• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    DURDIN
    DURDIN --- ---
    BATEAU: co to tam táhne od svodidel za "plachtu"?
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    BATEAU: je to je úhlem záběru kamery, nebo za tím pak vznikla moc hezká řetězovka?
    BATEAU
    BATEAU --- ---
    tohle vam udela kamion. s predni neudelate dost casto vubec nic. a co na to svodidla?
    ➡ Węgry M3- wystrzał opony na przednim kole ciągnika !!!🔴
    https://www.youtube.com/shorts/L3FOpZDGIAs
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    ZVIRATKO: Dojezdovku? Myslíš runflat?
    BLAF
    BLAF --- ---
    Samo velkou roli hraje samotny auto, kde ma nahon, vaha a jeji rozlozeni atd.
    DARK_SAVANT
    DARK_SAVANT --- ---
    JOPS: asi se to neda generalizovat.. me bouchla za dalnici zadni leva guma a auto slo hned do smyku a delat s tim neslo vubec nic.

    (nakonec jsem sel pres strechu, byla to totalka a behem toho smyku se mi sundaly vsechny ostatni gumy)
    JOPS
    JOPS --- ---
    ZVIRATKO: Jako samozřejmě disk jsem zahodil :)
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    JOPS: hrozne zalezi na pneumatice, zvlast pokud ma clovek dojezdovku tak to bude asi v pohode. Ja jel na prazdne obyc XL gume 300m a byla uplne na srac.
    JOPS
    JOPS --- ---
    mne na dalnici bouchlo prave predni kolo ve 120km/h a uplne v pohode auto slo ovladat, ja zil v presvedceni, ze auto je v tu chvili neriditelne. A dostal jsem se z leveho pruhu do odstavneho a odstavnym pruhem jsem jel asi kilometr na benzinku rychlosti 5km/h :D
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    SAMOUT: Jasný, mluvil jsem o tý u řidiče, zapomněl jsem to tam napsat.
    SPM
    SPM --- ---
    LOPIK: já bych to chápal, kdyby alespoň tím prvním sjezdem zmizel... ale on ho projel dál, aby pak na té dálnici stejně zastavil... blikačky mi přišlo, že měl puštěné asi už předtím, takže o tom asi nejspíš věděl..
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    FORTRESS: Tak zalezi ktera praskne. Kdyz pod kabinou, tak je to v riti. Kdyz pod navesem, kde je nekolik naprav se zdvojenejma kolama, tak to takova hruza neni. Kdysi bouchla pneumatika pod navesem kamionu, kterej jsem akorat predjizdel (slusna rana), a tento pokracoval v normalni, primy jizde (sacuju ze k nejblizsimu odpocivadlu).
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    SPM: Já se přiznám, že bych na dálnici jel bez gumy taky - hlavně odtud zmizet, ale to asi nebyl tenhle případ. Mně se to stalo u osobáku jednou, naštěstí relativně ve městě, ale pár kiláčků jsem si na prázdný gumě dal..
    SPM
    SPM --- ---
    Zase některý nemají problém jezdit i bez těch gum. Včera D1 směr Brno, někde půl kiláku přede mnou viditelně brutální čoud a smrad spálený gumy. Nějaká dodávka s dvouosym vlekem na koně, přední kolo na tom vleku se mu roztrhlo a lítalo kolem, vlek úplně nakřivo. Jel vesele dál :-) Ok, ještě bych to chápal alespoň do toho sjezdu, nicméně sjezd na E55 hrdině přejel rovně a pak teda v tom stoupáku za ním začal stavět v odstavném pruhu. To už na tom měl najeto asi 5km.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Tak na internetu se u truck tire blowout každej může podívat jak to vypadá na dálnici - kamion se ve vteřině zatočí do směru kde bouchne pneu a projede vším co mu stojí v cestě. Mně to stačilo u fabie s nízkoprofilovou pneumatikou a měl jsem co dělat to udržet. Smolná tragedie která jen ukazuje že snaha mít "0" mrtvých na silnicích je bruselská chiméra.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    ZVIRATKO: jenže technologie ti furt neochčije fyziku. Osobák má tunu a půl, i nenaložený kamion patnáct tun. Jo, můžeš si pohrát s modelací těžiště a místa nárazu, ale kinetická energie bude furt desetkrát vyšší. A u naloženého nepřetíženého kamionu třicetkrát vyšší.

    (studovala jsem o fakultu vedle, takže furt nějaké ty základy fyzikálních modelací jsem dělala)
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    How Road Barriers Stopped Killing Drivers
    https://www.youtube.com/watch?v=w6CKltZfToY


    nebudu komentovat ceske normy (necetl jsem), ale jsem si pomerne jisty ze technologie existuje (a technologie bude spis o konstrukci nez o hi-tech materialech, rozhodne to neni z titanu :))

    jestli jsou normy zamrzle nekde ve 70kach tak je to smutne...
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZVIRATKO: svodidla nezabrani tomu aby je projel kamion, to neni ani dost dobre mozny vzhledem k vaze kamionu...v Rakousku na hodne mistech postupne nahrazuji stredovy svodidla betonovejma odlitkama, ale nevim nakolil to dovede zabranit podobnymu pripadu

    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    ZVIRATKO: jako... jo a ne. Svodidla mají to auto stočit zpátky do pruhu, jenže když se koukneš na fotky, tak on je převálcoval prakticky čelně. Tohle by možná nedaly ani svodidla kategorie H4b (ty jsou testovaný nejvíc na náraz 38 tun v úhlu 20 stupňů při rychlosti 65 km/h) - a ty jsou podle normy povinný jen těsně vedle zdrojů pitné vody a při převýšení mezi směry nad 0,6 metrů.

    On to ani nebyl obyč náklaďák, ale nadměrák, ten je sám o sobě těžší (i když asi byl prázdnej, náklad na fotkách není), a podle všeho mu nejspíš rupla levá přední guma, což se prostě občas stává - a včera při těch teplotách, vzduch měl 34, silnice musela mít hodně přes 50 - to se i z té nejlepší gumy stane žvýkačka.

    Prostě kurevská, hnusná, neskutečná smůla a tragédie.

    * disclaimer: nejsem architekt pozemních staveb, ale na tu normu jsem se koukala: https://erf.be/wp-content/uploads/2020/02/Czeck-republic.pdf
    plus fyzika a konstrukce nákladních aut je něco, čemu se muž (a tedy potažmo i já) věnuje posledních skoro patnáct let
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam