• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Tak na internetu se u truck tire blowout každej může podívat jak to vypadá na dálnici - kamion se ve vteřině zatočí do směru kde bouchne pneu a projede vším co mu stojí v cestě. Mně to stačilo u fabie s nízkoprofilovou pneumatikou a měl jsem co dělat to udržet. Smolná tragedie která jen ukazuje že snaha mít "0" mrtvých na silnicích je bruselská chiméra.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    ZVIRATKO: jenže technologie ti furt neochčije fyziku. Osobák má tunu a půl, i nenaložený kamion patnáct tun. Jo, můžeš si pohrát s modelací těžiště a místa nárazu, ale kinetická energie bude furt desetkrát vyšší. A u naloženého nepřetíženého kamionu třicetkrát vyšší.

    (studovala jsem o fakultu vedle, takže furt nějaké ty základy fyzikálních modelací jsem dělala)
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    How Road Barriers Stopped Killing Drivers
    https://www.youtube.com/watch?v=w6CKltZfToY


    nebudu komentovat ceske normy (necetl jsem), ale jsem si pomerne jisty ze technologie existuje (a technologie bude spis o konstrukci nez o hi-tech materialech, rozhodne to neni z titanu :))

    jestli jsou normy zamrzle nekde ve 70kach tak je to smutne...
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZVIRATKO: svodidla nezabrani tomu aby je projel kamion, to neni ani dost dobre mozny vzhledem k vaze kamionu...v Rakousku na hodne mistech postupne nahrazuji stredovy svodidla betonovejma odlitkama, ale nevim nakolil to dovede zabranit podobnymu pripadu

    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    ZVIRATKO: jako... jo a ne. Svodidla mají to auto stočit zpátky do pruhu, jenže když se koukneš na fotky, tak on je převálcoval prakticky čelně. Tohle by možná nedaly ani svodidla kategorie H4b (ty jsou testovaný nejvíc na náraz 38 tun v úhlu 20 stupňů při rychlosti 65 km/h) - a ty jsou podle normy povinný jen těsně vedle zdrojů pitné vody a při převýšení mezi směry nad 0,6 metrů.

    On to ani nebyl obyč náklaďák, ale nadměrák, ten je sám o sobě těžší (i když asi byl prázdnej, náklad na fotkách není), a podle všeho mu nejspíš rupla levá přední guma, což se prostě občas stává - a včera při těch teplotách, vzduch měl 34, silnice musela mít hodně přes 50 - to se i z té nejlepší gumy stane žvýkačka.

    Prostě kurevská, hnusná, neskutečná smůla a tragédie.

    * disclaimer: nejsem architekt pozemních staveb, ale na tu normu jsem se koukala: https://erf.be/wp-content/uploads/2020/02/Czeck-republic.pdf
    plus fyzika a konstrukce nákladních aut je něco, čemu se muž (a tedy potažmo i já) věnuje posledních skoro patnáct let
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    ANDR3E: za to by si mel sednout ten co tam naprojektoval nebo realizoval ty svodidla, presne to se stat nema
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    tohle je sileny...a neudelas s tim vubec nic, a ani ti nepomuze ze se vezes v Q7

    Kamion smetl auto v protisměru na dálnici D5. Tři mrtví včetně dvou dětí - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/krimi/clanek/vazna-nehoda-kamionu-a-auta-zavrela-dalnici-d5-na-tachovsku-40404799
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    HARDCABB: hlavne D1 chybi na kazde strane pruh, zakaz predjizdeni kamionu a kontroly + dodrzovani jizdy v P pruhu, pak by byla na pohodu.
    HARDCABB
    HARDCABB --- ---
    je to vrazda, s naivni predstavou ze D1 je v sobotu (a navic o prazdninach) lepe prujezdna nez kdykoliv jindy jsem se davno rozloucil. pocet aut je rozhodne radove nizsi, ale vyjedou idioti co si jinak na dalnici netroufnou a je to pak ve vysledku vetsi stres a casova prodleva nez v pondeli rano.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    FRIZER: Tak já v sobotu asi rekord - cestou do Zlína asi sedm bouraček.. Průměrná rychlost asi 55 kmh
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    TRISSIE: to i s navigaci :))
    SPM
    SPM --- ---
    FAT: Ono ikdyž navigace jsou... Taky to mám podobně: "Dej mi adresu/souřadnice." "Vždyť je to tady za rohem, já tě budu navigovat." O 10km naježděných později a točení se na všech možných a nemožných místech... :-D
    FAT
    FAT --- ---
    TRISSIE: Tak to je pravda. Velká pravda!
    :-)))
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    FAT: náhodou, bez navigace člověk objeví tolik zajímavých míst, kam by se jinak nikdy nepodíval! :-)
    FAT
    FAT --- ---
    SAMOUT: Jo, já jsem nechal manželku, měla řidičák i občanku, několikrát navigovat podle autoatlasu a itineráře a nepřej si slyšet, kam až jsme dokázali dojet...
    :-DDD

    To ještě navigace nebyly. A nemyslím si, že by se to s nimi, v jejím případě, změnilo.
    :-D
    FAT
    FAT --- ---
    DANYSEK: Ale tohle dělá jen výjimečně, není to každý kus.
    :-)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    DANYSEK: Nejlepsi waze je manzelka s google maps :-).
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMIRA: waze te do ty kolony casto ochotne posle... s hlaskou, ze ocekavane zdrzeni... a samozrejme ti to rekne v miste, kde uz neni cesty ven :)
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    ADAMIRA: No vcera jsem to uprimne necekal, ale jinak pouzivam...

    Spis jestli by tam nemela ke sjezdu na Benesov byt treba stovka nebo tak neco kdyz jde o rizikovy usek ocividne...v levym magori nalepeny jeden na druhyho a za chvili hotovo...
    SPM
    SPM --- ---
    Nj, dovolený :-) To vyjíždí hromada těch, kteří by udělali mnohem lépe, kdyby se na tu chatu/hotel nechali odvézt taxíkem... :-) (aneb to co vidím, že se děje na výjezdu z Prahy v pátek odpoledne, nedejbože před prodlouženým víkendem, když má být hezky, je něco šíleného...)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam