MIKEE: Nejvíc vysírající mi přijde ten antikolizní asistent. Jako spolujezdec v těch novějších autech vidím každou chvíli, že to začne, úplně samo v úplně nelogickém místě přibržďovat. Naštěstí většinou přibržďovat, ačkoliv už jsem seděl v tesle model 3, která při předjíždění kamionu na víceméně prázdné dálnici naznala, že se jí ten kamion nelíbí (ten výjimečně jel i ve svém pruhu a nedělal ptákoviny) a dala ve 130 plné brzdy. Já něco podobného řídil asi akorát ve firemní caddyně, která ačkoliv je úplně v holobytu, tak tohle do ní patrně namontovali. Jednou to na mě začalo šíleně ječet, když jsem jel asi 20km/h a pár metrů před sebou jsem měl auto. Nicméně jenom to teda ječelo.
Lane assist nevim, moc jsem to neřídil, ale když se podívám, jak vypadají naše silnice, které jsou věčně rozjebané, věčně někde namalovaná oranžová čára a podobně, tak by se mi určitě chtělo, nedejbože v nějaké krizové situaci, přetahovat se servomotorem, který přeci ví lépe, kam tím zatočit.
Plné brzdy v zatáčce je minimálně několikrát potvrzeno u některých modelů s EyeSight systémem. Prostě to začne mít pocit, že nabouráš do toho svodidla v zatáčce a naplno to zabrzdí. Zkus si představit, že v tu chvíli za tím autem máš třeba dvou tunový vlek...
Ohledně toho zachraňování zadků si nejsem jistý, do jaké míry je to prostě tím, že když lidi tohle v autě mají, tak pak na tu silnici přestanou koukat, protože tam mají systém, co jim zachrání zadek. Najel jsem toho už relativně dost bez vychytávek a ač mi to nikde zadek nezachraňovalo, tak jsem nikdy žádnou nehodu neměl. Nevím, možná mám jenom štěstí, kdo ví... Ale z principu mi přijde lepší auto, kde si světla/stěrače/výhřev sedaček/whatever zapnu tlačítkem poslepu a můžu při tom dál koukat na silnici, než auto, kde to matlám do dotykové obrazovky a tu moji nepozornost řeší nějaký asistent, co mě má zachránit. (Než budu zase označen za fosila, tak dodám, že telefon s dotykovou obrazovkou jsem měl v době, kdy hromada lidí ještě netušila, co to mobil je... Ale prostě mi to nepřijde jako nejlepší řešení na úplně všechno).
A o manuálu jsem nic nepsal. Sice osobně DSG a jiné dvouspojky mi přijdou jako zrovna ta méně vhodná technika do běžného osobního auta, ale auto s automatem mám taky a jezdím s ním mnohem raději. Stejně jako nesnáším manuální klimatizaci, do všech aut jsem navrtal parkovací senzory a podobně. Ale dokud za ten provoz auta na silnici odpovídám já, tak mě prostě sere, když ovládání auta je udělané tak, že nelze při tom to auto řídit a navrch je to vylepšené systémy, které sami brzdí nebo zatáčí, když si zamanou.