tak šroubovákem to otevřeš hned). A co si zase vybavuju u některých starších VW, tak tam se klíčem odemykalo přímo to šroubovací víčko, ale dost často to bylo rozbitý a stejně to nešlo zamknout :-) ).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam