• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    DURDIN
    DURDIN --- ---
    STRACENA: IMHO někdo si spočítal, že pokud se pojede celou dobu 30, tak to vyjde přesně tak, aby to na sjezdech dávkovalo auta tak, aby nezatizila další infrastrukturu. Takže v reálu zabere cesta stejný čas, ale nebude to všude tak ucpané.
    Tak málokdy se kolona zastaví na rovné cestě bez překážek. Ta cesta může mít klidně 40 pruhů, ale pokud půlka co tam jedou potřebují sjet třeba do fabriky, kde je příjezdovka o jednom, max dvou pruzích, po cestě tři semafory a na konci ještě závora, která odbaví jedno auto za minutu, tak je jasné že se to promítne 10 km zpátky az do těch 40 pruhů.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    SITH: jenze my nemame ani poradne dva pruhy a to se bavim o cele CR. Nic se tu 30 let neresilo a najednou se vsichni divi, ze stare silnice nestaci. Pritom by dost pomohlo dodela alespon normalni dalnicni sit a obchvaty mest, na to misto je. Podzemni parkovani ve mestech by vyresilo kam s auty a 30 nam flakli na sidliste uz taky, vsichni jezdi nadale 50, az na par dementu, kteri musi jet presne podle znacek.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Profesor Kees Christiaanse z renomovaného nizozemského ateliéru KCAP Architects and Planners doporučil omezování aut ve městech, zavádění plošného snížení rychlosti na 30 km/h a upozornil, že v autech na magistrále sedí menšina – převážně bílí muži středního věku, kteří autem jet nepotřebují, ale pouze jím jet chtějí.

    Pachatel se našel jako vždy.

    zdroj: alarm; cvrk nějakýho dementa
    RALI
    RALI --- ---
    SITH: Vzhledem k loby automobilek k nucenemu prechodu na elektro, bych rekl ze trh s automobily je temer nasycen. 2 auta v rodine jsou uz celkem standard (od konce devadesatek, kdy bylo jeste obvykle auto vubec nemit, je to narust enormni), 3. uz si asi vetsina porizovat nebude. Radsi dostavet poradny obchvat, aby i jen cesta na druhy konec mesta pro me byla prijemnejsi po okruhu, nez se motat mestem...
    SPM
    SPM --- ---
    Mně jenom baví, jak se Praha v tomhle pořád srovnává se západními metropolemi, ale taky se pak zapomene srovnat, že proti těm západním zemím je Praha tak akorát trošku větší vesnice. Ostatně pro začátek by možná úplně stačilo, kdyby šla alespoň objet, aby do ní nemuseli jezdit všichni ti, co tam vlastně ani nechtějí :-)
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    Dneska slušný bizár na Liberecké: mezi auty běhal nějaký pomatenec s hnědým kusem hadru a asi si hrál, že jako krotí býky (=auta). Různě se věšel na jedoucí auta, házel na kapoty atd. Samozřejmě to celý zastavilo, pár řidičů vylezlo a jalo se ho nahánět mezi polojedoucími auty, podařilo se mu ještě přeskočit přes svodidla do plnou rychlostí jedoucího protisměru, kde ho jen tak tak nesrazila dodávka. Celej protisměr naštěstí zvládl zastavit, protože se za ním vrhl i jeden z pronásledujících řidičů, který ho naprosto famózním bodýčkem poslal na zem a začal mu strašně nakládat, pak už jsem jel :)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    STRACENA: Ve skutečnosti spíš sjednocení statu quo. Třicítka mimo hlavní tahy, kde to ještě není? #sorryjako
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    SITH: Jen by bylo férové to napsat. Já proti tomu co si sama Praha rozhodne nic nemám, i kdyby to bylo 15km/h. Teze o rozšíření nějaké dálnice byť i o jeden pruh jsou úsměvné viz. D1
    SITH
    SITH --- ---
    FORTRESS: což je asi tak jediné řešení siatuace, protože dalších dvacet pruhů na dálnicích a deset pruhů na silnicích nepřibude a aut je čím dál tím víc. Donekončna přidávat tunely, pruhy a dálnice nelze
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Bednár má samý super nápady, třeba nahradit individuální výstavbu tzv. kolektivními domy které se u nás stavěli za totality. Kdo čte jeho články na finmagu asi ví odkud vítr fouká. Jinak tohle zpomalování eufemisticky "zklidňování" dopravy má za cíl otrávit řidičům aut jízdu aby tak preferovali jiný druh dopravy - MHD.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    DAVETESS: stacil by kruhac a je po problemu :D tu krizovatku znam, stavuju se tam nekdy v Lidlu kdyz jedu na chalupu
    LAZARIUS
    LAZARIUS --- ---
    ANT_39: dává se to to jako přechodné dopravní značení, když se vedlejší silnice připojuje na hlavní, kde funguje kyvadlový provoz řízený semafory - tedy aby ses zařadil mezi auta, co mají zrovna zelenou
    ANT_39
    ANT_39 --- ---
    Vcera jsem narazil na C14a "jiny prikaz" s prikazem "zarad se do proudu vozidel". Mam za to, ze to bylo pod stopkou, ale nejsem si 100% jistej, jestli to nebylo pred ni na zvlastnim sloupku. Bylo to v obci. Ted uz se mi bohuzel nedari dohledat, kudy me to waze protahl a co to bylo za krizovatku. Kazdopadne, nikde nikdo, tak jsem nemusel resit, co to presne znamena, ale... co to presne znamena? Kam se to dava, jakou situaci to ma resit?
    RALI
    RALI --- ---
    DAVETESS: Znacka STOP je nejvetsi zlo silnic, jen lidi mate a nic neprinasi...nebejt tam ta stopka, vsichni jezdej jako na križi :)
    DAVETESS
    DAVETESS --- ---
    SPM: Míjení se při odbočování je tam opravdu oříšek. Červenej musí jet poměrně dlouho protisměrem. Mrknu se do zákona, jestli je tam definice jedné a dvou křižovatek, a půjdu si pohovořit s úředníky na odbor dopravy, jak je to myšleno (ta křižovatka je po rekonstrukci). Minimálně by to chtělo pod stopkou tu mapku...
    SPM
    SPM --- ---
    Hele a teď taková otázka, protože to potkávám podle mě poslední dobou čím dál více - nejspíše tím, že obce čím dál více milují do té křižovatky nandat ještě betonový ostrůvek, který ten problém zhorší :-) Kdyby ten modrý odbočoval doleva (na tu hlavní) tak je to jak? :-)) Protože pokud by to byla jedna křižovatka, měli by jet zároveň a minout se boky, ale to při takovémhle patvaru křižovatky provést nejde :-)
    MELOP
    MELOP --- ---
    DAVETESS: Já tam teda vidím jako hlavní příčinu váhání tu stopku.
    Podle mne jsou tady tak trochu v rozporu pravidla s intuicí.

    Protože pravidla jsou jasná a pokud bych jel po dráze červeného, tak bych dával přednost modrému automaticky.

    Ale kdybych jel jako modrý, tak nejspíš taky nechám červeného projet.
    Proč?
    Protože už jsem stejně zastavil, takže moje plynulost jízdy je stejně v -píííp- a upřímně, spoléhat na to, že přednost, na kterou mám nárok, mi taky bude dána, nemusí být dlouhodobě dobrá strategie přežití, takže radši počkám, až v křižovatce opravdu nikdo nebude a to bez ohledu na to, kdo přesně má jakou přednost.
    (zase faktem je, že kdybych viděl, že červený zastavuje, tak by mi to docvaklo a snažil bych se z křižovatky vysmahnout, to zas ano)

    A totéž bude +/- platit i při odbočování doprava, byť tam je to pochopitelné trochu méně.
    DAVETESS
    DAVETESS --- ---
    Jojo, je mi jasný, že tu křižovatku všichni považují za dvě křižovatky vedle sebe. S tim modrym autem se ale na sebe díváme ještě v momentě, kdy oba stojíme a čeká se na uvolnění hlavní. Koukáme na sebe a víme o sobě. Přesto si pak nejsou jistý svojí předností.
    Blbý je taky to, že část řidičů (zpravidla chlapi) to berou jako jednu křižovatku, kdežto část (zpravidla postarší dámy, nebo důchodci) radši stojej a čekaj.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam