• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SAMOUT: Jasně, to je výbornej nápad, kdo chce ze Synkáče k Vinohradům, tak si udělá vejlet kolem Fidlovačky, aby to nebylo moc blízko křižovatky, páč křižovatka je MOJE MOJE MOJE, a ostatní ji užívají jen proto, aby mě prudili, a ne aby se taky někam dostali. /s

    Pak je teda ještě možnost extra fáze a la Japonsko - ale probůh, to by se něco dělalo extra pro chodce, HEREZE!!!!!!
    Saturday afternoon at Shibuya Crossing, Tokyo
    https://www.youtube.com/watch?v=QXtOdSgf6Ic
    PIVECEK
    PIVECEK --- ---
    SAMOUT: Presne, hlavne ty kruhace. Nejhorsi to je u tech dvouproudovych, kdy resis zarazeni z vnitrniho mezi auta a pak ti tam na prechodu nekdo slapne a ani ho vcas nevidis:)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    BAAL: Zpusobeno hlavne naprosto imbecilnim zvykem davat prechod hned k vyjezdu z krizovatky. Coz je obecnej jev. Obzvlast pikantni to je u kruhovejch objezdu, kdy ho celej zablokuje auto, ktery ceka na chodce.
    BAAL
    BAAL --- ---
    Btw, když se tu řeší přednost na křižovatkách, tak podobě je často vidět problém s předností chodců na křižovatce pod náměstím Bratří Synků.

    Auta co odbočují do leva, dávají přednost proti jedoucím, případně tramvaji a pak se rozjedou aby co nejrychleji opustila křižovatku, problém ovšem je, že ve stejné situaci mají zelenou chodci.

    Poměrně často tam vidím, docela nebezpečně situace náhlého brzdění, protože řidiči nepočítají s předností chodců při odbočování doleva mám dojem. Docela bych tam ocenil značku nebo oranžovou výstrahu.



    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    COWBOY: To platí jen pro Východní Německo. Pozůstatek NDR. Je to tam podobné jako v USA.
    BAAL: V USA to neplatí obecně. Možná je to stát od státu, ale minimálně v některých státech jen z pravého pruhu (k odbočení může sloužit více pruhů), musí se zastavit a na některých křižovatkách může být odbočení na červenou výslovně zakázáno. A pokud jsou obě ulice / silnice jednosměrné, může se na červenou odbočit doleva, ale zase jen z levého pruhu.
    EXAGE
    EXAGE --- ---
    NEBIQUE: Pomerne casto se to tam deje... protoze lidi koukaj asi metr pred auto a tim to hasne.
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    BAAL: V Německu je tuším ta šipka permanentní. Jako plechová cedulka.
    BAAL
    BAAL --- ---
    KIE: Toto je celkem imho lepe vyresene v US, kde se na cervenou pokud neni znackou receno jinak odbocuje do prava s tim ze das prednost a sipek vpravo netreba
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    SAMOUT: Jj. Dokonce na Cimicky je to posichrovano tim, ze mas po odboceni svuj pruh oddelenej plnou carou, takze davat prednost vlastne neni treba, i kdyby tam neco jelo.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    COWBOY: zpomalím a sleduju co to auto vlevo (nevím, jestli má červenou nebo ne), když zastaví, jedu, když nezastaví, dám mu přednost a jedu až pak
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    TOOMIX: A kdo tedy pojede první? Na to, abych dokázala bezpečně správně odpovědět mám málo dát.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    EXAGE: No, takovych, kde by bylo mozny bourat (tedy ti ostatni nemeli cervenou) je opravdu minimum. Ja znam v okoli dve (na Strizkove u vyjezdu z Liberecky smer centrum, v Bohnicich na krizovatce Cimicka / K Pazderkam). A v obou pripadech je to tam proto, ze se nekomu nechtelo resit velkej semafor, protoze srazka je vyloucena (za predpokladu, ze lidi nebudou ignorovat, ze maj cervenou).
    EXAGE
    EXAGE --- ---
    TOOMIX: No, naštěstí, vzhledem k odpovědím, takových křižovatek moc není. :)
    KIE
    KIE --- ---
    TOOMIX: tohle je naprosto běžný výkvět, nevím co v těch autoškolách učí - to že lidi nechápou, že když je v provozu světelná signalizace, je jedno jaká je tam značka hlavní / vedlejší , stejně tak hodně lidí chápe "zelenou šipku" jako absolutní přednost , i když zrovna u toho odbočování to tak není...takže za mě žádný překvapení (jo zrovna tu poslední křižovatku co ukazuje znám velmi dobře a spousta lidí to nechápe, že nemají přednost a většinou je zarazí jen to, že ty vozidla zleva ve volném směru přijíždějí hodně rychle).

    A nejlepší je ten debil co nepochopil k čemu slouží šipka pro opuštění křižovatky...takových je tady bohužel spousta, který stojí v křižovatce , čumí a vyhlíží komu by ještě dali přednost, i když jim svítí šipka pro O.K.

    Jak říkám problém autoškol a způsobu výuky v nich, lidi se nadrtí otázky, ale co to v reálu znamená, to je už netrápí. A do toho záplava "cizinců", který se s pravidly nezdržují vůbec - přednost má ten co jede rovně a rychle.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    A přitom taková jednoduchá křižovatka

    Kvíz - kdo projede křižovatkou první? - Jehelník #10
    https://www.youtube.com/watch?v=yLyrjgEnfSw
    KIE
    KIE --- ---
    Nebezpečné předjíždění u Liblína
    https://www.youtube.com/watch?v=_uBdTysgFUg&feature=emb_logo
    FAITH
    FAITH --- ---
    GLOBETROTTER: Co otocit, i cuvat sa na nom da! Na vlastne oci kedysi davno videne, cuvajuci polsky autobus i s pasaziermi, niekde v Olomouci.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    KRUPAN: Myslíš, že se nenajdou tací, kteří si nikdy neuvědomili, že se dá na kruháči bezpečně a pohodlně otočit? :-)
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    PISTA1: Tak předpokládat, že někdo udělá píčovinu, (= být ve střehu, nemít klapky na očích) je něco trochu jiného, než skutečně přibrzdit v případech, kdy někdo najíždí k silnici apod. (= to, co jsem psal a na co reaguješ), ok? To naopak hrozí, že to někdo nedobrzdí za mnou, protože v 99 % případů budu přibrzďovat bezdůvodně.

    A jako sorry, tenhle příklad právě dobře ilustruje, co jsem psal: si vezmi, že místo ávky tam máš rodinné auto omotané okolo stromu nebo na střeše v poli ...
    Jestli tady máte všichni auta s bočními airbagy i vzadu a nejnovější dětské sedačky (já teda mám, a stejně bych šel primárně na brzdy), tak prosím, pošlete si klidně to auto s dětma do manévru. Ale většina dnešních aut takhle bezpečná není a je opravdu pro posádku výrazně bezpečnější to poslat čelem někomu do kufru než bokem do protijedoucího auta nebo do stromu nebo kotrmelcem do pangejtu ....
    MIKEE
    MIKEE --- ---
    JFM: nejsem stavar a ano, vsechny reseni zneji dost draze + neznam statistiku jak moc velky je to realne problem tj. kolik aut co vyleti ze silnice dopadne vyrazne hur kvuli prikopu vedle ni
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam